Auteur |
Bericht |
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Waarde 996 uit Duitsland
Zoals Herbst vast nog wel weet wordt er hier nogsteeds gespeeld om de boxster te vervangen door een 996
Nu staat er bij de plaatselijke Toyota-dealer een 996 uit '99 die in 2004 op NL kenteken is gezet. Wat heeft het importeren van een duitse auto voor effect op de waarde van de auto ivm toekomstige doorverkoop? Dus heeft een geïmporteerde een lagere verkoopwaarde dan een NL model?
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
24 feb 2007 0:05 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Volgens je avator heh je een gt3rs
Voor mij PERSOONLIJK is een inport minder waard.
Als ik kijk naar de kentekenplaten in Nederland naar PORSCHE rijden er bijna alleen maar nieuwe rond.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
24 feb 2007 0:18 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
Er is een groot gedeelte van het P landschap dat zijn origine heeft in duitsland ( in zekere vorm allemaal ). Mocht de afrekening bij doorverkoop daarbij een parameter zijn, dan zouden er veelvuldig zaakjes te doen moeten zijn. Ben deze zaakjes echter nog niet tegengekomen...
Heb je een mooie wagen, goede historie en eentje die vlekkeloos door een AKK komt dan heb je alle belangrijke parameters. Er zullen idd wel enkelen zijn die daar over struikelen, maar miereneukers heb je nu spijtig genoeg overal...
|
24 feb 2007 0:32 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Er is een voordeel geweest in 2004 (hoe oud was de auto toen?).
De vraagprijs zou normaal gesproken wat lager uitvallen dan een Porsche die op dag 1 op NL kenteken is gezet.
Persoonlijk zou ik het voordeel pakken (indien aanwezig), als de historie bekend is van NL en Duitsland.
Mocht de prijs niet gunstiger zijn dan een zelfde vergelijkbare NL auto zou ik gaan twijfelen.
Als ik nu op zoek zou zijn naar een nieuwere Porsche zou ik dat maar op 1 plek doen, in Duitsland; het aanbod en het prijsverschil zijn groot.
_________________________________________ Racefun events
|
24 feb 2007 0:36 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Nope, de auto in m'n avatar is geen GT3, de tekst eronder duidt erop dat het mijn favoriete P is. Ikzelf heb nog helemaal geen P maar zit regelmatig op het forum. M'n broer rijdt een boxster denkt dus al een tijdje aan een 996, vandaar de vraag. Hoop dat het duidelijk is
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
24 feb 2007 0:54 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Ik moet wel toegeven dat '99 aan de oude kant is. Liever richting 2001, en natuurlijk 2002 ivm glazen achterruit en 3.6 maar dat is denk ik niet haalbaar met een budget van rond de 50k
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
24 feb 2007 0:58 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Heb je meer info over die 996? Vraagprijs en km stand.
Heb zelf eentje uit '99, vind die ruit ook een nadeel, maar daar zie je niks van als je veel open rijdt
_________________________________________ Racefun events
|
24 feb 2007 1:01 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Belangrijkste reden om een Porsche uit Duitsland te halen zal niet de prijs zijn, maar de veel grotere keuze. Denk aan lage kilometerstand, favoriete kleur en een aantal gewenste opties. Ga er maar aan staan in Nederland, is mij 4 keer niet gelukt. Als je alles doorrekent, dus inclusief zoeken (10 keer op en neer, hotelovernachting, benzine ed.) ben je denk ik niet goedkoper uit dan in Nederland. Over het algemeen vind ik het materiaal uit Duitsland in betere staat dan hetgeen hier in Nederland wordt aangeboden.
Voor mij is het irrelevant waar de auto vandaan komt, als ie maar in eerlijke staat is met een volledige historie. Een Nederlandse historie is voor mij geen extra geld waard.
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
24 feb 2007 16:25 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik sluit mij volledig aan bij Boxi!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 feb 2007 20:58 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Import Porsche uit Duitsland lagere waarde, wat een gel.l, ze worden uiteindelijk allemaal uit Duitsland geimporteerd......
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
24 feb 2007 21:00 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Bedankt voor de reacties
Korte samenvatting van wat ik opgepikt heb tot nu toe:
- Onderhoudshistorie belangrijk is ongeacht waar de auto vandaan komt.
- Een import met goede historie geen lagere waarde heeft dan origineel NL.
- Uiteraard AKK laten doen.
En na het verhaal van rob... misschien toch nog maar wat langer wachten tot een 3.6 binnen bereik ligt.
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
24 feb 2007 21:11 |
|
|
Boxstermouse
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDIRotterdam
|
Daarover gesproken: hoe gaat dat eigenlijk als je in Duitsland van een dealer of particulier wil kopen een een AKK wil laten doen. Is dat daar (ook) gebruikelijk?
En kun je dat daar ook (binnen redelijke termijn) bij een Porsche Zentrum laten doen? Iemand daar ervaring mee?
|
24 feb 2007 21:54 |
|
|
ECT
|
Re: Waarde 996 uit Duitsland
Porsche wordt in Duitsland gemaakt en naar Nl geimporteerd
En al zou je onlangs een Porsche uit Duitsland geimporteerd hebben en nu zou gaan willen verkopen dan is het voor niemand relevant of je het geimporteerd hebt. Belangrijk voor de marktwaarde hier is bouwjaar, type, kilometerstand en staat van onderhoud.
Het zou wat anders zijn als plotsklaps de BPM wordt afgeschaft => dan zijn alle auto's in een klap minder waard .
|
24 feb 2007 23:27 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Volgens mij klopt dit niet.
Je hebt toch een groot voordeel als je een Porsche van een paar jaar oud in gaat voeren. Na 3 jaar gaat er toch zo'n 50% van de BPM af.
Als je hem een paar jaar later weer kan verkopen voor de prijs van een NL auto heb je dus een goeie deal gedaan.
Er zijn garage's die hier ook handel in zien, ze worden op NL kenteken gezet zodra ze verkocht zijn. 2x een 997 hier ergens op het forum tegen gekomen.
_________________________________________ Racefun events
|
25 feb 2007 2:38 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Een porsche Boxster 3.2S uit 2003 met een budget van 50K is makkelijk haalbaar. Jij kan een import gespeciaiseerd bedrijf zoals Cabrioland een zoekopdracht geven, waarbij zij er voor gaan zorgen dat jouw wens binnengehaald wordt. De meest veilige manier is om bij een Porsche dealer in Duitsland te kopen en de garantie in NL te laten verlengen a 1200 pj. Voor deze optie zou ik zelf kiezen. Mijn Boxster S komt bij Porsche Munchen vandaan en staat nu onder Porsche garantie bij Porsche Rdam.
http://www.porsche.com/germany/usedcars/n56/
Hier staan meer dan 100 Sen te koop tussen de 30 – 40K bij de officiele P dealer. Een geimporteerde P vind ik zelf iets minder waard dan een NL. De boekjes zijn in het Duits, het alarm voldoet niet aan SCM en als er echt problemen zijn, wie gaat die dan oplossen. P DL en P NL gaan naar elkaar zitten staren en komen niet echt met oplossingen. Voor 45K heb jij een S bij een NL P dealer uit 2002.
http://imp.porsche.com/netherlands/nl/approvedused/pre-ownedsearch/
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
25 feb 2007 10:47 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Een boxster s voor 50k. moet zeker gaan lukken. Dit is echter niet waar we naar op zoek zijn. Voor de boxster was er een 325 cabrio en met een beetje goede wil kon je daar met z'n 4-en in (kids achterin uiteraard). De boxster heeft slechts 2 stoelen maar ook genoeg voordelen om toch tot aanschaf over te gaan. De volgende zal om die reden toch een 911 gaan worden.
Import of Nederlands maakt dan verder weinig uit omdat het idd dezelfde auto is. De vraag was alleen of een duitse auto een andere waarde vertegenwoordigd dan een met origineel nl kenteken. Dit blijkt dus hartstikke mee te vallen. Verder is er geen haast bij en zoeken we rustig verder tot we de juiste auto voor een mooie prijs tegenkomen, en of dat dat een Duitser of een Nederlandse auto wordt, dat maakt dan weinig meer uit.
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
25 feb 2007 12:59 |
|
|
ECT
|
Re: Waarde 996 uit Duitsland
|
25 feb 2007 14:07 |
|
|
Boxstermouse
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDIRotterdam
|
Maar voor dat bedrag (36K + 9K BPM) heb je dus ook het nieuwere model 2003 uit Duitsland, via de Porsche Dealer met Duitse garantie.
In Nederland staan er bij Porsche NL momenteel maar twee "kale" S-jes uit 2003 voor bijna 53K (waarvan er 1 overigens een US-import is). De prijzen in de overige handel zitten daar een beetje tussen in. (ik zag overigens op Autoscout een bekende "importeur" een auto aanbieden die nu ook bij een Porsche Zentrum staat, echter met 3K opslag....).
Hoewel dus een hoop meer "gedoe", neig ikzelf (op zoek naar een Boxster S MY2003) er dus vooralsnog naar om het aanbod in Duitsland in de gaten te houden..
|
25 feb 2007 15:14 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Persoonlijk maakt het mijns inziens niks uit waar de auto vandaan komt. Zolang de history maar volledig bekend is. Gaan wij hier in NL beter met een auto om dan dat ie hier meer waard zou moeten zijn.....
Zoals hierboven al geschreven zijn er bedrijven die momenteel goed floreren van de import van autos en motoren. En kijk inderdaad maar eens om je heen op de weg hoeveel import er rond rijdt. En dan niet alleen Porsches.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 feb 2007 18:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... en loopt
|
25 feb 2007 18:13 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik zou de Belgen ook maar in de gaten houden. Ben in mijn zoektocht ook een aantal aanzienlijk goedkopere Sen tegen gekomen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
25 feb 2007 18:32 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Re: Waarde 996 uit Duitsland
Heb het gelezen. In het verleden met Rob al eens contact gehad over zijn auto en ook nu ben ik al zo lastig geweest om hem een PB te sturen waar ik overigens al een vriendelijke reactie op gehad heb. Ik ben dus zeker op de hoogte. Toch bedankt voor de tip
Feit blijft natuurlijk dat mensen eerder een negatief verhaal van zich af schrijven. Je post niet zo snel een uitgebreid verhaal over hoe blij je bent dat je vanmorgen weer fijn in de file hebt gestaan met je auto en dat hij je weer zo keurig van a naar b heeft gebracht
Een gewaarschuwd mens telt natuurlijk wel voor 2 en alle info die je kunt krijgen is mooi meegenomen. Daarom is dit forum ook zo waardevol en veelgebruikt
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
25 feb 2007 19:34 |
|
|
ECT
|
Nu ik al deze verhalen lees vraag ik me toch wel af hoe het gesteld is met de 997 motoren. Immers, ik heb net een artikel gelezen van een 997 Turbo die binnen 6000 km (!) al een opgeblazen motor kreeg
Indien er sprake was van verwijtbaar gedrag - bv. scheuren met koude motor, of motortuning - dan zou Porsche AG dit uit hun computerchips kunnen halen en dan is het eigen schuld dikke bult, vervalt de garantie dan kun je opdraaien voor de nieuwe motor.
Wie weet hier meer van.
|
26 feb 2007 10:36 |
|
|
RuudV
Boxster S (MY2003)Rijswijk
|
Daarvoor betaal je dan wel minimaal 5000 euro meer dan als je de moeite neemt ´m zelf uit Duitsland te halen. Inderdaad de slimste optie. Een Porsche gekocht bij een duitste Porsche dealer met een duidelijke historie is m.i. net zoveel waard als een Nederlandse. Hoe vaak lees je die boekjes die erbij zitten nou? Dat het alarm geen SCM is, is (althans bij Centraal Beheer) geen probleem, zolang je maar kunt aantonen dat er af-fabriek een alarm inzit (en dat kun je met de Porsche Fahrzeuginformation die je bij Porsche NL kunt opvragen). Als je een probleem hebt dat onder garantie valt dan gaat Porsche NL dat gewoon oplossen.
Mee eens!
Sterker nog, de duitsers gaan in het algemeen netter met hun auto om dan nederlanders. De auto's die ik heb bekeken in duitsland waren stuk voor stuk om door een ringetje te halen.
_________________________________________ Groet&
Ruud
|
26 feb 2007 23:09 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik heb vandaag mijn Boxster S laten taxeren en natuurlijk gelijk de vraag gesteld of een uit Duitsland geimporteerde P minder waard is. Het antwoord is Nee. Het gaat om door P onderhouden onderhouds historie. http://www.gratamataxaties.nl/
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
27 feb 2007 0:22 |
|
|