Auteur |
Bericht |
BerendB
--- ex 928 / 1979 ---Ter Apel
|
De PFT ligt onder het takje...aan de grachtzijde.
De kazemat ligt aan de Willem Lodewijkstraat. De afgebeelde kazerne is de voormalige Willem Lodewijk van Nassau Kazerne in Appingedam.
Op deze foto is de zijde waaraan de PFT ligt niet zichtbaar.
Uitzicht vanaf de door Gerhard gevonden brug.
Uitzicht vanaf de parkeerplaats bij de begraafplaats.
Prettige reis!!!
...en kom je toch toevallig door Ter Apel om eens mooi van de schitterende omgeving te genieten: De koffie staat klaar (maar we zetten ook gerust een vers bakkie.....)
_________________________________________ mijn snapshots
|
05 maart 2007 20:34 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Voor woensdag word het niet vrees ik. Maar als er dan nog niemand die uithoek in is geweest rijd ik wel even langs met een buldozer
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 maart 2007 23:22 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Aan jouw de eer
|
05 maart 2007 23:34 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ach het is maar 118 km bij mij vandaan
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 maart 2007 23:36 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Och
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 maart 2007 23:40 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Heb je toch wat te doen Koen?
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
05 maart 2007 23:45 |
|
|
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als ze de PFT nog een kleine 2 weekjes laten liggen (denk het niet) is het (hoop ik) misschien een leuke rit om de CS terug in te rijden
|
05 maart 2007 23:49 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Voor Henk965 maar 18 kilometer , turbo erop en graven maar!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
05 maart 2007 23:49 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
|
05 maart 2007 23:50 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Of net opgehaald is, ook leuk
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
05 maart 2007 23:54 |
|
|
Henk965
Maserati QP 4.7S0591
|
Klopt helemaal Rob en de vorige PFT lag ook ongeveer op dezelfde afstand. Maar om 'm nu voor de 3e keer in het noorden te verstoppen lijkt me niks en het andere alternatief is omg. Berlijn of Dresden, want daar zal ik vanaf morgen wel weer zitten, lijkt me ook geen optie.
Komt ie nooit weer terug
_________________________________________ Another one bites the dust !
|
06 maart 2007 0:11 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Nou...... Moet volgende week een dagje in Berlijn zijn dus....
Ik ga morgen middag waarschijnlijk wel eens een kijkje nemen dan maar. Anders voelt Henk zich zo bezwaard
|
07 maart 2007 0:18 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zo ook PFT Hunt nummer 19 kunnen we sluiten
Heb net "op weg naar huis" even een klein ommetje via Bourtange gemaakt.
Ik ga eerst even een hapje eten en doe later even verslag
|
07 maart 2007 21:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
...ben benieuwd in hoeverre Berend 'm met bovenstaande 5 foto's heeft weggegeven
.... want Maurice is tenslotte 'n geoefende HUNTER
|
07 maart 2007 21:24 |
|
|
911-lover
|
Van deze kant uit gefeliciteerd Maurice
|
07 maart 2007 21:45 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Nou daar gaat ie dan.
Dacht vandaag maar eens via een omweggetje naar huis te rijden. De laatste dagen waren druk dus ik denk ik maak eens een uitstapje.
Bourtange ben ik wel vaker rond wezen kijken dus ik herkende al veel van de fotos van Berend.
Ik moet zeggen dat de laatste fotos ook, zoals Olaf al zei, het tot een weggevertje maakten.
De kazemat op de foto staat namenlijk aan het eind van de Willem Lodewijkstraat en als je vergeet te remmen houd je een hele korte auto over.
Het takje zoals op de foto was al verplaatst door waarschijnlijk een hond die de zijkant van de kazemat als urinoir had gebruikt. (en dus ook de grond er onder waar de PFT lag )
Maar de grond was genoeg omgewoeld om te herkennen dat daar recentelijk een iets groter formaat warmbloedig zoogdier had staan graven. Even het mos omwoelen en ongeveer 5 cm onder de aarde kwam de troffée weer tevoorschijn.
Nog even wat fotootjes gemaakt en toen maar op naar huis om eens te kijken of er nog wat in de pot zat.
Best een leuke en niet al te lastige hunt zo.
Berend, bedankt voor de organisatie en het (traditiegetrouwe) presentje.
De kazemat waar de PFT lag;
De plek waar de PFT ondergedoken lag;
Langzaam maar zeker zag de PFT het daglicht weer;
Weer helemaal bovengronds;
Veilig en droog weer op een vertrouwde plek;
Die ken ik niet
Op naar een jubileum de 20e hunt
|
07 maart 2007 22:41 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Gefeliciteerd Maurice.
Ben benieuwd naar de volgende hunt. Ik hoop dat je hem net zoals de vorige keer weer mee neemt naar de bewoonde wereld
|
07 maart 2007 23:17 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Mijn idee
Bourtange is zeer pitoresque daar gaat het niet om maar het is wel alsof je ieder moment van de aardbol af kiepert. Zelfs weinig radio ontvangst meer (NL zenders dan )
Ik heb voor de komende hunt wel iets in gedachte. Misschien niet de heel druk bewoonde wereld maar het moet zelfs vanuit die bewoonde wereld goed te doen zijn
Zal hem weer eens goed voorbereiden. Moet eerst qua werk even wat dingen afronden maar ik hoop binnen 2 weken de volgende van start te kunnen laten gaan.
|
08 maart 2007 0:00 |
|
|
BerendB
--- ex 928 / 1979 ---Ter Apel
|
Gefeliciteerd Maurice....
Het laatste stukje was inderdaad een weggevertje maar ja....
Als je net op het verkeerde moment in Bourtange een complete loopgraaf om een "monument" heen zou graven, dan ben ik bang dat je de hele locale infanterie achter je aan krijgt.
Ze houden daar wel van een verzetje
Was trouwens best een lastige locatie om de PFT ondergronds te krijgen omdat er toch een constante toeloop is...
Ben nu alweer benieuwd naar de volgende locatie!
_________________________________________ mijn snapshots
|
08 maart 2007 0:22 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik heb ook eerst 3x om me heen gekeken voordat ik de grond ging omwoelen. Mensen keken zowieso al allemaal om wat die vreemde snuiter daar bij de waterkant achter het kazemat moest
|
08 maart 2007 0:38 |
|
|