Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:54

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Op zoek naar een deftige Porsche verzekering 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht Op zoek naar een deftige Porsche verzekering
Ik kaart onderstaand item ook even aan op dit forum om zoveel mogelijk reacties uit België te trachten te krijgen.

Ik zit al enkele jaren bij Ethias met 2 auto's en 2 motoren. De onlangs bijgekomen 993TT heb ik er ondertussen ook verzekerd voor :
- BA
- bestuurder
- rechtsbijstand

Prijs : rond de 415 euro, btw in. Wel 2 voorwaarden, nl. dat ik er niet mee naar het werk rijdt en dat ik maximaal 10.000 km per jaar ermee doe. Geen probleem voor mij om aan die voorwaarden te voldoen.

MAAR... ik heb ook gevraagd om de wagen te kunnen verzekeren tegen brand en glasbreuk. DA GAAT NIE zeggen ze. Je moet hem dan ook verzekeren tegen o.a. diefstal en stormschade, een multi-risk noemen ze dat. 1800 euro ZONDER BTW MENEER ! Ik dacht in mijn eigen "Da ziede van hier !"

Verzekeren tegen diefstal interesseert mij nl. totaal niet. Ten eerste omdat - als je het verplichte alarm moet installeren - de wagen in feite nooit gestolen kan worden. Komt er dus op neer dat ze een wagen willen verzekeren voor iets dat onmogelijk kan gebeuren. En ten tweede heb ik een systeem dat ik ga inbouwen waarmee ik via mijn gsm en het internet continu kan opvragen waar de wagen zich bevindt. Ik kan hem dus ten allen tijde terugvinden. En in stormschade heb ik ook geen interesse want dan blijft hij mooi in zijn stal staan.

Nu zou ik iedereen (die verzekerd is in België) eens willen vragen
- bij welke maatschappij men met de P verzekerd is
- waartegen allemaal
- wat men daarvoor betaalt

Ik ben dus op zoek naar een verzekering die een klant wil verzekeren tegen wat de klant vraagt, niet tegen wat men hem opdringt...

17 feb 2007 9:20
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Bij de klassieke verzekeraars zal je wellicht niet aan de bak kunnen, doorgaans heb je de keuze full omnium (ook schade door eigen fout, dus als je hem zelf tegen een boom parkeert bvb) of een beperkte omnium, en daar zit dan nog de rest in, zoals je aanhaalt diefstal, glasbreuk, brand,...

Van een nog beperktere omnium, enkel brand en glasbreuk, heb ik nog niet gehoord.

Wat ik me wel afvraag is of er geen mogelijkheid bestaat om je wagen tegen brand te verzekeren via de woningverzekering, als hij natuurlijk in je garage staat en niet elders. Wagen is dan zogezegd inboedel...

In principe moet wat je vraagt mogelijk zijn, maar ik denk niet dat verzekeraars (of de mensen aan de telefoon) zo soepel zijn dat ze afwijken van hun standaardpakketten...

17 feb 2007 10:06
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Op zoek naar een deftige Porsche verzekering
Chris_lbr schreef:
Verzekeren tegen diefstal interesseert mij nl. totaal niet. Ten eerste omdat - als je het verplichte alarm moet installeren - de wagen in feite nooit gestolen kan worden. Komt er dus op neer dat ze een wagen willen verzekeren voor iets dat onmogelijk kan gebeuren. En ten tweede heb ik een systeem dat ik ga inbouwen waarmee ik via mijn gsm en het internet continu kan opvragen waar de wagen zich bevindt. Ik kan hem dus ten allen tijde terugvinden. En in stormschade heb ik ook geen interesse want dan blijft hij mooi in zijn stal staan...

:oops: .... je wil niet weten wat men er allemaal voor over heeft als ze jouw auto'tje op de korrel hebben - het door jouw genoemde systeem (b)lijkt waterdicht, maar is het zeer zeker niet :!:

Als jouw Porsche zich buiten GSM/sateliet bereik bevindt - weet jij niet waar deze is of zich beweegt ..... denk hierbij bv aan omgevingen die fungeren als kooi van faraday :idea:

.... en wat nu als de stal door storm inelkaar sodemieterd :?: - is dat stormschade - of valt dat onder je inboedel verzekering :?:

17 feb 2007 11:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Daar moet ik Olaf bij bijtreden.
Dat navi systeemis mooi maar niet waterdicht.
Een van de mobilhomes van mijn broer inclusief dat systeem is een paar jaren geleden spoorloos verdwenen en is nooit meer terug gevonden.
Een andere wel , die stond in Nederland.Doch na contact te hebben genomen met de Nederlandse Politie (waar de diefstal melding door de huurder een uur geleden werd doorgegeven) wilden die niets doen. Dan zijn ze met een paar man er zelf heen gereden. De mobilhome waren ze al aan het demonteren in een schuur. Na amok maken om deze terug te krijgen is de politie dan toch gekomen vanwege een melding van de buren vanwege straatlawaai. Zo heeft hij zijn mobilhome terug kunnen bemachtigen.
De politie uw vriend en helper :?:

Laatste update 22/10/2013

17 feb 2007 11:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Kan allemaal wel waar zijn maar IK ben het nog altijd die de klant is en die zal bepalen waartegen ik mij wil verzekeren. En geen van die onnozelaars die moet afkomen dat ik dat en dat er MOET bij pakken.

Wat die "stal" betreft, dat is de garage onder mijn slaapkamer. Als die vanwege storm ineenzakt dan heb ik geen huis meer. Dus voordat het zo'n vaart zal lopen... Daarom nogmaals, IK en IK alleen wens te bepalen waar ik mij voor wil verzekeren.

Wat het tracking-systeem betreft, dit is een nieuw systeem dat nochtans waterdicht zou zijn inzake het tracen...

17 feb 2007 14:09
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Chris_lbr schreef:
Wat het tracking-systeem betreft, dit is een nieuw systeem dat nochtans waterdicht zou zijn inzake het tracen...

Ik wil de proef weleens op de som nemen als je het in hebt laten bouwen :idea: :wink:

17 feb 2007 14:19
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
je kan niet altijd zelf bepalen wat je wilt.

anders kan je wel per uur willen verzekeren,alleen als je rijdt.

zo word het risico tegenover de premie te groot.

er is vast wel een verzekering die je wil verzekeren zonder diefstal voor 1600 euro :wink:

het gaat bij een verzekering altijd om een totaal paket net als je inboedel en reis verzekering.

de een kost de verzekering geld omdat zijn auto word gestolen na een jaar bij een ander nooit en die brengt dan geld op ik hoop dat jij tot de laatste groep hoort

en waarschijnlijk is die multi risk ook voor 20.000 km en dagelijks gebruik ook naar het werk te rijden.

(edit door paSCal: Je kunt je eigen berichten wijzigen, dus heb de 2 berichtjes van je samen gevoegd!)

17 feb 2007 14:28
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Het is heel eenvoudig, zoals Rob hierboven ook al aangeeft...

Je kunt die verzekering voor 1.800 Euro vast ook wel afsluiten zonder de andere opties, echter zal hij hetzelfde kosten.

Ja, JIJ wilt je wagen verzekeren, maar het moet voor een bedrijf ook rendabel zijn om die verzekering af te sluiten.

Enne terzijde, sorry dat ik het zeg, maar als je denkt dat een alarm voorkomt dat je wagen gestolen wordt en mocht dat toch gebeuren, altijd te volgen is, ben je in mijn ogen heel erg naief. Tip: Je neemt een container met prachtige loden omhulsel, klaar is klara.

(overigens, 1.800 voor een verzekering voor een 993-TT met een dermate waarde is toch niet eens zo heel gek, of zie ik dat verkeerd? Andere TT eigenaren?)

17 feb 2007 14:55
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
overigens, 1.800 voor een verzekering voor een 993-TT met een dermate waarde is toch niet eens zo heel gek..

Vind ik niet, als ik het vergelijk met de premie die ik voor 'maar' 'n 964 betaal :wink:

17 feb 2007 15:14
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik betaalde destijds voor een kleine omnium bij Royal Belge (en laagste trap) al meer voor mijn Corsaatje (verzekerd op waarde en vermogen) :?

Laatste update 22/10/2013

17 feb 2007 15:25
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Bericht 
Ik heb ook een tijdje gezocht naar een goede en betaalbare verzekering. Die heb ik inmiddels gevonden via tussenpersoon Henk Hertog. Hij brengt deze onder bij HDI verzekeringen opgericht in Rotterdam. Zij hebben ook een filiaal in Antwerpen. Voor 750 E per jaar ALL-Risc obv een taxatierapport. Max 10K Km's. meerdere bestuurders toegestaan.

19 feb 2007 0:13
Profiel WWW
vianen
Bericht 
Hehe, eindelijk iemand die ook de juiste persoon heeft gevonden!!!

Neem maar even kontact op met Henk Hertog: www.hertogassurantien.nl, weet zeker dat het dan goed komt, suc6 :thumleft: :wink:

19 feb 2007 0:52
Profiel
vianen
Bericht 
PaSCal de prijs die jij noemt is echt niet van deze wereld hoor!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ken iemand met een 993TT die echt minder dan de helft betaald! :wink:

19 feb 2007 0:56
Profiel
3.2S
010
Bericht 
De premie is 2 % vd taxatie waarde voor een WA + Casco (All risk)

19 feb 2007 1:29
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Brand en diefstal gaan altijd samen.
Jij bepaalt inderdaad wat je wil kopen, de verkoper bepaald echter wat hij wil verkopen :wink:

Langs de andere kant gps tracking een waterdichtsysteem, no f*ck*ng way :roll: Ze zouden zo'n systemen nooit verplicht mogen maken. Wat denk je van dit scenario, en het is echt niet uit de lucht gegrepen.

Home jacking, vrouw of dochtertje/zoontje word meegenomen en papa word vriendelijk verzocht niets te ondernemen totdat hij een telefoontje krijgt van zijn dierbaarste bezit "en dat is heus die Porsche niet" bye bye Porsche.

Wat ben ik blij met mijn volledige omniumverzekeringen. Ze krijgen de wagen mee met alle code's verdoken knopjes om de alarmen te deactiveren enz.

Wat de brand betreft, indien je wagen geen brandpolis heeft en je huis brand af met de wagen in, is hij inderdaad gedekt door de inboedel,verzekering. Let wel op, moet je er wel voor zorgen dat de inboedel hoog genoeg verzekerd is, wat bij heel veel mensen dus niet is.
Sinds de invoer van de digitale fotografie, maken wij een jaarlijkse update met foto van onze inboedel. De verzekering krijgt netjes gedocumenteerd wat er bij en wat er af is gegaan. En ondanks dat de wagens allemaal een omnium verzekering hebben, staan ze netjes op de inboedel vermeld.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 feb 2007 9:14
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
bert964c4 schreef:
PaSCal de prijs die jij noemt is echt niet van deze wereld hoor!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga even uit van die 1.800 die ik noemde... Toch? Maareh, wat zijn dan de voorwaarden? km's, wat is verzekerd, taxatie-waarde, wat wordt er uitgekeerd bij totaal-verlies, dat soort dingen?

(pure interesse, want lijkt me voor een aantal mensen toch interessant om een dermate prijzige wagen zo goedkoop te verzekeren :cheesy: )

20 feb 2007 11:18
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
bert964c4 schreef:

In dat geval ben ik wel heel benieuwd naar de voorwaarden - en of de verzekering de auto niet verwisseld heeft met 'n gewone 993 :shock:

20 feb 2007 11:25
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Bericht 
Porsche tussen 7 - 15 jr oud
WA of WA+Casco
Eigen risico €453,- per
gebeurtenis bij cascoschade
Cascodekking op basis
taxatierapport (verplicht)
Kilometrage 10.000
Hobbymatig gebruik
Klasse 3 alarm
Garage gestald op huisadres
WA premie €165,-
Cascopremie 2% van de
taxatiewaarde

Porsche tussen 0 - 7 jr oud
WA+Casco
Eigen risico €453,- per
gebeurtenis bij cascoschade
Cascodekking op basis
oorspronkelijke cataloguswaarde
Kilometrage 10.000
Hobbymatig gebruik
Klasse 4 of 5 alarm
WA premie €250,-
Cascopremie 1,5% van de
oorspronkelijke nieuwwaarde

20 feb 2007 17:34
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
barolo schreef:
Cascodekking op basis
taxatierapport (verplicht)
Kilometrage 10.000
Hobbymatig gebruik
Klasse 3 alarm

Ok - scheelt me 275 euro per jaar --- maar daarvoor moet 'ie thuis wel altijd in de garage staan, mag ik 2000 Km minder per jaar rijden, en alleen hobbymatig - dus wss aantonen dat het de 2de auto is :roll:

Is de uitkering bij schade (of totaalverlies) ook op basis van (het volledige) taxatiebedrag :?:

20 feb 2007 17:41
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
barolo schreef:
WA premie €165,-
Cascopremie 2% van de taxatiewaarde

Een nette 993-TT, zeg 70k taxatie? (nog niet gesproken over zo een als die van Chris en Erwin, met een ontzettend lage km-stand!)

165 + 1400 + 7% = 1663....

Vandaar mijn vraag of de 1800 niet zo heel gek was toch? ;)

20 feb 2007 18:09
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
Vandaar mijn vraag of de 1800 niet zo heel gek was toch? ;)

... zeker niet als 'ie dan ook 'n keertje buiten mag staan 8)

20 feb 2007 20:13
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Bert?????

23 feb 2007 19:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996tt, 911 '76
Maasmechelen (België)
Bericht Verzekering Glasbreuk
Bij Generali Belgium kan je je wagen verzekeren voor enkel glasbreuk. Vooraf worden je autoruiten even gecontroleerd door Carglass op kosten van Generali. Deze verzekering is verkrijgbaar bij de betere verzekeringsmakelaars.

23 feb 2007 21:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik zit bij P&V en die willen zelfs geen (mini) omnium sluiten gezien ouder dan 3 jaar. Met veel moeite heb ik bijstandsverzekering gekregen en betaal op vennootschap toch een mooie 1.200 euro per jaar voor gewone BA!

23 feb 2007 21:43
Profiel
vianen
Bericht 
paSCal schreef:
Bert?????

Jaja Pascal, komt ie, 993 TT,tax waarde 78000, klase 3 alarm verplicht, tevens verzekerd voor rijvaardigheids training, 15000km per jaar, 1125 euro per jaar!, dat scheelt toch wel volgens mij.

moest het ff navragen, dus vandaar :wink:

Mijn 964,
15000 km klasse 3 alarm verplicht, verder zoals bovenstaand, 525 euro per jaar, en dan all risk!!!!!

Dit loopt via een maatschappij in Duitsland.
gegarandeerde uitkering van het getaxeerde bedrag, dus geen gefuck zoals bij die andere verzekeringen waar de premie is gebaseerd op taxatie waarde en je vervolgens de dag/handels waarde krijgt uitgekeerd!!!!! :salut:

24 feb 2007 1:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende