Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 8:42

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
water onder de achter zitting 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.2 carrera Cabrio 1986
Bericht water
Porsche freaks,

Had hetzelfde probleem :lol: en heb het nog voor een deel. :cry:
Voorin lekkage omdat de ruit oud was en er tussen de oude raamrubbers water naar binnen liep (onder de matten). Dus een nieuwe ruit erin en het is opgelost.
Heb je en cabrio dan: Achterin (ook onder de matjes) omdat de bovenrubbers en zijrubber naast de deur, waar het zijraam tegen sluit, gewoon versleten zijn. Deze nemen op den duur bij regen zoveel vocht op net als een spons. Als ze volgezogen zijn dan loopt het water onder de binnenzijbekleding door tot onder de matjes van de achterpassagiers.
Even de rubbers insprayen met siliconen spray is een oplossing voor de korte termijn.
Gewoon de boel vervangen is het beste. Rubbers kosten zo'n 150 - 180 Euries p.st ex BTW :evil:
Maar dan heb je weer droge voetjes :D

En een hobby mag best wat geld kosten. De hobby vrouwen is altijd nog duurder :lol:

05 maart 2007 22:50
Profiel
Bericht 
Het probleem is dat Walter geen cabrio heeft, maar een coupe. :wink:

05 maart 2007 22:58
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht 
Hoi Wim,

Inderdaad, had het water in de ruimte van de schakelas ook opgemerkt wanneer ik dat stekkertje terug ging aankoppelen, je weet nog wel... Heb het toen ook helemaal drooggemaakt, maar merkte dat daar nadien ook terug water in stond...
Neen, de hoedenplank is niet nat, en ook niet het linkerzitje. Enkel dus het voetengedeelte achter de bestuurderszetel, en het rechtopstaande deel (waar dus de kuiten van de linker-achterpassagier tegen staan, hangen, of wat dan ook :wink: ) rechtsachteraan blijft de vloer kurkdroog, maar merkte ik dat het zitje blijkbaar een beetje vochtig was... Heb het er ook afgehaald om te drogen, maar het was niet zo dat ik onder het zitje een plas water of zo vond....

05 maart 2007 23:06
Profiel
Bericht 
Walter, ik ga even alles even nakijken, ik heb een vermoeden dat het maar via twee plaatsen binnen kan komen, je achter zijraampje of schuifdak.
Maar moet even kijken naar schema van schuifdak, waar alles loopt en zo.
Denk een beetje aan je schuifdakpan.
Je hoort nog van me.

05 maart 2007 23:26
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht 
Hartelijk dank, Wim! (as usual :wink: )

05 maart 2007 23:34
Profiel
Bericht 
Walter, in je kofferklep zit een rooster en het water dat daar in komt gaat via een slangetje in de extra ruimte van koffer (waar metalen klep zit)door de bodem naar buiten, kijk eens of dat goed aangesloten is, anders is het water in je schakelastunnel al te verklaren. En het water achter jou bestuurderstoel komt waarschijnlijk door het zijruitje (versleten of verharde rubber) van het schuifdak kan bijna niet, heb onderdelen bekeken, of zou in het slechtste geval net voor afwateringsgootje in de pan door gerot moeten zijn en komt het via B stijl naar binnen.

06 maart 2007 19:42
PorscheForum Rakker
911 SC Coupe 1980
Brasschaat /Belgie
Bericht 
Hartelijk dank, Wim, ga dat nakijken. Het vervelende is dat ik momenteel niet echt in staat ben er aan te werken (ziekte), maar wanneer ik daarstraks toch even ging kijken of het erger was geworden, en even snel het water waar mogelijk op te kuisen, merkte ik dat het onder het zitje rechtsachter nu ook zeiknat is. Baaaaaaalen! :evil:

06 maart 2007 19:52
Profiel
Bericht 
Geen paniek Walter, anders kom ik volgende week wel even af, kunnen we samen even alles nakijken. Deze week hebben we de zaak even een weekje gesloten, dus kan ik 't vrouwtje niet alleen laten hé.
Laat maar weten of dat gaat, maar we gaan wel over op @, oke.

06 maart 2007 20:03
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2