Auteur |
Bericht |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
|
13 feb 2006 15:46 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Erwin , dan kan ik je echt de "Porsche Driving Academy" aanbevelen , echt prachtig , en zéér leerzaam
Ik meen dat John er net zo positief over is...heeft 'm geloof ik 2 maal gedaan.
[img]http://www.porscheforum.nl/album_pic.php?pic_id=12812[img][/img]
|
13 feb 2006 16:04 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En momenteel is het daar ook een koelkast
WebCam Nordschleife
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 feb 2006 16:50 |
|
 |
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
Begrijpelijk.
Beetje domme vraag ook natuurlijk
Dat je je met de TT op de openbare weg wel vermaakt, dat geloof ik graag 
|
13 feb 2006 20:17 |
|
 |
Gerco
|
Zou heel verstandig zijn hoor !
Zoals je misschien weet heb ik met mijn auto een rijvaardigheids training en driftcursus gedaan, en heb enorm veel geleerd van beide !
de 993 TT is toch een auto om respect voor te hebben, en ik heb nu wel het idee dat ik de auto redelijk goed ken. In half jaar dat ik hem heb nu toch al 2 keer meegemaakt dat ie heel licht begon uit te breken, maar in beide gevallen direct opgemerkt en perfect op gereageerd !
En je hebt ook mijn sneeuwpret video gezien en dat zegt toch ook wel wat denk ik.
Porsche Driving Acedemy heb ik echter nog niet gedaan en lijkt me ook best een keer leuk om te doen.
|
14 feb 2006 3:30 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dan is het moment er om beginnen op te letten. 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
14 feb 2006 7:19 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Zoals Paul al zegt Gerco, ondanks je trainingen; blijf goed opletten!

|
14 feb 2006 8:03 |
|
 |
Epicurus
992 Turbo S Coupe
|
Jongens, weer even On Topic;
Heeft iemand CIJFERS of RAPPORTEN m.b.t. (crash)veiligheid ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
14 feb 2006 14:58 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Niet op mijn harde schijf Epicurus.
En op het internet kom ik dit vaak tegen:
NHTSA Crash-Test Results Vehicle crash test information not available at this time.
of dit:
1998 Porsche 911 Crash Tests There is no safety data for this vehicle.
óf hierzo:
2005 Porsche 911 Crash Tests Driver's Side Not Tested Front Occupant Not Tested Passenger's Side Not Tested Rear Occupant Not Tested 2005 Porsche 911 Turbo 2-DR w/SAB Crash Test Figures Frontal Head Injury Criterion Chest Deceleration (g's) Femur Load (lbs) Driver's Side n/a n/a n/a n/a Passenger's Side n/a n/a n/a n/a Side Thoracic Trauma Index (TTI) Pelvis Deceleration (g's) Front Occupant n/a n/a Rear Occupant n/a n/a 2005 Porsche 911 Turbo 2-DR w/SAB Rollover Rating And Figures Rollover Resistance Rating Static Stability Factor Dynamic Test n/a n/a
Kortom: bij mijn weten ERRUG weinig over te vinden!!!!
Maar misschien dat je hier wat aan hebt:
http://www.crashtest.com/porsche/ie.htm
Hier wat info over de 'gevaarlijke' aerodynamiek van de 911 door de jaren heen (PDF-file):
http://www.tfd.chalmers.se/~lelo/rvad/reports/rva2002_gr06_porsche911.pdf
|
14 feb 2006 21:15 |
|
 |
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Bizar zeg dat verhaal Erwin, Zelf voor de kerst een ongeluk gehad met de boxster van m'n broer. Heb een half uur staan wachten voor de auto gesleept werd en idd veel reacties van: hmmm, zeker te hard terwijl dit niet het geval was. ook in een p kun je momentje niet opletten en in de berm geraken maar dat klinkt voor de meeste mensen een stuk minder spectaculair natuurlijk.
|
14 feb 2006 21:45 |
|
 |
mr.burns993
|
de crash veiligheid van een porsche.......
ik denk ook dat die begint bij de bestuurder van de betreffende porsche.
ikzelf weet dondersgoed dat mijn p meer prestatie vermogen heeft dan wat ik er uit weet te halen.
ik houd altijd rekening met wat ik kan, en probeer mijn eigen grens niet op te zoeken.
zo zal ik automatisch ver van de grens van mijn p blijven.
zoo verhoog ik dan ook meteen de crash veiligheid voor mijn p 
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
24 feb 2007 8:35 |
|
 |
Epicurus
992 Turbo S Coupe
|
Dus jij bent niet zo zeker van de crashveiligheid van de 911...? 
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
24 feb 2007 11:58 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Mensen/allen , ik laat het expres staan...maar waarom STEEDS een HEEL bericht quoten als je eronder post?
Haal desnoods het gedeelte eruit waarop je wilt reageren, vaak handig bij het reageren op een erg grote post, maar meestal is het niet nodig.
ps heeft een ander tussentijds gepost, zet dan bv @diegenewaaropjereageert er alsnog voor...
Tis maar een idee hoor... en zeer niet vervelend naar jou bedoelt Epicurus , gebruik toevallig jou post als aanleiding...maar 't gebeurt dagelijks héél vaak...
|
24 feb 2007 12:28 |
|
 |
mr.burns993
|
de p doet de rest in geval van nood ......(wat ik overigens nooit mee hoop te maken)
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
24 feb 2007 13:11 |
|
|