Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:41

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Wie had de 2de enzo? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht Wie had de 2de enzo?
Ik vind het persoonlijk een beetje lastig om een vraag over dit merk te stellen. maar vooruit dan maar . Voor zover IK weet was het geen NEDERLANDER . Een colega zegt iemand te kennen , die 2de in de rij was :?:

14 feb 2007 22:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
ehhh.

waar gaat dit over????

Kan het even niet volgen :shock:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

14 feb 2007 22:17
Profiel
Bericht 
over Ferrari :roll:

14 feb 2007 22:24
PorscheForum Junkie
Bericht 
Over F . Ja sorry maar de volledige naam kan en wil ik niet noemen. Ik dacht dat enzo toch wel voldoende was,this de voornaam van de oprichter tevens het model :!: :?: :idea:

14 feb 2007 22:25
Profiel Facebook 
Bericht 
Man en paard noemen toch, zijn hier niet zo flauw. :wink:

14 feb 2007 22:28
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Oh , ik dacht dat het over de Opel Vectra Enzo ging :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 14 feb 2007 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.

14 feb 2007 22:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
cabrio wim schreef
Citaat:
over Ferrari

Je weet al alles van PORSCHE , toch niet van F :?:

14 feb 2007 22:30
Profiel Facebook 
Bericht 
Is je vraag nou "Wie heeft de tweede geproduceerde Enzo ?"

Kun je misschien wat duidelijker zijn :?:

14 feb 2007 22:33
Profiel
Bericht 
jeroenoop schreef:
Je weet al alles van PORSCHE , toch niet van F :?:

Weet niet alles, leer nog steeds bij., :D en van Ferrari nikkes, noppes, nada.

14 feb 2007 22:36
PorscheForum Junkie
Bericht 
Om wat duidelijker te zijn , volgens mijn colega is de 2de in de lijst een NEDERLANDER , Ik heb daar over mijn twijvels.Gadverdame een topic over F gestard :evil:

14 feb 2007 22:39
Profiel Facebook 
Bericht 
Met een T :wink:

14 feb 2007 22:40
Bericht 
jeroenoop schreef:
Om wat duidelijker te zijn , volgens mijn colega is de 2de in de lijst een NEDERLANDER , Ik heb daar over mijn twijvels.Gadverdame een topic over F gestard :evil:

En wat boeit dat ? :roll:

14 feb 2007 22:41
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
jeroenoop schreef:
Ik heb daar over mijn twijvels.Gadverdame een topic over F gestard :evil:

cabrio wim schreef:

En een F ( hé Babsje) :wink: :lol: :lol: :lol:

14 feb 2007 22:48
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
jeroenoop schreef:

Welke lijst? Al die 400 Enzo's zijn al afgeleverd. :roll:

Mijn vriend Google, die het volgende wetenswaardigheidje schreef:
Nee, de Italiaanse fabriek nodigde bestaande klanten uit voor het aanschaffen van een Enzo, tegen betaling van het luttele bedrag van 549.440 euro. Alle 349 modellen waren op die manier al in 2002 verkocht. Nog voordat er ook maar één exemplaar klaar was. Later besloot Ferrari nog eens vijftig wagentjes te bouwen, die ook als warme broodjes de deur uitvlogen. Dat bracht het totaal op 399. Nummertje vierhonderd werd op 8 november 2004 aangekondigd als zijnde een cadeautje voor de Paus. Deze wagen werd op 28 juni door Sotheby’s geveild voor een bedrag van 950.000 euro. De opbrengst kwam volledig ten goede aan de slachtoffers van de tsunamiramp. De arme paus Benedictus XVI zag de Enzo dus mooi aan zijn neus voorbij gaan, maar hij kreeg van Michael Shumacher wel een stuur met inscriptie: ‘The Formula 1 World Champion’s steering wheel to His Holiness Benedict XVI, Christianity’s driver.’

Mijn vriend Google, die ook nog schreef:
De Enzo staat onder andere in de garage bij Kimi Räikkönen, Nicolas Cage, Eric Clapton, Stefan Eriksson (niet bepaald een celebrity, maar een Zweedse misdadiger die twee Enzo’s heeft en er één met 261 kilometer per uur om een boom vouwde), Tommy Hillfiger, Frits Kroymans (inderdaad, de Ferraridealer), Michael Shumacher, Rod Stewart, Jean Todt, Pharell Williams en een elftal oliesjeiks.

Zal Frits Kroymans dan wel zijn... :roll:

Oja, ik vind een Enzo een lelijke auto. Net als een CGT overigens.

Kimi en zijn Enzo:

Afbeelding

14 feb 2007 23:42
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
:?: :?: :?:

Afbeelding

14 feb 2007 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
911-lover schreef:
jeroenoop schreef:

cabrio wim schreef:

En een F ( hé Babsje) :wink: :lol: :lol: :lol:

jeroenoop schreef:
volgens mijn colega

En dubbel L :lol:

Hier overigens nog meer over Nederlandse Enzo eigenaren...

14 feb 2007 23:57
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Elf Enzo’s in Nederland?

Laatste update:
De Enzo op Duitse platen (kenteken: F EF 399) is inmiddels door oplettende lezers geidentificeerd als één van de auto's van Fred Tito. Niek Hommerson is inderdaad ook bezitter van een Ferrari Enzo, een zwarte die op Luxemburgs kenteken staat geregistreerd. Er zijn dus momenteel elf Enzo's in het bezit van Nederlanders.

Regelmatig wordt mij gevraagd of ik die en die persoon ken, want die zou een bepaald type Ferrari of Lamborghini bezitten. Nu ken ik redelijk wat mensen met diepe zakken en een grote autopassie, dus ja, die mensen komen mij meestal wel bekend voor. De meeste vragen gaan over sportauto’s, waarbij de Ferrari Enzo (nog steeds) veruit favoriet is. Logisch ook wel, want dit icoon uit Maranello, waarvan er in totaal 400 zijn geproduceerd (de laatste ging vorig jaar per opbod naar de Paus), kent wereldwijd beroemde eigenaren als zanger Jamiroquai, Pink Floyd-drummer Nick Mason, acteur Nicolas Cage, fashionicon Tommy Hilfiger, bejaarde rocker Rod Stewart en Michael Schumachers manager Willy Weber. En dus ben ik eens gaan rondbellen welke Bekende Nederlanders er eentje bezitten. Welnu, geen enkele.

De Nederlandse eigenaren, allen hartstochtige verzamelaars van het merk met het steigerende paardje, zijn even onbekende als hard zwoegende zakenmannen, waarvan de meesten (slechts twee uitgezonderd) zijn opgenomen in de Quote 500 van rijkste Nederlanders. In totaal heb ik elf Enzo’s geteld bij tien personen. Inderdaad, er is één collectioneur met maar liefst twee exemplaren. De prijs voor een nieuwe Enzo bedroeg in Nederland maar liefst 909.000 euro, inclusief BTW en die hatelijke BPM. Niemand heeft dat echter betaald, want alle auto’s verdwenen of zonder kenteken in een kelder of verschenen op een buitenlands kenteken (Duits, Luxemburgs, Zwitsers). Inmiddels is de Enzo op de tweedehandsmarkt flink in waarde gestegen en ‘doen’ ze nu vanaf acht ton euro’s, ex btw/bpm. Overigens: onlangs zette een Nederlander zijn drie jaar oude Enzo dan eindelijk op gele platen en moest daarvoor nog altijd ruim twee ton BPM aan minister Zalm aftikken.

Wie deze mannen zijn dan? Wel, van de week was ik weer eens bij Kroymans in Hilversum om een dagje de nieuwe 599 GTB Fiorano te testen (binnenkort uiteraard te zien op petrolhead). Ik heb nog eens wat namen gecheckt, maar zoals altijd blijven de kaken daar, wat betreft klandizie, stijf op elkaar. Dus: voor zo ver mijn kennis, rolodex en oren reiken ben ik tot de volgende (wellicht onvolledige) opsomming gekomen.

1. Frits Kroymans
De Ferraridealer reserveerde het eerste exemplaar dat in 2003 hier arriveerde voor hem zelf. Deze week zagen we in de garage een rode Enzo op Duits kenteken (uit Frankfurt) staan, met Nederlandse vlaggetjes op de zijkant geplakt. Navraag bij de importeur leerde dat deze auto inderdaad een Nederlandse eigenaar heeft. Het is goed mogelijk dat dit de auto van Kroymans betreft, aangezien zijn auto lange tijd op groene (garage)platen rond reed en hij ook bedrijven in Duitsland heeft.

2. Fred Tito
De enige Nederlander met 2 (!) Enzo’s in zijn schuur. Had er zelf al eentje geleverd gekregen, een rode, en kocht vorig jaar de auto van Koos en Peter van Merckesteijn erbij. Al weer een rode. De kaalhoofdige handelaar in ondermeer vorkheftrucks schijnt zelfs naarstig op zoek te zijn naar een derde exemplaar, een zwarte. Tito is een verwoed verzamelaar van Ferrari’s en bezit ondermeer ook een F40 en een F50. De Enzo op Duits kenteken (zie Kroymans) zou ook van Tito kunnen zijn.

3. Peter Maronier
Heeft hem in de uiterst bijzondere kleur Argento Nurburgring. Ofwel: zilver. De Gooise internetondernemer, rijk geworden met ondermeer de verkoop (en terugkoop) van Neteffect, bezit nog meerdere exoten zoals een Bugatti EB 110 Supersport en een Ferrari 360 Stradale

4. Marin van Rijn
Kreeg de tweede Enzo in Nederland eind 2003 geleverd. Een rode. De Enzo van de Utrechtse onroerendgoedbaas staat nog steeds niet op kenteken overigens. Dit is tevens de auto die fungeerde in de clip van de twee Utrechts studenten die in Nederland aan het blazen waren met een gele Murciélago (ook eigendom van Van Rijn) en een Enzo.

5. Peter en Koos van Merksteijn
Broers uit het Oosten van Nederland. Zijn zeer goed bevriend met Ferraridealer Frans Munsterhuis. Koos woont in Zwitserland, vandaar dat hun Enzo was voorzien van Zwitsers kenteken. Deze auto is vorig jaar verkocht aan Fred Tito (zie 2). Daarvoor in de plaats kwam de nog heftigere race versie FXX (slechts 29 van gebouwd). Voor zo ver bekend zijn zij de Van Merksteijntjes de enige Nederlanders met een FXX.

6 Henk Groeneveld.
Nederbelg en ondernemer in diverse producten voor trucks zoals snelheidsbegrenzers en boordcomputers. Rijdt een rode Enzo, vermoedelijk met Belgisch kenteken HJG 754.

7 Martien van Doorne
De in april dit jaar overleden zoon van DAF-oprichter Hub van Doorne was een verwoed auto verzamelaar. Hij bezat ondermeer de Ferrari’s 288 GTO, F40 en F50. Vlak voor zijn overlijden wist hij de hand te leggen op een van de laatste Enzo’s. Die staat nu in het museum in Brabant dat door zijn twee zoons wordt beheerd.

8 John Bosch
De officieel in Zwitserland woonachtige John Bosch heeft als enige Nederlander een gele Enzo besteld. Rijdt overigens op Luxemburgs kenteken. Met zijn team Barron racing doet Bosch veel aan racen met oude Formule 1-auto’s.

9. Harrie van de Moesdijk
Kocht begin dit jaar de rode Enzo die ooit toebehoorde aan een Belg (kenteken PS 001). De Brabantse onroerendgoed-investeerder bouwt momenteel aan een uiterst imponerende collectie auto’s. Bezit ondermeer, naast een SLR, Ford GT en Bentley Arnage ook een F40, F50 en F430. Is de enige Nederlander die zijn Enzo op Nederlands kenteken registreerde en moest daar, ondanks dat de auto uit 2003 stamt, begin dit jaar nog even bijna 250.000 euro voor aftikken.

10. Niek Hommerson
Volgens insiders zou deze Haagse eigenaar van gokhallen er ook een bezitten. Zelf ken ik deze man niet en heb ik hem er dus ook nooit in zien rijden. Schijnt regelmatig op circuits er mee te verschijnen. Wie weet hier mee van?

http://www.petrolhead.nl/2006/10/elf_en ... erland.php :salut:

15 feb 2007 0:03
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Niks mis met een CGT!

15 feb 2007 0:05
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
onroerend goed, gokhallen en vorkheftrucks.

15 feb 2007 0:35
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
wolf schreef:
onroerend goed, gokhallen en vorkheftrucks.

Tsja, het is wat met die F-mannen..... :wink:

Nee, dan die P-boys:
medici, (ict)ondernemers, bakkers en kappers. 8)

15 feb 2007 1:13
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Of gewoon ouderwets gezellig crimineel 8) .

15 feb 2007 1:23
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Is dit een raadseltje?
Gast van 29 die in de keukenhandel zit heeft de Enzo van fam. van Doorne gekocht en op NL kenteken gezet.
bron van dit verhaaltje

15 feb 2007 10:26
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
jeroenoop schreef:

Dus antwoord volgens Rob's lijstje

Citaat:
4. Marin van Rijn
Kreeg de tweede Enzo in Nederland eind 2003 geleverd. Een rode. De Enzo van de Utrechtse onroerendgoedbaas staat nog steeds niet op kenteken overigens. Dit is tevens de auto die fungeerde in de clip van de twee Utrechts studenten die in Nederland aan het blazen waren met een gele Murciélago (ook eigendom van Van Rijn) en een Enzo.

Dus problem solved , al ging het over Ferrari :twisted: :cheesy:

15 feb 2007 12:13
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
...en HIER is het filmpje waar over gesproken wordt...

15 feb 2007 12:59
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Durf het eigenlijk niet naar voren te brengen :oops:
2 Jaar geleden kocht ik mijn 993 en keek ook even naar een Ferrari 355 :wink:
Vond dat laatste type wel erg fraai.
Bij ons even verderop zit een bedrijf die heel veel met Ferrari's doet en de eigenaar ken ik wel :!:
Vroeg aan hem het e.e.a. en hij vertelde mij blijf daar maar van af :cry: ,
ook vertelde hij wat prijzen voor veel voorkomende reparatie's :idea:
Denk dat ik er verstandig aan heb gedaan weer een 911 te kopen :shock:
Maar als je bij Hans Bos kijkt en die hele mooie zwarte 360 Modena ziet staan :oops: :D :) :wink: :lol:
Wie het weet mag het zeggen :(

15 feb 2007 13:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende