Auteur |
Bericht |
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Twijfel tussen twee 993's
Hey, zoals sommigen al weten ben ik reeds een tijdjen opzoek naar een 993 en heb er momenteel 2 op het oog.
NR 1
- 993 C4 van 2/1995
- zwart / zwart met schuifdakje
- 171.000 km
- dealeronderhouden bij éénzelfde garage
- 100% Belgische wagen
Rest van de foto's op http://www.stevenvdw.be/993C4/
NR 2
- 993 C2 van 7/1993 (één van de eerste dus ?)
- rood / zwart met schuifdakje en turbo interieur
- 123.000 km
- mooi onderhouden
- op 42.000km geïmporteerd uit Duitsland, verder in Nederland gebleven, met autopas
Rest van de foto's op http://www.stevenvdw.be/993rood/
In de veronderstelling dat beide technisch in orde zijn en schadevrij zoals de verkopers beweren, ik laat de wagen die ik uiteindelijk koop zowiezo uitgebreid keuren, welke zou jullie voorkeur genieten en wat zijn eventueel de voor of tegenargumenten ?
1 pittig detail nog, de rode kost 3.500 euro minder dan de zwarte, daarom twijfel ik toch wel een beetjen... zwart tegen rood / 171.000km tegen 123.000 km / dealeronderhouden tegen gewoon onderhoud / rode moet ik importeren uit Nederland, maar dat is niet erg en kost me bijna niks extra / verder hebben de wagens vergelijkbare opties
Laat me eens jullie gedacht weten, zodat ik misschien zelf makkelijker een keuze kan maken, want ben een eeuwige twijfelaar op dat vlak
|
26 feb 2007 14:17 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Rode.
|
26 feb 2007 14:20 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zou voorkeur hebben voor C4 gelet op het klimaat... Als je de auto echter voor mooie dagen aanschaft, dan is het eigenlijk geen voordeel.
Persoonlijk vind ik zwart mooier.
Niet hoeven importeren is prettig.
Kilometerstanden zeggen mij relatief weinig.
Zo maar wat gedachten. Maar zometeen komt iemand iets anders beweren, dus ga er niet vanuit dat er een eenduidig advies komt.
Mijn advies is derhalve: koop de auto waar JIJ het beste gevoel bij hebt.
|
26 feb 2007 14:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
3500 is best 'n hoop geld ...
Persoonlijk vind ik de kleur rood alleen maar mooi op de 3.2 en alles daarvoor & daarna mss op 'n 997, in de uitvoering zoals PPP 'm heeft
Hoe denk je zelf dat 'n rode 993 het gaat doen bij wederverkoop
De zwarte is ruim anderhalf jaar jonger dan de rode
Daarnaast moet je afwegen of je 'n C2 of 'n C4 wilt
Hoeveel kilometers per jaar ga je rijden bij 'weinig' zou ik me niet zoveel aantrekken van de kilometerstand die de zwarte heeft ....
|
26 feb 2007 14:27 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik vind de zwarte mooier dan de rode. Andere positieve punten zijn de onderhoudshistoriek , geschiedenis van de wagen (denk aan Rob's verhaal) en de jongere leeftijd.
De Pro's voor de rode zijn de minder kilometers , de C2 en de veel interesantere prijs.
De keuze zou ook moeilijk zijn doch ik denk dan voor de zwarte te gaan moest ik voor de keuze staan.
Kans op verderverkoop is groter door de kleur en de geschiedenis.
Mooi rood is niet lelijk , maar je moet er wel een liefhebber voor zijn. Ik vind deze kleur bvb erg mooi op een 964 maar niet op een 993
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 feb 2007 14:31 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Ik denk ook dat het de zwarte zal worden, rood voelt inderdaad een beetje "raar" aan op een 993, misschien beter met een andere velg, maar toch... en heb ook schrik dat ik er snel ga op uitgekeken zijn.
De prijs is iets hoger, maar zal waarschijnlijk bij latere wederverkoop ook terug meer opbrengen (hoop ik toch).
En inderdaad, het voordeel van de 4x4 is voor mij ook wel van belang, aangezien ik er soms mee zal moeten rijden als het regent. Is dit een groot voordeel tov de gewone C2 ? Daarmee bedoel ik, hoe goed werkt dat 4x4 systeem op een 993, heb hier geen ervaring mee helaas.
Bedankt voor het wisselen van jullie gedachten, mijn keuze staat nu toch zo goed als vast.
|
26 feb 2007 15:45 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Ik heb geen ervaring met een C4, wel met een C2. Rijdt er veel mee, ook in de regen en begrijp niet helemaal waarom jij denkt dat je daar een C4 voor nodig hebt. Als het slecht weer is pas je toch je rijgedrag aan? Als ik het weggedrag van mijn dagelijkse wagen (ook achterwiel aangedreven en met hetzelfde koppel als de P) vergelijk op nat wegdek is dat precies hetzelfde dus waarom een C4? Omdat je dan net even sneller een rotonde kan nemen?
|
26 feb 2007 15:54 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
De rode.Iedereen heeft al een zwarte.Een het is een C2(fijner in de regen,minder onderstuur en ja heb ik zelf destijds d.m.v. proefrijden ondervonden):wink:
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 26 feb 2007 16:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 feb 2007 16:08 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik zou toch eerder voor de lagere kilometers gaan; vaak is zo'n auto algeheel wat "frisser"
ben het eens dat een km-stand niets hoeft te zeggen over de toestand van de motor... maar toch
_________________________________________ Got coffee?
|
26 feb 2007 16:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
26 feb 2007 16:36 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Ik ken de rode staat in Uden een erg mooie echte auto!!
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
26 feb 2007 16:39 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
De rode...die 3,5K investeren in een turbobumper, een paar '18 GT3 velgen eronder. Het hart zwart spuiten en je hebt een moordkar die je niet op elke straathoek tegenkomt.
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
26 feb 2007 16:45 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
ik zou ook voor de C2 gaan en rood is tenminste es wat anders dan altijd dat saaie grijs
...leg 'm wel effe een paar cm's lager, want de zwarte staat gedrongener (heeft waarschijnlijk M030 sportophanging )...voor de rest pleit alles in het voordeel van de rooie.
Qua verschil c2/c4...een 911 heeft zoveel traktie achteraan door het motorgewicht dat ik me 0.0 zorgen zou maken over rijden in de regen...gewoon de nodige voorzichtigheid aan de dag leggen, ni meer of minder dan met een andere wagen.
Succes....993's zijn mooie Porsches
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
26 feb 2007 16:55 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Rood
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
26 feb 2007 17:01 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Zwart = jonger onderhouden bij dezelfde dealer = een Belg. Uiteindelijk zou ik met beide een proefrit gaan maken en een secondant meenemen, waarmee jij jouw bedenkingen aan kan spiegelen. En uiteindelijk ga je waar jouw gevoel YES tegen zegt, want tenslotte gaat het om de emotie toch?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 feb 2007 17:30 |
|
|
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Inderdaad, mijn "emo" zegt de zwarte en deze zal het worden (mits hij goed door de keuring komt, is geregeld voor morgen).
Heb er reeds een proefrit mee gedaan en deze viel super mee. Niks op aan te merken en de sound klinkt magisch.... heel wat anders dan mijn 930.
Was alleen een beetje beginnen twijfelen aan die rode omwille van de opmerkelijk lagere prijs voor +/- hetzelfde, niet meer, niet minder. Ben bijna zeker dat die lagere prijs enkel en alleen door de kleur komt, je ziet dit nog dikwijls met een rode 964's ook, geraak je niet zo snel vanaf. Een vriend van me heeft een rode 3.2 en dit valt dan terug wel iets meer in de smaak.
Kreeg ook net nog als info van de verkoper van die rode dat hij herspoten is geweest, terwijl de zwarte nog in zijn originele lak zit. Wat de reden hiervan is, heb ik het raden naar.
|
26 feb 2007 18:00 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Dan hoop ik dat je binnenkort in een mooie ZWARTE 993 in je garage hebt staan!
We horen nog wel hoe het afloopt
|
26 feb 2007 18:53 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Heb zelf voor dezelfde keuze gestaan, dwz rood weinig km's of zwart met wat meer km's.
Ben voor rood gegaan, ook vanwege andere argumenten, maar heb mij zeker niet laten afschrikken door de kleur.
Alle auto's zijn al grijs, zwart en blauw, voor een 993 lijkt rood voor sommigen misschien vreemd omdat in die tijd rood wat minder in was.
Volgens de grote lakfabrikanten zullen trouwens rood en wit komende jaren weer meer ín de mode komen voor auto's (voor zover je mode en populariteit al belangrijk vind).
Bovendien er is nu minder vraag naar rood maar er is ook minder aanbod . Er zijn altijd mensen die graag een rode willen, anders werden ze ook niet nieuw verkocht.
Wat belangrijker is: past een kleur bij je......
|
26 feb 2007 19:02 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Heel de wereld rijdt met een donker gekleurde 993, ik ook dus
Hoe vaker ik een afwijkende kleur in real life zie, rood of nog mooier wit, des te meer ik de lijnen van een 993 tot zijn recht vind komen.
Tis ff wennen, doe mij dan maar ROOD
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
26 feb 2007 19:08 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Ik zou voor de rode gaan, staat mooi op een 993 en heeft een stuk minder km. En is bovendien 3500 euro goedkoper.
|
26 feb 2007 19:26 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
|
26 feb 2007 19:58 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Qua kleur zou ik de RODE nemen. Ga eerst maar eens goed kijken naar de lak van die zwarte. Ik veronderstel dat het geen metallic kleur is, dat zwart. Op niet metallic zwart zie je dus echt alles qua strepen en krassen. Krijg je gewoon niet deftig schoon tenzij door te polieren. Maar dan wel iedere keer. Op rood zie je veel minder.
Daarnaast...importeren in België kost haast niets. Heeft voor m'n 993TT onlangs 153,03 Euro gekost, incl. auto-keuring.
En minder Km (als het kan tellen) en een turbo-interieur vind ik wel mooi meegenomen.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
26 feb 2007 20:47 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Re: Twijfel tussen twee 993's
Allereerst: Goede keuze om naar een 993 te gaan ! Ik heb er zelf 2 gehad, en het zijn prima auto's (m.u.v. stabiliteit op hoge snelheid (...) zie zekfunctie, maar genoeg daarover! (persoonlijke kwestie))
Zoals eerder gezegd is het m.i. vooral een zaak van je EIGEN voorkeur, maar aangezien je een eeuwige twijfelaar bent (Weegschaal); mijn advies: donkere tint (de zwarte dus...) Maakt de 993 nog wat 'bruter' en de (lokaal wat forsere) bollingen worden bij een donkerder tint wat 'vlakker' wat (m.i.) de algehele vorm van de 993 recht doet.
Vind je juist dat deze wat accent mogen krijgen moet je voor de lichtere kleur kiezen, maar dan vind ik persoonlijk een zilvergrijze 993 het mooist.
Lastig hè ? Maar onthoudt: Het is een luxeprobleem.....
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
26 feb 2007 20:54 |
|
|
red devil
971 Panamera gts
991 Turbo S /ex
930 Turbo (ex) /
970 Panamera (ex)Zwolle
|
Lastige keuze, zwart vind ik mooier dan rood maar die km en de prijs zijn ook wel weer interesant. Ik zou ook twijfelen. Succes met je keuze.
_________________________________________ TURBO EARGASM !
|
26 feb 2007 21:08 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Vind de rode er veel stoerder uitzien.
|
26 feb 2007 21:21 |
|
|