Auteur |
Bericht |
ous
996 GT3Heinsberg (D)
|
De lucht bovenin wordt dun!
Gisteren viel het (beste) Duitse autoblad, Sportauto, op de deurmat. Met daarin zoals elke maand de Sportauto Supertest. Dit maal de 997 GT3RS. Één van de parameters is een rondje Nordschleife. Ik hoef het niemand uit te leggen, de ideale plek om motor, onderstel, remmen etc. als ´Gesammtpaket` uit te testen. Tijd 997GT3RS 7.48 min.
Nu de tijden van zijn broeders/voorgangers in deze zelfde Supertest met dezelde chauffeur en vergelijkbare klimatologische omstandigheden:
997 GT3: 7.48, 996GT3RS: 7.47, 996GT3: 7.54 (als enigste van de 4 zonder semislicks, hetgeen op de 20,5 km lange Nordschleife zo`n 3 a 4 sec. scheelt). De lucht bovenin wordt wel erg dun!
_________________________________________ was uns nicht umbringt macht uns stark
|
24 feb 2007 10:06 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Zal Paul prettig vinden om te horen, 996GT3RS is nog steeds de snelste van de set
|
24 feb 2007 11:02 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Raar dat de 997GT3 RS geen streep sneller is dan de 997GT3.Doen ze zoveel moeite en kosten om die letters RS erachter te kunnen plakken
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
24 feb 2007 12:42 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat was ook het eerste wat me opviel.
En idd leuk voor Paul , al is 1 seconde op een circuit van +/- 22km niet echt een verschil. Een klein "foutje" tov een ander model testen (bocht ietsje ruimer pakken) maakt al meer tijdverschil uit.
Test alle wagens nog eens en ik wed dat de verschillen groter zijn dan 1 seconde.
Het zijn allemaal prachtwagens
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 feb 2007 14:40 |
|
|
ous
996 GT3Heinsberg (D)
|
Het zijn inderdaad allemaal prachtwagens! Puur en giftig! Nu zou je kunnen zeggen laat maar eens een echte coureur aan het stuur. Zie daar! Heeft Porsche gedaan en wel met Porsche`s eigen `huiscoureur`, Walter Röhl. Tijden: 997 GT3 7. 47 min (- 1 sec.), 997GT3RS 7.45 min (-3 sec).
Neem nu maar aan dat bij deze tijden wel echt `de lucht eruit `is.
Ous
_________________________________________ was uns nicht umbringt macht uns stark
|
24 feb 2007 16:28 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Maw...het maakt geen ene f*ck uit , waarden van <5 sec op een track van 22 km zeggen mijn tenminste hélemaal niets.
Je moet dus , zelfs op dit niveau, gewoon vallen voor een auto, want "rationeel" bekeken (qua snelheid dat is...) is het lood om oud ijzer...
|
24 feb 2007 17:41 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Carbon om aluminium dan he
|
24 feb 2007 18:40 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Heb dezelfde mening, maar vind het toch prettig dat die lelijke 996 sneller is dan die 997
Deze namiddag hebben we een fotoschoot met
2.7 RS
964 RS
993 RS
996 RS
997 RS
Wel rotweer, maar wat moet, moet.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 feb 2007 10:28 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Wss een bijzonder overbodige post naar ik denk dat ik niet slechts voor mezelf spreek, als ik zeg dat ik hier graag wat foto's van zou zien Paul...
|
25 feb 2007 11:09 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ze worden genomen daao een professionle fotograaf voor het clubblad van PCCB en PCA en PCG. We vragen niets als vergoeding dus het minste dat ze kunnen doen is ons de foto's bezorgen na het verschijnen van de bladen.
Van zodra ik ze heb stuur, ik ze wel even naar iemand om ze te downloaden.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
25 feb 2007 11:32 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Mijn gedacht
Idem dito
Stuur maar op Paul als je ze hebt
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 feb 2007 23:53 |
|
|
zuugnap
|
En t was wachten op de fotosessie
|
23 mei 2008 3:37 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Pff ; draadje is meer dan een jaar oud man...zat je jezelf zó te vervelen vannacht?
Leesvoer genoeg niet dan?
|
23 mei 2008 6:24 |
|
|
horn
PF #57
|
ik moet zeggen; ik heb die foto's ook nooit gezien. volgens mij hééft paul helemaal geen gt3rs
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 mei 2008 6:37 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
en woont ook niet in Belgie.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
23 mei 2008 6:50 |
|
|
horn
PF #57
|
nou je het zegt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 mei 2008 6:51 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
|
23 mei 2008 10:50 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
had die nieuwe wannabe-supercar Nissan GTR niet een snellere tijd onlangs op de Nürburgring?
Je weet wel, van dat merk dat ook die prachtige Micra maakt.
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
23 mei 2008 15:32 |
|
|
MobileChicane
|
Walter Röhl met de 997 GT2: 7:32
|
23 mei 2008 16:00 |
|
|