Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:48

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
996 met de 3.6 motor... ook niet geheel vlekkeloos 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
VROEGER WAS ALLES BETER :D :oops: :evil:

06 maart 2007 22:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
rse schreef:
VROEGER WAS ALLES BETER :D :oops: :evil:

Klopt, om de 5000 km olie verversen, om de 10 puntjes, bougies, etc verwisselen en dan toch met angst en beven de alpen over, oververhitte motoren en de motor bij 100.000 km moeten laten reviseren.

:roll: :roll: :wink:

06 maart 2007 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
jampie schreef:
Mag je met een Porsche dan niet dagelijks door het water rijden dan ?? Toch onzin. Het is wel zo dat de nieuwe Porsches minder betrouwbaar zijn geworden dan de oude.......maar dit is gewoon bij alle merken zo. Alles wordt volgens mij opzettelijk minder stevig gemaakt zodat ze achteraf nog even bij de klanten in hun zakken kunnen zitten. De economie moet draaien en het bedrijf moet winst maken; wat bij Porsche zeker het geval is.
Vind het eigenlijk gewoon schandalig dat ze niet gemakkelijker zijn in hun coulance regelingen (vooral dan bij de gevoelige IMS Lager motoren). Het is duidelijk een constructiefout, anders zouden er niet zoveel de geest geven !!!
Belachelijk dat ze niet soepeler zij als ze al zoveel winst maken !!

Dat moeten ze een keer flikken in de vliegtuig industrie, een boutje verwisselen met 3.3 staal ipv 8.8 en bij een crash erachter komen goh "Nou Henk dat hadden we beter niet kunnen doen" vervolgens kun je wel tig mensen begraven.

Ik ben het wel met je eens dat nu alles een beetje cheap wordt geproduceerd. Alles waarop kosten bespaart kan worden wordt ook gedaan. Geen wonder dat die franse techniek zo degelijk is. Ik vind, als je een welvarend bedrijf heb zoals Porsche, je a. toch al een dikke winst op zak heb, kan je b. de klanten een goede relatie geven in een coulance regeling en c. je toch boven alle auto merken uit komen d.m.v. goed spul te gebruiken ipv het half plastic gebeuren. Ondertussen krijg je wel van alles ongevraagd in je mik geduwd via de post over acties over de 997 ipods dit en dat van Pon, maar i.p.v. ze die tijd instoppen in het ontwikkelen naar goedkopere maar net zo sterke materialen ho maar.

06 maart 2007 23:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Hoeveel wagens stonden er vroeger langs de kant van de weg denken jullie.

Het voordeel van vroeger was dat er veel defecten ter plaatsen konden opgelost worden. Tegenwoordig moet de wagen echter naar de garage.

Als jonge jongen, klein ben ik nog steeds, was ik veel met mijn vader op de baan en kan me niet van de indruk ontdoen, dat ik toen veel meer wagens langs de kant zag staan met pech dan tegenwoordig.

De mensen hebben gewoon geen tijd meer en tillen daardoor veel meer aan een uurtje panne dan vroeger, dat hoorde gewoon bij autorijden.

Snap echt niet dat jullie allemaal met die k*t Porsches willen blijven rijden, koop toch gewoon een Toyota, misschien is zelfs het plastiek wel beter dan bij Porsche :roll: :roll:

Misschien moet Porsche wel een garantieperiode van 7jaar invoeren. Kunnen ze zonder probleem, gewoon even de prijs met € 7000 omhoog brengen en het is geregeld :idea:

Nu dat men weet dat Porsche veel winst maakt, moet plots alles in coulance. Snap niet dat mijnheer Gates iedereen geen gratis update geeft naar Vista, tenslotte maakt hij winst genoeg :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 maart 2007 23:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Ben toch nooit een 996 blok 3.4 of 3.6 tegengekomen met 400.000 kms op de teller (misschien met 3 motoren tezamen :lol: ) terwijl dit vroeger met de 3.0 uit de SC en de 3.2 carrera helemaal geen probleem was. Moet wel toegeven dat de huidige Porsches stukken beter rijden en nog beter gemaakt zijn voor alledaags gebruik.
Maar Porsche zou zijn naam beter hoog houden en idd. niet moeilijk doen over coulance regelingen. Dit past niet voor zo'n gerenomeerd merk dat de "betrouwbaarste" sportwagen bouwt.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb tot op heden nog geen probleem gehad met mijn Boxster S (3.2 blok) :P , maar als ik de verhalen hoor....... :oops:

06 maart 2007 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
ff ter vergelijk, in '88 was mijn 3.2 cabrio nieuw net zo duur als een Boxster nu kost. Misschien de reden dat de 3.2 wat degelijker in elkaar steekt. Je krijgt nu immers een veel geavanceerdere auto voor hetzelfde geld!

06 maart 2007 23:49
Profiel
Groningen
Bericht 
En wat is er dan met die 40+% inflatie gebeurd? :roll: :wink:

06 maart 2007 23:56
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Jort schreef:
En wat is er dan met die 40+% inflatie gebeurd? :roll: :wink:

That's my point :!:

07 maart 2007 0:02
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
jampie schreef:
Ben toch nooit een 996 blok 3.4 of 3.6 tegengekomen met 400.000 kms op de teller (misschien met 3 motoren tezamen :lol: ) terwijl dit vroeger met de 3.0 uit de SC en de 3.2 carrera helemaal geen probleem was. Moet wel toegeven dat de huidige Porsches stukken beter rijden en nog beter gemaakt zijn voor alledaags gebruik.
Maar Porsche zou zijn naam beter hoog houden en idd. niet moeilijk doen over coulance regelingen. Dit past niet voor zo'n gerenomeerd merk dat de "betrouwbaarste" sportwagen bouwt.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb tot op heden nog geen probleem gehad met mijn Boxster S (3.2 blok) :P , maar als ik de verhalen hoor....... :oops:

Hoeveel pk's per liter hadden de wagens toen?

Mijn 964 had er 250 uit een 3.6, mijn 997 heeft er 381 uit een 3.8.
En al die verhalen die je hoort is ook zoiets, het zijn vooral de slechte verhalen die je hoort. Dat de 3.4 niet de beste motor was zal wel zo zijn, maar om dit nu te veralgemenen naar Porsche in zijn totaal :roll: :roll:

Mijn 356 zijn topwagens, de Speedster tot in de puntjes gerestaureerd, en toch heb ik op heel mijn lopbaan met Porsche meer met de 356 in pannen gestaan dan met de 3.2, 964, 928, 996 en 997.

Vroeger was alles beter zijn typische uitspraken van mensen die niet enkel in leeftijd ouder worden maar ook van geest :mrgreen:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

07 maart 2007 8:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Zoals eerder gezegd : iedereen heeft een mening die gebaseerd is op de eigen ervaring, simpel. Bij mij is het een feit dat er al een aantal (kleine ??) mankementen zijn opgetreden aan een tenslotte peperdure wagen. Nooit een drama van gemaakt (factuur deze keer 596 euro), maar je begrijpt dat ik ongetwijfeld iets positiever gestemd zou zijn omtrent de betrouwbaarheid van MIJN Porsche (ik veralgemeen dus niet :wink: ) mochten er - zoals ik toch mocht verwachten bij de huidige kilometerstand - geen gebreken zijn opgetreden.

Misschien heb ik gewoon pech gehad, of misschien scheelt er toch iets met de betrouwbaarheid van bepaalde onderdelen.

En een 996 4S is een dagelijks bruikbare wagen, dus moet hij bestand zijn tegen dagelijks gebruik...

Maar ik vrees dat het bovenstaande opgaat voor ELK (sportwagen)merk !!! Overal duiken wel mankementen op :wink:

07 maart 2007 11:16
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Toch ben ik ook van mening dat de betuurder voor een groot deel mee schuldig is aanhet stukgaan van bepaalde onderdelen.

Het valt mij op dat in ons wagenpark de wagens van de mensen die ik verplicht naar de carwash te gaan en hun wagen eens uit te mesten, deze ook vaker geconfronteerd worden met herstellingen.

In mijn vrienden en kennissenkring zijn veel Porscherijders, en moet zeggen dat ik weinig of geen klachten hoor.

Heb toch nog eens even naar het begin van het topic gegaan en nog even de mankementen gekeken, en misschien ben ik de enige, maar als dit alles is dat mijn wagen zou hebben aan defecten gedurende 80.000 km en dagdagelijks gebruik, ben ik tevreden.

Thermostaat, accu, olievulbuisje.

Het is niet omdat een wagen + € 100.000 kost dat deze niet stuk kan, prijs word ook nog door andere zaken bepaald dan enkel maar de materialen dat er gebruikt worden.

De kans dat Porsche hun batterijen meer betalen dat Opel is vrij groot, gewoon door de aantallen die er aangekocht worden.
omdat Porsche meer betaald dan Opel, is hun batterij daarvoor nog niet beter.

07 maart 2007 11:36
Profiel WWW
Bericht 
Oké kan waar zijn :!: maar vind toch dat bebaalde gebruikte onderdelen flut van kwaliteit zijn.
Ik heb in al die jaren dat ik Porsche rijd ook nog geen noemens waardige stukken gehad. :D

07 maart 2007 11:46
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Vind zelf in mijn 997 niet dat er onderdelen zijn die ik flut vind. Wel zijn er veel onderdelen in metaal vervangen door plastiek.

Ik vrees dat dit ook niet anders kan, als ze wagens vandaag zouden bouwen met dezelfde materialen als bv een 356, vrees ik dat een 997 nu iets van een 2500kg zou wegen.

Neem nu de afdekplaat die aan de kofferruimte de ruitenwissermotor enz afdekt. Als je het ziet en voelt, zou je denken wat een rommel is me dat. ALs je ze echter demonteerd kan ik ze in allerlei bochten wringen zonder dat ze barst, dus vind ik de kwaliteit zeker niet slecht. en ze weegt een paar 100gram. Bij de 356 zijn een deel van de afdekplaten (stuurhuis, deurstijl, versnellingspook, vernellingsbak enz.) in metaal,toont veel steviger, maar weegt als lood.

07 maart 2007 11:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Als ik een miele wasmachine koop, dan mag ik toch VERWACHTEN dat deze machine een betere kwaliteit heeft dan zijn 2 tot 3 keer goedkopere broertjes en zusjes? telt met auto's toch idem? Tuurlijk kan er altijd wat kapot gaan (en zeker door verkeerd gebruik) maar denk wel dat Porsche ingeleverd heeft in kwaliteit...... overige merken zijn wellicht "wat" betere auto's gaan leveren en wordt het verschil kleiner?

07 maart 2007 12:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
idd, is niet omdat iets er goedkoop uitziet dat het werkelijk brol is,
wel vind ik dat je als klant een bepaalde kwaliteit mag verwachten als je 100 k neertelt. Uiteraard is er geen enkele wagen vrij van pech, maar stel dat 50 % van alle 997 motoren stukgaat beneden de 100,000 km, dat vind ik dan weer niet kunnen, tenzij porsche ze vervangt op eigen kosten.
Voorlopig klaag ik niet hoor, drie posjes tot op heden zonder grote problemen,dus ik ben tevreden.

07 maart 2007 12:24
Profiel
Bericht 
ppp 356 schreef:

Heb toch nog eens even naar het begin van het topic gegaan en nog even de mankementen gekeken, en misschien ben ik de enige, maar als dit alles is dat mijn wagen zou hebben aan defecten gedurende 80.000 km en dagdagelijks gebruik, ben ik tevreden.

Thermostaat, accu, olievulbuisje.

Het is niet omdat een wagen + € 100.000 kost dat deze niet stuk kan, prijs word ook nog door andere zaken bepaald dan enkel maar de materialen dat er gebruikt worden.

De kosten voor 'n thermostaat, accu, olievulbuisje zijn nihil vergeleken met de prijs voor een nieuwe motor :idea: Dat is bijna 50-100 keer zo duur... Dan zou ik ook tevreden zijn.... :lol:

Laten we wel wezen: voor een auto waar je minimaal 100 k € voor betaalt, verwacht je topkwaliteit en geen motor die rond de 80.000 km de geest geeft. Porsche heeft veel kwaliteit ingeleverd ten gunste van verkoopcijfers en winsten :evil:

07 maart 2007 13:02
Brecht Antwerpen België
Bericht 
We zitten hier niet in het draadje met de geplofte 3.4 motor, maar in het accu-, thermostaat- en olievulbuisjedraadje :wink:

07 maart 2007 14:11
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Denniz C2 schreef:
Als ik een miele wasmachine koop, dan mag ik toch VERWACHTEN dat deze machine een betere kwaliteit heeft dan zijn 2 tot 3 keer goedkopere broertjes en zusjes? telt met auto's toch idem? Tuurlijk kan er altijd wat kapot gaan (en zeker door verkeerd gebruik) maar denk wel dat Porsche ingeleverd heeft in kwaliteit...... overige merken zijn wellicht "wat" betere auto's gaan leveren en wordt het verschil kleiner?

Klopt, maar denk je dat het kijkvenster van een Miele beter is dan bij een Zanussi?
De Miele zal wel beter zijn (heb zelf ook Miele zowel zakelijk als privé), maar er zullen ook onderdelen inzitten die gelijkaardig zijn als die van de Zanussi, en zo heeft Porsche ook onderdelen denk ik.
Maar het is ook niet zo dat iets dat 3X duurder is, daarvoor ook 3X beter is, er is ook zoiets als ontwerpkosten, vaste productiekosten.
Als prijs de levensduur bepaald zou op de CGT levenslange garantie moeten zitten :wink:

07 maart 2007 14:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
MIJN draadje :evil:

Heb het eens nagezien :

thermostaat 300
accu 200
olievulbuis 160 (garage heeft een deel ten laste genomen)
bobines 600

Het is wat het is... voor mij geen drama in elk geval.

Wat mij echter meer bezig houdt, is wat er nog in het verschiet is !

07 maart 2007 14:24
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
ppp 356 schreef:
Als prijs de levensduur bepaald zou op de CGT levenslange garantie moeten zitten :wink:

Dàt zou inderdaad wel mogen, is dan mijn eerste gedachtenreflex :wink: , maar wellicht niet de juiste...

07 maart 2007 14:25
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Carrera4s schreef:

Koppeling
Remschijven
Waterpomp
Alternator
Servopomp
Aircosysteem
Lagers van de kardanassen

Nog een hele boel, maar dat ga je met een ander merk ook krijgen :wink:

07 maart 2007 15:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Carrera4s schreef:
MIJN draadje :evil:

Heb het eens nagezien :

thermostaat 300
accu 200
olievulbuis 160 (garage heeft een deel ten laste genomen)
bobines 600

Het is wat het is... voor mij geen drama in elk geval.

Van dit lijstje vindt ik met de door jou gereden Km's en leeftijd van de auto alleen de olievulbuis en de bobines een kwalijke zaak

07 maart 2007 20:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2