Nix 993 ... ik heb geen rust voor ik dit gevonden heb
... trouwens kan deze zo toch niet afleveren.
Probleem moet gevonden worden ... punt uit.
Wat heb ik al gedaan
Injectoren eruit gepleurd (zitte die krengen vast seg
, weer de nodige schaafwonden aan de handen)
Deze gaan nu naar een Bosch centre om ultrasoon gereinigd te worden.
Zelf doen is niet mogelijk, toch niet zo grondig.En daar worden ze ook gelijk grondig getest.
Benzinefilter is vervangen. (kreng ook bijna nie los te krijgen)
Bougies vervangen (de krengen) hadden een vrij donkere kleur wat bevestigd dat er wat aan het mengsel schort ...
Volledige intake wordt gereinigd.
cylinder temp. sensor wordt gecontroleerd (tnx Erwin
)
Heb een beetje olie op de inlet ontdekt ... wat kan wijzen op overvulling ... dan zou de oorzaak snel kunnen gevonden zijn.
Heel de boel smerig vanbinnen met alle gevolgen vandien.
Tzou me verwonderen ... maar niets is uitgesloten.
Als is een tegenstrijdigheid hierop van toepassing ... de hittedraad en de buis waar deze bevestigd zit zijn ze clean als wat
Denk niet dat de tuningkit hier wat mee te maken heeft ... enkel (volgens Erwin) indien de hittedraad moest defect zijn.
Maar het probleem is langzaam meer en meer komen opzette ... en volgens mij zo'n hittedraad die de geest geeft doet dat in 1 keer ... en niet stapje per stapje.
Alle andere mogelijke oorzaken hebbe NIX te maken met de aanwezigheid van de tuningkit
De injectoren blijven voor mij verdachte nr 1.
Motorisch is het probleem ZEKER niet
zolang ik niet te veel gas duwde en rustig tegen 80km/u in zen 4 naar huis reed draaide hij als een zonnetje. Geen abnormale geluiden of wat ook.
Enkel bij gas duwen begon de ellende ... plof, vlam, etc ...
Overduidelijk benzineprobleem. Werd mij ook bevestigd door Erwin.
Zoals je ziet ... hittedraad helemaal schoon
Injectoren "vrijgemaakt" en klaar voor demontage
(die cremekleurige topjes zijn de injectoren
)
To be continued ... of wat dacht je ...