Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 14:54

Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Twijfel tussen twee 993's 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
993 Carrera
Bericht 
Rood zou me zeker niet afschrikken, ik vind zelfs dat bij een 993 Rood, geel en wit erg mooie kleuren zijn, lijnen van de auto komen mooi uit, maar je moet inderdaad wel iets moois met de velgen doen... Paars is natuurlijk de ultieme kleur :P :P :P

AfbeeldingAfbeelding
Carrera 5 spoke velgen
H&R's & Billstein HD's

03 maart 2007 12:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
PF #911
België
Bericht 
Knappe 993 heb je daar jorisg, die paars kleur en 996 3.6 velgen staan een 993 wonderwel!

Maarja een knap gevormde vrouw blijft aantrekkelijk welk kleur van jurkje en welke schoenen ze ook aandoet. Een lelijke daarentegen... :lol:

03 maart 2007 12:37
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
993 Carrera
Bericht 
Dank Godspeed, en je hebt natuurlijk gelijk :smurfin:
Carrera 5 spoke velgen
H&R's & Billstein HD's

03 maart 2007 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
@ Godspeed
Citaat:
En deze 993?
Staat te koop bij Porsche centre Antwerpen:

Helaas verre van schadevrij... vooraan heeft ie een ongeval gehad volgens PCA en achteraan ook herspoten omwille van ??? Wisten ze zelfs niet.

Kent iemand toevallig deze 993 C4: http://auto.marktplaats.nl/porsche/75404579-porsche-911-carrera-4-coupe.html ?

07 maart 2007 13:48
Profiel Facebook 
PF #911
België
Bericht 
Steven schreef:
Helaas verre van schadevrij... vooraan heeft ie een ongeval gehad volgens PCA en achteraan ook herspoten omwille van ??? Wisten ze zelfs niet.

Ow das minder, vond de prijs al verdacht correct voor een porsche dealer.
En nu een domme vraag, hoe kom je dat eigenlijk van de PCA te weten? (zou wel eens handig in de toekomst kunne zijn)...

En die C4 ken'k niet, maar voor die prijs mag hij alvast tip top in orde zijn (wat hij op foto alvast ook lijkt te zijn).
De kilometerstand is laag, maar dit kan ook een nadeel zijn. Na 100.000km moeten er meestal een flink aantal zaken vervangen worden...

07 maart 2007 13:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Gewoon vragen aan PCA ! :wink: Maar ik had wel al ergens horen waaien dat die wagen niet 100% correct was, dus wist wel goed wat ik moest vragen ...

07 maart 2007 13:54
Profiel Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Steven schreef:

ziet er leuk uit, alleen dat dashboard is niet mijn smaak

07 maart 2007 14:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
Godspeed schreef:
De kilometerstand is laag, maar dit kan ook een nadeel zijn. Na 100.000km moeten er meestal een flink aantal zaken vervangen worden...

:scratch: Deze snap ik even niet..........
Dus bij alle variabelen gelijk liever één met 160k dan 80k?? of zit 160k dan weer te dicht op de 200k waarbij diezelfde onderdelen weer precies aan vervanging toe zijn?

07 maart 2007 17:42
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
dynamic schreef:
:scratch: Deze snap ik even niet..........
Dus bij alle variabelen gelijk liever één met 160k dan 80k?? of zit 160k dan weer te dicht op de 200k waarbij diezelfde onderdelen weer precies aan vervanging toe zijn?

Zeg ik niet hé, maar dit is nu bijna exact 100.000 (103.000) dus kan je nog met flink wat kosten zitte voor de fun gaat beginnen. Bij 80.000 heb je nog wel wat kilometers te gaan, zeker als je hem enkel voor plezierritjes gebruikt...

07 maart 2007 17:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Godspeed schreef:

Zeg ik niet hé, maar dit is nu bijna exact 100.000 (103.000) dus kan je nog met flink wat kosten zitte voor de fun gaat beginnen. Bij 80.000 heb je nog wel wat kilometers te gaan, zeker als je hem enkel voor plezierritjes gebruikt...

Ok, maar welke (dure) onderdelen hebben dan een (gemiddelde) levensduur van 100.000 km?

07 maart 2007 17:53
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Steven schreef:
De rode is wel degelijk verkocht ook, maar niet aan mij, heb zelfs de kans niet gehad om te gaan kijken, dus kan ook niet zeggen als het de moeite waard was.

Enfin, alle wegen staan terug open.... ik hou jullie op de hoogte als ik iets nieuws tegen kom op mijn zoektocht :wink:

Je krijgt een nieuwe kans....klik hier :wink:

07 maart 2007 18:16
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit.

07 maart 2007 18:17
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Ik zou bijna.... :wink:

07 maart 2007 18:20
Profiel
PF #911
België
Bericht 
dynamic schreef:
Ok, maar welke (dure) onderdelen hebben dan een (gemiddelde) levensduur van 100.000 km?

Ik dacht normaal gezien dat o.a. de koppeling (en versnellingsbak) dan vaak aan vervanging toe zijn...

07 maart 2007 19:29
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
HenkC2C schreef:
Je krijgt een nieuwe kans....klik hier :wink:

"Bouwjaar: 7/93 , modjr 1994"
Lijkt me wel een erg vroege 993 (voorgesteld september '93) te zijn. En: "Interieur: zwart TURBO-leder", de binnenkant van de deuren zijn dus net zoals bij de 964 Turbo, wist niet eens dat deze optie bestond!

07 maart 2007 19:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Godspeed schreef:
Ik dacht normaal gezien dat o.a. de koppeling (en versnellingsbak) dan vaak aan vervanging toe zijn...

Nou versnellingsbak niet hoop ik, zou niet best zijn. Koppeling kan maar die is bij mij in de garantie bij 55.000 ook vervangen omdat ie zo zwaar ging dat ik er één dikke kuit van kreeg.
Ik denk dat de ''failure mode'' van de componenten heel erg afhangt van het gebruik door de bestuurder, mate van preventief onderhoud maar ook van de betrouwbaarheid van de subcomponenten als lagers etc. die op dat moment ingekocht zijn.

Je ziet wel eens van die mooie promo films dat een deur minimaal 100.000 keer open en dicht moet kunnen, maar aandrijving etc.???
Ik ben wel benieuwd naar de normen die Porsche daarbij hanteert, iemand iets over bekend? Of zou dat geheim zijn?

07 maart 2007 20:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Godspeed schreef:
dynamic schreef:

De levensduur van de koppeling is van zoveel factoren afhankelijk daar kun je echt geen vaste levensduur aan toe kennen, en een versnellingsbak een levensduur van 100.000km :?: hoe kom je daarbij :?:

07 maart 2007 20:43
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Joost Houben schreef:
De levensduur van de koppeling is van zoveel factoren afhankelijk daar kun je echt geen vaste levensduur aan toe kennen, en een versnellingsbak een levensduur van 100.000km :?: hoe kom je daarbij :?:

Toen we hier de 993 kochten (toen net iets over de 100.000 km) zei de dealer dat een aantal onderdele die normaal op 100.000 moeste vervange geweest zijn nog niet vervange ware omdat ze (zoals hij tijdens een testrit liet zien) nog in perfect staat waren. Hij noemde deze onderdele op, de koppeling zat daarbij, daar ben'k zeker van. Ik dacht dat versnellingsbak er ook bijzat, maar weet het niet zeker meer (is ook al 4 jaar geleden) en daarmee zette ik die ook tussen haakjes.
Maar idd het hangt ook van het gebruik af, nu 4 jaar en 10.000 km later is nog steeds geen enkel onderdeel vervange moeten worden. En de wagen ziet er nog beter uit dan ooit tervoren:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Edit EriC4C: zie quote's en foto's. :idea:

07 maart 2007 20:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Joost Houben schreef:

Helemaal mee eens: laat een maintenance engineer los op de koppeling van een auto en hij zal storingsafhankelijk onderhoud voorschijven (uitgaande van geen gevolgschade en een niet voorspelbaar storingsgedrag). Misschien nog Toestand afhankelijk onderhoud (bij makkelijke inspectie). Maar zeker geen gebruiksafhankelijk onderhoud (kilometers, draaiuren, tijdsintervallen).
Remblokken is bijvoorbeeld weer wel toestandafhankelijk (slijtage indicatie=makkelijk en goedkoop)--> gevolgkosten (schijven) en veiligheid.

08 maart 2007 0:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
HenkC2C schreef:
Je krijgt een nieuwe kans....klik hier

Haha, heb even prijs gevraagd bij de nieuwe handelaar en ie is daar opeens 7.400 euro duurder geworden :shock: Stel je voor... onderhandelen zal wel nog kunnen, maar toch !

08 maart 2007 11:13
Profiel Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Steven schreef:
Haha, heb even prijs gevraagd bij de nieuwe handelaar .....

Deze komt daar ook vandaan. :wink: :|

08 maart 2007 12:54
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
HenkC2C schreef:
Ik zou bijna.... :wink:

Houd je in Henk! HOUD JE IN!!! :lol:

08 maart 2007 16:19
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
EriC4C schreef:
Steven schreef:
Haha, heb even prijs gevraagd bij de nieuwe handelaar .....

Deze komt daar ook vandaan. :wink: :|

Een beetje flauw deze verwijzing!
Ik heb (nog?) niet gelezen dat Peize bij verkoop op de hoogte was van deze schade, en dus bewust zijn mond zou hebben gehouden!

Als we dan consequent willen zijn, schreven wij voortaan bij iedereen die een AKK wil doen bij PCG ook even dit linkje, met de tekst: "daar hebben ze deze ook goed gekeurd!"?? :wink: :|

Ik zie er dus het nut er niet echt van in!
Tenzij (later) anders wordt bewezen, ga ik er vooralsnog vanuit dat in dit geval Peize niets heeft geweten, en dat de schade dusdanig goed is hersteld dat het zelfs door PCG niet zomaar aantoonbaar was dat deze 993 ooit schade heeft gehad!

My 2 cents! :wink:

08 maart 2007 22:03
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
:? Lees eens het gehele topic en bekijk de opmerking in de context daarvan: degene die op zoek is incl. zijn eisen. :idea:

:salut:

..... en als je jezelf druk maakt over de reputatie van MH, dan is er een andere recente opmerking waar je in dat geval op zou moeten reageren. 8)

09 maart 2007 0:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3