Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 14:29

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
911 SC: Benzine dop draait door? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC
Belgie
Bericht 911 SC: Benzine dop draait door?
Ik heb een "probleem" met mijn 1978 SC wanneer ik de benzine vuldop los of vast wil draaien. Het lijkt namelijk dat het bovenste gedeelte (waar je aan draait) dol draait op het deel dat de schroefdraad bevat.
Dit wil dus zeggen dat ik momenteel het deel met de schroefdraad met de hand aandraai en ook weer losdraai. Natuurlijk krijg ik dit dan niet compleet vast logischerwijs, heeft dit gevolgen voor het vacuum/de druk in de tank? (of zorgt het metalen klepje waar het pistool ingaat daarvoor?)

Is er misschien een speciale manier van vast/losdraaien? (Zoiets als een kindersluiting op flessen met gevaarlijke chemische stoffen, dus indrukken en dan draaien?) Ik heb dit wel al geprobeerd maar dit lijkt niet te werken...

Alvast bedankt voor de verduidelijking! Ik weet ook niet als dit specifiek voor de SC modellen zo is.

Groeten,

Ward

19 feb 2007 12:43
Profiel
Bericht 
Normaal klikt hij door als je hem vast draait,als je hem losdraait mag hij niet klikken, denk nu dat hij kapot is.

19 feb 2007 12:46
PorscheForum Rakker
911 SC
Belgie
Bericht 
De mijne draait dus continu door... Heeft dit gevolgen voor druk/vacuum/...? Kan dit schade berokkenen indien ik zo nog blijf rijden totdat ik een nieuwe heb?

Iemand toevallig nog een werkende benzine dop in de aanbieding?

19 feb 2007 13:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Vlgs mij niet schadelijk.

19 feb 2007 13:11
Profiel
Bericht 
Als je de dop losdraaid, en je hoort het niet sissen, is er niks aan de hand.

Heb er geen liggen voor je :(

19 feb 2007 13:12
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Url schreef:
Kan dit schade berokkenen indien ik zo nog blijf rijden totdat ik een nieuwe heb?

.... hoogstens aan je schoenzolen en je ego :wink: JE ZAL MAAR ZONDER BENZINE KOMEN TE STAAN

19 feb 2007 15:35
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Je moet even zeker weten dat je tank niet vacuum zuigt. Als dat het geval is kan je tank wel degelijk imploderen. En dan heb je zo maar een 10-tal liters minder te tanken (wel goedkoper uit natuurlaijk aan de pomp) :wink:

19 feb 2007 18:23
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
maurice schreef:
Als dat het geval is kan je tank wel degelijk imploderen.

Zijn de Porsche brandstofpompen zo sterk :?:

Ik had hier altijd last van met de VW kever - die stopte er dan gewoon mee --- als er te veel vacuum was --- dop eraf (met 'n hoop gesis) --- starten en weer verder pruttelen :wink:

19 feb 2007 18:30
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Weet niet hoe het met een Porsche zit maar ik heb al eens een Glof GTI gezien die om die reden een tank had die flink was ingedeukt. Daar schijnt niet eens zoveel kracht voor nodig te zijn. Zeker als je een model hebt waar de tank redelijk plat is vorm gegeven. Een volledig bolle tank zou het nooit kunnen optreden maar waar laat je zo'n bol van pakweg 70 liter :wink:

19 feb 2007 18:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC
Belgie
Bericht 
Voor de duidelijkheid:

Normaal gezien mag het niet mogelijk zijn om het deel dat je vast neemt, afzonderlijk te draaien op het deel met de schroefdraad?
De manier waarop het zou moeten werken is dat je de dop volledig kan vast draaien en van het moment dat hij vast klikt, het bovenste deel doordraait /doorklikt? (zoals op bv. Volkswagens,...)

20 feb 2007 10:29
Profiel
Bericht 
Url schreef:
Voor de duidelijkheid:

Normaal gezien mag het niet mogelijk zijn om het deel dat je vast neemt, afzonderlijk te draaien op het deel met de schroefdraad?
De manier waarop het zou moeten werken is dat je de dop volledig kan vast draaien en van het moment dat hij vast klikt, het bovenste deel doordraait /doorklikt? (zoals op bv. Volkswagens,...)

Lees je topic nog eens door alle antwoorden staan er.
Is inderdaad niet normaal, hij is KAPOT :cry:
Gewoon nieuwe halen en opgelost.

20 feb 2007 11:12
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Heb je 'n dop met 'n stalen bovenkant of met 'n kunsstof :?:

.... maar als ik het goed begrijp krijg je de dop er wel af :?:

20 feb 2007 11:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC
Belgie
Bericht 
Stalen bovenkant (goudkleurig) en ik krijg de dop er inderdaad vanaf wanneer ik zelf aan de schroefdraad draai ipv aan de bovenkant vd dop.

20 feb 2007 12:25
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
'n SC dop :wink:

Ik zou als ik jou was, niet meer gaan tobben en even je portemonee trekken :idea:

20 feb 2007 12:35
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]