Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:06

Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Twijfel tussen twee 993's 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht Twijfel tussen twee 993's
Hey, zoals sommigen al weten ben ik reeds een tijdjen opzoek naar een 993 en heb er momenteel 2 op het oog.

NR 1
- 993 C4 van 2/1995
- zwart / zwart met schuifdakje
- 171.000 km
- dealeronderhouden bij éénzelfde garage
- 100% Belgische wagen

Afbeelding
Rest van de foto's op http://www.stevenvdw.be/993C4/

NR 2
- 993 C2 van 7/1993 (één van de eerste dus ?)
- rood / zwart met schuifdakje en turbo interieur
- 123.000 km
- mooi onderhouden
- op 42.000km geïmporteerd uit Duitsland, verder in Nederland gebleven, met autopas

Afbeelding
Rest van de foto's op http://www.stevenvdw.be/993rood/

In de veronderstelling dat beide technisch in orde zijn en schadevrij zoals de verkopers beweren, ik laat de wagen die ik uiteindelijk koop zowiezo uitgebreid keuren, welke zou jullie voorkeur genieten en wat zijn eventueel de voor of tegenargumenten ?

1 pittig detail nog, de rode kost 3.500 euro minder dan de zwarte, daarom twijfel ik toch wel een beetjen... zwart tegen rood / 171.000km tegen 123.000 km / dealeronderhouden tegen gewoon onderhoud / rode moet ik importeren uit Nederland, maar dat is niet erg en kost me bijna niks extra / verder hebben de wagens vergelijkbare opties

Laat me eens jullie gedacht weten, zodat ik misschien zelf makkelijker een keuze kan maken, want ben een eeuwige twijfelaar op dat vlak :) :?:

26 feb 2007 14:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Rode.

26 feb 2007 14:20
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik zou voorkeur hebben voor C4 gelet op het klimaat... Als je de auto echter voor mooie dagen aanschaft, dan is het eigenlijk geen voordeel.

Persoonlijk vind ik zwart mooier.

Niet hoeven importeren is prettig.

Kilometerstanden zeggen mij relatief weinig.

Zo maar wat gedachten. Maar zometeen komt iemand iets anders beweren, dus ga er niet vanuit dat er een eenduidig advies komt.

Mijn advies is derhalve: koop de auto waar JIJ het beste gevoel bij hebt.

26 feb 2007 14:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
3500 is best 'n hoop geld ...

Persoonlijk vind ik de kleur rood alleen maar mooi op de 3.2 en alles daarvoor & daarna mss op 'n 997, in de uitvoering zoals PPP 'm heeft 8)

Hoe denk je zelf dat 'n rode 993 het gaat doen bij wederverkoop :?:

De zwarte is ruim anderhalf jaar jonger dan de rode :idea:

Daarnaast moet je afwegen of je 'n C2 of 'n C4 wilt :idea:

Hoeveel kilometers per jaar ga je rijden :idea: bij 'weinig' zou ik me niet zoveel aantrekken van de kilometerstand die de zwarte heeft ....

26 feb 2007 14:27
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik vind de zwarte mooier dan de rode. Andere positieve punten zijn de onderhoudshistoriek , geschiedenis van de wagen (denk aan Rob's verhaal) en de jongere leeftijd.
De Pro's voor de rode zijn de minder kilometers , de C2 en de veel interesantere prijs.
De keuze zou ook moeilijk zijn doch ik denk dan voor de zwarte te gaan moest ik voor de keuze staan.
Kans op verderverkoop is groter door de kleur en de geschiedenis.
Mooi rood is niet lelijk , maar je moet er wel een liefhebber voor zijn. Ik vind deze kleur bvb erg mooi op een 964 maar niet op een 993 :wink:

Laatste update 22/10/2013

26 feb 2007 14:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Ik denk ook dat het de zwarte zal worden, rood voelt inderdaad een beetje "raar" aan op een 993, misschien beter met een andere velg, maar toch... en heb ook schrik dat ik er snel ga op uitgekeken zijn.

De prijs is iets hoger, maar zal waarschijnlijk bij latere wederverkoop ook terug meer opbrengen (hoop ik toch).

En inderdaad, het voordeel van de 4x4 is voor mij ook wel van belang, aangezien ik er soms mee zal moeten rijden als het regent. Is dit een groot voordeel tov de gewone C2 ? Daarmee bedoel ik, hoe goed werkt dat 4x4 systeem op een 993, heb hier geen ervaring mee helaas.

Bedankt voor het wisselen van jullie gedachten, mijn keuze staat nu toch zo goed als vast.

26 feb 2007 15:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Steven schreef:
En inderdaad, het voordeel van de 4x4 is voor mij ook wel van belang, aangezien ik er soms mee zal moeten rijden als het regent. Is dit een groot voordeel tov de gewone C2 ? Daarmee bedoel ik, hoe goed werkt dat 4x4 systeem op een 993, heb hier geen ervaring mee helaas.

.

Ik heb geen ervaring met een C4, wel met een C2. Rijdt er veel mee, ook in de regen en begrijp niet helemaal waarom jij denkt dat je daar een C4 voor nodig hebt. Als het slecht weer is pas je toch je rijgedrag aan? Als ik het weggedrag van mijn dagelijkse wagen (ook achterwiel aangedreven en met hetzelfde koppel als de P) vergelijk op nat wegdek is dat precies hetzelfde dus waarom een C4? Omdat je dan net even sneller een rotonde kan nemen?

26 feb 2007 15:54
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
De rode.Iedereen heeft al een zwarte.Een het is een C2(fijner in de regen,minder onderstuur en ja heb ik zelf destijds d.m.v. proefrijden ondervonden):wink:

Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 26 feb 2007 16:12, in totaal 1 keer bewerkt.

26 feb 2007 16:08
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik zou toch eerder voor de lagere kilometers gaan; vaak is zo'n auto algeheel wat "frisser"
ben het eens dat een km-stand niets hoeft te zeggen over de toestand van de motor... maar toch

26 feb 2007 16:11
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marco schreef:
niets hoeft te zeggen over de toestand van de motor...

... of de toestand van het interieur :shock: :idea: :wink:

26 feb 2007 16:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Ik ken de rode staat in Uden een erg mooie echte auto!!

26 feb 2007 16:39
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
De rode...die 3,5K investeren in een turbobumper, een paar '18 GT3 velgen eronder. Het hart zwart spuiten en je hebt een moordkar die je niet op elke straathoek tegenkomt. :wink:

26 feb 2007 16:45
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
ik zou ook voor de C2 gaan en rood is tenminste es wat anders dan altijd dat saaie grijs 8)

...leg 'm wel effe een paar cm's lager, want de zwarte staat gedrongener (heeft waarschijnlijk M030 sportophanging :wink: )...voor de rest pleit alles in het voordeel van de rooie.

Qua verschil c2/c4...een 911 heeft zoveel traktie achteraan door het motorgewicht dat ik me 0.0 zorgen zou maken over rijden in de regen...gewoon de nodige voorzichtigheid aan de dag leggen, ni meer of minder dan met een andere wagen.

Succes....993's zijn mooie Porsches :D

26 feb 2007 16:55
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Rood

26 feb 2007 17:01
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Zwart = jonger onderhouden bij dezelfde dealer = een Belg. Uiteindelijk zou ik met beide een proefrit gaan maken en een secondant meenemen, waarmee jij jouw bedenkingen aan kan spiegelen. En uiteindelijk ga je waar jouw gevoel YES tegen zegt, want tenslotte gaat het om de emotie toch?

26 feb 2007 17:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Inderdaad, mijn "emo" zegt de zwarte en deze zal het worden (mits hij goed door de keuring komt, is geregeld voor morgen).

Heb er reeds een proefrit mee gedaan en deze viel super mee. Niks op aan te merken en de sound klinkt magisch.... heel wat anders dan mijn 930.

Was alleen een beetje beginnen twijfelen aan die rode omwille van de opmerkelijk lagere prijs voor +/- hetzelfde, niet meer, niet minder. Ben bijna zeker dat die lagere prijs enkel en alleen door de kleur komt, je ziet dit nog dikwijls met een rode 964's ook, geraak je niet zo snel vanaf. Een vriend van me heeft een rode 3.2 en dit valt dan terug wel iets meer in de smaak.

Kreeg ook net nog als info van de verkoper van die rode dat hij herspoten is geweest, terwijl de zwarte nog in zijn originele lak zit. Wat de reden hiervan is, heb ik het raden naar.

26 feb 2007 18:00
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Dan hoop ik dat je binnenkort in een mooie ZWARTE 993 in je garage hebt staan! :D
We horen nog wel hoe het afloopt :wink:

26 feb 2007 18:53
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
Heb zelf voor dezelfde keuze gestaan, dwz rood weinig km's of zwart met wat meer km's.
Ben voor rood gegaan, ook vanwege andere argumenten, maar heb mij zeker niet laten afschrikken door de kleur.
Alle auto's zijn al grijs, zwart en blauw, voor een 993 lijkt rood voor sommigen misschien vreemd omdat in die tijd rood wat minder in was.
Volgens de grote lakfabrikanten zullen trouwens rood en wit komende jaren weer meer ín de mode komen voor auto's (voor zover je mode en populariteit al belangrijk vind).
Bovendien er is nu minder vraag naar rood maar er is ook minder aanbod . Er zijn altijd mensen die graag een rode willen, anders werden ze ook niet nieuw verkocht.
Wat belangrijker is: past een kleur bij je...... :wink:

26 feb 2007 19:02
Profiel WWW
981 Boxster GTS
Bericht 
Heel de wereld rijdt met een donker gekleurde 993, ik ook dus :oops:

Hoe vaker ik een afwijkende kleur in real life zie, rood of nog mooier wit, des te meer ik de lijnen van een 993 tot zijn recht vind komen.

Tis ff wennen, doe mij dan maar ROOD

26 feb 2007 19:08
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Ik zou voor de rode gaan, staat mooi op een 993 en heeft een stuk minder km. En is bovendien 3500 euro goedkoper.

26 feb 2007 19:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Moet ik hier ook nog wat op zeggen :?: :lol: :wink:

Ik was voorheen niet zo van de felle kleuren, maar daar ben ik van terug gekomen. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben en van mij mag een porsche wel opvallen. 8)

Of het nou een 2 of 4 moet worden zou ik me niet zo druk over maken. Ga je veel op het circuit rijden, dan geniet een 2 misschien de voorkeur. Op de openbare weg zullen de meeste het toch niet aandurven om een 2 dwars te zetten, of zit ik er naast :?: :wink:

26 feb 2007 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
993TT (1996) & 951 Martini (1986)
Tremelo (België)
Bericht 
Qua kleur zou ik de RODE nemen. Ga eerst maar eens goed kijken naar de lak van die zwarte. Ik veronderstel dat het geen metallic kleur is, dat zwart. Op niet metallic zwart zie je dus echt alles qua strepen en krassen. Krijg je gewoon niet deftig schoon tenzij door te polieren. Maar dan wel iedere keer. Op rood zie je veel minder.
Daarnaast...importeren in België kost haast niets. Heeft voor m'n 993TT onlangs 153,03 Euro gekost, incl. auto-keuring.
En minder Km (als het kan tellen) en een turbo-interieur vind ik wel mooi meegenomen.

26 feb 2007 20:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht Re: Twijfel tussen twee 993's
Allereerst: Goede keuze om naar een 993 te gaan ! Ik heb er zelf 2 gehad, en het zijn prima auto's (m.u.v. stabiliteit op hoge snelheid (...) zie zekfunctie, maar genoeg daarover! (persoonlijke kwestie))
Zoals eerder gezegd is het m.i. vooral een zaak van je EIGEN voorkeur, maar aangezien je een eeuwige twijfelaar bent (Weegschaal); mijn advies: donkere tint (de zwarte dus...) Maakt de 993 nog wat 'bruter' en de (lokaal wat forsere) bollingen worden bij een donkerder tint wat 'vlakker' wat (m.i.) de algehele vorm van de 993 recht doet.
Vind je juist dat deze wat accent mogen krijgen moet je voor de lichtere kleur kiezen, maar dan vind ik persoonlijk een zilvergrijze 993 het mooist.

Lastig hè ? Maar onthoudt: Het is een luxeprobleem..... :wink:

26 feb 2007 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Lastige keuze, zwart vind ik mooier dan rood maar die km en de prijs zijn ook wel weer interesant. Ik zou ook twijfelen. Succes met je keuze. :wink:

26 feb 2007 21:08
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Vind de rode er veel stoerder uitzien.

26 feb 2007 21:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende