Auteur |
Bericht |
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Welk alarmsysteem zit er in jullie Porsche ??
Aangezien ik een nieuw alam wil laten monteren, vroeg ik me af welk alarm jullie hebben, wat jullie ervaringen zijn, bevindingen en wat deze (evt.) gekost heeft met inbouwkosten...
nuttige tips of inbouwbedrijven die aan te bevelen zijn, zijn ook welkom !!
|
07 maart 2007 23:24 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
clifford
Een goed alarm, was een verplichting bij de verzekeraar om deze te laten installeren.
|
07 maart 2007 23:34 |
|
|
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
08 maart 2007 0:32 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
ons alarm was volgens mij al niet meer origineel en nu ook kapot. hij gaat om de 20 seconden af niet echt leuk als je voor het stoplicht staat
_________________________________________ porsche project
|
08 maart 2007 1:44 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
SCM klasse 3 is niet nodig. Klasse 1 in combinatie met een nachtclausule is vaak ook al voldoende, mits je een garage hebt natuurlijk.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
08 maart 2007 2:37 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik zou het toch bij het originele P alarm houden. Als jij bij Ekris te Duiven langs gaat, dan lezen ze hem uit en vervangen de kapotte onderdelen. Wat SCM betreft. De verzekerings maatschappijen worden steeds strenger. Dat betekent dat zij meer en meer eisen stellen aan het alarm en een geldig certificaat.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
08 maart 2007 8:55 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Laat je niet (ver)leiden door opmerkingen hier over eisen die verzekeringsmaatschappijen zouden stellen, maar vraag bij jouw verz.mij. na waar het alarm van jouw auto volgens de polisvoorwaarden aan moet voldoen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 08 maart 2007 10:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 maart 2007 10:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Originele Porschealarm & een naderhand ingebouwd Texalarm ....
Ben zelf heel erg tevreden over de Texalarm systemen
Of je 'n SCM/TNO alarm naast het originele Porsche alarm nodig hebt - hangt van de soort verzekering af en van de maatschappij waar je deze afsluit ...
Dat kan varieren van klasse I (startonderbreker) tot aan Klasse V (of VI )
Zoals hier boven al aangegeven is dan vaak 'n geldig certificaat nodig - dwz deze krijg je bij inbouw - daarna elk jaar 'n (gratis) test van net systeem door het inbouwstation (garantie) en na 3 jaar 'n soort van Alarm-APK krijg je 'n verlenging op het certrificaat met mogelijkheid van steekproef
|
08 maart 2007 10:04 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Heb net het aftermarket k3 alarm er weer UIT laten halen, mede op advies van PCG.
Bij een 993 zijn er volgens hen vaker problemen mee, de bekendste het snel leeglopen van de accu.
Er zit nu een soort k2 alarm in met originele Porsche onderdelen.
Of het geholpen heeft weet ik nog niet, dat zit nog in de testfase.
Voor mijn verzekering is k2 voldoende, met een verklaring van Porsche dat e.e.a. gelijkwaardig is.
|
08 maart 2007 10:07 |
|
|
cabrio wim
|
Ik heb in mijn cabrio het org.Porsche alarm zitten, en hen bij het verzekeren hiervan en taxatie geen enkele hinder aan ondervonden.
Is gewoon all-risk verzekerd zonder eigen risico, met uitzondering van kap (vandalisme) gebeurd dit bij een ongeval is de kap wel verzekerd.
|
08 maart 2007 10:26 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Mijn verzekeringsmaatschappij (Multisafe) stelt een alarm klasse 3 verplicht met SCM-certificaat.
Dus een origineel Porsche-alarm is niet voldoende....
Ik vind het interessant te weten wat ik moet laten monteren, gezien jullie bevindingen, aangezien ik op het punt sta een nieuw alarm in te laten bouwen.
Maar voel zelf ook wel wat voor een texalarm hierin.
Iemand ervaring met een alarm van het merk Autron ??
|
08 maart 2007 11:36 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Upgrade van je bestaande alarm met een upgrade-setje naar SCM klasse III. werkt al 2 jaar perfect en was niet duur. Merk van de upgrade is bij mij GT.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
08 maart 2007 11:50 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
Orgineel Porsche, met upgrade van II naar III.
|
08 maart 2007 12:41 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Cabrio Wim, maar ben jij verzekerd als ik vragen mag.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
08 maart 2007 12:53 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Niet echt verstandig om dat hier neer te zetten.
Diegene die dat willen weten om minder goede bedoelingen kunnen ook meelezen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 maart 2007 13:00 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
08 maart 2007 13:03 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Wat word hier precies mee bedoelt.......
|
08 maart 2007 13:27 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Doe ik eens mijn best om zuinig te quoten...
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
08 maart 2007 13:29 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
excuus.... had ik nog nie gezien
|
08 maart 2007 13:31 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat de profi's die geinteresseerd zijn in je/jullie wagen(s) het veel handiger hebben als ze weten welk soort alarmer in een wagen zit.
Met de voorkennis van het soort alarm verkorten ze enorm hun tijd om je wagen mee te nemen.
Mijn broer (heeft in de alarmbranche gezeten) kan , als hij weet welk alarm er in zit , binnen de halve minuut je wagen open krijgen en starten zonder dat het alarm heeft afgegaan (meerdere male zelf gezien inclusief bij mijn eigen wagen).
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 maart 2007 13:32 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Aha dat verklaart een hoop....
ik heb een Yakimoto-alarm in mijn 911 met 220V op de deurklinken... kijken of ze nu nog zin hebben langs te komen
|
08 maart 2007 13:34 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Elk alarm heeft een achterdeurtje
Bij mijn wagen werd met een ijzerdraad eerst de motorkap opengedaan en sensor ingedrukt gehouden om zo aan de module te komen zonder dat het alarm afging .
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
Laatst bijgewerkt door 911-lover op 08 maart 2007 13:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 maart 2007 13:35 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Hmmm.. mijn 911 willen ze echt nie meenemen hoor....
Dus heb niets te vrezen....
|
08 maart 2007 13:37 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Bedankt he. Ga het meteen effe proberen
Over verstandig gesproken....
|
08 maart 2007 13:48 |
|
|
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
@ Koen
Wellicht een toppic starten "how to" ..........
kun je geld mee verdienen.
|
08 maart 2007 13:53 |
|
|