Auteur |
Bericht |
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Nieuwe Velgen, orgineel of immitatie
Ik ben nog steeds aan het denken over en setje nieuwe velgen voor onder mijn boxster S.
Nu kan ik orginele, 2e hands 18" "turbo" velgen krijgen voor ca €1500 incl nieuwe banden.
Ook kan ik een setje 19" "techno" krijgen immitatie voor €1100,-
Gisteren bij de dealer kost een gemiddelde set 19" met banden een kleine €4000,-
Waar zit het verschil tussen orgineel en immitatie, het is wel erg veel geld.
De immitatievelgen komen van bij http://www.velgenland.nl/index.php?page ... cat_id=201
|
23 feb 2007 9:31 |
|
|
cabrio wim
|
Ik had op mijn groene Porsche cabrio ook imi's liggen en moest daar spacers op gebruiken.
Bij mijn rode Porsche had ik originele en kon ik zo monteren, ik weet niet of dat alle velgen zo is, of dat je ze ook kan bestellen in de goede ET waarde.
Veder vond ik de lakkwaliteit van de Porsche velgen mooier en gladder van struktuur.
|
23 feb 2007 9:52 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
1100 of 4000 euro, voor "dezelfde" velgen, daar kun je dan ook nog wel eens iets aan de lak kwaliteit laten doen. Ik vind het verschil ook wel erg groot.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
23 feb 2007 10:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik zou lekker voor de low-budget velgen gaan niemand die het ziet of merkt
|
23 feb 2007 10:25 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Net een mail gekregen van de leverancier van de immi's
de 19"zijn niet te leveren voor op de Boxster alleen voor CJN
de 18" "turbo" wel kosten €1100,- de maten zijn zijn 8x18 en 10x18 klopt dit
|
23 feb 2007 10:44 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
Als je de zaak origineel wilt houden zou ik voor de 2e hands set gaan. Mocht je in de loop van de tijd iets aan de beschadigingen willen doen, kun je ze altijd laten bijwerken of opnieuw laten spuiten. Verder vraag ik me af wat voor banden je krijgt voor 1400 euro, incl velg. Een beetje band voor je Boxter zal toch echt wel 200-250 euro kosten. Dan blijft er niet veel voor de velg over en zet ik vragen bij de kwaliteit. Of je krijgt geen goede banden en wordt het totaal meer dan 1400. Hetzelfde geldt ook voor de 2e hands set uiteraard
|
23 feb 2007 10:46 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Imitatie is zwaarder EN minder sterk. Ik zou dus altijd voor origineel gaan.
Voor iemand die zijn Porsche gebruikt voor tourritjes kan de afweging natuurlijk heel anders zijn.
|
23 feb 2007 11:13 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
VRaag is niet of ze "minder sterk" zijn, maar "sterk genoeg" en het lijkt me dat dat met tegenwoordige kwaliteitslabels niet echt een issue is, zeker niet voor dagelijks gebruik. IK heb nog nooit een velg gezien die zomaar in elkaar zakte.
"Zwaarder" - ja, maar merk jij dat? en hoeveel zwaarder?
"Altijd voor origineel" - ook voor 3000 euro verschil op een bedrag van 4000 euro, zo makkelijk geef ik ze ook weer niet uit, en jij ook niet denk ik, want dan reed je ook wel een andere Porsche (en dat is niet jippie bedoeld), want alles heeft zijn kosten/baten verhouding, oftwel kosten/plezier...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
23 feb 2007 11:22 |
|
|
Jerremy
993 2SLelystad
|
Ik zou zelf ook voor Imitaties gaan.
Tenzij je ze ook wil gebruiken om af en toe te gummen op het circuit.
Nadeel van zware wielen is wel dat je onafgeveerde gewicht toeneemt wat wel merkbaar is in het comfort. Maar alleen als je direct van de ene naar de ander gaat, anders niet.
Bij imitaties staat wel vaak de waarschuwing dat ze niet geschikt zijn voor gebruik op circuit, die waarschuwing zal niet voor niets zijn..
Wil je ook gummen? dan kijken naar goeie tweede hands..
|
23 feb 2007 11:53 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Zelfs gerenommeerde P-specialisten bevelen immi's aan i.p.v. ori's....prijskwaliteit verhouding is bij ori's blijkbaar niet helemaal in orde....
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
23 feb 2007 12:07 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Nu kan ik orginele, 2e hands 18" "turbo" velgen krijgen voor ca €1500 incl nieuwe banden.
ik denk dat dit de beste optie is.
gr anton964
|
23 feb 2007 12:20 |
|
|
Jerremy
993 2SLelystad
|
Dat is een super optie, helemaal met goeie banden
|
23 feb 2007 13:09 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Gek op de circuitwagen hadden we imitaties van de Cup 1 liggen. Je kan wel stellen dat daar mee gegumd is en niets va"zwakke velgen" gemerkt.
De 18ers Turbo's die we nu hebben zijn ook imi en gekocht van andere circuitrijders. Ook daarmee geen problemen.
Oh ja , onze wagen heeft "maar" 265pk
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 feb 2007 13:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... let wel even op de productiedatum van de banden
|
23 feb 2007 13:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zeker weten dus gemeten
:^::lol:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 feb 2007 14:22 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ja ,
De kit is door Porschespecialist RSRmotors geplaatst (waar beide P's steeds in onderhoud gaan) en dit is ons meegedeeld.
Ik vertrouw op mijn specialist , als iemand dat niet doet kan die er beter wegblijven en bij Kwikfit of Midas gaan
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 feb 2007 14:34 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Jij wil niet weten hoevaak er velgen worden gericht. Het beïnvloedt de wegligging. Voor mij een reden om altijd origineel te kiezen.
Ik zou misschien voor een tweedehands set gaan. Maar wel altijd origineel (de keuze tweedehands origineel stond erbij).
P.s. Met 45K per jaar is het goedkoper om 996 te rijden... ware het niet dat dit in de bijtelling heel veel scheelt.
|
23 feb 2007 14:53 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Nou kan ik wel weer reageren maar jou kennende moet jij dan ook weer...dus maar niet
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
23 feb 2007 14:57 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Hoezo dat? Mijn "nieuwe" banden komen uit 1995. Goeie pirelli P7's. Nog ff gekeken of er iets van uitdroging te zien was of rare vorm. Noppes. En een mooie prijs. Nu zeg je; daar heb je t, mooie prijs moet wat mee zijn. Dikke onzin, zulke dure banden, gebeurt niet zomaar wat mee als ze een jaartje of 10+ opgeslagen liggen. Nee doe mij maar lekker goedkoop, goeie banden ofewel autobandenmarkt.nl
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
23 feb 2007 16:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zeg dan gewoon niets.
Ik geef aan dat ik om mij moverende redenen altijd zou kiezen voor origineel (het is nog on-topic ook), maar dat een ander om hem moverende reden voor immitatie zou kunnen kiezen.
Dan doe jij er een 1K vs 4K vergelijk aan plakken, waarop ik nog even wijs op de mogelijkheid om tweedehands origineel te nemen (hetgeen net zo veel kost als nieuw immitatie).
Als je daar nog wat aan toe te voegen hebt: doen. Zo niet, dan niet.
|
23 feb 2007 16:54 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik heb wel eens een horrorverhaal gehoord dat iemand (met immitatie's uiteraard)tijdens zeer sterk remmen op de autobahn zijn velgharten eruit remde en zwaar verongelukte....
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
23 feb 2007 17:08 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat lijkt mij persoonlijk weer onzin. Dan moet dus de wrijvingskracht van de band voldoende zijn geweest...
Met gebrekkige sterkte moet je denken aan eerder een kromme velg.
|
23 feb 2007 17:27 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Zou kunnen maar het klonk aannemelijk voor mij.Denkend aan een slecht gegoten velg met een slechte legering zou ik het rekensommetje kunnen maken...
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
23 feb 2007 17:30 |
|
|
Roi
niet meer....
|
En dat zou niet kunnen gebeuren met een ori P velg?
Suggereert 100% controle met röntgen op insluitingen en homogeniteit bepaling...misschien dat P dat doet maar waarom zou een immi fabrikant dat dan weer niet doen...
Wie het weet mag het zeggen....
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
23 feb 2007 17:44 |
|
|
Mark
911 cabrio 3.2
Cayenne SHelmond
|
Ik werk toevallig bij een gieterij. Ons zusterbedrijf produceert aluminium velgen in Hoboken. Je wilt niet weten wat een productievelg per stuk eigenlijk kost! Mijn inziens wordt er super veel verdient aan een met een origineel logo. Verder is een velg een veiligheidskritisch onderdeel van de auto wat aan voorgeschreven regels moet voldoen. Dus ook imitaties!
|
23 feb 2007 17:59 |
|
|