Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
TC staat voor "two carbs"
|
26 feb 2007 23:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Weet ik, maar er werd gezegd: sedan (Dolomite?), hetgeen in kan houden dat het om een andere sedan ging.
|
26 feb 2007 23:57 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat kan kloppen.
Dat andere merk bestond nog maar 15 jaar en toen was er van hun zijde nog niet echt te praten van massaproductie . Productie-aantallen worden in mijn boek pas vermeld vanaf 1924
En ik moet mezelf corrigeren. Na checken was het niet 1914 maar 1913
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
26 feb 2007 23:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
26 feb 2007 23:59 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Bij de 2500 wel ja maar bij de sprint voor Twin Cams
|
27 feb 2007 0:01 |
|
|
cabrio wim
|
Weet jij,maar een ander misschien niet, daarom verklaarde ik het een beetje.
En Deviltje... ook TC officieel twin carburator, in volksmond bij de clubs gewoon.........
Zal trouwens de 10 min punten van de stag morgen even posten, en als je die verbeterd had, kreeg je een probleemloze Stag, ik heb er op negen jaar bijna 80000 km met gereden, ook op vakantie's waar ik dan zonder problemen 2500 km met toerde.
|
27 feb 2007 0:09 |
|
|
cabrio wim
|
Net als bij de MG-A
|
27 feb 2007 0:12 |
|
|
cabrio wim
|
Had beloofd om de 10 voornaamste min punten van de Stag nog te posten.
1 koeling, oplossing: amerikaanse radiateur plaatsen, en 82 gr thermostaat, 10% meer koelvermogen.
2 waterpomp, oplossing: groter huis met 9 i.p.v. 6 schoeps.
3 aandrijfas, waterpomp: oplossing tandwielen laten harden.
4 carburateurs, oplossing: 175CD.S2 vervangen voor de 175CD.SEV
5 ontsteking, oplossing: geharde pasbus laten draaien.
6 overdrive, oplossing: a-type naar j-type vervangen.
7 koppakkingen, oplossing: is gemodifiseerd met verstevigingen.
8 achteras, oplossing: geharde pasbussen met vetnippel.
9 differentieel, oplossing: shoppen BMW (weer identiek)
10 softtop, oplossing: niet origineel kopen , maar laten maken.
Als je deze punten in acht neemt, heb je totaal geen motor problemen meer, en kun je lekker betrouwbaar genieten.
Maar het is precies het zelfde als bij Porsche, als je haar verwaarloost straft ze jou.
|
27 feb 2007 13:29 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 feb 2007 13:46 |
|
|
cabrio wim
|
Auke, dit is de Dolomite sprint.
|
27 feb 2007 16:02 |
|
|
cabrio wim
|
En in zo eentje reed Devils son z'n vader. (maar dan geel)
|
27 feb 2007 16:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
(en het stuur aan de juiste kant...)
P.s. in Australië (Blue mountains) zag ik vorig jaar tot mijn stomme verbazing meerdere 2500 TC's rijden. Niet achter elkaar als in de plaatselijke Triumph club, maar gewoon: een geparkeerde, er reed er eentje rond, enz.
In NL zie je werkelijk nooit meer een Triumph sedan (je ziet af en toe een TR6/TR7 of spitfire). Ik was dan ook geschokt hoe klein de auto was. Niet voor die tijd natuurlijk, maar in mijn beleving was het een grote auto... en dat viel dus flink tegen.
|
27 feb 2007 16:15 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Hallo Wim,
Mooi project, blijf het zeker volgen!!!
succes,
Martijn
|
27 feb 2007 17:55 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Dat is'm, Wim!.. Ik kan mij niet herinneren dat dat ding zo hoog op de wielen stond.. Ze waren best wel snel voor die tijd dacht ik.. niet zo snel als een Stag natuurlijk (en als een 911 natuurlijk)..
|
27 feb 2007 20:09 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Waren ook in N-Z populaire wagens en je ziet ze ook daar meer dan regelmatig "in het wild"
|
27 feb 2007 22:15 |
|
|
cabrio wim
|
Vandaag heb ik het stuurhuis verwijdert, dit hangt vast aan het dashboard.
Daarna de klokkenwinkel eruit gehaald en alle moeren en schroeven losgehaald voor verwijdering dashboard, is net als bij Porsche lekker handig. Om bij de schroeven van het dashboard te kunnen moet je over slangenhanden beschikken, maar het is gelukt.
Daarna alles volledig weggenomen, daarna kon ik makkelijk bij de pedalenbox en gaspedaal, deze beiden gedemonteerd en al voorbereiding genomen om morgen kachel en kabelboom te verwijderen.
Vandaag is trouwens de beslissing gevallen om hem toch naar Lokeren in Belgie te brengen, en hem een zuurbad te geven.
Hebben jullie misschien gelezen in een ander draadje (verdeelde meningen) maar zie door mijn ziekte er tegen op om het net als mijn andere old-timers te doen, schuren,schuren en nog eens schuren. ik zie wel wat het resultaat is. Heb vertrouwen in het bedrijf.
Zal op korte termijn nog wat foto's plaatsen van de gestripte boel.
|
28 feb 2007 18:13 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Heb zelf een topgerestaureerde TR-6 gehad. Als deze auto's inderdaad goed gerestaureerd zijn heb je een probleemloze auto. Hier een fotootje,
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
28 feb 2007 18:20 |
|
|
cabrio wim
|
Echt mooi , vooral met de chroom spikes.
Zit ook een lekker geluid in die zespitter.
|
28 feb 2007 19:17 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Yep, vooral met zo'n dubbele sportuitlaat eronder, hmmmm, kippevel!!
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
28 feb 2007 19:56 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik heb buiten één wagen nooit een Engelsman gehad.
En die die ik had daar stak een betrouwbaar Honda Motortje in
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 feb 2007 21:14 |
|
|
cabrio wim
|
Vanaf '79 t/m '98 altijd Rover gereden 5x3500 sd1 v.d.Plas nooit problemen gehad.
2x Range Rover Vogue nooit motorproblemen, maar die elctronica en electrice bedieningen.
Door mijn zwager en maat het Porsche virus gekregen.
|
28 feb 2007 21:38 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Das jammer Koen, heb je toch leuke speeltjes gemist. Hier nog een ex speeltje, zat overigens ook een honda [fireblade] blok in.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
28 feb 2007 23:18 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
WAAAAW
Erg leuk.
Mijn Engelsmannetje was ook wal klein , licht en met een behoorlijk verlmogen (130pk) dat ik voor de ex gekocht had om te winkelen en met de kinderen rond te toeren.Toen die er niet meer was mocht het (eigenlijk leuke vrouwenkarretje) ook weg
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
01 maart 2007 0:26 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
zo Michael, jij hebt mooie auto's gehad zeg (en nog steeds )
Ik heb al meerdere malen met een tr6 meegereden, maar dat is toch ook een goed alternatief voor een klassieke 911, lekkere wagentjes
En die Caterham? ziet er echt heerlijk bruut uit. Lijkt me echt de ultieme fun car, zo'n gemotoriseerde skelter
|
01 maart 2007 13:06 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Was geen caterham maar een dax [maken ook cobra's], ik heb er overigens nog 1 gehad, een zwarte.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
01 maart 2007 15:30 |
|
|