Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:19



Antwoord op onderwerp  [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 46  Volgende
996: geplofte motor (+ reactie PON & AG) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
ECT schreef:
Voorlopig denk ik niet meer aan 'n 997 en behoud mijn 993 tot er beter nieuws is :twisted: :twisted:


Sorry, maar je weet niet wat je mist en eigenlijk vind ik dat jullie "ouwehoeren" over die waterkokers.
Ik ben fan van elke 911 ooit gebouwd, laat dat duidelijk zijn, maar ik heb 2 hele goeie vrienden die recentelijk een 993 4S gekocht hebben mét historiek en allebei hebben ze al brokken gehad!

-leiding van airco : +/- 1000euri
-uitlaat
-alternator
-leeglopen batterij (gekend probleem )
-etc
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


28 feb 2007 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
MAAR WAT ZIJN ZE MOOI HÉ

Die 993 S




J
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


28 feb 2007 15:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Beltar schreef:
ECT schreef:
Voorlopig denk ik niet meer aan 'n 997 en behoud mijn 993 tot er beter nieuws is :twisted: :twisted:


Sorry, maar je weet niet wat je mist en eigenlijk vind ik dat jullie "ouwehoeren" over die waterkokers.
Ik ben fan van elke 911 ooit gebouwd, laat dat duidelijk zijn, maar ik heb 2 hele goeie vrienden die recentelijk een 993 4S gekocht hebben mét historiek en allebei hebben ze al brokken gehad!

-leiding van airco : +/- 1000euri
-uitlaat
-alternator
-leeglopen batterij (gekend probleem )
-etc


Qua kosten een schijntje in vergelijking met een geplofte motor.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


28 feb 2007 16:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
michael schreef:
Beltar schreef:
ECT schreef:
Voorlopig denk ik niet meer aan 'n 997 en behoud mijn 993 tot er beter nieuws is :twisted: :twisted:


Sorry, maar je weet niet wat je mist en eigenlijk vind ik dat jullie "ouwehoeren" over die waterkokers.
Ik ben fan van elke 911 ooit gebouwd, laat dat duidelijk zijn, maar ik heb 2 hele goeie vrienden die recentelijk een 993 4S gekocht hebben mét historiek en allebei hebben ze al brokken gehad!

-leiding van airco : +/- 1000euri
-uitlaat
-alternator
-leeglopen batterij (gekend probleem )
-etc


Qua kosten een schijntje in vergelijking met een geplofte motor.


Als jullie nu echt geloven dat elke 996 ploft OK dan!!
hierbij voor mij onderwerp gesloten...
Droom rustig verder...
50 jaar terug waren de zomers ook veel zonniger dan nu..., de winters harder en de meiden knapper... wishful thincking...

ennog eens ik ben heus NIET blind voor de problemen die er zijn met bepaalde 996, maar die zijn er ook met de oudjes.
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


28 feb 2007 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
molen934 schreef:
[MAAR WAT ZIJN ZE MOOI HÉ
Die 993 S
J


Volkomen voor 300% eens!!
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


28 feb 2007 16:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
gast schreef:
molen934 schreef:
MAAR WAT ZIJN ZE MOOI HÉ
Die 993 S
J


van buiten wel, van binnen :flush: vergeleken met een 996 :bounce:


Zal wel met leeftijd :oops: te maken hebben :!:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


28 feb 2007 16:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Beltar schreef:
Droom rustig verder...
50 jaar terug waren de zomers ook veel zonniger dan nu...


Hmm.... daar zijn de meningen ook over verdeeld....
http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=36465

Winters waren inderdaad harder.

:wink: :wink: :wink: .
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


28 feb 2007 16:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Bottom line lijkt mij te zijn dat je best met een Porsche rijdt waar nog (fabrieks)garantie op loopt. Geldt evenzeer voor elk ander merk. Alleen zo loop je geen financiële risico's...

Ik heb zeker nog vertrouwen in de laatste Porsches, een 997 lijkt me topklasse, en de (zeer) schaarse gerapporteerde problemen verzinken in het niets bij de veel talrijkere verhalen over kapotte turbo's bij de hedendaagse superdiesels...

Alles is relatief en elk merk kent bepaalde problemen.

Maar specifiek wat de 3.4 uit de 996 betreft, kan je er niet onderuit : VEEL TE VEEL PROBLEMEN...

Vergelijk het eens met de motor van de huidige cayman s en boxster s : ook een 3.4, doch met "slechts" 295 pk ipv 300 pk, en dat 7-8 jaar na de 996 en veel vooruitgang op technisch gebied. Dan lijkt het alsof bij de nieuwe 3.4 meer marge behouden werd. Anderzijds haalt de laatste GT3 liefst 415pk uit een 3.6 .... :wink:


28 feb 2007 17:28
Profiel
Bericht 
Beltar schreef:

Sorry, maar je weet niet wat je mist en eigenlijk vind ik dat jullie "ouwehoeren" over die waterkokers.



Heb een paar keer in een 997 S gereden :arrow: HEERLIJK & messcherp op de weg:!: Maar de wagen was nagenoeg spiksplinternieuw.

Als je de zaken relativeert en de problemen bij Porsche met de waterkokers bekijkt dan is het schrikbarend..... Een beetje middenklasse waterkoker van wat voor automerk dan ook haalt met gemak 2,5 ton probleemloos :idea:
Als bij Porsche die 5-7 keer zo duur is, al bij pakweg 70-80.000 km problemen optreden bij waterkokers, dan is er iets grondig mis. Dat is toch belachelijk; ik zou me als sportwagen-fabrikant me diep schamen. Ik vind dat er goed naar gekeken wordt (bv. door TNO Delft?) en zsm verholpen dient te worden.

Een Porsche is geen Ferrari :idea:


28 feb 2007 18:07
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ook bij Van Beurden staat een 3.4 te koop met vervangen motor op 160K km
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


28 feb 2007 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Edit EriC4C: Volledig quote direct bovenstaande post verwijderd.

Naast de advertentie van VTEC ook het lijstJE van Michael gezien :?: :shock:

Opvallend hoe fel - rood :lol: - je reageert gast. Toch niet het zweet in de handen hoop ik :?: Er is echt niks aan de hand hoor, met de 996.

En de opmerking van Beltar over z'n 993 4S vrienden met problemen: PROBLEMEN :?: :shock: :roll:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


28 feb 2007 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Straks mondt het nog uit in een discussie water- versus luchtgekoelde :o

Ik ken ook persoonlijk iemand die de motor heeft laten vervangen wegens "geplofte" motor 996 3.4 aan ongeveer 40.000 km en auto twee maanden kwijt geweest (wel nog onder garantie, maar niet alles schijnt). Ik zou het niet wagen een 996 3.4 te kopen, niettegenstaande ik een blindelingse voorliefde heb voor P en per definitie geen enkele P zou afbreken.

997 zien er wel weer mooier uit na de kostenbesparende maatregelen bij de 996 om het lichtblok uit één stuk te laten bestaan vooraan (montage uitgespaard voor de pinkers). Wel minder gevoel met de weg vind ik dan een oudje. Maar ja heb je al eens lang in de file gestaan met de luchtgekoelde totdat de temperatuurmeter van de olie bijna van het dashboard springt? Aan de andere hand denk ik echt dat de bouwkwaliteit van de P vroeger beter was, ik zou graag een 996 zien als hij 20j is of ouder. Pas op, ik heb er zeker niets tegen.

In ieder geval vind ik het betreurenswaardig van P. Het stilzwijgen doet veel schade aan het merk. Misschien tijd voor een forum van P zelf uit waar technische problemen/vragen aan bod komen? En een vergoeding voor de gedupeerden :wink:


28 feb 2007 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Jos964 schreef:
Hoi Rob en anderen,

Over de juridische kant van het verhaal wil ik wel het volgende kwijt teneinde één en ander in een juist perspectief te plaatsen.

De auto is in Duitsland gekocht. De voor de overeenkomst kenmerkende prestatie (de levering van de auto) is verricht door de in Duitsland gevestigde pariculiere verkoper. Gelet op art. 4 lid 2 EVO wordt daarmee vermoed dat de overeenkomst valt onder het Duitse recht.

De vraag naar Duits recht is of de verkoper "sich einer Pflichtverletzung gemäß § 281 BGB schuldig gemacht hat". In dat kader speelt de conformiteit een rol. Die kan zijn gelegen in een negatieve uitkomst van een vergelijking tussen de Ist-Beschaffenheit" en de "Soll-Beschaffenheit" van de geleverde auto.
De particuliere verkoper die een auto heeft verkocht die op het moment van levering voldeed aan de daaraan te stellen eisen zal naar Duits recht niet civielrechtelijk aansprakelijk zijn voor de door Rob geleden schade. Het risico van het geheel of gedeeltelijk tenietgaan van de gekochte zaak is met de levering in beginsel op Rob overgegaan. Niet iedere 996 motor gaat kapot. Dit zou naar Nederlands recht niet anders zijn.

De verhouding met de Porsche AG is er één waarop het non-conformiteitsbeginsel in het geheel niet van toepassing is. Dit is immers een begrip dat een rol speelt in de civielrechtelijke contractuele verhouding tussen koper en verkoper. Rob heeft echter geen auto gekocht bij de AG, noch bij een dealer. Ergo, de contractuele verhouding waarin het non-conformiteits argument in stelling zou kunnen worden gebracht is er niet.
Dit had derhalve wel gekund indien na 80.000km de auto het had begeven in handen van de eerste koper.

Wat is er dan nog over?

Allereerst het vraagstuk garantie. De garantie die Porsche geeft en die de fabriek vrijwillig(!) ook geeft aan opvolgende kopers was al afgelopen. End of story.

Het enige dat daarna nog rest is het verhaal van de produktaansprakelijkheid. Deze aansprakelijkheid ziet echter niet op schades zoals door Rob geleden.

Juridisch is er dan ook voor Rob helaas niets te halen. Rob is dus afhankelijk van coulance.
Procederen heeft dan ook geen zin, of je moet er een publiciteitsverhaal van maken en hopen dat de AG er bij wijze van "nuissance value" een bedrag voor over heeft dit probleem uit de wereld te helpen. De kans is daarop echter zeer gering. Immers, hoe meer publiciteit je genereerd om je doel te bereiken, hoe groter de negatieve precedentwerking voor Porsche die het gelet op de consequenties voor Porsche feitelijk onmogelijk maakt Rob tegemoet te komen.

Hoop hiermee wellicht wat vraagtekens bij deze of gene te hebben weggenomen.

Jos964
(toevallig behalve advocaat in Nederland ook Rechtsanwalt in Duitsland)

P.S. : Los van het bovenstaande (wellicht wat kil en zakelijk geformuleerd) vind ik het wel voor jou, Rob een jippie verhaal.


Beste Jos,

Ik betwijfel jouw redenering ten zeerste: volgens mij geldt het conformiteitsbeginsel ten opzichte van het product dat je als verkoper (lees: P AG) levert en dus niet uitsluitend jegens de eerste koper, maar ook jegens volgende kopers. Ik ben echter geen advocaat, dus misschien weet jij het beter...


28 feb 2007 22:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Iedere wagen heeft zo zijn problemen en de 3.4 net iets grotere. De enige wijze les die we daaruit kunnen leren is dat nu de 3.4's steeds goedkoper worden en bereikbaarder voor een hoop mensen, dat je je goed moet realiseren dat je met de aankoop van de wagen zelf er niet bent. Het advies wat hier op PF steevast wordt gegeven aan beginnende Porscheïsten (schrijf je dat zo?) om óók een bedrag opzij te leggen voor onvoorziene kosten geldt dan des te meer voor de 3.4. Je koopt een wagen, houdt er rekening mee dat de motor kan gevoelige IMS Lager. Gebeurt het niet> mooi meegenomen en heb je alvast een spaarpotje voor de volgende P. , gebeurt het wel, dan heb je iig de centjes klaar liggen.


28 feb 2007 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
gast schreef:
Huh :?: :?: Ik vraag me af of jij alle posting wel gelezen hebt..... Nou nee. Ik weet het wel zeker dat je dat niet hebt gedaan. Anders reageerde je niet zo :bang: :flush: :ass:

Ik reageer inderdaad als er (2.2vtec) zinloze reacties komen op een prima verhaal ( van Rob ja) Dat er ergens op de wereld een auto staat met een ruilmotor zegt NIETS. ( er staat niet bij wat de reden is etc etc. ) gewoon een nutteloze, inhoudsloze opmerking derhalve. :cry:


sjongejonge, zo met emoticons en "loze"-adjectieven gooien... als jij het verhaal van Rob "prima" vind, laat ik dat voor jouw rekening, ik vind het eerder intriest. Dat van die ruilmotor bij Van Beurden zegt inderdaad niet alles maar toch meer dan louter niks. Er is in de voorgaande pagina's van dit topic redelijk wat discussie geweest of het "één op drie"-verhaal nu al dan niet klopt tussen believers en non-believers. Ik ga geregeld eens kijken op de site van Van Beurden en zag daar bewuste advertentie staan. Mijn eerste reactie was, eerlijk dat hij dat vermeldt van die ruilmotor. Mijn tweede reactie was, bij 160K de motor moeten vervangen, daar zou ik als eigenaar van gelijk welk merk niet blij mee zijn. Pas dan zag ik dat het over een 3.4-blok ging, dus vandaar de post. Uit je avatar blijkt dat je een 996 rijdt, veel rijplezier ermee & ik hoop dat je de ellende/kosten die Rob meemaakt bespaard blijft - ik zal je reactie t.o.v. mij dan ook catalogeren onder de noemer "Liefde maakt gast" :wink:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


28 feb 2007 23:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Jos964 schreef:
Het enige dat daarna nog rest is het verhaal van de produktaansprakelijkheid. Deze aansprakelijkheid ziet echter niet op schades zoals door Rob geleden.
Juridisch is er dan ook voor Rob helaas niets te halen. Rob is dus afhankelijk van coulance.
Jos964
(toevallig behalve advocaat in Nederland ook Rechtsanwalt in Duitsland)

Vandaar dat ik bij PON en AG ook alleen maar een Kulanzantrag heb neergelegt!

Beltar schreef:
Voleedig eens met gast.
Staar jullie niet blind op een lijstje. Evenwel ontkennen dat er problemen zijn moet je ook niet doen. Om nu de 996 daardoor echter in de grond te boren, dat vind ik te ver gaan.

Ik vind niet dat de 996 hier de grond in wordt geboord. Het gaat niet om het model maar om de 3.4 motor in dit model, dat voor meer problemen zorgt dan het IMHO zou mogen doen.
Tuurlijk kan je het omdraaien en het positief bekijken dat 65-70% nog steeds met de eerste motor rond rijdt.......
Als de 996 rijdt vind ik het de fijnste 911 die ik tot op heden heb gehad en is het een geweldige strak sturende sportwagen, met een hoog fun karakter (zeker de cabrio in mijn geval! 8) )
Maar zoveel kapotte motoren, zonder een fatsoenlijke coulance regeling hoort IMHO niet bij het merk Porsche!

@gast: ik heb er niet zoveel problemen mee als mensen hier een 3.4 melden met geplofte/vervangen motor. Of inderdaad effectief veel toevoegd..... :? Maar elke die wij tegenkomen is er toch weer één. Ik ben inmiddels (na 5 maanden speuren) wel overtuigd dat het percentage dat ik heb genoemd de waarheid dicht benaderd. Als er anderen zijn die dit niet geloven, dan vind ik dat ook prima :!:
@2.2VTEC: ik denk dat gast wat anders bedoeld met het woord "prima" :idea:
Houden wij het hier verder wel gezellig mannen? :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


01 maart 2007 2:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Gelukkig blijft de man die dit topic startte er indrukwekkend "verstandig" onder... :thumright:


01 maart 2007 2:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
Mee eens.
Overigens : 996-3.4 rijders maken een moeilijke periode door.
Zij moeten naast hun dagelijkse beslommeringen regelmatig op de knieen op zoek naar oliedruppels, starten hun motor met hartkloppingen, en
durven niet meer in files te staan. Het rijplezier wordt voortdurend belaagd door iedere afwijking in motor geluid, en kijken de hele rit in de spiegel
of er rook achter te zien is. Een sprintje trekken naar 8000 rpm is goed voor een "burn-out", en de hele reis zit die man met die zeis naast ze....

Nou, echt niet :wink:

@Rob : de echte reden voor de 3.6 is dus "compensatie van je gewicht"
Daarom merk je niet zoveel verschil..... :wink:


01 maart 2007 9:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
LeOH schreef:
Rob : de echte reden voor de 3.6 is dus "compensatie van je gewicht"
Daarom merk je niet zoveel verschil..... :wink: [/size]


Is Rob dan zo aangekomen na zijn motor plof :shock: :wink:


01 maart 2007 9:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Ik volg dit draadje vanaf het begin, wat een ellende voor o.a Rob

Maar wat ik niet begrijp dat er op het circuit niet vaker motoren gevoelige IMS Lager. :!:

De mannen die er professioneel me racen zullen toch ook last moeten hebben van gevoelige IMS Lager motoren :?:

En de "tuners" die uit hetzelfde blok veeeeeeel meer paarden trekken :roll:


01 maart 2007 11:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Lijkt me ook lastig te vergelijken als je 4 maanden geleden in een 3,4 gereden hebt.
Rob we kunnen ze een keertje naast elkaar zetten en dan uitproberen..
996 3.4 cabrio met een 100kg+ bestuurder tegen jou nieuwe.
Bel ik voor de zekerheid of ze nog een motortje op voorraad hebben bij de garage :lol:
_________________________________________
Racefun events


01 maart 2007 11:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Tuurlijk kan je het omdraaien en het positief bekijken dat 65-70% nog steeds met de eerste motor rond rijdt.......


Zoals bekend zijn er twee typen Porsche eigenaren, zij die poetsen, en zij die rijden.
De verdeling tussen deze twee types is nu duidelijk :twisted:




Gelukkig wordt het binnenkort weer lekker weer om te poetsen


01 maart 2007 12:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:
Maar wat ik niet begrijp dat er op het circuit niet vaker motoren gevoelige IMS Lager. :!:
De mannen die er professioneel me racen zullen toch ook last moeten hebben van gevoelige IMS Lager motoren :?:

Dat zijn veelal blokken op basis van het al eerder genoemde M64 blok (toch?)... Dus de GT3's, de Turbo's, dat soort wagens, ander onderblok, heeft er ongetwijfeld mee te maken... (overigens wel een overpeinzing waard, waarom dat andere onderblok? :) )


01 maart 2007 17:14
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
(overigens wel een overpeinzing waard, waarom dat andere onderblok? :) )



Gooi jij nog even olie op het vuur :idea: :wink:


01 maart 2007 17:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Olie...... ohh je bedoeld dat spul waar jullie altijd heeeeel veel van nodig hebben :wink: :lol: :lol:
_________________________________________
Racefun events


01 maart 2007 18:28
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 46  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.