Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:33



Antwoord op onderwerp  [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 46  Volgende
996: geplofte motor (+ reactie PON & AG) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Kort geleden met iemand gesproken waarbij de "tor" óók was vroegtijdig toe aan een revisie, dit betroft een 987 niet S met, naar ik meen, slechts 13000km . . . en anderhalf jaar oud. Vanzelfsprekend onder garantie vervangen.
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


27 feb 2007 0:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2; 944 racer
Bericht 
Ik kan en WIL het niet geloven...1 op 3...

Zelf een 996 van '00 een jaar geleden gekocht op 53k. Inmiddels 66k. Eerste motor en dat wil ik zo houden :twisted:

Off Topic...heb al wat plezieren gehad in de 996, maar de lekkende keerringen en gevoelige IMS Lager motoren zijn een ware demper op mijn algemene vreugde voor mijn auto. Zit eigenlijk te wachten tot het gaat mislopen...Is zeker een probleem in mijn houding, maar deze verhalen doen me geen deugd...Heb al menig keer gedacht om te verruilen en Porsche achter me te laten. Doch ook dat doet financieel pijn en wetende dat het een trend is dat bijna alle merken ( serieuze) haperingen hebben...kortom zowel financieel als rust in de geest brengt me zoiets ook niet...Alleszins had ik dit alles toen bij aankoop geweten, had ik nooit een Porsche gekocht. Extreme gedachte misschien, zeker omdat mijn wagen nog geen tekenen heeft laten zien van verval ( ondanks enkele druppeltjes op de vloer)...

Ik weet een zeer wit/zwart verhaal...doch over mijn 996 altijd die houding van denken gehad ( ondanks een grijsdenker te zijn).


27 feb 2007 0:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Wist wel van het probleem af, maar dat het zo erg was niet :!:

Keek ook eerst naar een 996, maar kreeg het advies van Hans Suwerink (Alpo) om deze maar te laten staan :shock:
Hij had al héél wat nieuwe 996 motoren verkocht, hij had er 3 in voorraad staan :oops:

Maar moet toegeven kocht mijn eerste 911 2,7 in 1983 en een paar maanden plofte hij ook zo maar :cry:
Het rubber van de kettinggeleider liet los (was toen een een euvel) en kwam tussen de ketting van de aandrijving van de nokkenas :twisted:
Echt alles stuk en de hele motor moest uit elkaar :roll:
Auto met een keurig onderhoudsboekje en niet zoveel km's, dus jullie zien wel het is van alle jaren :idea:
Mijn vorige 911 was een 964 van 1990, en iedereen zei dan van o kijk toch uit de koppen lekken zomaar :shock:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


27 feb 2007 0:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Devils son schreef:
Ook bij de 993 zal Porsche AG zwijgen als het graf.

Snap ik ook wel, maar niet geschoten is altijd mis! :wink:

Devils son schreef:
Kijk, het is wel duidelijk dat er meer motoren problemen hebben dan goed is.

Heb je gelijk in en ook voor de Boxster en 997 zijn al voldoende verhalen te vinden, door alleen al even te zoeken op Google met "blown engine Porsche".
* Boxsters
* 997
* 996 3.6 :wink:
Over elk type zijn er inderdaad wel opgeblazen motor problemen te vinden, maar echt niet in die mate als bij de 3.4!

Devils son schreef:
Maar het 1 op 3 verhaal kan niet kloppen.

Ik ben er van overtuigd dat dit cijfer zeker klopt!
1) Lees de links maar eens goed door
2) Informeer maar eens bij specialisten die alleen maar repareren en niet verkopen wat hun ervaringen zijn
3) Check voor de Duitse & Engelse Porsche fora, maar eens over de ervaringen op dit gebied
4) Via 2 verschillende kanalen binnen Porsche die onafhankelijk van elkaar dit cijfer meldde
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


27 feb 2007 0:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Vreemd, dat ze die aantallen niet weten... Want als jij bij de RDW een Porsche op je naam zet, heb je binnen 2 weken post van de firma Pon in de vorm van allerlei reclame...


27 feb 2007 0:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Rob Herfst schreef:
2) Informeer maar eens bij specialisten die alleen maar repareren en niet verkopen wat hun ervaringen zijn


Ik moet er morgen toch even langs, dus ik zal het eens doen...

Maar als 1:3 klopt, dan zitten er verdomd veel geluksvogels op rennlist.


27 feb 2007 0:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Dan is het misschien toch aardig zijn om er een polletje aan te wagen? Er zitten hier toch heel wat 996 en ex-996 rijders die kunnen melden of het eerste blok er nog in hangt/hing.

1 op 3 Komt me toch eerlijk gezegd ook wat onwaarschijnlijk voor, gezien toch het forse aantal 996 rijders hier. Nu zal het wel iets meer dan zomaar een geïsoleerd pechgeval zijn, maar 1 op 3 is natuurlijk (veel) meer dan een incident. Maar ik heb me niet in de materie verdiept natuurlijk. :roll:


27 feb 2007 0:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ome Sander schreef:
Vreemd, dat ze die aantallen niet weten... Want als jij bij de RDW een Porsche op je naam zet, heb je binnen 2 weken post van de firma Pon in de vorm van allerlei reclame...


Niet weten is iets anders dan niet willen melden. :wink:


27 feb 2007 0:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
MS964 schreef:
Ome Sander schreef:
Vreemd, dat ze die aantallen niet weten... Want als jij bij de RDW een Porsche op je naam zet, heb je binnen 2 weken post van de firma Pon in de vorm van allerlei reclame...


Niet weten is iets anders dan niet willen melden. :wink:


Dat bedoel ik!


27 feb 2007 0:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
MS964 schreef:
Er zitten hier toch heel wat 996 en ex-996 rijders die kunnen melden of het eerste blok er nog in hangt/hing.

Even twee zaken:
1) het gaat specifiek om de 3.4 motor van de 996, dus de 996-en van John 4S, Ricco4S, Sjonnie, Solid4S etc. dus even niet meerekenen in het lijstje!
2) wellicht zijn er wel eigenaren die niet kenbaar willen maken, dat er bij hun inmiddels één of meerdere nieuwe motoren in liggen. Als deze mensen het zelf niet melden, dan ga ik dat zeker niet doen!

MS964 schreef:
1 op 3 Komt me toch eerlijk gezegd ook wat onwaarschijnlijk voor, gezien toch het forse aantal 996 rijders hier.

In dit draadje zijn er dus al van vier 996 3.4 rijders bekend die al aan een andere motor zitten of al een motorrevisie achter de rug heeft.
Daar tegenover staan er pas 3 die gemeld hebben dat zij zeker nog over de eerste motor beschikken.
Zoek er maar 9 bij, dan zitten wij op de 30-35% :wink:
Zoek er nog maar 37 bij, dan zit je op de 10%
En dan mag het aantal van 4 met motorwissel niet verder stijgen............ :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


27 feb 2007 1:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht 
996 3.4, 40.000 km. Eerste motor. Motor kurkdroog. Ga er van uit dat ie het nog wel ff vol houdt. Mijn Boxsters (waar je ook horror verhalen over kunt vinden) hebben mij in bijna 4 jaar nooit in de steek gelaten.

Een kennis van mij heeft ook een 996 3,4 circa 65.000 km eerste motor.

Maar Rob, wel echt waardeloos.
En ik begrijp dat je in een 3,4 met e-gas (dus vanaf modeljaar 2000) een 3,6 kunt hangen. Zijn daar nog bijzondere modificaties voor nodig?

Grtz. Boxi

P.s wel een heel mooi exemplaar dat je daar hebt!
_________________________________________
Fahrspass Pur


27 feb 2007 1:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
gantor schreef:
Extreme gedachte misschien, zeker omdat mijn wagen nog geen tekenen heeft laten zien van verval ( ondanks enkele druppeltjes op de vloer)...

Mijn 996 vertoonde ook geen tekenen van verval!
Geen gekke tik of geluiden in de motor!
Net de 80K beurt achter de rug!
Motor kurkdroog en geen olieverbruik!
PPP356 zei die avond na de plof nog tegen mij: "ik heb de afgelopen dagen meerdere malen achter u gereden en nog geen rookpluimpje uit uw uitlaat zien komen, nog olie geroken........"
Zelfs de meters in mijn dashboard gaven geen indicatie.........gewoon ineens PLOF :shock: en een mega grote rookwolk achter de auto...... :twisted:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


27 feb 2007 1:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Helaas zijn er nauwelijks indicatoren van dit naderende onheil, en zeker niet op het dashboard, alles ziet er op de meters prima uit.

Het enige wat te adviseren is: controleer heel regelmatig de koelvloeistof, bij voorkeur wekelijks bij dagelijks gebruik. En dan niet eens zo zeer het nivo - hoewel ook geen slecht idee - maar vooral de kwaliteit van de vloeistof. Als dop verwijdert wordt dan moet deze schoon zijn; de geringste sporen van 'schuim', sludge vorming, duiden op vermenging van de koelvl. met olie :idea: :x :?
En DAT is een heel slecht teken, maar op dat moment is de motor mogelijk nog wel te 'redden' :!:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


27 feb 2007 8:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Zal best kloppen wat je hier zegt Paul, maar ik vind het wel een "niet prettig" idee om dit wekelijks te zou moeten doen eigenlijk... betekend niets minder dan dat ik dan wekelijks met die gedachte door mijn hoofd zou lopen...niet iets wat ik zou willen bij de aanschaf van zo'n dure auto... :(


27 feb 2007 10:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Welkom in het consumptie tijdperk dat zelfs de motoren van ons geliefde merk disposables zijn en matching numbers vieze woorden zijn geworden! :cry:

Rob, Harley en alle anderen met een nieuw torretje onder de kap.
T'is balen maar ook niet het einde van de wereld. Jullie zijn goed gezond
en het voorjaar komt er weer aan dus gewoon weer lekker genieten van je
Porsche! :wink:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


27 feb 2007 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
marknineoneone schreef:
T'is balen maar ook niet het einde van de wereld. Jullie zijn goed gezond
en het voorjaar komt er weer aan dus gewoon weer lekker genieten van je
Porsche! :wink:


Exact mijn gedachte, met mijn 4 nieuwe plaatwerkdelen op mijn grote hobby... 8) :wink: , het is allemaal hartstikke mooi natuurlijk, maar het blijven aan het einde van de dag wel "gewoon" auto's die je in de garage zet... 8)


27 feb 2007 10:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jurgen schreef:
Zal best kloppen wat je hier zegt Paul, maar ik vind het wel een "niet prettig" idee om dit wekelijks te zou moeten doen eigenlijk... betekend niets minder dan dat ik dan wekelijks met die gedachte door mijn hoofd zou lopen...niet iets wat ik zou willen bij de aanschaf van zo'n dure auto... :(

Niet aanschaffen in dat geval, maar als je dat al hebt gedaan ..... ;)


Laten we het echter wel relativeren: het probleem is niet groter geworden door wat er met het exemplaar van o.a. Rob is gebeurd. Slechts de aandacht is er nu extra op gevestigd.

Een mens lijdt het meest van het lijden dat het vreest.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


27 feb 2007 10:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
pffffffffff zo, ik heb het hele topic eens doorgelezen (half uur verder :wink: ) en ik sta er helemaal verstelt van! Hoe is dit in vredesnaam mogelijk? Porsche stond altijd al bekend vanwege zijn goede producten..? Nu lees ik dat (bijna) 1 op de 3 996ers een nieuw blok moeten krijgen i.v.m gevoelige IMS Lager motoren....slechte zaak mensen! Misschien zijn de 996ers daarom wel zo goedkoop geworden (in vergelijking NAAST de 993ers), omdat bijna iedereen hiervoor bang is!
Nou ik blijf lekker bij mijn oude half versleten 924; ik ga niet aan een 996er beginnen, ( niet dat ik em kan betalen :wink: ) ik ben teleurgestelt in Porsche en vind het erg spijtig voor de betroffen 996rijders/liefhebbers.

p.s Hou AUB op over de VW Bora; ik heb er bijna 2 en een half jaar in gereden en er mankeerde altijd weer iets anders aan; boordcomputer die van slag was, remmen versleten( BIJ EEN WAGEN VAN NOG GEEN EENS 3 JAAR!! ), schakelbakmechanisme versleten enzovoort enzovoort... :x
_________________________________________
DENK HELDER


27 feb 2007 11:05
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Nuancering 1
FROST schreef:
.....Nu lees ik dat (bijna) 1 op de 3 996ers een nieuw blok moeten krijgen i.v.m gevoelige IMS Lager motoren....slechte zaak mensen!

Dat lees je dan niet goed :idea: ..... het betreft (slechts) de 996'en met 3.4 motor :!:


Nuancering 2
FROST schreef:
p.s Hou AUB op over de VW Bora; ik heb er bijna 2 en een half jaar in gereden en er mankeerde altijd weer iets anders aan; boordcomputer die van slag was, remmen versleten( BIJ EEN WAGEN VAN NOG GEEN EENS 3 JAAR!! ), schakelbakmechanisme versleten enzovoort enzovoort... :x

Bij een LESwagen. :idea: :bang:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


27 feb 2007 11:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Bottom line: Porsche heeft een inferieur product op de markt gebracht. En dan maakt het niet uit of er nu 30% of 5% van de motoren stuk gaan, 1% is al teveel voor een product in welk marktsegment dan ook.

Dergelijke problemen mogen naar mijn mening uitsluitend exemplarisch zijn, en moeten dan altijd zonder kosten door de fabrikant worden hersteld, al is de garantie verlopen.
Dat het eerste Kadettje van mijn vader zoiets had, meer dan 40 jaar geleden, is nog tot daar aan toe, maar dat een merk als Porsche zich dit hedentendage laat gebeuren is ongehoord.

Ze hebben onvoldoende lange duurtests gedaan, of ze hebben bewust het risico willen lopen. En dan zou je toch denken dat ze hun lesje met de 964 al wel geleerd hadden.....


27 feb 2007 12:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
wat beu allemaal, auto's van dik 100 k die na 70,000 km de geest geven, bij normaal weggebruik,
als mijn 997 motor het laat afweten na enkele jaren met weinig km, en geen garantie krijg, dan zeg ik vaarwel aan porsche, kan ik evengoed ene ferrari kopen.
Mijn vr6 heeft 155000 km gelopen zonder één sleutel op te zetten en ik reed er de pannen mee van het dak, vergeleken met toen rij ik nu als een bompa , dus moet ie het heel lang uithouden, zoniet , eruit.


27 feb 2007 14:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Strada schreef:
En dan zou je toch denken dat ze hun lesje met de 964 al wel geleerd hadden.....


:?: De problemen met de 964 zijn schromelijk overdreven. En daar is ook nu, ruim 15 jaar na dato, geen sprake van 1:3 motoren vervangen.


27 feb 2007 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Redelijk schokkend vond ik dat ik vandaag bij navraag bij de specialist te vernemen kreeg dat 1:3 zeker kon kloppen. Het betreft wel vrijwel uitsluitend de 3.4 liter. En het is ook niet zo dat het per sé een tikkende tijdbom is.

Persoonlijk vind ik het meest kwalijke dat Porsche nog steeds de 3.4 levert. Tenzij het bekende probleem nu de wereld uit is, vind ik dit een zeer slechte zaak. Ik begrijp best dat een 3.6 niet past zonder enige aanpassing, maar het kan wel en Porsche dient gewoon de kogel maar door te bijten.

Wel mooi weer spelen in Duitsland door een subsidie van 200 mio van de hand te wijzen omdat men al zoveel winst maakt, maar klanten in de kou laten staan.

Voorwaar een slechte beurt.


27 feb 2007 15:21
Profiel
Bericht 
Porsche moet in het segment waar ze opereren twee geduchte concurrenten naast zich dulden: de AM V8 en de Audi R8. Wat Porsche nu doet is schrikbarend en slecht voor hun reputatie. Porsche moet hier serieus werk van maken en haar geld beter stoppen in productverbetering i.p.v. in een vlaag van hoogmoedswaanzin geld in Volkswagen te pompen (hoogmoed komt voor de val is het bekende adagium), anders stappen we wel over naar de concurrent (persoonlijk vind ik de R8 niet mooi).

Lees Pon ook dit forum? :lol:

Aston Martin V8

Afbeelding



Audi R8

Afbeelding


27 feb 2007 15:26
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Wat een verhaal zeg :shock: dat is toch wel een kras op de Porsche trots. De 3.4 is er om te laten staan, dat weten we nu.

Misschien moeten ze in Zuffenhausen naast versnellingsbakken met een Japans stempeltje (heb ik gezien in de fabriek) ook de motor maar van een zelfde stempeltje voorzien.

Wat is eigenlijk het meest probleemloze motorblok?


27 feb 2007 15:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 46  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.