Vrijdag ben ik vrij....een leuke dag om de PFT te halen;
Samen met mijn speurhonden op zoek naar de Trofee....
Toch had ik alvast wat gereedschap in de auto gelegd. Je weet maar nooit!
Vanmiddag keek ik zoals gewoonlijk uit op de A7: Ring Groningen en zowaar: er zat beweging in richting Assen/Drachten.
Normaal neem ik altijd de A7 de andere kant op; richting Duitsland om zo direct de stad uit te zijn en geen last te hebben van de opstopping op de ring.
Via die route was de PFT ver buiten bereik.
Maar nu:
KANS
Ik heb dus maar besloten via de Ring de te verlaten. Binnen een paar minuten was ik de stad uit en nog geen half uur later reed ik in Bronneger....in de stromende regen
Na een lekker modderpad kwam ik uit bij een hunebed....maar helaas; geen mooie boom erbij (dat had ik nog onthouden!!)
Gelukkig zag ik 100 meter verderop nog een paar stenen staan bij een mooie boom. Gauw in de auto ('t was nat ja...), naar de volgende stenen en Bingo: Steen en Steen jr. stonden netjes op mijn bezoek te wachten en te poseren. Helaas heb ik hier gezondigd: ik had mijn camera niet bij me (
geen "locatieshoot" dus
).
Goed kijken of er niemand in de buurt was (de
Teams Grootschalig Onderzoek
zijn het afgelopen jaar zo intensief bezig in de omgeving dat je de Technische Recherche zo weer voor de deur staan hebt).
Gauw krabbelen aan de linkerkant van "het Graf" want daar was de grond een beetje toegedekt met bladeren
RAAK!!!.... en voordat de regen de kans had mijn kleding te doordringen zat ik weer droog in mijn Dieseltje.
Mijn dank aan allen die voor mij uitgezocht hebben waar ik de PFT kon halen en vooral bedankt dat jullie het sportieve geduld getoond hebben mij de trofee te laten halen
Binnenkort in dit theater: The hunt for PFT -- part 19