Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:53

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Met Lasergun in de rug geschoten? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Bericht Met Lasergun in de rug geschoten?
Op n rustige zondag morgen heerlijk even toeren totdat de mannen van de Heilige Hermadad mij in de rug schoten met hun lasergun. :oops: :x . Ik was fout,mea culpa. Maar het voelde niet echt prettig op zo'n mooie morgen met geen kip op de weg en dan met zo'n (nek)schot van achteren. Aanvankelijk dacht ik : Pech gehad. Nu ik er meer en meer over na denk : Kan dat wel met een lasergun :roll: :?: in de rug schieten :?: Ander PF-ers met ervaringen :?:

11 feb 2007 16:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Waarom niet? Hadden ze het van boven moeten doen?

11 feb 2007 16:22
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Voor zover ik weet werkt een lasergun alleen frontaal. Verder zetten ze je bij constatering van te hoge snelheid met een lasergun meteen aan de kant. (wordt nl. ook geen foto/bewijs gemaakt)

Dus ik denk dat je hier helemaal niets meer van hoort.

11 feb 2007 16:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Bericht 
Jort schreef:
Waarom niet? Hadden ze het van boven moeten doen?

Waarom ook niet :!: past misschien beter bij hun aangemeten status :wink: .
Maar wat ik dan niet snap is het feit waarom die lasershields (volgens mij )altijd aan de voorzijde worden gemonteerd.

Laatst bijgewerkt door Don op 11 feb 2007 16:37, in totaal 1 keer bewerkt.

11 feb 2007 16:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:

Dus ik denk dat je hier helemaal niets meer van hoort.

Werd, zoals dat heet staande gehouden. Transactievoorstel ad 340 euri's :shock:

11 feb 2007 16:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Maakt volgens mij niets uit, of je op iemand af rijdt, of van iemand af rijdt, het berust allebei op het verschil van je snelheid. Anders zou je snelheid negatief moeten zijn als je in je rug wordt geschoten.

11 feb 2007 16:35
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Laseren van achter kan (helaas :sad:) ook gewoon!

Er bestaan dus zelfs lasershield setje voor de achterkant :P

11 feb 2007 16:38
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
Anders zou je snelheid negatief moeten zijn als je in je rug wordt geschoten.

En zou je 340 euro ontvangen... :cheesy:

Laseren van achteren kan en mag.

11 feb 2007 16:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Bericht 
horn schreef:
Thomas Verheijen schreef:
Anders zou je snelheid negatief moeten zijn als je in je rug wordt geschoten.

En zou je 340 euro ontvangen... :cheesy:

Misschien dan iets voor het T-biljet. Bedankt, ik weet genoeg en ben weer n ervaring rijker en n illusie armer ( net als Kazan).

11 feb 2007 16:45
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:

Inderdaad :oops:

Gelaserd met de motorfiets :?

.... geen staande houding (R#kker stond aan de overkant van de weg het tegemoedkomende verkeer te laseren) .... wel 'n CJIB donatieformulier mogen ontvangen :x

Don schreef:
(net als Kazan).

Ontslagen als directeur van je eigen bedrijf :?: :shock:

11 feb 2007 16:45
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Olaf schreef:
Don schreef:
(net als Kazan).

"eigen" bedrijf...

11 feb 2007 16:52
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
"eigen" bedrijf...

:wink:

11 feb 2007 16:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Bericht 
Olaf schreef:

Don schreef:
(net als Kazan).

Gelukkig alleen de illusie armer slachtoffer te zijn van een justitiele dwaling ( schijnt vaker voor te komen, toch :?: )

11 feb 2007 16:56
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Laseren van achteren mag.... :?

Weer wat geleerd! Ik vond het al van die hamlappen dingen!

Dan nog de trajectcontroles... en dat allemaal om de max. snelheden uit de tijd van de trommelremmen, pre ABS en diagonaal bandjes te controleren. Wel zo " veilig" ! (En lucratief voor de staat! )

Maar daar waren al genoeg topics aan besteed geloof ik! :wink:

Blijft een hoop centjes!

11 feb 2007 17:01
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Even iets anders:

Was net voor de verkiezingen bij het mobiliteitsdebat georganiseerd door de RAI en BOVAG.

Woordvoerders van de verschillende partijen over mobiliteit en fileprobleem.

Zegt iemand uit het publiek (was mij echt net voor met dezelfde vraag):"Het forensen verkeer veroorzaakt de filedruk in de spits, maar verhuizen naar een plaats dichter bij het werk wordt zwaar bestraft door de overheid dmv de overdrachtsbelasting onroerend goed, je hele leven bij een en dezelfde werkgevers blijven is ook niet meer van deze tijd, dus iemand bedenkt zich wel drie keer alvorens te verhuizen ri. dichter bij de werkplek en blijft dus liever iedere dag heen en weer rijden. Waarom schaffen we die overdrachtsbelasting niet af? Beter voor het milieu, fileprobleem en mobiliteit van de beroepsbevolking"

Reactie politici: Dat is inderdaad een heel goed punt, maar financieel niet haalbaar, we halen namelijk miljarden (ben het bedrag even kwijt, maar het was heel veel..) op met die overdrachtsbelasting... :?

En NL slibt langzaam dicht. Nog even en we krijgen een weeralarm zodra er regen verwacht wordt, omdat anders heel NL vast staat in een verkeersinfarct.

Gek wordt je ervan!

11 feb 2007 17:07
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
En NL slibt langzaam dicht.

Langzaam?????

Extreem snel. Wordt elk jaar een stuk erger. 15 jaar geleden woonde ik in Amsterdam en reed ik elke dag naar Veenendaal. Hoe laat ik ook wegging, ik kon altijd doorrijden.

12 jaar geleden deed ik dat ook, maar moest je voor 7.15u weg zijn uit Amsterdam anders reed je de hele A2 tot Utrecht niet harder dan 70 km/u

Sinds 10 jaar rij ik dagelijks B'hoven - Veenendaal.
10 jaar geleden kon je doorblazen en was de andere kant (A12 Arnhem-Utrecht) erg druk.
Terug nooit een probleem.

Sinds 5 jaar sta ik vaak 's ochtends op het A27/A12 knooppunt vast. Terug af en toe druk op ofwel A27 (afslag De Bilt) of A28 (afslag De Uithof).

De laatste 2 jaar kost het me dagelijks een minuut of 5 a 10 om de snelweg op te komen, sta ik altijd vast op voornoemd knooppunt en sta ik dagelijks op de terugweg vast op één van voornoemde afslagen. Soms kort, zeker één keer per week doe ik er 20-30 minuten over om van de snelweg af te komen.

En de trein is nog erger (anders wist ik het wel...). :evil:

11 feb 2007 17:18
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
En NL slibt langzaam dicht. Nog even en we krijgen een weeralarm zodra er regen verwacht wordt, omdat anders heel NL vast staat in een verkeersinfarct.
Ikke niet, ik reed afgelopen donderdag van Utrecht naar Breda in 50 minuten. Rond 5 uur vertrokken uit Utrecht, dus "midden in de spits".... HEERLIJK dat weeralarm ;)

Overigens ben ik het verder wel met je eens, maar zoals bekend hou ik niet zo van het klagen om het klagen ;)

11 feb 2007 18:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
"

Reactie politici: Dat is inderdaad een heel goed punt, maar financieel niet haalbaar, we halen namelijk miljarden (ben het bedrag even kwijt, maar het was heel veel..) op met die overdrachtsbelasting... :?

Zet je wederom aan het denken. In plaats van zaken te vereenvoudigen en regels te verminderen ( was dat niet de slogan van Balkenende 1?) steeds nieuwe regels, wetten om hiaten gecreeerd in het verleden recht te breien. De fraaiste oplossingen zijn vaak simpel. Tijd voor n nieuw sterk vereenvoudigd belastingstelsel :?: Minder regels ed, minder ambtenaren, minder controleurs, minder departementen, minder beleidsmakers ( hoezo beleid) minder fraude, meer geld voor essentiele zaken en dus oplossingen voor schijnbaar onoplosbaar geachte knelpunten.
Ach .. maar wie ben ik :roll:.
Enne ...Af en toe klagen lucht zo lekker op :!:

Laatst bijgewerkt door Don op 11 feb 2007 23:01, in totaal 1 keer bewerkt.

11 feb 2007 18:49
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ik klaag ook niet graag, ben erg optimistisch ingesteld, maar als de files veroorzaakt worden door forensen, een auto de meest onvoordelige verbranding in de file heeft, dus milieu eronder leidt etc. heel de politiek daar de mond over vol heeft en er is een hele simpele manier om mensen te stimuleren om de hoek van het werk te gaan wonen ipv. heen en weer te pendelen over de snelweg, het afschaffen/verminderen van de overdrachtsbelasting, dan is het antwoord:" Dat zou inderdaad een hele goeie zijn, maar dat is te duur!"

Daar wordt ik dan wel een beetje simpel van.

Die filemeldingen zijn ook een farce. Men weet dat files korter dan 5 km meestal niet op de radio genoemd worden, dus staan er ineens 3x4 km ipv. 12 km... :? Kan ik nl. precies zien op mijn VDO Dayton scherm. S' ochtends staat er een lint van rode filebordjes op het scherm, van Gorinchem A27 tot Breukelen A2. Lekker als je af en toen naar Schiphol moet. (Voorheen bijna iedere week). Vroeg weg gaan heeft geen zin, files staan er tegenwoordig vanaf een uur of zes en tot een uur of tien, ipv. de oude ochtendsspits van 07.30 tot 09.00.

Zo, dat lucht op!

:wink:

11 feb 2007 21:18
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Don, effe iets anders.
Aangezien ik nl ook in de buurt van Harderwijk vaker toer: eeeh, waar stonden ze deze keer? :mrgreen:

Btw, 340 euri, dan is het bijna inleveren rijbewijs geweest toch? Heb je relatief gezien dus nog geluk gehad.... :twisted: :wink:

11 feb 2007 21:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
VERKEERSINFARCT
Idd.: Toen ik mijn "autobranche" carriere begon (okt. 1986) reed ik 's ochtends vanuit N-O Friesland in ca. 1.40u naar PAH in Leusden. Doe er nu ca. 2.30u over en dan moet er op de A28 tussen Nijkerk en afslag Leusden geen file staan . . .
Er zijn ook momenten van de dag (na 20.00u) dat de terugweg slechts vijf kwartier duurt .......... :lol: (Ben wel bang dat ik nog 's een keer ontzettend de l** ben als ik op een avond na een cursus o.i.d. huiswaarts keer).

11 feb 2007 22:12
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Op de A6 staan ze inderdaad ook vaak nog om een uur of 24.00 s'nachts.

Oppassen dus!

11 feb 2007 22:33
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Mijn ergste verschieten in mijn autocarriere was toen ik op een volledig verlaten 4 vaksbaan werd tegen gehouden door en annoniem voertuig en bleek dat ik 74 km/u (ik dacht dat je daar 120 mocht doch het bleek slechts 90 te zijn) te hard reed.
Wat zijn GSM's toch handig als je een extra chauffeur moet opbellen omdat jezelf niet meer verder mag rijden :oops:

Laatste update 22/10/2013

11 feb 2007 22:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Harderwijk
Bericht 
patrick911 schreef:
Don, effe iets anders.
Aangezien ik nl ook in de buurt van Harderwijk vaker toer: eeeh, waar stonden ze deze keer? :mrgreen:

Btw, 340 euri, dan is het bijna inleveren rijbewijs geweest toch? Heb je relatief gezien dus nog geluk gehad.... :twisted: :wink:

Relatief gelukje ja.
De mannen stonden fraai opgesteld onder het viaduct A1 afslag harderwijk N302. Ik hoor mezelf nog denken even acceleren , fraaie roffel, luchtgekoeld. netjes terug naar 90 echte kilometers. Te laat." Fraai exemplaar heeft u" ( de porsche, Mandy was thuis gebleven) konden de mannen nog over hun lippen krijgen. Verder waren ze: onverbiddelijk. :cry:

11 feb 2007 23:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@Jeroen C3.0: Ik weet en via Zwolle - Heerenveen is óók al niet "veilig", helaas.

11 feb 2007 23:04
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende