Auteur |
Bericht |
912
|
Vooral F1 is zoals veel autosporten alleen gebaseerd op geld...
Geen sport maar een ' moneycontest' daar hoeft Porsche zich niet aan te verlagen voor zo ver ze er al niet in verwikkeld zijn... (naar mijn mening)
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
05 maart 2007 12:03 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik zal hier wel één van de weinigen zijn , maar ik ben geen formule 1 kijker. De sfeer en alles errond boeit mewel , maar de races op TV niet.
Andere autosporten boeien me daarin meer
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 maart 2007 12:04 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Hartmut Kristen de hoofd van Porsche motorsport wist het volgende de melden: "We zijn niet erg bezig met autosport, maar we willen vooral de eisen van onze klanten tevreden stellen."
Zo....zal Rob H. ff bellen.
|
05 maart 2007 12:07 |
|
|
Toon
|
ze hebben begin '90 een comeback gemaakt met F1 motoren maar dat werd een drama - die dingen waren te zwaar en te weinig pk's en toen zijn ze er weer uitgestapt. Zie ze ook niet meer terug komen en zouden dat ook niet moeten doen naar mijn mening.
Moet ook eerlijk bekennen dat ik vroeger een vervent F1 kijker was en dat ik alle testen en websites volgde maar sinds een jaar of 2 eigenlijk aleen bij toeval nog eens een race kijk - vindt er weinig meer aan maar als de tekenen zich juist laten inschatten dan kon dit jaar welk weer eens echt spannend worden ...
|
05 maart 2007 12:24 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Ik denk ook dat de F1 nix voor Porsche is...de Dakar overigens weer wel..
_________________________________________ DENK HELDER
|
05 maart 2007 13:09 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dakar is maar 1 keer per jaar
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 maart 2007 13:14 |
|
|
cabrio wim
|
Porsche heeft geen toekomstplannen in de Formule 1
Porsche heeft bekend gemaakt dat het in de toekomst niet van plan is om terug te keren in de Formule 1. Sterker nog, de autofabrikant heeft een komst in de hoogste autosportklasse uitgesloten.
Hartmut Kristen de hoofd van Porsche motorsport wist het volgende de melden: "We zijn niet erg bezig met autosport, maar we willen vooral de eisen van onze klanten tevreden stellen."
Er zou voor Porsche ook geen mogelijkheid zijn om een intrede te maken in de Formule 1, aangezien Prodrive vanaf 2008 het twaalfde Formule 1-team is. Volgens de regels zijn er maximaal twaalf teams die deelnemen in de Formule 1.
Porsche was in de jaren '80 succesvol in de Formule 1, toen het als motorleverancier voor McLaren meerdere titels behaalde.
Artikel geplaatst op: 5 maart 2007 om 10:02
Als ik het zo lees gaan ze meer aandacht aan de klant besteden wie weet nog hoop voos sommige onder ons.
|
05 maart 2007 13:14 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Ja dat weet ik; maar ze waren met de 959 wel super succesvol natuurlijk Ik zie het al helemaal voor me; de Cayenne Turbo S wint de Dakar editie van 2007 Dat zou toch GEWELDIG zijn??
In de F1 zouden ze het tegenover Mercedes en Ferrari maar moeilijk hebben denk ik; die hebben al zo verschrikkelijk veel ervaring in het bouwen van F1 motoren..
_________________________________________ DENK HELDER
|
05 maart 2007 13:35 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
De periode ervoor was weer wel zeer succesvol. McL F1 TAG-TT motoren :
Uiteindelijk werd de motor ingebouwd in de MP4/2-4 en had zijn racedebuut, jawel op ons eigen circuit van Zandvoort. Vooral Niki Lauda (idool van Paul Veens) had er al heel veel testwerk mee verricht. In het begin had men veel problemen met de remmen en moesten maar liefst 150 meter eerder in de remmen op het rechte eind en vooral de turbotraagheid in het begin gaf heel veel problemen. Maar uiteindelijk in 1984 was het dan zover: 12 races van de 13 werden gewonnen met deze motor in de Mclaren en Niki Lauda en Alain Prost. Niki Lauda werd wereldkampioen. Dit werd in 1985 en 1986 herhaald Er werdenin totaal 24 Grand Prix gewonnen.
Mooie tijd was dat
|
05 maart 2007 13:49 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Porsche stopt er binnenkort helemaal mee:
"Porsche-directeur Wendelin Wiedeking waarschuwt de Europese Commissie voor de gevolgen van de nieuwe CO2-regelgeving.
Hij geeft aan dat de Porsche-fabriek in het geval van te strenge wetgeving zijn poorten moet sluiten."
_________________________________________ Racefun events
|
05 maart 2007 13:59 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zo'n vaart zal het niet direct lopen maar ik denk dat Wendelin Wiedeking wel een duidelijk statement maakt. De Duitse auto industrie ligt onder enorme druk vanuit met name Europa om iets aan de uitsttot van hun motoren te doen. BMW en Mercedes hebben al wat klein schalige projecten rondom de waterstof motor gedaan maar dat is niet veel verder dan een fors uitgewerkt concept gebleven.
Daar waar veel Aziatische auto producenten steeds meer doen om schone motoren te krijgen die in sommige gevallen ook nog goed presteren loopt Duitsland nog steeds flink achter.
Zoals gezegd. Het zal niet zo zijn dat Porsche de deuren snel sluit maar wel een enorme koerswijziging teweeg brengen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 maart 2007 15:21 |
|
|
horn
PF #57
|
en een redelijk wonder, daar Dakar editie 2007 al verreden is...
on topic: alleen meedoen in de F1 als ze voor de hoofdprijzen kunnen rijden - lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren. Porsche heeft meer te verliezen dan Spyker...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 maart 2007 15:26 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Porsche er mee stoppen....
ik moet er niet aan denken, al hebben ze dan wel het voordeel dat ze niet meer hoeven na te denken hoe ze verder moeten na de 999
Maar ze komen uiterlijk 2010 toch met de cayenne hybride? En die techniek zal wss ook in de panamera komen.
|
05 maart 2007 15:30 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Kan Porsche best een eind mee komen zo'n hybride.
Kijk naar de Tesla roadster van Jalopnik. 0-100 km/u in 4 seconden, een top van 210 km/u en 285 pk aan boord. En dat allemaal op elektriek
Actieradius van ongeveer 350 km. Alleen dat je dan 3 uur aan de pomp staat om hem weer op te laden is wat minder
Tesla Motors
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 maart 2007 15:41 |
|
|
cabrio wim
|
Ben ik ook, om er voor uit mijn bedje
|
05 maart 2007 16:56 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
..Nouja, de 2008 editie dan
Porsche en er mee stoppen? Ik denk dat dat een nutteloos dreigementje is. Ze zouden zich hiermee alleen maar in het eigen been snijden...Geen productie, geen geld. Klaar is kees.
Ik denk dan ook dat ze beter kunnen gaan investeren in nieuwe hybrides en filters dan in nieuwe modellen..Voorlopig dan
_________________________________________ DENK HELDER
|
05 maart 2007 19:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Absolutely!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 maart 2007 19:33 |
|
|
Lydia
|
Ben een F1 liefhebber, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Toch geloof ik niet dat Porsche een succes zou worden in de F1. Le Mans met de 917, dat was pas prachtig. Supersnelle tijden ...
Vond de laatste jaren de F1 ook een stuk minder boeiend. Ben wel benieuwd naar het F1 All Dutch Team: nederlandse auto met een nederlandse coureur.
|
05 maart 2007 23:01 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik ben het met Lydia eens.
Om in de F1 fatsoenlijk mee te willen draaien moet je je eerst jarenlang voorbereiden. Zie ook een team als Renault. Officieel een aantal jaren weggeweest, in realiteit nooit. De ontwikkeling van motoren heeft in het geheim nooit stilgestaan. Voor zelfstandige teams Toyota en Honda idem. De F1 is wat dat betreft veranderd, nóg specialistischer geworden.
Zou Porsche al van plan willen zijn om top motoren te gaan leveren, zouden ze nu al moeten investeren om over vele jaren misschien resultaat te zien. Voor een organisatie die van stabiliteit houdt niet echt wenselijk. Zeker nu de F1 regelementen de afgelopen jaren nogal aan verandering onderhevig zijn en Porsche zelf de toekomst voor het bedrijf als geheel ook niet 100% helder voor ogen heeft.
Samengevat: op dit moment valt er voor Porsche meer te verliezen dan te winnen. Geen moeilijke afweging m.i. Hoe graag we allen de competitie tussen Porsche en de rest ook op het hoogste niveau hadden en hebben willen zien.
_________________________________________ Tjolk.
|
05 maart 2007 23:08 |
|
|
bert964c4
vianen
|
F1 en Porsche zul je volgens mij nooit meer mee maken, Porsche is iets voor Endurance, dus weer tijd voor Le Mans zou ik zeggen
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
06 maart 2007 0:18 |
|
|
Jort
Groningen
|
Zolang het maar geen (996) 3.4 afgeleide betreft...
_________________________________________ Tjolk.
|
06 maart 2007 0:44 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Alhoewel, met Rob als first driver, inclusief een nieuwe motor
Maar snap wat je bedoelt, dat risico zullen ze echt niet nemen denk ik
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
06 maart 2007 0:46 |
|
|
panpanculcul
|
Ik denk niet dat Porsche zich nog moet bewijzen binnen de autosport !
Voor Porsche-Sport zou F1 een dure grap zijn, zonder enig bijkomend rendement.
Ik kan er best wel inkomen dat Porsche zich liever concentreert op het leveren van een goede "basis" voor preparateurs. Zodat ze vrij "makkelijk" tot een competitieve wagen kunnen komen voor de BTCS , FIA-gebeuren of "endurance-koersen".
Hoeveel privé-wagens rijden er niet met het P-teken, betrouwbaarheid en sportiviteit zal hier zeker mee te maken hebben...
|
06 maart 2007 10:54 |
|
|
Jort
Groningen
|
Zonder extra (ultieme) tuning en fulltime circuitbelasting
Die paar jaar zijn al nodig om een competitieve motor van de grond af op te bouwen en tegen de tijd dat er een mooi exemplaar ligt... Het feit dat motoren langer gebruikt moeten worden is naast een voordeel ook een nadeel, zeker voor een "nieuwkomer".
_________________________________________ Tjolk.
|
06 maart 2007 13:14 |
|
|
Jort
Groningen
|
Duidelijk iets te voorbarig met je conclusies
De bevriezing van motorenontwikkeling geldt nu nog tot en met 2008. Dat is een relatief korte periode dunkt me.
Zoals eerder aangehaald, is er los daarvan nogal wat gaande in de F1 (denk bijv. aan het aflopen van "the Concorde Agreement"), hetgeen lange termijnplanning sowieso lastig maakt.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 09 maart 2007 16:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 maart 2007 15:04 |
|
|