Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:29

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Nieuwe Velgen, orgineel of immitatie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 cabrio 3.2 Cayenne S
Helmond
Bericht 
en nee, er zijn geen mogelijkheden om privé velgen daar te kopen, helaas!!!!!!!!!!!

23 feb 2007 18:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Marcel schreef:
Nou kan ik wel weer reageren maar jou kennende moet jij dan ook weer...dus maar niet

Zeg dan ook echt niks of gewoon wat je wilde zeggen ipv op deze manier een reactie uit te lokken :roll:

23 feb 2007 18:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Mark schreef:
Je wilt niet weten wat een productievelg per stuk eigenlijk kost!

Nou, ik wel. Doe eens een tipje van de sluier...

23 feb 2007 18:34
Profiel
PorscheForum Rakker
911 cabrio 3.2 Cayenne S
Helmond
Bericht 
in 2004 45 euro per stuk (pure maakkosten) . Alu is ongeveer 1 euro per kg duurder geworden, dus zeg 50 euro, Moet er wel bij vertellen dat een matrijs maken natuurlijk wel veel geld kost. Bovendien was er toen een uitval % van ongeveer 10% mede omdat er niet aan gelast mocht worden. Ik begrijp nog steeds niet dat er bedrijven bestaan die dat doen. (je zou minimaal een warmtebehandeling gloeien / verouderen moeten doen om de spanning uit de velg te halen)

m.a.w. seriegrootte > kleine kostprijs

23 feb 2007 20:14
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
2000 gtv schreef:
Ik heb wel eens een horrorverhaal gehoord .... :?

Wie zegt dat die velgen al niet eerder 'n klapper hebben meegemaakt en bv daarna gericht zijn - of van ovaal naar (weer) rond gemaakt zijn :idea:

23 feb 2007 20:35
Profiel WWW Facebook 
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Mark schreef:
en nee, er zijn geen mogelijkheden om privé velgen daar te kopen, helaas!!!!!!!!!!!
Maar ik ben wel benieuwd of het mogelijk is om je velghart er uit te remmen met een slechte kwaliteit velg... :wink:

23 feb 2007 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
Uit ervaring zou ik niet groter dan 18" gaan.

Ik heb originele 18" Carrera velgen onder mijn Boxster S en dat is al aardig stug met die lage banden.
Nog grotere velgen betekent nog lagere banden en dus nog stugger.

06 maart 2007 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Die 19-ers moeten ook passen op de Boxster !!! Met bv.spacers van 5mm moet dat perfekt passen.
Die velgen zijn vooraan 8x19 et57 (wordt dus et52 met spacers van 5mm) en achteraan zijn ze 9,5 et 46 (zou zo moeten passen zonder spacers).
De Porsche is sowieso al hard, dus ik denk dat het verschil van 18 naar 19 duim niet zo groot meer is in hardheidgevoel.
Ivm. die leverancier Velgenland. Ik had daar ook al mee gemaild. Zij geven een prijs van 1400 euro voor 19-ers incl. banden. Wat er niet bij staat is dat het dan gaat om gebruikte banden !!! Met nieuwe banden schommelt de prijs naargelang merk tussen de 2000-2500 voor de immitaties; nog altijd een groot verschil met de originele van Porsche, nietwaar. :roll:

06 maart 2007 21:10
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ik zou ook lekker voor de goedkoopste imitatie's gaan, net als al door anderen genoemd :?

Was er laatst niet hier (een link naar) een vergelijking van velgen: de goedkoopste RH was shit, goed waren de duidelijk duurdere BBS en origineel P. :?:

P. onderdelen zijn niet ALLEEN maar duur :idea:

Andere suggestie voor als je nieuwe wilt: reken eens nieuwe velgen alléén van de dealer en banden voor een nette prijs elders..... :!:

En anders nette gebruikte.

ALS ik de 18" Turbo apart verkoop dan moeten alleen de velgen zeker 1500 Euro opbrengen.

06 maart 2007 22:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik denk dat ik voor de 2e hands orginele ga, en mijn 17" sport classic met nieuwe pireli P Zero Rosso doe verkopen, of de banden ruilen voor wintersloffen.....iemand :?:

Eerst even genieten van de komende wintersport, en dan bij terugkomst lekker gaan shoppen voor de velgen.......wat wil een mens nog meer :D :D

06 maart 2007 22:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
ik zou toch ook de voorkeur geven aan het originele 2dehands setje hoor...

en die prijs voor imitaties MET banden... ik heb aan enkel men banden (ook 19") bijna evenveel betaald als daar de set velgen MET band... dus dan stel ik me toch serieus vragen inzake de kwaliteit hoor, want alles heeft zen prijs.. goedkoop is vaak duurkoop op langere termijn bekeken

07 maart 2007 12:47
Profiel WWW Facebook  ICQ 
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2