Auteur |
Bericht |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
OK, je hebt dus sinterklaas, de kerstman en de porschespecialist?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
Laatst bijgewerkt door Nicolò op 02 maart 2007 18:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 maart 2007 17:32 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Vind ik geen realistische optie.... Stel ik doe een opdracht voor een klant, wat me 4 uurtjes kost. Dan betaalt die klant een ander bedrag per uur dan een klant waarvoor ik een opdracht van 40 uren doe.
Simpele verklaring: buiten die 4 uren heb ik administratie-kosten, (reistijd), overhead, facturatie, aanmaningen, verzin het maar... Die kosten moeten gespreid worden over de verleende arbeid...
Dus als ik voor beide hetzelfde tarief zou rekenen, zou die persoon die 40 uren inkoopt in principe veel te veel betalen, of de persoon die 4 uren inkoopt veel te weinig...
Hetzelfde gaat natuurlijk op met goederen, diensten en ga zo maar verder...
Maar gezien ik geen eigen bedrijf heb, zie ik dit vast verkeerd
|
02 maart 2007 20:39 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Inderdaad
Ik lever geen diensten maar sta in de verkoop.
En dit in de kleinhandel dus geen groothandel (wat ook compleet anders is in dit geval).
Een klant komt hier , wil iets (meestal 1 of 2 onderdelen) en betaald.
Waarom voor de ene een ander bedrag maken dan voor een ander.
Als er iemand een grote bestelling tegelijk plaatst krijgt die natuurlijk een extra percentje. Door meerdere stukken samen te bestellen vallen voor mij de verzendkosten ook beter mee dus kan ik hierdoor een extraatje aan de klant geven (die ook dankbaar wordt afgenomen)
Wat jij doet is appelen met peren vergelijken
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
02 maart 2007 21:32 |
|
|
horn
PF #57
|
grote klant - grote korting
kleine klant - kleine korting
en allebei een vriendelijke glimlach en een kop koffie.
on topic: ik denk dat het voor PCG een manier is om oudere auto's binnen te krijgen / te houden van Carreric.
Porschespecialist kan andere tarieven vragen. Heeft geen spiegelpaleis op A-lokatie en marmeren vloer af te schrijven.
En helaas ook geen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 maart 2007 21:38 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nee hoor, ik lees alleen "Iedereen krijgt dezelfde maximale korting die ik kan geven." blijkbaar anders.
Ik las daar namelijk in, dat iedereen dezelfde korting kreeg, maar blijkbaar bedoelde je dat anders. (op de manier zoals je het net schreef)...
Overigens gaat het verhaal voor diensten en goederen exact hetzelfde op, en voor groot en kleinhandel net zo goed. Bedrijfsvoering is overal hetzelfde
|
02 maart 2007 23:16 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Wat een ongelooflijke bull, nee leg het maar niet aan Pascal uit...zal hij best niet snappen...Pascal is nl een beetje dom...
|
03 maart 2007 0:27 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
EriC4C schreef
Is het dan een feit dat onderhoud bij een dealer hoger aangeschreven staat als bij een specialist Dit vraag ik omdat er specialisten zijn met HEEL VEEL kennis van zaken
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
03 maart 2007 0:36 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
In principe heb ik er geen moeite mee om meer te betalen bij de dealer, mist hetgeen waarvoor je betaald hebt ook goed wordt uitgevoerd. Het in onderhoud hebben bij een dealer kan namelijk ook zijn voordelen hebben.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik daarmee bij de dealer niet voldoende ervaring heb, omdat alle reparaties tot nu toe onder garantie zijn uitgevoerd.
Nu zal binnenkort het groot onderhoud bij een specialist plaatsvinden (v/d Gugten), niet omdat ik een paar € 100 wil uitsparen maar simpelweg omdat ik, op zijn zachtst gezegd, niet tevreden was over de dealer.
Praten over korting klinkt leuk, maar ik denk dat er meer mensen zijn die er geen moeite mee hebben om wat meer te betalen, mits ze het gevoel hebben dat ze onbezorgd hun porsche kunnen achterlaten en probleemloos kunnen rijden. Of ben ik hierin de enige
Als de dealer wat beter haar werk had verricht, had ik niet overgestapt naar een specialist.
|
03 maart 2007 9:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
GELUKKIG: er is hier nog een Porsche rijder die niet alleen naar de prijs kijkt
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 maart 2007 10:17 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hier nog één hoor: prijs/prestatie , dus .....
DAT kan ik me (vooral DAAR ) voorstellen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 maart 2007 11:32 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Het is niet mijn bedoeling om hier negatief op de dealer in kwestie af te geven (er zullen er best bij zijn die positieve ervaringen hebben).
Het ging er mij meer om, dat niet alleen kosten een rol spelen. Zou ik een langdurige relatie hebben en ik ben tevreden, dan zou ik niet voor wat lagere kosten overstappen.
En dan heb ik het hier nog steeds over mijn porsche, om opmerkingen van wijsneuzen te voorkomen) :twisted:
|
03 maart 2007 12:18 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
03 maart 2007 14:50 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En daarnaast ook nog dat goedkoper ook steeds kan , maar of het dan kwalitatief hetzelfde is of je hetzelfde mag verwachten
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
03 maart 2007 16:01 |
|
|