Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:00



Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Speeltuin voor grote jongens m/v 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Opinions are like assholes...everyone's got one... :twisted: :lol:


07 maart 2007 0:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Motorrijden gaan ze niet verbieden, nog gaan de wetgeving aanpassen dat motorrijden veiliger word.

Dit is juist in België nog gebeurt, en dat kan enkel maar toegejuichd worden.

Citaat:
3. Plaats van de bestuurders van motorfietsen op de openbare weg

Tot vóór 01/03/2007 was voor de bestuurder van een motorfiets de afwijking van de verplichting om zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan te blijven alleen van toepassing op een rijbaan die niet verdeeld is in rijstroken.

Op die rijbanen mag de bestuurder van een motorfiets zich over de ganse breedte begeven voor zover deze slechts opengesteld is in zijn rijrichting en op de helft van de breedte langs de rechterzijde indien de rijbaan opengesteld is in beide rijrichtingen.

Vanaf 01/03/2007 wordt voor de bestuurder van een motorfiets de bestaande afwijking van de verplichting om zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan te blijven, aangevuld met een afwijking op een rijbaan die verdeeld is in rijstroken.

De bestuurder van een motorfiets mag zich op een rijbaan die verdeeld is in rijstroken over de ganse breedte van de rijstrook waarop hij rijdt, begeven.


Er word altijd geschreven over de klaverbladracers die verongelukken, terwijl een groot aantal van de ongevallen gewoon gebeurt door onvoorzichtige autobestuurders, om nog maar te zwijgen over de arogante "ik zit toch lekker veilig en jij niet" autobestuurders.

Als ze tijdens hun snelheidscontroles ook nog eens controle moesten doen op roekeloosrijgedrag van autobestuurders ten opzichte van motorrijders, zouden we misschien ook een stap in de goede richting gaan.

Overal rijden er gekke rond, maar het grote deel van de motorrijders, en zeker de doorrijders (winter/zomer) zijn echt wel bestuurders die weten waar ze mee bezig zijn.

Ze moeten niet het slachtoffer straffen, maar de dader.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


07 maart 2007 9:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Eerlijk gezegd vind ik die motorrijders die je 's-winters bij gladheid ziet rijden behoorlijk onverantwoord bezig.

Het zullen best ervaren rijders zijn maar je hebt nu eenmaal te maken met vele weggebruikers die niet allemaal even professioneel zijn. Zo is er vorig jaar nog eentje hier in de buurt in een drukke ochtendspits onderuit gegaan (in de winter) en in de val meegenomen door een vrachtwagen en overleden. Wat heb je er dan aan als het niet de schuld is van die motorrijder.......? Je bent zoooo kwetsbaar.
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


07 maart 2007 9:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik denk niet dat een ervaren motorrijder met ijzel de motor gaat nemen.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


07 maart 2007 10:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Gewoon een Harley kopen....Die loopt niet eens bij vorst :twisted:
Lekker veilig dus! :wink:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


07 maart 2007 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Die schuift over zijn eigen olie :lol: :lol:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


07 maart 2007 10:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Da's waar....Als er geen olie onder ligt haal ik hem uit elkaar want
dan MOET er wel iets fout zijn! :lol: :lol: (daarom heb ik ook een 964. Ben
die smurrie wel gewend :lol:)
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


07 maart 2007 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
:lol: :lol: :lol:

rij een Kawa, olie vrij!
_________________________________________
crazy italian........


07 maart 2007 11:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Heb een ZZR1300 gehad....Levensgervaarlijk projectiel..Althans in mijn handen :wink:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


07 maart 2007 11:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Citaat:
Vanaf 01/03/2007 wordt voor de bestuurder van een motorfiets de bestaande afwijking van de verplichting om zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan te blijven, aangevuld met een afwijking op een rijbaan die verdeeld is in rijstroken.


Deze regel lijkt me niet echt logisch.
Ikzelf heb ook 10 jaar intensief motor gereden (Yamaha FZR 1000exxup) .Doch ik reed steeds zo dicht mogelijk tegen de middenlijn.
Anders zie je toch ,niets van zowel het verkeer vor je als van het aankomend verkeer.
De bestuurder van een wagen zit toch ook tegen de middenlijn . Hier dus links en in Engeland en aanverwanten rechts net om die reden :?
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


07 maart 2007 11:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Riccio4S schreef:
:lol: :lol: :lol:

rij een Kawa, olie vrij!


De Harley voor een Kawa inruilen en de Porsche voor een Toyota!?
Wel goedkoper.....maar zo saai! :wink:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


07 maart 2007 11:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Citaat:
Vanaf 01/03/2007 wordt voor de bestuurder van een motorfiets de bestaande afwijking van de verplichting om zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan te blijven, aangevuld met een afwijking op een rijbaan die verdeeld is in rijstroken.


Deze regel lijkt me niet echt logisch.
Ikzelf heb ook 10 jaar intensief motor gereden (Yamaha FZR 1000exxup) .Doch ik reed steeds zo dicht mogelijk tegen de middenlijn.
Anders zie je toch ,niets van zowel het verkeer vor je als van het aankomend verkeer.
De bestuurder van een wagen zit toch ook tegen de middenlijn . Hier dus links en in Engeland en aanverwanten rechts net om die reden :?


Door je rijbaan op te eisen, moeten bestuurders die je willen inhalen, zelf van rijstrook wissellen in plaats van he rakelings te paseren.

Nee dit si op gebied van veiligheid een goede beslissing. Als je zelf als motorrijder even verder wil kijken, kan je nog altijd even naar de linker- of rechterkant van de rijstrook. In ele gevallen kan je gewoon door de ruiten van je voorligger kijken.
De keren dat ik met een motorfiets rijd, zet ik me gewoon in het midden van de rijbaan. Ik hoef geen bestelbus die op 10cm van mijn stuur passeerd :roll: :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


07 maart 2007 11:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
ik word "nooit" gepasserd door een auto, als ik met Kawa bezig ben 8)

dus maakt echt niet uit waar ik rij....... :cheesy:
_________________________________________
crazy italian........


07 maart 2007 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
In vele gevallen kan je gewoon door de ruiten van je voorligger kijken


Zeker met al die SUV's , jeeps en minivans die rondrijden en een stuk hoger zijn. Dan hebben we een groot deel wagens waarvan de achterste 3 ramen (standaard of niet) geblindeerd zijn met folie of een zonnegordijn , de bestelwagens, vrachtwagens , bussen en wagens met aanhangers.
Allemaal voertuigen waardoor je niet door het raam kan lijken , en geloof me , zo zijn er massa's.
Ik zeg ook niet dat ik tegen de streep reed (anders kruipen ze er idd ook nog tussen) , maar toch op de linkerhelft van het baanvak (zodat ik niet in de dode hoek van de wagen erdwijn , maar nog in de middenspiegel zichtbaar blijf) en dus niet volledig rechts zoals nu gevraagd wordt (waardoor je weer in de dode hoek vervalt).
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


07 maart 2007 12:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik heb 18 jaar motor gereden met veel plezier,
ik reed heel defensief maar tegelijk ook offensief, ik liet mij nooit opzij zetten door wie dan ook ,maar altijd in het achterhoofd dat ik nog een vluchtroute had. Toch ben ik er maar mee gestopt met al dat spelen, na een jaar of twee circuit ben ik mij gaan realiseren dat er nog veel obstakels langs de weg staan .... en die heb ik liever uit mijn buurt.


07 maart 2007 12:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik ben ook opgehouden.
Door mijn zoon kwamhet rijden er niet meer van en sinds het plezier van de Porsche helemaal niet meer.
De moto is verkocht en de plaat terug gestuurd
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


07 maart 2007 12:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Riccio4S schreef:
ik word "nooit" gepasserd door een auto, als ik met Kawa bezig ben 8)



Jij hebt ook de enige motor met Porsche-embleem op de tank...crazy-Italian... :wink:


07 maart 2007 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Ja, waar, maar Porsche en Kawa zijn meer dan een embleem voor me!!

even on topic: helemaal eens met Koen: het is vaak echt moeilijk om te zien wat gebeurt voor jouw voorrijdende auto.
Te dichtbij rijden helpt ook niet, liever een krachtige motor rijden, en op afstand blijven.
Maar rijden naast de brem is dood gevaarlijk : veel te veel mensen denken dat kunnen je passeren, ook als een andere auto tegen komt, dus, mijns inziens, in de middel blijven rijden is veiliger....
_________________________________________
crazy italian........


07 maart 2007 18:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
ppp 356 schreef:
In vele gevallen kan je gewoon door de ruiten van je voorligger kijken


Zeker met al die SUV's , jeeps en minivans die rondrijden en een stuk hoger zijn. Dan hebben we een groot deel wagens waarvan de achterste 3 ramen (standaard of niet) geblindeerd zijn met folie of een zonnegordijn , de bestelwagens, vrachtwagens , bussen en wagens met aanhangers.
Allemaal voertuigen waardoor je niet door het raam kan lijken , en geloof me , zo zijn er massa's.
Ik zeg ook niet dat ik tegen de streep reed (anders kruipen ze er idd ook nog tussen) , maar toch op de linkerhelft van het baanvak (zodat ik niet in de dode hoek van de wagen erdwijn , maar nog in de middenspiegel zichtbaar blijf) en dus niet volledig rechts zoals nu gevraagd wordt (waardoor je weer in de dode hoek vervalt).


Zolang je niet naast een wagen rijd, zit je nooit in zijn dode hoek :roll: Je noemt een hele resem voertuigen op, maar er blijven er meer waar je wel door de ramen kan kijken :wink:
Daar komt nog bij dat op de plaats die jij beschrijft op de rijstrook de kans op spoorvorming vele male groter is dan in het midden van de rijstrook.
Er word ook niet gevraagd om volledig rechts te rijden, dat was vroeger een verplichting, en is nu veranderd in het recht om gans de rijstrook te gebruiken :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


07 maart 2007 18:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
Heb ook enkele motoren Yamaha r6, MV Agusta f4s, Honda rs 125 :)
De Agusta wil ik nu verkopen of inruilen op een 911coupe 3.2, dit word dan mijn eerste Porsche :D


07 maart 2007 19:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Overigens, dat "door de voorganger kijken" heb je met de auto net zo goed als met de motor, dus dat verschil is er niet zo.

Als ik nu in deze tijden in de spits zie wat voor motorrijders er rondrijden, mogen ze van mij per direct motoren verbieden in het verkeer. Die ()*&#$#@ die tussen de rijstroken doorrijden, als het verkeer gewoon 30-50 rijdt.... Elke idioot weet dat auto's dan continu zitten te wisselen van baan, "omdat die andere sneller gaat"... Echt, als je dan nog auto's voorbij gaat zitten rijden, ben je wat mij betreft echt gewoon STOM bezig...

De overige tijden heb ik totaal geen problemen met motoren, zolang ze maar vinden dat ze meer recht op de weg hebben dan ik in de auto!


07 maart 2007 22:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
paSCal schreef:
Overigens, dat "door de voorganger kijken" heb je met de auto net zo goed als met de motor, dus dat verschil is er niet zo.


Maar in de wagen zit jij aan de kant van de middenstreep.
een moto die in het midden of rechts rijdt niet.
Vandaar dat dit geen vergelijk is .
Rij met je LHD maar eens in GB rond of een RHD hier en je snapt wat ik bedoelde (en ook Giorgio en waarschijnlijk meer mensen die wel hopen kilometers op de moto hebben afgelegd)
Maar zoals steeds staan de beste stuurlui ..... :cheesy:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


07 maart 2007 22:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Inderdaad, lekker in het midden van je rijbaan blijven rijden, tenzij je een keer moet kijken voor het inhalen. Auto's die voortdurend voorbij de middenstreep kruipen om te koekeloeren of er ruimte is om in te halen (ook al is die er de komende 10 minuten zeker niet) zijn ook behoorlijk irritant.

Laatst nog een motorrijder achter mijn bumper. Hoewel, "achter" ..meer op/naast. Net schuin achter me, pikke donker dus z'n lampje de hele tijd vol in mijn gezicht (via buitenspiegel). Als er 20 centimeter tussen mij en hem zat wat het veel. Inhalen geen optie, gezien het treintje voor me.

Ik hoor zijn verweer al: als motorrijder rijd ik voortdurend proactief (mooi modewoord), bumperkleven is dan veel minder gevaarlijk dan het rijgedrag van de gemiddelde bestuurder.

Ja, je hebt het acceleratievermogen van een formulewagen en het remvermogen van een overjarige MPV. Klinkt al gevaarlijk zonder bumperkleven in de discussie te betrekken, denk ik dan.
_________________________________________
Tjolk.


07 maart 2007 23:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Een moto met het remvermogen van een overjarige MPV :shock:
Met welke moto heb jij gereden :?:
Maar ivm dat bumperkleven van de moto's net als die wagens die meer over en tegen de middenlijn rijden dan in het midden (ze kunnen toch ook door het achterraam van hun voorliggers kijken :twisted: :wink: ) geef ik je 100% gelijk en is super irritant.Ik erger me er ook aan. Doch zover ik voor mezelf (toen ik nog moto reed) en diegene die ik ken kan spreken is dit rijgedrag van de bovengenoemde motorijders niet dat van de dagelijkse rijders maar van de zondagsrijders (en liefst als het +25°c is) :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


08 maart 2007 1:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
911-lover schreef:
Een moto met het remvermogen van een overjarige MPV :shock:
Met welke moto heb jij gereden :?:


Het is een feit dat de gemiddelde middenklasser tegenwoordig sneller stilstaat vanaf 100 dan een snelle motor.
35 á 36 meter is voor een simpele auto (denk aan een Clio-tje of Modusje) geen uitzondering meer. Maar voor de vergelijking even een overjarige MPV: Scénic 2003: 40 meter (2005 versie: 39 meter). Opel Zafira 1999: 39,8 meter. Mazda Premacy 1999: 40,6 meter

Een beetje snelle motor mag blij zijn als dat onder de 40 meter zit. Kawasaki Ninja ZX-10R 2006: 40 meter. Kawasaki ZZR 1400 (ZX-14) 2006: 41,5 meter. Voor auto's achterhaalde waarden.
_________________________________________
Tjolk.


08 maart 2007 1:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MSN [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.