Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 19:31

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
RSS-mogelijkheid? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDI
Rotterdam
Bericht RSS-mogelijkheid?
Administrators,

In de aanloop naar de aanschaf van een eigen Porsche volg ik nu sinds een tijdje deze site. Een fantastische bron van informatie! En ook zeer actief.

Daardoor ook veel nieuwe berichten over van alles en nog wat. Wat ik daarom handig zou vinden is als je bepaalde onderwerpen via een RSS-feed zou kunnen volgen. Zo blijf je bij voor jou belangrijke thema's makkelijk op de hoogte. Is dit een goede suggestie of is er bewust voor gekozen om die mogelijkheid niet te bieden?

19 feb 2007 23:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ben geen kenner, maar dat is kennelijk wat anders dan je rechtsonder op 'dit onderwerp' abonneren? :roll:

Welkom.

20 feb 2007 0:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook ik dacht dat ze dat bedoelde Horn .Aan haar uitleg te lezen is het eindresultaat hetzelfde

Laatste update 22/10/2013

20 feb 2007 1:07
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Bericht 
RSS feeds is een modernere manier om gericht info te ontvangen. Probeer Google news eens. Hier heb je in een opslag bijvoorbeeld alle Porsche aanbiedingen van Marktplaats, Capaza, 2dehands etc etc bij elkaar. Dat werkt veel handiger dan een update per email ontvangen. Probeer het zelf maar met: http://www.google.nl/ig?hl=nl&ned=nl&tab=nw&q=. Bij http://www.kieskeurig.nl. hebben ze al een link waarbij je vanuit Google news je meteen kan abonneren op nieuws vanuit Google news. Een ander VB vind je bij http://www.pocketinfo.nl :bounce:

20 feb 2007 1:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
barolo schreef:
RSS feeds is een modernere manier om gericht info te ontvangen.

Precies. Voordeel is dat je op 1 plek, in 1 overzicht, al je "feeds" kunt bijhouden. En dat je deze automatisch kunt filteren op gelezen/ongelezen en datum etc. of op specifieke zoektermen. Verschil met mail is ook dat je niet alleen een linkje krijgt maar de daadwerkelijke nieuwe inhoud, of een "verkorte" versie daarvan met alleen de koptekst. Zo kun je in 1 opslag tientallen websites monitoren en er snel doorheen bladeren.

Ik gebruik zelf, behalve Google-news (Microsoft heeft iets vergelijkbaars met Windows Life), Bloglines als z.g. "webbased" RSS-lezer.

Als je een beetje oplet zie je dat heel veel nieuws-sites en forums zo'n RSS-icoontje (=abonneer mogelijkheid) aanbieden.

20 feb 2007 1:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
P.s. Ik ben geen expert, maar als ik zo snel zoek zie ik dat er voor de phpBB software waarmee dit forum is gemaakt gratis aanvullingen te krijgen zijn om de RSS-feeds aan te bieden. Zie phpBB mods

20 feb 2007 1:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
De forumbaas is even een paar weken op vakantie. Wellicht dat PaSCal, forumrobin the boy wonder, er wat zinnigs over kan zeggen. :roll:

20 feb 2007 7:21
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
RSS is dat zoiets als een TurboS maar dan voor de RS :idea: moet wel snoeihard gaan dan :?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 feb 2007 8:10
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Ondanks dat het een leuke aanvulling is (RSS) zie ik voor mijzelf (nog) geen extra waarde boven het feit dat een forum is om gezellig dingen te lezen.

Door er een RSS feed van te maken, krijg je een beetje het idee dat het een "moetje" is (ondanks dat je de feed natuurlijk kunt negeren).

Voor mij dus voorlopig nog geen RSS feeds, wie weet denkt Peter er anders over en zien we over een paar weken een mooi RSS icoontje :cheesy:

20 feb 2007 10:47
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
RSS is dat zoiets als een TurboS maar dan voor de RS :idea: moet wel snoeihard gaan dan :?

:thumleft: :cheesy: :lol: :lol: :lol:

Laatste update 22/10/2013

20 feb 2007 11:45
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
RSS feeds zijn leuk voor een site die echt nieuws verspreid maar voor het forum zie ik de toegevoegde waarde niet zo.

Stel je krijgt in je RSS feed een lijstje met alle topics. Vervolgens zie je iets leuks waar je op wilt reageren dan moet je nog steeds op het forum inloggen en het gewenste topic op gan zoeken.

Ik ben al enkele jaren een actief RSS gebruiker en ik zie er voor een forum als dit maar zeer weinig toegevoegde waarde in.

21 feb 2007 22:33
Profiel WWW
Bericht 
Ik ben maar een leek op computergebied, en ben al blij dat ik nu al foto's kan plaatsen in mijn album en topics, en ik denk dat er meerdere mensen zijn die het moeilijk vinden. Zie ik aan de vraagstelling hier.
Dus houd het leuk voor ons. :wink:

21 feb 2007 22:42
‘64 Kever
Bericht 
He die Wim, ik ben maar een leek op auto-gebied en ben al blij dat ik hem in de 5 versnellingen kan zetten, daarom heb ik liever geen elektrische ramen?

(lees: een en ander heeft niets met elkaar te maken en de ramen gaan echt wel open hoor ;) )

22 feb 2007 20:13
Profiel Facebook 
3.2S
010
Bericht 
Indien het PF RSS gaat ondersteunen dan verandert er niets voor de mensen die het fijn vinden om reacties per email te ontvangen. Voor de RSS gebruikers, jawel de snelle jongens onder ons, hebben op ieder moment van de dag alle reacties in 1 oogopslag inclusief de inhoud. Deze kunnen zij ook in de file lezen of op hun luie stoel achter de beeldbuis. Zij kunnen ook een selectie maken uit een deel van de reacties en deze lezen tijdens verloren uurtjes. Ik kan geen reden bedenken waarom wij dit niet uitvoeren. Een enthousiaste RSS gebruiker, die in een 3.2S in de file aansluit en tijd genoeg heeft om de reacties te bekijken. :bball:

22 feb 2007 20:47
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Hoop in dit uitzonderlijke geval dan dat je lang in de file staat want het aantal reacties dat hier geplaatst wordt levert een constante stroom aan nieuwe feed topics op. :wink:

Heb het ooit kort op een ander forum (met veel minder posts) gebruikt maar ik als ik dacht net alle laatste posts gelezen te hebben had ik er weer een reeks bij. Terwijl de posts op het forum gewoon netjes onder elkaar op één pagina staan.

Maar goed ieder zijn meug 8)

22 feb 2007 22:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
maurice schreef:
RSS feeds zijn leuk voor een site die echt nieuws verspreid maar voor het forum zie ik de toegevoegde waarde niet zo.

Stel je krijgt in je RSS feed een lijstje met alle topics. Vervolgens zie je iets leuks waar je op wilt reageren dan moet je nog steeds op het forum inloggen en het gewenste topic op gan zoeken.

Dan heb jij denk ik niet helemaal de goede forums gevolgd, want ik ben het toch anders gewend: je krijgt n.l. niet alleen de topics, maar ook de inhoud (soms met een maximum van een x aantal regels). En ook alleen van de onderwerpen waarop je jezelf heb geabonneerd.

In 9 van de 10 gevallen kun je dit snel scannen en doe je er verder niets mee. Zo kun je dus heel snel bijv. 10 onderwerpen (evt. ook van andere forums) in de gaten houden. In dat 10e geval dat je wilt reageren klik je gewoon op de link en sta je direct op het goede onderwerp (niets zoeken dus, en inloggen kan, zoals nu via cookies).

De onderwerpen die ik interesant vindt op een forum hebben daarnaast voor mij netzoveel "nieuwswaarde" als "echt" nieuws, dus dat verschil zie ik ook niet helemaal....

En tenslotte het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten email-notificatie kan gewoon blijven. Of in analogie met de reclame: je hebt ook nog steeds mensen die graag met een wasbord langs de rivier willen zitten, anderen gebruiken liever een wasmachine (of snel ADSL) ;-)

25 feb 2007 15:35
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Ik zie zelf alleen maar voordelen. Ik heb een PDA met een RSS reader. 3 x per dag doe ik een upload van alle nieuwe RSS feeds. Er zijn een 25 onderwerpen die ik dagelijks volg. Per onderwerp kan ik tot 250 berichten bijhouden. Wat ik gelezen heb verwijnt van het scherm. Het zou voor mij een uitkomst zijn indien naast email ook RSS feeds gebruikt worden.

Een van de onderwerpen die ik ook dagelijks bekijk zijn welke films er op TV zijn. Bij die film staat meteen de IMDB (Int movie Database) beoordeling erbij. Life is too short to watch silly movies.... DIt voorbeeld zet ik erbij om de voordelen van RSS feeds duidelijk(er) te maken. :roll:

25 feb 2007 18:54
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]