Auteur |
Bericht |
Jurgen
Westervoort
|
Opinions are like assholes...everyone's got one...
|
07 maart 2007 0:33 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Motorrijden gaan ze niet verbieden, nog gaan de wetgeving aanpassen dat motorrijden veiliger word.
Dit is juist in België nog gebeurt, en dat kan enkel maar toegejuichd worden.
Er word altijd geschreven over de klaverbladracers die verongelukken, terwijl een groot aantal van de ongevallen gewoon gebeurt door onvoorzichtige autobestuurders, om nog maar te zwijgen over de arogante "ik zit toch lekker veilig en jij niet" autobestuurders.
Als ze tijdens hun snelheidscontroles ook nog eens controle moesten doen op roekeloosrijgedrag van autobestuurders ten opzichte van motorrijders, zouden we misschien ook een stap in de goede richting gaan.
Overal rijden er gekke rond, maar het grote deel van de motorrijders, en zeker de doorrijders (winter/zomer) zijn echt wel bestuurders die weten waar ze mee bezig zijn.
Ze moeten niet het slachtoffer straffen, maar de dader.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 maart 2007 9:05 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Eerlijk gezegd vind ik die motorrijders die je 's-winters bij gladheid ziet rijden behoorlijk onverantwoord bezig.
Het zullen best ervaren rijders zijn maar je hebt nu eenmaal te maken met vele weggebruikers die niet allemaal even professioneel zijn. Zo is er vorig jaar nog eentje hier in de buurt in een drukke ochtendspits onderuit gegaan (in de winter) en in de val meegenomen door een vrachtwagen en overleden. Wat heb je er dan aan als het niet de schuld is van die motorrijder.......? Je bent zoooo kwetsbaar.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
07 maart 2007 9:28 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik denk niet dat een ervaren motorrijder met ijzel de motor gaat nemen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 maart 2007 10:47 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Gewoon een Harley kopen....Die loopt niet eens bij vorst
Lekker veilig dus!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
07 maart 2007 10:53 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Die schuift over zijn eigen olie
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 maart 2007 10:56 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Da's waar....Als er geen olie onder ligt haal ik hem uit elkaar want
dan MOET er wel iets fout zijn! (daarom heb ik ook een 964. Ben
die smurrie wel gewend )
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
07 maart 2007 11:12 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
_________________________________________ crazy italian........
|
07 maart 2007 11:18 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Heb een ZZR1300 gehad....Levensgervaarlijk projectiel..Althans in mijn handen
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
07 maart 2007 11:24 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Deze regel lijkt me niet echt logisch.
Ikzelf heb ook 10 jaar intensief motor gereden (Yamaha FZR 1000exxup) .Doch ik reed steeds zo dicht mogelijk tegen de middenlijn.
Anders zie je toch ,niets van zowel het verkeer vor je als van het aankomend verkeer.
De bestuurder van een wagen zit toch ook tegen de middenlijn . Hier dus links en in Engeland en aanverwanten rechts net om die reden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 maart 2007 11:27 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
De Harley voor een Kawa inruilen en de Porsche voor een Toyota!?
Wel goedkoper.....maar zo saai!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
07 maart 2007 11:31 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Door je rijbaan op te eisen, moeten bestuurders die je willen inhalen, zelf van rijstrook wissellen in plaats van he rakelings te paseren.
Nee dit si op gebied van veiligheid een goede beslissing. Als je zelf als motorrijder even verder wil kijken, kan je nog altijd even naar de linker- of rechterkant van de rijstrook. In ele gevallen kan je gewoon door de ruiten van je voorligger kijken.
De keren dat ik met een motorfiets rijd, zet ik me gewoon in het midden van de rijbaan. Ik hoef geen bestelbus die op 10cm van mijn stuur passeerd
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 maart 2007 11:50 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
ik word "nooit" gepasserd door een auto, als ik met Kawa bezig ben
dus maakt echt niet uit waar ik rij.......
_________________________________________ crazy italian........
|
07 maart 2007 12:21 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zeker met al die SUV's , jeeps en minivans die rondrijden en een stuk hoger zijn. Dan hebben we een groot deel wagens waarvan de achterste 3 ramen (standaard of niet) geblindeerd zijn met folie of een zonnegordijn , de bestelwagens, vrachtwagens , bussen en wagens met aanhangers.
Allemaal voertuigen waardoor je niet door het raam kan lijken , en geloof me , zo zijn er massa's.
Ik zeg ook niet dat ik tegen de streep reed (anders kruipen ze er idd ook nog tussen) , maar toch op de linkerhelft van het baanvak (zodat ik niet in de dode hoek van de wagen erdwijn , maar nog in de middenspiegel zichtbaar blijf) en dus niet volledig rechts zoals nu gevraagd wordt (waardoor je weer in de dode hoek vervalt).
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 maart 2007 12:28 |
|
|
F@RGO
|
Ik heb 18 jaar motor gereden met veel plezier,
ik reed heel defensief maar tegelijk ook offensief, ik liet mij nooit opzij zetten door wie dan ook ,maar altijd in het achterhoofd dat ik nog een vluchtroute had. Toch ben ik er maar mee gestopt met al dat spelen, na een jaar of twee circuit ben ik mij gaan realiseren dat er nog veel obstakels langs de weg staan .... en die heb ik liever uit mijn buurt.
|
07 maart 2007 12:31 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik ben ook opgehouden.
Door mijn zoon kwamhet rijden er niet meer van en sinds het plezier van de Porsche helemaal niet meer.
De moto is verkocht en de plaat terug gestuurd
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 maart 2007 12:34 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Jij hebt ook de enige motor met Porsche-embleem op de tank...crazy-Italian...
|
07 maart 2007 13:58 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
Ja, waar, maar Porsche en Kawa zijn meer dan een embleem voor me!!
even on topic: helemaal eens met Koen: het is vaak echt moeilijk om te zien wat gebeurt voor jouw voorrijdende auto.
Te dichtbij rijden helpt ook niet, liever een krachtige motor rijden, en op afstand blijven.
Maar rijden naast de brem is dood gevaarlijk : veel te veel mensen denken dat kunnen je passeren, ook als een andere auto tegen komt, dus, mijns inziens, in de middel blijven rijden is veiliger....
_________________________________________ crazy italian........
|
07 maart 2007 18:04 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zolang je niet naast een wagen rijd, zit je nooit in zijn dode hoek Je noemt een hele resem voertuigen op, maar er blijven er meer waar je wel door de ramen kan kijken
Daar komt nog bij dat op de plaats die jij beschrijft op de rijstrook de kans op spoorvorming vele male groter is dan in het midden van de rijstrook.
Er word ook niet gevraagd om volledig rechts te rijden, dat was vroeger een verplichting, en is nu veranderd in het recht om gans de rijstrook te gebruiken
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 maart 2007 18:12 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
Heb ook enkele motoren Yamaha r6, MV Agusta f4s, Honda rs 125
De Agusta wil ik nu verkopen of inruilen op een 911coupe 3.2, dit word dan mijn eerste Porsche
|
07 maart 2007 19:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Overigens, dat "door de voorganger kijken" heb je met de auto net zo goed als met de motor, dus dat verschil is er niet zo.
Als ik nu in deze tijden in de spits zie wat voor motorrijders er rondrijden, mogen ze van mij per direct motoren verbieden in het verkeer. Die ()*&#$#@ die tussen de rijstroken doorrijden, als het verkeer gewoon 30-50 rijdt.... Elke idioot weet dat auto's dan continu zitten te wisselen van baan, "omdat die andere sneller gaat"... Echt, als je dan nog auto's voorbij gaat zitten rijden, ben je wat mij betreft echt gewoon STOM bezig...
De overige tijden heb ik totaal geen problemen met motoren, zolang ze maar vinden dat ze meer recht op de weg hebben dan ik in de auto!
|
07 maart 2007 22:25 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Maar in de wagen zit jij aan de kant van de middenstreep.
een moto die in het midden of rechts rijdt niet.
Vandaar dat dit geen vergelijk is .
Rij met je LHD maar eens in GB rond of een RHD hier en je snapt wat ik bedoelde (en ook Giorgio en waarschijnlijk meer mensen die wel hopen kilometers op de moto hebben afgelegd)
Maar zoals steeds staan de beste stuurlui .....
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 maart 2007 22:30 |
|
|
Jort
Groningen
|
Inderdaad, lekker in het midden van je rijbaan blijven rijden, tenzij je een keer moet kijken voor het inhalen. Auto's die voortdurend voorbij de middenstreep kruipen om te koekeloeren of er ruimte is om in te halen (ook al is die er de komende 10 minuten zeker niet) zijn ook behoorlijk irritant.
Laatst nog een motorrijder achter mijn bumper. Hoewel, "achter" ..meer op/naast. Net schuin achter me, pikke donker dus z'n lampje de hele tijd vol in mijn gezicht (via buitenspiegel). Als er 20 centimeter tussen mij en hem zat wat het veel. Inhalen geen optie, gezien het treintje voor me.
Ik hoor zijn verweer al: als motorrijder rijd ik voortdurend proactief (mooi modewoord), bumperkleven is dan veel minder gevaarlijk dan het rijgedrag van de gemiddelde bestuurder.
Ja, je hebt het acceleratievermogen van een formulewagen en het remvermogen van een overjarige MPV. Klinkt al gevaarlijk zonder bumperkleven in de discussie te betrekken, denk ik dan.
_________________________________________ Tjolk.
|
07 maart 2007 23:03 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een moto met het remvermogen van een overjarige MPV
Met welke moto heb jij gereden
Maar ivm dat bumperkleven van de moto's net als die wagens die meer over en tegen de middenlijn rijden dan in het midden (ze kunnen toch ook door het achterraam van hun voorliggers kijken ) geef ik je 100% gelijk en is super irritant.Ik erger me er ook aan. Doch zover ik voor mezelf (toen ik nog moto reed) en diegene die ik ken kan spreken is dit rijgedrag van de bovengenoemde motorijders niet dat van de dagelijkse rijders maar van de zondagsrijders (en liefst als het +25°c is)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 maart 2007 1:06 |
|
|
Jort
Groningen
|
Het is een feit dat de gemiddelde middenklasser tegenwoordig sneller stilstaat vanaf 100 dan een snelle motor.
35 á 36 meter is voor een simpele auto (denk aan een Clio-tje of Modusje) geen uitzondering meer. Maar voor de vergelijking even een overjarige MPV: Scénic 2003: 40 meter (2005 versie: 39 meter). Opel Zafira 1999: 39,8 meter. Mazda Premacy 1999: 40,6 meter
Een beetje snelle motor mag blij zijn als dat onder de 40 meter zit. Kawasaki Ninja ZX-10R 2006: 40 meter. Kawasaki ZZR 1400 (ZX-14) 2006: 41,5 meter. Voor auto's achterhaalde waarden.
_________________________________________ Tjolk.
|
08 maart 2007 1:31 |
|
|