Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:30

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
spuitwerk, wat kost het? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht spuitwerk, wat kost het?
Ik ben van plan ivm steenslag de voorbumper, kofferklep en zijschermen te laten spuiten. iemand een idee wat zoiets kost?

17 feb 2007 23:09
Profiel WWW Facebook 
M140i
Bericht Re: spuitwerk, wat kost het?
Jurrian schreef:
Ik ben van plan ivm steenslag de voorbumper, kofferklep en zijschermen te laten spuiten. iemand een idee wat zoiets kost?

€ 1000 ex BTW

17 feb 2007 23:10
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik heb geen idee ,maar kan je niet een hoop wegpoetsen :?: :idea:

17 feb 2007 23:11
Profiel Facebook 
Urmond
Bericht 
Nee wegpoetsen is niet mogelijk. is echt steenslag, dus de lak is hier verdwenen.

17 feb 2007 23:21
Profiel WWW Facebook 
Urmond
Bericht 
€ 1000 ex BTW, klinkt redelijk. Echter had laatst iemand gesproken die zijn bumper heeft laten stralen en spuiten en was inc. de- en montage 250 € ex kwijt. weet alleen niet waar hij het heeft laten doen.

17 feb 2007 23:24
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Laten spotten, veel goedkoper.

17 feb 2007 23:24
PorscheForum Junkie
Bericht 
Spotten :?: :?:

17 feb 2007 23:28
Profiel Facebook 
Urmond
Bericht 
Cabrio Wim, leg uit. het zijn er denk ik, een kleine 100 plekjes. is dit mogelijk? is het resultaat hetzelfde als bij het laten spuiten? en waar kan ik zoiets laten doen.

17 feb 2007 23:30
Profiel WWW Facebook 
M140i
Bericht 
Jurrian schreef:
€ 1000 ex BTW, klinkt redelijk. Echter had laatst iemand gesproken die zijn bumper heeft laten stralen en spuiten en was inc. de- en montage 250 € ex kwijt. weet alleen niet waar hij het heeft laten doen.

In autospuitland is álles mogelijk. Waarschijnlijk kun je zelfs een illegale Roemeen vinden die dit voor € 50 wil doen :lol: Ik zelf zoek niet naar de goedkoopste prijs, maar zoek een bedrijf aan wie ik de auto toevertrouw :wink: Als de prijs dan in mijn ogen redelijk is, is het akkoord :!:

17 feb 2007 23:32
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Voor een slordige 100 plekjes is maar de vraag of spotten nog goedkoper is. Maar Cabrio Wim kan dat vast vertellen.

17 feb 2007 23:32
Profiel WWW
Bericht 
Spotten doen ze met een heel klein spuitje, ong. net als van modelbouw.
Vullen ze alle kleine plekjes met op, net iets te vol, met sneldrogende verf.
Daarna word alles gepolijst, het resultaat is perfect.
Voordeel: ze hoeven niks af te plakken of demonteren.

17 feb 2007 23:37
PorscheForum Junkie
Bericht 
cabrio wim
Bedankt voor de uitleg. :!:

17 feb 2007 23:39
Profiel Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ga niet tobben.ik heb pas prijsopgaaf gedaan om de voorkop te spuiten.
dat moest €1200 kosten bij een bedrijf die netjes spuit.
er zijn bedrijven die het voor minder doen en soms heb je de mazzel dat het dan ook nog nettjes is.
niet iedere spuiter kan een porsche spuiten!!!

gr anton964

17 feb 2007 23:43
Profiel
Urmond
Bericht 
Tja , zal volgende week eens lang een spuiterij gaan om een prijsopgave te laten maken.

17 feb 2007 23:46
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Voor te spotten is het te spuiten oppervlak en beschadigingen te groot als ik dat zo lees.
Spotten noemen ze ook wel spotrepair. Plaatselijke reperatie dus vb als je ergens kleine lakschade hebt.
Dat gebeurd idd met een soort van mini schurmachientje, groter airbrushpistool en nederhand word alles opgepolijst dat er niets meet te zien is van het repareren van die ene "spot" :wink:
250€ voor enkel de bumper te spuiten is idd een normale prijs , als deze niet beschadigd is en niet gedemonteerd of gemoteerd moet worden.
Anders komen er al vlug minstens 100€ bij

Laatste update 22/10/2013

18 feb 2007 0:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ze hadden bij mijn laatste spotrepair op wat steenslag op de motorkap gedaan. vond het juist helemaal niet mooi. wellicht dat het prutsers waren, maar ik vond het er vreselijk uitzien. druppel lak in het gaatje en toen de glans was 'uitgewerkt' bleef er een glanzend zwart bultje achter op een iets minder glanzend zwarte voorklep. :shock:

18 feb 2007 1:21
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat klinkt idd niet als spotrepair , maar als het gekende lakstifteffect :shock:

18 feb 2007 1:31
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
oké. was iig lelijk.

18 feb 2007 1:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (A-series)
Assendelft
Bericht 
Jurrian and others,

Een Porsche zonder steenslag/beschadiging is natuurlijk optisch perfect.
Maar hoe lang zal het duren voor de volgende steenslag of iets dergelijks je P zal brandmerken als product voor de weg ?

Met 1000,-- euro kan je je P ook op andere manieren verwennen met een blijvend resultaat. Bijvoorbeeld benzine en de gerelateerde km's of driving fun :D

Het is maar net hoe je er naar kijkt.

Peter

18 feb 2007 1:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Laat je eens voorlichten door een erkende spuiterij / vakman :idea:

Toen ik mijn 964 kocht had de vorige eigenaar, vanwege steenslag, ook een aantal delen laten spuiten. Ziet er perfect uit, als nieuw. Later heeft de dealer bij aflevering nog op één plek langs de raamstijl (blaasje) een spotrepair laten uitvoeren. Perfect gedaan zie je niets van.

Conclusie: ik heb met beide een goede ervaring, mits er een vakman aan de slag gaat. En ja deze kosten geld.

Ik zou kiezen (als er zo veel steenslag op zit) voor het opnieuw laten spuiten. Beetje steenslag vind ikzelf ook niet erg, maar kan me voorstellen als er zoveel kale plekjes op zitten, je dit een keer netjes wil hebben. Het is bij mijn 964 ongeveer 3 jaar geleden gedaan en nu zie je pas sporadisch wat steenslagplekjes (moet je echt naar zoeken en rij toch elk jaar minimaal 10.000km. in een gebied waar veel vuil: lees grond/steentjes op de weg ligt).

AfbeeldingAfbeelding

Persoonlijk laat ik de porsche er niet voor staan en gaan we binnenkort voor een week met vrienden naar Schotland (steenslaggebied bij uitstek), maar zoals je op de foto's kan zien ziet de voorkant er nog strak uit en dat vind ik ook wel wat hebben. Het blijft natuurlijk een persoonlijke kwestie :wink:

Laatst bijgewerkt door ruud964 op 18 feb 2007 11:25, in totaal 1 keer bewerkt.

18 feb 2007 11:11
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
ze hadden bij mijn laatste spotrepair op wat steenslag op de motorkap gedaan. vond het juist helemaal niet mooi. wellicht dat het prutsers waren, maar ik vond het er vreselijk uitzien. druppel lak in het gaatje en toen de glans was 'uitgewerkt' bleef er een glanzend zwart bultje achter op een iets minder glanzend zwarte voorklep. :shock:

Ik heb al verschillende wagens gezien met spotrepair en moet zeggen, zolang het om 1 à 2 plekjes gaat, vind ik het een mooie oplossing, als het over meerder spots gaat vind ik het precies een sproetenkop worden. Daarbij komt dat ik het bij metaalkleuren nog harder vind opvallen dan bij de unicolors.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

18 feb 2007 11:19
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: spuitwerk, wat kost het?
Jurrian schreef:
... iemand een idee wat zoiets kost?

Afhankelijk van de demontage - laat je bv ook de voorschermen demonteren :?:

Persoonlijk zou ik het of zo laten - of verder sparen en op termijn de hele auto laten spuiten (gedocumenteerd) :idea:

18 feb 2007 11:37
Profiel WWW Facebook 
Urmond
Bericht 
inderdaad 1000 € in de benzinetank heeft ook veel plezier, echter is mijn porsche een hele nette en strakke auto, de steenslag irriteerd gewoon bij het poetsen van de auto :D . Helemaal spuiten is inderdaad een optie echter is gezien de staat van de lak absoluut niet nodig. De kop laten spuiten zou de auto volledig gaaf maken. Eigenlijk is alleen de voorbumper toe aan een spuitbeurt, en zou ik inderdaad kunnen volstaan met hier en daar wat spotrepair. Echter als ik het doe dan maar iets meer kosten, en een goed resultaat. :wink:

18 feb 2007 13:45
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Counterstrike schreef:
Een Porsche zonder steenslag/beschadiging is natuurlijk optisch perfect.
Maar hoe lang zal het duren voor de volgende steenslag of iets dergelijks je P zal brandmerken als product voor de weg ?

De oplossing als je weet dat je een ritje of circuitje gaat maken en de kans op steenslag groter wordt :twisted: :wink:
Het is al veel bediscussieerd en de meesten vinden het lelijk , maar niemand die zegt dat je er steeds mee moet rijden. Ik deed het enkel bij risicoritjes. Maar dan reed ik al die andere keren wel met een mooi gaaf smoetje rond en moest niet elke paar jaar voor 1000€ spuitwerken laten uitvoeren :twisted:

-PS , deze ligt hier te koop daar die niet op de 968CS past-

18 feb 2007 14:24
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:

De oplossing als je weet dat je een ritje of circuitje gaat maken en de kans op steenslag groter wordt :twisted: :wink:

-PS , deze ligt hier te koop daar die niet op de 968CS past-

Denk dat het risico op steenslag op een circuit kleiner is dan op de openbare weg.
Ben nu nog niet zoveel op een circuit geweest, maar heb daar nog nooit een tikje gehoord, op de openbare weg heb ik hier dagelijks mee te maken.
De 997 is nu op weg naar de 25.000 km en is al aardig voorzien van steenslag ondanks dat deze wagen nog geen meter circuit gezien heeft.
En ja ik blijf die dingen verschrikkelijk lelijk vinden, als ik mag kiezen tussen een perfecte maar gegemuilkorfde 911 of een 991e mt steenslag met een vrij en lachend snoetje weet ik het wel.
Er moest een Porscherechtenorganisatie opgericht worden die op de barriére gingen staan om zulk misbruik van een Porsche te verbieden :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

18 feb 2007 14:33
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende