Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:28

Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Speeltuin voor grote jongens m/v 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Speeltuin voor grote jongens m/v
Afbeelding

De sportwagenfabrikant van de toekomst verkoopt niet alleen het speelgoed maar regelt ook dat er een speeltuin is, aldus Ton Roks.

Ik vraag me weleens af of de fabrikanten die alleen maar sportwagens produceren, zich diepe zorgen maken over de toekomst. Er gaat natuurlijk een boel veranderen in de wereld. KTM, fabrikant van motorfietsen, gaat een kleine, lichte sportwagen bouwen. Iedereen die zijn neus niet in zijn zak heeft, weet waarom: de motorfiets is ten dode opgeschreven. Niet alleen door de vergrijzing van de Europese mensheid, maar ook door veiligheidswetgeving. Motorrijders lopen aanzienlijk uit de pas met autorijders als het gaat om de bescherming die hun voertuig hen biedt, en de Europese regenten bereiden regelgeving voor die motorrijden steeds minder leuk zal maken. Waarschijnlijk zal het niet zo ver gaan dat er iemand met een rode vlag vooruit moet lopen, maar de rol van ultiem voertuig voor de vrijbuiter wordt de motorfiets vermoedelijk afgenomen.

Wat gaat er gebeuren met de sportauto? Het schijnt zo te zijn dat in de landen waar strenge snelheidregimes heersen, de verkoop van supersnelle auto’s prima gaat. Kijk naar Californië: daar zit de grootste Lamborghini-dealer ter wereld. Maar ik ben ervan overtuigd dat het toch heel belangrijk voor een sportwagenkoper is dat hij wat met zijn auto kan. Af en toe moet je even kunnen voelen waarvoor je die auto eigenlijk hebt. Met een zo maximaal mogelijke dwarsversnelling een klaverblad rond, heel eventjes naar 300 km/h spuiten op een leeg stuk snelweg. Als dat nooit meer of slechts zeer zelden kan, wordt het toch minder leuk om elke dag in een GT3 te rijden.

Hoewel, als ik in onze Mustang in een file sta, voel ik me toch beter dan in een Cuore. Als je alleen maar een boterham met pindakaas hebt om op te eten, dan smaakt die beter in de serre van het Amstel Hotel dan op het perron van Amsterdam Sloterdijk, toch? Het gebrek aan mogelijkheden om ten volle van je auto te genieten, is er de oorzaak van dat steeds meer fabrikanten speciale evenementen organiseren waarbij je de limiet kunt opzoeken. Testdagen op circuits, cursusdagen op de Nordschleife, driftonderricht op ijsmeren in Scandinavië, rallycurcussen op spikes in besneeuwde Zweedse of Finse wouden, het is er allemaal. Porsche gaat daar heel ver in. Het is duidelijk hoe de vlag erbij hangt. De sportwagenfabrikant van de toekomst verkoopt niet alleen meer het speelgoed, maar regelt ook dat er een speeltuin is.

Ton Roks, autovisie

05 maart 2007 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
die schrijver is een grote eikel, wat een motorhater :evil:
de meeste mensen die een snelle wagen hebben, die hebben ook wel een motor in de garage staan denk ik.
snelheidsbeleving op een motor is vele malen groter dan in een auto :D

05 maart 2007 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Dingen gelezen die ik niet heb gelezen? :roll:

05 maart 2007 19:30
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Meer een (motor)liefhebber die de tekst niet goed leest. :lol:
Gebeurd hier wel is vaker toch...

05 maart 2007 19:36
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
ktm, da's toch een motorfabrikant? nou dan. dat staat er toch?

:cheesy:

05 maart 2007 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Citaat:
die schrijver is een grote eikel, wat een motorhater

Die schrijver is helemaal geen eikel! Hij heeft wel even meegereden in de historische 24 uur op de Nürnburgring hoor!!!...in een 911!! :wink: ..

05 maart 2007 19:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
en laten we ook niet vergeten dat autovisie een van de beste autobladen is die we in dit land hebben.. prima leesvoer als je het mij vraagt

05 maart 2007 19:56
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Jort schreef:
Dingen gelezen die ik niet heb gelezen? :roll:

Of niet hebt onthouden :?: :idea: :wink:

05 maart 2007 19:57
Profiel
Groningen
Bericht 
Onwaarschijnlijk.

05 maart 2007 20:07
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Voorwoord autovisie nr. 7, 25 maart 2004. :idea: :lol:

05 maart 2007 20:19
Profiel
Groningen
Bericht 
Niet gelezen. Dat was in de periode waarin dhr. Roks m.i. iets te vaak het onderwerp snelheidscontroles of verkeershandhavingsbeleid in het algemeen aansneed.

05 maart 2007 20:29
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
mmmmhhhh........... Dus zo voel ik mij 's morgens om 5 uur :?: Eerst een stukje max 100 km p/u (staan geen flitsers dus ik zondig wel eens niet) dan een stukje SNELWEG of AUTOBAAN max 80 km/pu.VRESELIJK :!:
Moet de speeltuin maar een opzoeken , denk ik.

05 maart 2007 20:47
Profiel Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
Jort schreef:
Niet gelezen.

:silent:

Het is inderdaad de vraag (onwaarschijnlijk zelfs) of shaggy daar (ook) aan refereerde ;);), maar de opmerking in bovenstaand artikel is een logisch vervolg op dat "Voorwoord". :^:

05 maart 2007 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
europarlement verzint natuurlijk teveel regels die nergens over gaan, en die veel mensen hun hobby verziekt.
dat is politiek en daar kunnen we oeverloos over praten, net zoals zij altijd doen :(

05 maart 2007 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Citaat:
Niet gelezen. Dat was in de periode waarin dhr. Roks m.i. iets te vaak het onderwerp snelheidscontroles of verkeershandhavingsbeleid in het algemeen aansneed.

Werk jij bij de politie, Jort?

05 maart 2007 22:47
Profiel
Bericht 
gast schreef:
getuige de huishoudbeurs voor de vrouw

Sommige vrouwen gaan liever naar de Auto Rai ... :D

05 maart 2007 22:55
Groningen
Bericht 
Auke231 schreef:
Werk jij bij de politie, Jort?

Ben jij paragnost, Auke?

Als dhr. Roks in zijn bewoordingen destijds altijd hout zou hebben gesneden, zou ik er al minder moeite mee hebben gehad (alhoewel de zeurende toon van de opeenvolgende voorwoorden me dan nog de keel zou hebben uitgehangen). Maar bij tijd en wijle sloeg hij ook nog eens behoorlijk de plank mis met zijn theorieën en kwam het geklaag enigzins repetitief en puberaal over.

Dat is uiteraard helemaal mijn mening en ik wil daar graag aan toevoegen dat ik het tegenwoordig vaker met hem eens dan oneens ben, wanneer hij zijn ongezouten mening ventileert. Autovisie was, is en blijft in mijn ogen het beste autoblad van NL (goede cocktail van actuele informatie, passie en historie) en daarvoor heeft dhr. Roks míjn respect in elk geval verdiend.

Laatst bijgewerkt door Jort op 06 maart 2007 13:17, in totaal 1 keer bewerkt.

05 maart 2007 23:42
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Ik vind het helemaal geen gek verhaal. Het zou mij niet verbazen als er maatregelen worden genomen. Immers motorrijden is momenteel wel heel erg gevaardlijk aan het worden door de toename van de verkeersdrukte. Zeker in vergelijking met autorijden. Kijk maar eens na een zonnige dag op teletekst hoeveel (dodelijke) ongelukken er zijn gebeurd.

Ik ben zelf ook een motorliefhebber en ook een aktief motorrijder geweest (Ducati 998) totdat ik onderuit ging in een bocht en m'n rug op 2 plaatsen brak doordat er een stukje ijzer op de weg lag in die bocht. Ik reed notabene maar 60 km/u :!:

Ziekenhuispersoneel houdt op zonnige dagen rekening met extra slachtoffers van motorongevallen...

Laatst bijgewerkt door Teun op 06 maart 2007 17:59, in totaal 1 keer bewerkt.

06 maart 2007 10:01
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Jort schreef:
Autovisie was, is en blijft in mijn ogen het beste autoblad van NL (goede cocktail van actuele informatie, passie en historie) en daarvoor heeft dhr. Roks míjn respect in elk geval verdiend.

Mee eens...(zelfs als motorrijder)... :wink:

06 maart 2007 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Mooi geschreven, Jort!.. ja, ik ben paragnost.. :wink:

06 maart 2007 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Jort schreef:
Autovisie was, is en blijft in mijn ogen het beste autoblad van NL (goede cocktail van actuele informatie, passie en historie) en daarvoor heeft dhr. Roks míjn respect in elk geval verdiend.

Ik heb een jaar of 25 een abonnement gehad (vanaf mijn 8e jaar ongeveer :shock: ), maar vorige jaar mijn abonnement opgezegd. Ik heb nl. constant het gevoel dat ik het personeelsblad van Pon aan het lezen ben. Als er een nieuwe motor in de Golf komt --> twee pagina's in Autovisie (en daarna ook nog als diezelfde motor in de Jetta, Beetle, Fabia, Ocatavia, A3, A4, Leon, Altea, Ibiza leverbaar wordt :roll: ). Als er een nieuwe bekledingsstofje voor de TT leverbaar wordt --> aankondiging in Autovisie. Als Skoda een nieuw studiemodel heeft --> twee pagina's in Autovisie. Daarnaast is men absoluut niet kritisch en staat alle nieuws elders eerst te lezen.
Ik heb tegenwoordig een abonnement op TopGearMagazine. Prima blad. Kritisch en voor liefhebbers gemaakt.

06 maart 2007 22:19
Profiel
Groningen
Bericht 
Misschien de Pon bril even afzetten.. :wink:

Met enige regelmaat krijgen de Autovisie lezers een uitgebreid Land Rover promotieblad in de maag gesplitst.

Hoofdredacteur Roks is duidelijk uitermate gecharmeerd van typische Amerikaanse auto's en ook dat zien we met grote regelmaat terug aan de inhoud.

Recent nog kwam er het verwijt dat Autovisie wel erg gecharmeerd is van het merk BMW en dat dit ook te duidelijk zou blijken uit de inhoud van het blad.

Persoonlijk denk ik dat hier de eerder genoemde passie spreekt. Dat heeft ongetwijfeld invloed op de samenstelling en inhoud van de berichtgeving, maar zolang de saus niet te eenzijdig van kleur en smaak is, kan ik er prima mee leven.

Ik was vroeger geabonneerd op het blad Autoselekt. Ook erg smakelijk, maar helaas ter ziele gegaan.

Laatst bijgewerkt door Jort op 06 maart 2007 22:44, in totaal 2 keer bewerkt.

06 maart 2007 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Roks is ook een groot Nissan Skyline fan.. ook altijd prettig!.. 8) . Ze zijn daar op de redactie ook altijd erg gecharmeerd van de Civic type R en zo zijn er nog wel meer op te noemen. Het valt allemaal wel mee hoor! Volgens mij is er een Duits blad wat alles afkraakt wat niet niet Duits is.

06 maart 2007 22:42
Profiel
Groningen
Bericht 
De merken BMW, Audi en VW doen mij doorgaans zelfs bijzonder weinig en ik kijk na al die jaren nog elke keer uit naar het volgende exemplaar! :wink:

06 maart 2007 22:46
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Jongens/mannen - mijn mening. En jullie weten hoe het is met meningen he :wink:

06 maart 2007 22:50
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende