|
996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Auteur |
Bericht |
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Is een poll of iets dergelijks hier niet handiger voor?
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
26 feb 2007 20:19 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Zeker.
..... Maar wie durft het aan ? ( ik wil het mss liever NIET weten ).....
|
26 feb 2007 20:24 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
En jij gelooft dat ze je blok uitelkaar schroeven, niks bijzonders vinden en je toch maar voor de zekerheid een kompleet nieuw blok geven? Ik denk dat ze echt wel iets gevonden hebben wat niet zo fris is.
|
26 feb 2007 21:57 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Maakt op zich niks uit, hij is in elk geval goed geholpen!
_________________________________________ Racefun events
|
26 feb 2007 22:06 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Klopt, maar is een mooie manier om je problemen in de doofpot te stoppen en mensen zoals Rob te doen geloven dat er niets aan de hand is met de blokken en dat hij gewoon pech heeft gehad.
|
26 feb 2007 22:12 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Rob, je gaf me enkele weken geleden al een seintje dat je dit verhaal ging posten. Ik ben er van overtuigd dat er een verschil wordt gemaakt zoals je kunt zien met oa het verhaal van Harley. Maar hopelijk ben je het snel vergeten als je veel Km-ers hebt gemaakt met je 3.6.
|
26 feb 2007 22:20 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Daarom misschien een topic starten met enkel ervaringen op motorgebied van de 996 rijders hier op het forum.
_________________________________________ Racefun events
|
26 feb 2007 22:26 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
vreselijk verhaal! Ben zelf ook aan het rondneuzen voor een 996 maar ben onder de indruk van alle verhalen/ervaringen welke op het grote www te vinden zijn... misschien beter wat meer betalen en voor een 3.6 gaan?
Er vanuitgaande dat de 3.6 motoren hier dan geen last meer van hebben...of??
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
26 feb 2007 22:43 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
7000 GBP = 10.500 EURO; toch 'nauwelijks' minder dan een nieuwe motor voor 12.000 incl. inbouwen bij een bekende forumspecialist.
Ben het niet eens met mijn Belgische naamgenoot: je mag verwachten dat een motor langer meegaat dan in dit geval. Zoals ook door anderen gewezen is op het confor... beginsel.
Onderhoud heeft men uiteindelijk ook geheel niet als argument gehanteerd, niet eens kilometerstand, uitsluitend leeftijd.
En de vergelijking van klagers over etenswaren met een motor van rond de 12.000 EURO, die zie ik toch niet helemaal. Raar?
Rob heeft hier niet geschreven over de afhandeling door Pon - niet dus - van een versnellingsbakreparatie die hem enkele duizenden euro's kostte.
Dit, deze motor, betreft een andere categorie!
Bij het checken van 996 rijders/motoren wel even de Turbo's, GT3-en e.d. niet meetellen. Speciaal de standaard 996, met 3.4 motor, kent in hoge mate deze grote problemen.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 26 feb 2007 22:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 feb 2007 22:51 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
De 3.6 heeft hier ook last van, de boxster ook.. van beide kom je alleen minder verhalen tegen op internet... of dit betekent dat het minder voorkomt weet ik niet. Je zou dan ook iets moeten weten over geproduceerde aantallen per motortype etc. De 997 is nog relatief nieuw dus daar zul je nu nog niet veel over vinden, laten we hopen dat dit zo blijft
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
26 feb 2007 22:52 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Harde garantie komen ze wel na ja. Sommigen hebben daarom ook bewust hun keus verlegd naar aanschaf bij de dealer, en dus met garantie
En ook als je er voor kiest om 'het zelf te betalen', zoals met de verlengde garantie: dan zit je ook beslist goed.
Maar daar gaat het hier niet om.
Wel om de belabberde kwaliteit van de 3.4 motoren
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
Laatst bijgewerkt door Paul II op 26 feb 2007 23:07, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 feb 2007 23:01 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Dan toch maar een reactie van mijn kant. (ik hed me voorgenomen om alleen nog te lezen, de liefde (vooral het vertrouwen) voor Porsche staat de afgelopen maanden een beetje op een laag pitje.)
Rob is zeker niet de enige met deze motorproblemen, sterker nog ik ben na 130.000 km aan de derde motor bezig .
De eerste klapte enkele weken na de aankoop van een particulier met 85.000 km op de teller. Duitse import, wel goed onderhouden qua kmstand maar soms vreemde intervallen in tijd tussen de beurten.
6500,-- euro voor een (nieuwe) ruilmotor van Porsche en ongeveer 1900,-- pleuri bijkomende kosten, totaal 8.400,-- euro kassa.
Op zich een berg geld maar wel weer een fonkelnieuwe motor en de particuliere prijs die ik betaald had + deze kosten waren nog steeds lager dan het aanbod bij de PON dealers. (begin 2005).
Slikken en snel vergeten, zoiets kan altijd gebeuren, wellicht had 1 van de vorige eigenaren de wagen niet goed bereden? Olietekort? Warm laten lopen? Het is en blijft een sportwagen en 300pk uit 3.4 liter is niet mis.
We waren alweer 1,75 jaar en 30.000 km heel gelukkig samen, ik, de 996 carrera 4 uit 1999 met getransplanteerd hart uit 2005 tot afgelopen november.
Na een ritje van 10 km en 1,5 uur (verschrikkelijke file) is'ie op 100 meter van ons huis weer vroegtijdig toe aan een revisie, gewoon terwijl ik optrok uit stilstand.
Weer 10.000 euro kwijt? Gelukkig kon Porsche Wittebrug me helpen, een geluk bij een ongeluk! De motor was binnen 2 jaar vroegtijdig toe aan een revisie dus had ik garantie op het vervangen onderdeel!!!
Via Wittebrug werd de auto opgehaald, een huurauto ingezet (glimmende Bora Bora TDI, wel erg betrouwbaar) en twee weken later had ik weer een verse motor, zonder een cent betaald te hebben
Erg goed van Porsche Wittebrug en PON. Ze zijn immers afhankelijk van de kwaliteit uit Zuffenhausen in deze en kunnen hier ook niets aan doen.
Wel jammer dat ik op de nieuwste motor nog maar 3 maanden garantie heb, de garantieperiode geldt alleen vanaf de aankoopdatum van het betaalde onderdeel.
Het vertrouwen in het product is natuurlijk wel helemaal zoek, hoe kan zoiets 2x gebeuren!!!!
Stel dat ik de auto niet dagelijks gereden had, dan was 'ie weer na de periode van 2 jaar vroegtijdig toe aan een revisie en had ik weer een motor kunnen kopen (ondertussen 2X zo duur.)
Leuke hobbie, zo'n Porsche, maar misschien moeten we toch switchen naar een product uit Maranello, de 430 schijnt erg betrouwbaar te zijn!
Rob, zet er inderdaad maar gewoon een punt achter, als je alles zou weten, begin je waarschijnlijk nergens meer aan en rijden we straks allemaal in een Toyota.
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
26 feb 2007 23:01 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Als je alleen je cylinderblokken modificeert, 2203,-- euro en dan heb je de gevaarlijkste problemen opgelost!
|
26 feb 2007 23:03 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Wat ik alleen niet snap is waarom de 3.6 beter zou zijn dan de 3.4. Zoveel verschillen zijn er niet tussen deze motoren, sterker nog de 997 heeft nog steeds praktisch dezelfde motor en dus potentieel dezelfde problemen.
Mijn 2e 3.4 had alle modificaties tm 2005 en plofte ondanks dat, hopelijk houdt versie 2006 het langer vol.............
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
26 feb 2007 23:06 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Dit is toch te gek voor woorden? een auto van meer dan 100.000 euro die deze problemen ondervinden? Ben erg benieuwd of men bewust is bij Porsche wat de gevolgen KUNNEN zijn voor het merk en nog erger....het imago!
Hoeveel motoren zullen ze wel al niet hebben geleverd weerelwijd?
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
26 feb 2007 23:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Begrijpelijke vraag. Je zou zeggen, de wanden zijn misschien alleen maar dunner.
Maar als men ander materiaal heeft gebruikt, of de oorzaken van het scheuren, de spanningsopbouw in het materiaal heeft opgelost
Begrijp dat de cylinders eerst eigenlijk ovaal werden en daardoor scheurden. Niet altijd natuurlijk.
En onderhoud, en zelfs rijgedrag heeft hier niets mee te maken.
Met koude motor raggen geeft groeven in de cylinders, maar geen scheuren.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
26 feb 2007 23:12 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Denk toch dat het goed is dat je je verhaal hier verteld hebt, geeft mijns inziens toch een aardig beeld. Kan me enigszins voorstellen dat het vertrouwen een knauw heeft gekregen. Maar hopen dat het voor jouw de laaste keer is geweest
|
26 feb 2007 23:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ook hiervoor geldt het conformiteitsbeginsel (hoewel ook die begint te rekenen bij de factuur van de 2e (1e nieuwe) motor).
Ach, als ik de statistieken mag geloven is Porsche niets minder. Ik zag wel recentelijk een statistiek waar Mazda hoog boven de rest uitstak. Maar ja, die moeten auto's terugnemen in de VS omdat ze minder vermogen leveren dan aangegeven...
Punt is: door het internet zien we alle foute gevallen. Daardoor lijkt het probleem vaak erger dan het is.
|
26 feb 2007 23:25 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik kende je verhaal natuurlijk, maar vond dat je het zelf maar moest vertellen als je dat wilde..........
Ik heb dat punt inmiddels al lang gezet, en ik hoop jij ook!
Naast lezen gewoon weer lekker posten, en de mini-meetings bezoeken!
Ik blijf het toch wel heel vreemd vinden, dat je niet weer opnieuw volledige garantie krijgt na het plaatsen van een nieuwe motor.......
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
26 feb 2007 23:32 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Nu het dan toch gezegd wordt (ik wilde het ten respect tegenover Paul niet aanhalen , hij kon er tenslotte niets aan doen , maar net hetzelfde spookte me door mijn hoofd) wil ik me hierbij aansluiten . Ik wilde eigenlijk hierop niet meer ingaan , maar het moet van me af want het vreet aan me (daar is een forumtoch voor)
Dit waren net mijn gedachten toen ik hier zééér luid op e vingers getikt werd
op mijn post die wel ging over een Auto met soortgelijke omstandigheid (buiten garantietermijn , gekende technisch mankement , onttrekken van verantwoordelijkheid, uiteindelijk toch op kosten van de fabrikant hersteld) doch die niet Porsche heette.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 feb 2007 23:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Toch nog je gelijk willen halen dus wat een verrassing ..... maar dat met behulp van een reactie op (incl. het quoten van) iemand die juist het verzoek (ook) had gedaan.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 feb 2007 23:43 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Neen hoor , dat had ik je al gegeven (You're the boss , I'm the employee)Maar ik moest gewoon aanhalen dat net hetzelfde door mijn hoofd ging toen ik je berisping las. Niet meer maar ook niet minder.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 feb 2007 23:47 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik heb zowel bij PON als AG tweemaal het verzoek neergelegd om te vertellen hoeveel 3.4's er verkocht zijn (in Nederland en/of wereldwijd), maar vooral:
- hoeveel 3.4 motoren zij inmiddels hebben verkocht
en
- hoeveel er onder coulance of garantie zijn vervangen
Porsche AG wilde hier helemaal niets over melden.
Het enige dat PON wel wilde vrijgeven was dit:
"De door u gevraagde aantallen 996 met 3,4 liter welke er momenteel in Nederland rijden kunnen wij u niet exact aangeven Volgens de RDC gegevens zijn er ong. 1500 stuks in Nederland."
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
26 feb 2007 23:54 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
jongens, ik heb een 3.2..... maar zelfs ik begin nu toch zenuwachtig te worden...
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
26 feb 2007 23:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ook bij de 993 zal Porsche AG zwijgen als het graf.
Op Rennlist wordt dit probleem ook wel besproken. Rennlist is een wereldwijd forum en toch is het een incident indien iemand dit probleem krijgt (ik denk dat ik meer gebruikers heb gezien met een TPC supercharger dan met een geplofte motor in een 996...).
Kijk, het is wel duidelijk dat er meer motoren problemen hebben dan goed is. Maar het 1 op 3 verhaal kan niet kloppen.
|
27 feb 2007 0:05 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|