Auteur |
Bericht |
boxi
997 GT3 Mk1
|
130 mg Grenze in 2012
Het is officieel, 997 op gas. Wellicht voldoet deze al aan de 130 mg uitstoot voor 2012
http://www.autogas-manufaktur.de/bilder ... orsche.htm
Laat de discussie maar weer losbarsten
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
09 feb 2007 17:03 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 feb 2007 17:04 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
En waarom niet?
Om aan de steeds strengere milieuregels tegemoet te komen zullen fabrikanten wel iets moeten ondernemen.
Nu is het nog een aftermarket inbouw, ik zou er niet van opkijken als over een jaar of wat ook Porsche af fabriek met een model voorzien van een gasinstallatie komt. Of met een waterstof 9xx.
|
09 feb 2007 17:11 |
|
|
cabrio wim
|
Waarom denken jullie dat ik al mijn old-timers opgeruimd heb!!! 5 stuks.
Het moet hier toch echt niet veel gekker worden.
Je ziet toch de bui hier al van ver aankomen, wie straks nog echte oude auto's heeft, mag alleen maar niet meer buiten komen, onder speciale condities. (willen de old-timer liefhebbers toch ook weer laten betalen)
Let op het komt hier in dit kl#te land nog zo ver, als je straks een dikke vette scheet laat, je voor of boven een afzuig installatie moet staan.
|
09 feb 2007 17:15 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Waarna het gas weer als alternatieve brandstof kan worden gebruikt.
|
09 feb 2007 17:20 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Wim, 3 of 4 kleintjes merken ze mss. niet
On Topic : Als de prestaties er niet minder om zijn, de uitstoot lager, het
uitlaatroffeltje niet minder...WHY NOT ?
|
09 feb 2007 17:41 |
|
|
cabrio wim
|
Oke, maar wie gaat de ontwikkelings kosten etc, etc, weer betalen.
Wij toch.........dus wie wordt er weer gemolken.
|
09 feb 2007 17:50 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Bij de presentatie van de jaarcijfers (enkele weken geleden)is door dhr Wiedeking aangekondigd dat de nieuwe uit te brengen 998 ook met dieselmoter zal worden geleverd (investor relations HIER)
Ik verbaasde me er toen al over dat niemand hier daar iets over zei.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
Laatst bijgewerkt door outletvalve op 09 feb 2007 17:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 feb 2007 17:54 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
...en foetsie is de toch al minimale bagageruimte...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
09 feb 2007 17:54 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bij deze dan
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
09 feb 2007 17:55 |
|
|
cabrio wim
|
Minimaal 100 kg erbij...en wegenbelasting doen we ook maar weer iets hoger
|
09 feb 2007 17:59 |
|
|
Jort
Groningen
|
Waar lees je dat precies?
_________________________________________ Tjolk.
|
09 feb 2007 18:11 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Re: 130 mg Grenze in 2012
Heb de site een beetje doorgebladerd.
Mij is de VW Touareg met W-12 motor opgevallen.De W-12 heeft een VSI-installatie die opgebouwd is uit 2 maal een installatie voor de V-6.
Een VSI installatie is een LPG-installatie die ook geschikt is voor waterstof-gebruik..........
We gaan er echt naar toe.Benzine heeft zijn langste tijd gehad.
Ik verwacht dat we in de toekomst op bio-Diesel,LPG,Waterstof of Bio-Ethanol gaan rijden.
Benzine is straks echt exit.Zo,geen aard-olie meer nodig.........Next !!
Rob-met een hele vette knipoog-944.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
09 feb 2007 22:41 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
Ik denk dat er electro motoren komen, die zijn er wel in aantocht
En ze zijn best snel.
_________________________________________ Een Bankier is net als een foute vrouw als het geld op is zijn beide vertrokken.
|
09 feb 2007 22:49 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Het is in principe ook van de gekke zoals olie wordt verkwinseld als brandstof. Aangezien het een grondstof is die op een dag op raakt. Zeker op het moment dat het ook maar enigsinds mogelijk is ben ik voor waterstof motoren. Hoe mooi die oude motoren ook klinken en hoe lekker de benzine ook ruikt. Alle andere toepassingen voor olie zoals kunstoffen zijn een stuk nuttiger dan de snelle (en vaak zeker niet optimale) verbranding die we nu gebruiken. En hoewel veel kunstoffen ook weer verkwanseling zijn (ik denk aan PVC wat oud wordt verbrokkelt en giftig is om te verbranden) zijn er een aantal kunstoffen die ook al zijn ze ietsje duurder (PET jeweetwel van je aledaagse Cola fles) een stuk (her) bruikbaarder zijn ofwel te verbranden zonder schadelijke uitstoot.
Nu moet je me niet meteen in t hokje "groen" plaatsen. (op z'n zachtst gezegd ben ik niet "begeistert" van femke) Dat ben ik verre van. Maar ik denk af en toe aan m'n kinderen (waar ik nog lang niet aan toe ben) en hun nageslacht. En dat we misschien wat minder makkelijk moeten doen. Met alles. Wat meer aan t woordje "duurzaam" denken. Duurzaam zul je denken, wtf....
Dat dacht ik ook. Maar toen heb ik een vak gevolgd MDO. Managment van Duurzame Ontwikkeling. Je weet hoe dat gaat, als student moet je extra vakken buiten je vaste profiel kiezen, dan loop je t lijstje af, en zoek je "leuke" vakken en "makkelijke vakken". Dit vak leek onder t 2e te vallen, aangezien je geen tentamen hoefde te maken. Maar het werd gegeven door Pieter Winsemius. Pieter Winsemius, de radertjes beginnen te draaien, ooja die knakker die de afgetreden minister Sybilla Dekker opvolgde in het 3e kabinet Balkenende, wederom als minister van VROM.
Het bleek en van de beste vakken te zijn die ooit heb gevolgd. Niet te geloven waar die man allemaal tussen zit. Hij zit zo'n beetje in iedere adviescommissie die er in NL is. Natuurlijk is dat overdreven maar als je de krant met m doorneemt, hij weet overal iets van af. Ook de mensen die hij liet opdraven. O.a. Directeur van Douw Chemicals een aantal hoge amtenaren. Erg intressant allemaal. Je zal wel denken die jongen is helmaal van t padje waar gaat dit verhaal naartoe. Nou uiteindelijk heeft hij aan de hand van al die voorbeelden het begrip duurzaam uitgelegd.
Je snapt dat dat me hier niet zo 123 gaat lukken. Maar pak het woordenboek er maar bij en kijk maar of je t tastbaarder kunt maken. Denk er maar over na. Dan weet ik zeker over, niet al te lang, rijden wij rond met waterstof motoren.
(mark die bedenkt dat ie misschien ook journalistiek had kunnen gaan doen)
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
09 feb 2007 23:16 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Harley schreef
idd , en om de vergelijking te maken tussen een 3.2 en een 996 , is die al wel verbetert , maar nog niet gigantisch . Gelukkig . Het blijft toch een sportwagen Ik moet er niet aan denken dat b.v. een vertegenwoordiger 80 k met een P zal gaan rijden .Is m.i. niet goed voor de liefhebbers . Aan de andere kant ik wil over 4 jaar een andere PORSCHE dus even kijken wat het met de prijs gaat doen.
Ben NU AL aan het kijken voor de opvolger van mijn 996 .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
09 feb 2007 23:30 |
|
|
Jort
Groningen
|
Quoted for emphasis..
_________________________________________ Tjolk.
|
09 feb 2007 23:38 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Ha die Jort,
ben jij dan de enige hier die sceptisch naar mijn bijdrage heeft gekeken ?
Goed gezien hoor dit was idd een HOAX.
Misschien een beetje flauw, maar ik kon het even niet laten na dat bericht over de 997 op gas.
SORRY dat ik je op het verkeerde been heb gezet! ( maar kennenlijk was je de enige die het niet vertrouwde )
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
09 feb 2007 23:50 |
|
|
Jort
Groningen
|
Of de enige die zat te snurken en je geloofde op je blauwe ogen (nouja, dat jíj dat begrepen had, niet dat Wiedeking het ook werkelijk had gezegd. Hij is zo'n beetje de grootste tegenstander van diesels).
_________________________________________ Tjolk.
|
10 feb 2007 0:24 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Hmmmmmmm......Ja,daar zit wel wat in.Maar dan moet wel elk wiel zijn electromotor hebben.Remmen doe je niet meer met gewone remmen,maar de door werking van de electromotoren omkeren.De electromotor wordt dan dynamo,die in hoog tempo de energie weer opslaat in een accupack...........Klinkt mooi.
Ik denk alleen dat de auto dan loodzwaar wordt.Je hebt een grote accupack nodig voor de electromotoren.De akkupack is niet alleen groot (waar laat je die),maar ook zwaar.
Je kunt een accu niet zomaar aan een electromotor koppelen en hopen dat 'ie het doet.De motor zal direct op het maximum toerental willen lopen,hetgeen in een auto niet wenselijk is.
Om de motor fasoenlijk te laten aanlopen,heb je een frequentieregelaar nodig.Daarmee kun je een motor (of meerdere) geleidelijk laten aanlopen.
Om de motoren te laten omkeren naar dynamo's,heb je wederom de frequentieregelaar(s) nodig.Alleen om de energie naar de accupack te sturen,heb je vermogens-electronica nodig.Ook weer duur en vooral zwaar !
En hoe verzorg je de energievoorziening ? Thuis de steker in een wcd steken ? Of een kleine verbrandingsmotor die op ethanol of waterstof loopt ? Zonnepanelen in het dak van de auto ? Kan allemaal..........
De auto wordt op die manier bomvol en loodzwaar.En bovendien ook duur !!
Ik denk dat we voorlopig de huidige verbrandingsmotoren blijven gebruiken,maar met een andere brandstof.LPG,ethanol,waterstof of bio-diesel.
En dat we langzaam overgaan op hybrides,en daarna op electromotor-aandrijving.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
10 feb 2007 23:29 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Ik dacht daar ook al meteen aan, toen ik het nieuws hoorde over de nieuwe emissie eisen.
Alleen al daarvoor zou ik mijn CO gehalte hoger zetten om die lui te pesten daar in den haag..Maar jah milieu is toch al naar de klote waarom druk maken. En ik vind dat ik al genoeg compenseer door te gaan zweefvliegen dus vind het wel welletjes zo.
En gas is om op te koken, niet om een porsche te laten rijden..Die moeten op 98.
|
11 feb 2007 0:07 |
|
|
Jort
Groningen
|
Mensen als jij, zouden we meer van moeten hebben.
_________________________________________ Tjolk.
|
11 feb 2007 1:20 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Nu we het toch over veranderingen in de autowereld hebben... wat moeten we hier nu weer mee? Een proef met een zwarte doos.
Straks krijg je van die verhalen over vroegah.. toen je nog zelf mocht bepalen hoe hard je reed. Je moet er toch niet aan denken dat ze gewoon je black box uitlezen en je maandelijks een overzicht van je boetes thuisgestuurd krijgt dat je meteen automatisch kan laten afschrijven van je rekening [/img]
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
11 feb 2007 16:46 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als die zwarte doos verplicht wordt is dat voor mij wel de druppel. Zo leuk is NL nou ook weer niet...
Ik verwacht echter dat de weerstand zo groot is dat het niet in deze vorm ingevoerd gaat worden.
|
11 feb 2007 18:33 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
In het wegvervoer is het al heel gebruikelijk om achteraf na een controle alsnog bekeurd te worden.
|
11 feb 2007 19:51 |
|
|