Auteur |
Bericht |
964965
|
964 PK's getest met PerformanceBox
Na een gesprek in een andere draad ivm het al dan niet winnen van PK's bij modificatie sportcat en cup pijp heb ik '90 964 Carrera 4 eens getest met PerformanceBox van Racelogic, met volgende resultaten (nat wegdek, totaal gewicht van de wagen ik erbij volgetankt ed. 1.535 kg):
- PK's aan de wielen: 227 BHP
- PK's aan het vliegwiel (verlies luchtweerstand, transmissie, banden, ... uitgecalculeerd): 283 BHP
- acceleratie 0-100 kph: 5.5 sec
Bij acceleratie wel verschillende runs moeten doen want kwam niet lager dan 6.2 sec maar na consultatie van de handleiding via tweede versnelling dooraccelereren ipv opschakelen naar derde, kwam toen als beste 5.5 sec. Niet zo gezond denk ik.
Ik moet wel verwijzen naar Olaf zijn opmerking dat inderdaad geen test is gedaan voor de modificatie en Porsche zou minimum 250 BHP claimen aan het vliegwiel.
Ik ben alleszinds tevreden met het resultaat en bevestigt mijn vermoeden dat er wat PK's bij zijn. Bij zo'n wagen voel je altijd als er iets is veranderd, goed of slecht zit. Ik vermoed dat de Porsche af fabriek niet met 283 PK is gegaan.
Maar goed, tevreden en dit opent de weg naar misschien nog een chip en luchtfilter. Welke chips/luchtfilters zijn aan te raden prijs/kwaliteit? Motronic en K&N? Wie heeft ervaring en de beste resultaten?
|
25 feb 2007 19:18 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
En wat is een Performancebox?
|
25 feb 2007 19:54 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik had zonder aanpassingen 276 pk op de rollerbank.dit was zelfs nog voor de revisie.niet slecht voor een porsche die toen 170.000 km had gedraaid toch?
gr anton964
|
25 feb 2007 20:52 |
|
|
964965
|
Is een GPS-based meettoestel. Wel niet zo nauwkeurig als een dyno-test maar nauwkeuriger dan de meeste andere toestellen volgens de fabrikant. Het is een afgeleide van de VBox, gebruikt door autofabrikanten en formule1, zo staat te lezen op hun website.
http://www.racelogic.co.uk
|
25 feb 2007 20:59 |
|
|
964965
|
En welke resultaten had je daarmee voor acceleratie?
|
25 feb 2007 21:00 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Waar zou ik mijn auto kunnen laten meten in de buurt van Rotterdam?
|
25 feb 2007 21:47 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Rica
Rica als ik het goed zeg, ligt in Wateringen mocht je gaan doe dan 2x ga ik ook mee.
|
25 feb 2007 21:54 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hoe kan men op een testbank een acceleratie meten
Geen luchtweerstand en geen rolweerstand. Dikwijls schakelt men bij een test gewoon van 1 naar vijf en in no time zit de wagen op zijn top
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 feb 2007 22:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
25 feb 2007 22:26 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Is dat met zo'n ding gedaan
Daar er over het vermogen gepraat werd op het blok en op de wielen dacht ik aan en testbank en niet aan een soort GPS .
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
25 feb 2007 22:32 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
die van mij heeft bij van kronenburg motorsport op een bosch roller bank gestaan. zie pfd site verslagen 2004.rollerbank meeting.
de van 0 naar 100 is niet en kan volgens mij ook niet worden gemeten.
ik had mijn max koppel bij 4740 1/min het koppel was 342.1 nm
de km teller stond toen op 186.5km.
ik had 196.6kw dat was bij 227km en 5770 1/min
gr anton964
|
25 feb 2007 23:07 |
|
|
964965
|
Ik bedoelde welke resultaten met de standaard PK's van acceleratie, uiteraard niet op rolbank, misschien anders getest met 'n chronootje misschien?
Hoe die het meet tell me if you know
Zou volgens handleiding met 5% marge werken
|
26 feb 2007 22:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... zelf zou ik dat willen weten voordat ik aan zo'n test begon
268
|
26 feb 2007 22:12 |
|
|
964965
|
Oké oké niets overtuigend dus, maareuh, gaan de Pk's dan naar beneden met een sportcat of dergelijk en cup pijp
+ welke chip en luchtfilter adviseren jullie?
|
26 feb 2007 22:20 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
26 feb 2007 22:54 |
|
|
Ome Sander
|
Staar je nou niet blind op pk's! Buiten dat de verschillende testbanken enorm uiteenlopende waardes zullen geven, is het veel interessanter om een koppelkromme op papier te krijgen, en de curve daarvan te bekijken. Denk aan de uitspraak: "Horsepower sells cars, torque wins races!"
|
26 feb 2007 23:44 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
veel leuker dan de PK calculatie van dat ding lijkt me de datalog mogelijkheden en de laptimer
heb je die al eens geprobeerd?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 feb 2007 2:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Een uitspraak die behoorlijk nuance behoeft...
|
27 feb 2007 10:02 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Ik heb een K&N filter... Niks mis mee. Voelbaar vermogen Niets.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
27 feb 2007 14:53 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
964965, waar heb je die Performancebox gekocht?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 feb 2007 15:10 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, het zou iets stijgen. Mits je deze niet combineert met de G-pijp.
|
27 feb 2007 16:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
27 feb 2007 20:54 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
thanks Olaf...
relatief gezien valt de prijs wel mee (ik heb nog geen goedkopere GPS datalogger gezien)
Ik heb racelogic een mailtje gestuurd...
Lijkt me wel leuk voor Zandvoort
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 feb 2007 23:54 |
|
|
964965
|
Heb em gehuurd bij die DVD's van Porsche http://www.fascinationporsche.com
Heb ondertussen tweede DVD binnen en RUF-reportage is volgens mij de moeite.
Datalog en laptiming niet geprobeerd want moest ik maandag terug sturen. Zat wel een schijfje bij met software om in te lezen van de opgeslagen data en zou je kunnen koppelen met Googleearth (niet geprobeerd). Enkel acceleratie en BHP.
"Wees tevreden met wat je hebt" is inderdaad een overweging. Het is eigenlijk gekomen denk ik doordat af en toe een Duitse berline nog een gat kon dichtrijden vooral in de acceleratie tussen 140 km/h en 180 km/h, daarna niet meer. Ik weet het je rijgedrag moet je niet laten beïnvloeden door anderen. Maar in Duitsland had ik bv. een Audi RS4 stationwagen achter me en heb moeten tot 270 km/h op de teller rijden voor ik die kwijt was ... Niet dat dat altijd hoeft maar ja je rijdt toch met een P hé .
Uiteraard spreken we over een auto die bijna 20j oud is . Mmmja het is een overweging: laten zoals ie is en accepteren en koesteren
[/url]
|
28 feb 2007 21:57 |
|
|
HJK
993 Targa 1996Bangkok
|
Voor een chip, email met 911chips.com in Amerika, Hij heet steve wong en maakt goeie chips, als het je niet bevalt stuur je hem terug, kost je alleen een paar euro aan postzegels... email hem op: steve@911chips.com en hij benatwoord al je vragen (nou ja, zo lang het met porsche en chips te maken heeft)
_________________________________________ 993 Targa 1996, RSR dempers, FVD Kat bypass, Steve Wong Chip, 271pk a.d. wielen /319pk
|
15 maart 2007 14:17 |
|
|