Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:47



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 277 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Restauratie Triumph Stag '73 
Auteur Bericht
Bericht Restauratie Triumph Stag '73
Ik weet niet of er mensen zijn, die het leuk vinden om straks de restuaratie van de onze Stag te volgen.
Beginnen ong. half februari. :roll:
Alle foto's kunt u vinden op www.mijnalbum.nl
Daar is al wat uitleg te vinden.


Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 19 jan 2008 16:04, in totaal 1 keer bewerkt.



15 jan 2007 20:28
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Lijkt me best interessant om te volgen, Wim. Zelf ben ik niet zo'n techneut maar ik vind het wel leerzaam, ik steek er toch wel wat van op.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


16 jan 2007 17:20
Profiel WWW
Bericht 
Hier wat Foto's van John Stag, begin volgende week er aan te slopen.
Als jullie het leuk vinden (het is geen Porsche) zal ik jullie regelmatig met verslagen en foto's up-daten.
Denk hier ongeveer 1 jaartje voor uit te trekken. :roll:

Afbeelding Afbeelding


Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 24 jan 2009 15:35, in totaal 1 keer bewerkt.



24 feb 2007 13:13
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
oefff daar moet een heleboel aan gebeuren, maar inderdaad leuk om er regelmatig foto's van te zien; het uiteindelijke resultaat zal vast en zeker verbluffend MOOI zijn!! 8)
_________________________________________
DENK HELDER


24 feb 2007 13:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Lijkt me een flinke klus, Wim. Wordt wel leuk om te volgen.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


24 feb 2007 13:19
Profiel WWW
Bericht 
Motor, versn.bak en aandrijflijn hadden we al verwijderd voor de opslag in de loods, deze liggen bij mij droog in de garage.
En elke week draaide ik alles even rond om het los te houden.


24 feb 2007 14:26
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Daar is idd een hoopwerk aan , maar als ide dan klaar is .... :res:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


24 feb 2007 14:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Mooi project Wim. Ik zal dit met de nodige aandacht volgen.
Veel succes er mee :wink:


24 feb 2007 16:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Je moet er maar zin in hebben :wink: Wel een leuke auto, zo'n Stag :!: Heel veel succes en houdt ons op de hoogte; leuk :lol:
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


24 feb 2007 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik ga het zeker volgen. Mijn vader reed vroeger een Triumph 2500 TC (zeg maar de sedanversie van de Stag). Leuke auto met goed beschouwd 6 versnellingen (ok, vier met op de drie en vier een electronische overdrive).


24 feb 2007 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
veel succes, doorzettingsvermogen en plezier toegwenst met dit project!
Ik ga het ook zeker volgen :D

Ik hoop dat je ons up to date houdt, dan steken we er allemaal wat van op.

Bij een oldtimerclubje waar ik regelmatig een rit mee rijd, rijdt ook zo'n Stag mee. Lekker geluid zeg, en dat ding komt nog goed van z'n plek af ook 8)


24 feb 2007 22:28
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
leuk wim! :thumleft:

zijn daar nog een beetje onderdelen van te krijgen? of wordt dat het Kanaal oversteken? :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 feb 2007 0:26
Profiel
Bericht 
Bepaalde onderdelen zijn hier nog te verkrijgen, maar de specifieke motoronderdelen bestel ik bij Rimmer & Bros in Engeland.
Ik heb er indertijd al twee gerestaureerd dus heb al een serieus voorraadje
aan onderdelen liggen, en het grote voordeel is dat er hier in ned. ook bedrijven zijn voor de kleinere dingen zoals Bccp voor de carbs.
En bij Volvo en Saab kun je ook terecht voor onderdelen, het shoppen hé :wink:


25 feb 2007 0:43
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
cabrio wim schreef:
Motor, versn.bak en aandrijflijn hadden we al verwijderd voor de opslag in de loods, deze liggen bij mij droog in de garage.
En elke week draaide ik alles even rond om het los te houden.


Hoi Wim, is'ie handgeschakeld? > merendeel automaat

Wist ook niet van de samengestelde V8, altijd gedacht dat de MG/Rover (Buick van origine) V8 er in lag. Alleen daarom al leuk om je project te volgen.


25 feb 2007 14:35
Profiel
Bericht 
Hij is handeschakeld en op drie en vier een over-drive, dus 6 bak, automaten waren meer voor Amerikaanse markt, de motor is opgebouwd uit twee Saab Sonet 1500 motoren, die zijn ook nog gebruikt in de Morris Marina, rover motoren zijn gebruikt voor ombouw (idd Buick) het leuke van de Stag motor is dat hij twee kontaktpunten heeft omdat het van eigenlijk twee 4 cylinders zijn. Ontsteking moet ook afgesteld worden op nr.2 :roll: en linker en rechter cylinders krijgen bijna gelijktijdig een ontsteking, Amerikanen noemen hem dan ook een big bang motor.


25 feb 2007 14:49
Bericht 
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Vandaag hebben we de soft-top gedemonteerd en ontdaan van z'n jasje,
dit bewaren we nog even omdat we kap gaan laten snijden en maken.
De originele kap blinkt n.l. niet uit van een goede pasform, en zo krijgen we een perfect sluitende kap.

Verder nog wat foto's gemaakt van carr. en je verwacht niet dat deze na 34 jaar nog zo goed is, enkel oppervlakte roest. Gelijk het deukje op spatbord uitgehaald.
Morgen een nieuwe dag, misschien dashboard verwijderen.


25 feb 2007 18:50
Bericht 
Vandaag het interieur eruitgehaald,alles netjes gesorteerd en klaargelegt zodat het binnen korte termijn naar de bekleder kan, nog een klein beetje dicussie over de kleur, maar we denken dat het de bisque kleur word met donker blauwe biesje en natuurlijk in het leder.
Vloerbekleding gaat als mal mee omdat er geen originele zwart of bruine bekleding inkomt.
Dit alles moet je dan zien in een night-blue carroserie. (beetje fantasie gebruiken)


26 feb 2007 17:41
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Er gaat toch niets boven BRG?


26 feb 2007 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Mooi project, Wim! Ik kan mij nog herinneren dat mijn Oom uit Friesland zo'n Stag had.. volgens mij een bordeaux rode. Later had hij zo'n gele Truimph sedan.. Dolomite?.. die was ook wel mooi om te zien. Ze waren alleen wel erg vaak stuk.. :( .
Jullie doen goed werk! Hier in de straat zit S+S tuning, doen erg veel in MG restauraties en hebben ook veel Truimph onderdelen.


26 feb 2007 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Auke231 schreef:
Later had hij zo'n gele Truimph sedan..


Had hij die nieuw of tweedehands? Zo ja, vraag dan eens of het niet toevallig een 2500 TC was, aangezien mijn vader kennelijk de enige gele 2500 TC in NL had.


26 feb 2007 23:27
Profiel
Bericht 
Dolomite is een ander model als de 2500/6cyl.
De Dolomite was een van de eerste meer kleppen techniek, (niet de jap)en is dan de sprint genoemd, waren voornamelijk in het geel of oranje -rood met zwarte accenten.


26 feb 2007 23:49
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
cabrio wim schreef:
Dolomite is een ander model als de 2500/6cyl.
De Dolomite was een van de eerste meer kleppen techniek, (niet de jap)en is dan de sprint genoemd, waren voornamelijk in het geel of oranje -rood met zwarte accenten.


En ook niet de Dolemite

Een ander merk had een 4 cilinder 16 klepper al in 1914 :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


26 feb 2007 23:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
cabrio wim schreef:
Dolomite is een ander model als de 2500/6cyl.
De Dolomite was een van de eerste meer kleppen techniek, (niet de jap)en is dan de sprint genoemd, waren voornamelijk in het geel of oranje -rood met zwarte accenten.


TC :!:


26 feb 2007 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Die gele Dolomite was nieuw.. dat zal eind jaren '70 geweest zijn?.. Het was een gele met zwarte striping?, een snelle versie in ieder geval (ik ben niet zo op de hoogte van het Truimph gebeuren,.. sorry). Ik zal hem eens vragen wat het voor versie is geweest.


26 feb 2007 23:51
Profiel
Bericht 
911-lover schreef:
Een ander merk had een 4 cilinder 16 klepper al in 1914 :wink:


Ik kan me herrinneren dat de MG-A de eerste produktie auto was met 16v techniek.
Heb ik ooit is in een autotijdschrift gelezen, weet niet meer welk. :oops:


26 feb 2007 23:54
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 277 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.