Auteur |
Bericht |
Blokker
911T
|
3.2 of 964?
Ik ben van plan om een 911 aan te schaffen en twijfel daarbij over een 3.2 of 964. Ik heb in beide proefgereden en waar de 964 (met sportonderstel) superstrak bleef, werd de 3.2 bij 140km/u zoekerig en nerveus. Is dit normaal of kan een 3.2 net zo strak sturen als een 964?
|
26 feb 2007 22:46 |
|
|
cabrio wim
|
|
26 feb 2007 22:47 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Vergelijking materiaal heb ik niet , en ik zeg ook niet wat JIJ moet kiezen , maar IK heb 5 jaar een 3.2 gehad , en gooide haar in een bocht met 140 waar adviessnelheid 70 was en zonder problemen
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
26 feb 2007 23:10 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
km teller in mijlen??? 3.2 nooit zoekerig...misschien een beetje aan 220-230 maar ik heb er nooit schrik in gehad...vond altijd dat de 3.2 zeer baanvast was!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
26 feb 2007 23:11 |
|
|
cabrio wim
|
Kijk, dat bedoelen we nu 3.2 niks zoekerig.
Rij regelmatig in Duitsland, en geloof me, mijn grijze muis krijgt dan echt de sporen. En vergeet niet dat het een cabrio is.
|
26 feb 2007 23:13 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Hier ook nooit en zoekerige 3.2 gehad.
Ophangingsprobleempje
Ik zal wel vloeken in de kerk met mijn uitspraak , maar ik zou de 3.2 verkiezen boven de 964
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 feb 2007 23:17 |
|
|
cabrio wim
|
Sluit mij hier bij aan,een goede 3.2 is al moeilijk te vinden, dus waarschijnlijk heb je met een verkeerde gereden. Uitlijning of schade geval.
|
26 feb 2007 23:26 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Ik zou voor de 3.2 gaan.. . Kijk wel goed uit voor roestvorming!
|
26 feb 2007 23:54 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: 3.2 of 964?
Wat had ik dan wel niet bij deze snelheid met mijn toenmalige 3.2 moeten mee maken......
Zoals de rest al schreef, er moet echt iets mis zijn geweest!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
27 feb 2007 1:48 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
... en dat midden in de spits om zes over half vijf.. ..Rob, Rob. Rob... .
|
27 feb 2007 8:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 3.2 of 964?
Bij deze luchtgekoelde in ieder geval geen ......
On topic:
Had de 3.2 wellicht een (bijna) lege benzinetank
Wil je de 911 slechts weinig km's/jaar als "weekendauto" gaan rijden, dan is een 3.2 een goede optie. Voor "dagelijks" gebruik is een 964 de betere keuze.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 feb 2007 10:40 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Zoiets kan je wss het beste zelf ervaren; lijkt me dus een gevalletje van een paar andere 3.2's uitproberen en je zult merken dat deze er geen last van hebben...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
27 feb 2007 11:27 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Goeie 3.2 is zeker niet "zoekerig" (zeker niet beneden de 200km/u). Boven de 200/220km/u, afhankelijk van de inhoud van de brandstoftank (=gewicht op voorwielen), wat lichter bij de voorwielen.
Maar bovenstaande neemt niet weg dat er qua rijeigenschappen een groot verschil bestaat tussen 3.2 en 964. In mijn beleving is de 3.2 nog de laatste van de "klassieke" porsches wat rijeigenschappen betreft (wielophanging, geen ABS, geen stuurbekrachtiging etc etc). De 964 is de eerste 911 van de "nieuwe" generatie, ook veel meer electronica en rijdt echt "anders".
Als je dus eerst in een 964 gaat rijden en vervolgens in een 3.2 zul je zeker verschil merken (andersom ook). Maar dat hoeft niet de verklaring te zijn voor het "zoekerige" weggedrag van deze specifieke 3.2.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
27 feb 2007 16:23 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Met een bijna lege tank is zowel een 3.2 als een 964 gevoelig in de neus van de auto met hogere snelheden .
Vooral als je auto niet verlaagd is
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
|
27 feb 2007 17:16 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het is al eerder gezegd, zelf ervaren en kijken wat jou het beste "ligt". In mijn geval is dat een 3.2 geworden. Ik hou wel van een beetje Spartaans autorijden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
27 feb 2007 17:19 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
zoekerig
Met een volle of lege tank geen last van zoekerig gedrag, misschien goed uitgelijnd.
|
27 feb 2007 17:35 |
|
|
Tridensjeff
993 CoupéNijmegen
|
Heb 2 jaar lang een 3.2 gehad en kan alleen maar beamen dat deze absoluut niet zoekerig reed; ook niet boven de 200km/u. Mijn auto was echter wel voorzien van zowel een voor- als achterspoiler (standaard fabrieksuitvoering). Wellicht dat dit scheelt?
_________________________________________ Nunc aut numquam
|
27 feb 2007 17:55 |
|
|
kvbelzen
ex 993 C2 midnight blue...Vlissingen
|
Heb ongeveer 7 jaar in een 3.2 gereden, deze stuurde ook bij 220-230 km
nog zeer strak. Wel met de banden goed op spanning.
Op een weg met veel spoorvorming kun je wel wat last hebben van "zoekerigheid".
Een 964 rijdt wel "luxer" als je dat prefereert, maar de enige c4 waar ik in gereden heb vond ik minder strak rijden dan de 3.2..
|
27 feb 2007 18:17 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Ja dat scheelt echt.
Ik heb er geen vleugel op en boven de 220 begint ie wat licht aan te voelen. we hebben dat vergleken met een cabrio met vleugel op hetzelfde stukje weg en die reed echt strakker.
Niet eraan gedacht de tankinhoud te vergelijken.
|
27 feb 2007 20:20 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Uitlijning?
Als je altijd voorwielaandrijvers gewend bent met stuurbekrachtiging kan een achterwielaandrijver zonder stuurbekrachtiging i.c.m. spoorvorming idd wat "levendig" aanvoelen maar dat is na gewenning geen enkel probleem.
|
27 feb 2007 21:59 |
|
|
Blokker
911T
|
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels wat info ingewonnen, waarschijnlijk een gebrek aan afstelling, uitweging, banden en/of uitlijnen. Als een of meerdere van deze dingen niet klopt kan de auto erg gaan dweilen en daardoor onzeker aanvoelen.
|
27 feb 2007 22:19 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Mijn 3.2 'tje heeft voor- en achterspoiler, maar bij 240 geeft 'tie mij eigenlijk een te licht gevoel in het stuur.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
27 feb 2007 22:24 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
phoe ej...bij 240 al?
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
27 feb 2007 22:33 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Ja, misschien dat het met een barstensvolle brandstoftank anders is?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
27 feb 2007 22:52 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
oude truuk toepassen, zak zand voorin leggen, scheelt aanzienlijk
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
28 feb 2007 15:58 |
|
|