Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:36

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Protech... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht Protech...
Gisteren mijn Boxster weggebracht voor een Protech-behandeling.
Lak, velgen, interieur (leren stoelen) en soft-top laten behandelen.

Eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld over het resultaat, zeker gezien de hoge kosten.
De zogenaamde "wasstraat krasjes" (van die banen met doffe krasjes) zijn er niet uit,
terwijl verwijdering van die krasjes juist één van mijn beweegredenen was om de auto
te laten Protech-en.

Concrete vragen (voor degenen die zelf ervaring hebben met Protech-behandeling):

:arrow: zouden de zogenaamde "wasstraat krasjes" eruit moeten zijn na het polijsten van
de lak (hetgeen onderdeel is van de Protech-behandeling) :?:

:arrow: de volledige behandeling (lak polijsten + Protech-en, velgen Protech-en, 2 leren
stoelen reinigen en behandelen, soft-top reinigen en impregneren) heeft ca. 6 uur in
beslag genomen. Is dat niet wat aan de snelle kant :?:

08 maart 2007 0:48
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
6 uur is niet te snel...................

Waar heb je het laten doen ????

Aan je avatar te zien bezit je een sealgrau Boxster...........die moet er super glimmend uit zien na een behandeling.........

Velgen Protech is imo weggegooid geld..................

Jongens die mijn auto in 2005 hebben gedaan waren uit Gent (Be) puike jongens.

John

Afbeelding

08 maart 2007 9:39
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Protech...
RuudV schreef:
Concrete vragen (voor degenen die zelf ervaring hebben met Protech-behandeling)

Lees even (vanaf) hier, iets dat je dus beter eerder had kunnen doen. :idea:

08 maart 2007 9:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Maar nu het erop zit zal he tniet mee vallen de krasjes alsnog weg te halen.

08 maart 2007 10:02
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Lak van de Boxster is voorafgaand aan de behandeling gepolijst, dus als dat vooraf wel (gemakkelijk) had gekund dan waren ze ongetwijfeld weg geweest. :idea:
Ja Marcel, ik ken jouw "loopbaan". ;)

08 maart 2007 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
John4S schreef:
6 uur is niet te snel...................

Waar heb je het laten doen ????

Aan je avatar te zien bezit je een sealgrau Boxster...........die moet er super glimmend uit zien na een behandeling.........

Velgen Protech is imo weggegooid geld..................

Jongens die mijn auto in 2005 hebben gedaan waren uit Gent (Be) puike jongens.

John

Akkoord: toffe gasten uit Gent
Niet akkoord:
de behandeling van de velgen heeft zeker zin: na 2 jaar zijn mijn sportdesigns nog even makkelijk te reinigen met de hoge druk en zonder wrijven

08 maart 2007 13:05
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Mijn Fuchsen zijn met de hoge druk ook makkelijk te reinigen... :wink:

08 maart 2007 13:08
Profiel
PorscheForum Rookie
911 (964) c2
Hoorn
Bericht 
hi,
de wasstraatkrasjes (of "webbing" zoals ze dat noemen) kun je er zelf met gemak uit krijgen. Meguiars heeft hier geweldig spul voor:
Auto wassen met Softwash gel (7 euro); is niet agressief.
Quick Clay Detailing System met spuitfles (25 euro); om teer en andere delen uit je lak te krijgen.
Step 1 - Deep Crystal Paint Cleaner (12 euro) voor het laatste vuil wat er met de claybar niet uit je blanke lak gaat.
STEP 2 – Deep Crystal Polish (12 euro) voor de "natte glans", oftewel "nieuwe auto look"
STEP 3 - Deep Crystal Carnauba Wax (12 euro) natuurlijke was, welke je blanke laklaag beschermt en superglad maakt. Hierdoor hecht nieuw vuil ook niet zo snel.

Je kunt de step 3 er een uurtje op laten zitten voordat je het uitpoetst. Als je klaar bent ziet het er echt super uit. Geen webbing meer, dus je kunt ook op zonnige dagen je auto showen. :wink:

Gebruik wel de applicators van Maguiars, en niet een goedkoop doekje of spons..

The Ultimate Wash Mitt (om de softwash te gebruiken)
High Tech Applicator Pads (voor elke step een aparte pad gebruiken)

Voor 100 euro en een halve dag werk ben je dan weer helemaal klaar.

08 maart 2007 13:39
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Beltar schreef:
Akkoord: toffe gasten uit Gent
Niet akkoord:
de behandeling van de velgen heeft zeker zin: na 2 jaar zijn mijn sportdesigns nog even makkelijk te reinigen met de hoge druk en zonder wrijven

Jaja die jongens uit Gent spraken ook over GGGGGent en niet over HHHent waren van oorsprong Hollanders (Dordrecht) :lol: :lol: :lol: :lol:

08 maart 2007 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
Edit EriC4C: zie quote's en foto's. :idea:

Kor en Bor :twisted:

08 maart 2007 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
nu even niet
apeldoorn
Bericht 
John4S schreef:
Afbeelding
ziet er lekker profesioneel uit zo op de knieen om een porsche heen "kruipen". Zo krijg je een auto nooit perfect gepolijst.Ik bezit zelf een autopoetsbedrijf en wij hebben in ieder geval fatsoenlijke poetsbruggen om de auto op oog hoogte te behandelen.

08 maart 2007 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
addie schreef:
[] ziet er lekker profesioneel uit zo op de knieen om een porsche heen "kruipen". Zo krijg je een auto nooit perfect gepolijst.Ik bezit zelf een autopoetsbedrijf en wij hebben in ieder geval fatsoenlijke poetsbruggen om de auto op oog hoogte te behandelen.

Ik meen me nog te herinneren dat deze foto's bij john thuis genoemn zijn... Don't judge too soon!

Laatst bijgewerkt door Beltar op 09 maart 2007 19:28, in totaal 1 keer bewerkt.

08 maart 2007 22:31
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat zie je ook aan het Radder Reclamebord op de achtergrond :wink:
Duidelijk dat ze het aan huis van de klant doen

Laatste update 22/10/2013

08 maart 2007 23:30
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
bedrijf in dit geval. op lokatie in ieder geval. en bakker radder heeft geen poetsbrug. :wink:

@ addie: kan jij als professional de topicstarter geen tips geven over wasstraat krassen? :idea:

08 maart 2007 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S (MY2003)
Rijswijk
Bericht 
carlito 71 schreef:
hi,
de wasstraatkrasjes (of "webbing" zoals ze dat noemen) kun je er zelf met gemak uit krijgen. Meguiars heeft hier geweldig spul voor:
Auto wassen met Softwash gel (7 euro); is niet agressief.
Quick Clay Detailing System met spuitfles (25 euro); om teer en andere delen uit je lak te krijgen.
Step 1 - Deep Crystal Paint Cleaner (12 euro) voor het laatste vuil wat er met de claybar niet uit je blanke lak gaat.
STEP 2 – Deep Crystal Polish (12 euro) voor de "natte glans", oftewel "nieuwe auto look"
STEP 3 - Deep Crystal Carnauba Wax (12 euro) natuurlijke was, welke je blanke laklaag beschermt en superglad maakt. Hierdoor hecht nieuw vuil ook niet zo snel.

Je kunt de step 3 er een uurtje op laten zitten voordat je het uitpoetst. Als je klaar bent ziet het er echt super uit. Geen webbing meer, dus je kunt ook op zonnige dagen je auto showen. :wink:

Gebruik wel de applicators van Maguiars, en niet een goedkoop doekje of spons..

The Ultimate Wash Mitt (om de softwash te gebruiken)
High Tech Applicator Pads (voor elke step een aparte pad gebruiken)

Voor 100 euro en een halve dag werk ben je dan weer helemaal klaar.

Uitstekende tips!
Voor mij denk ik te laat, aangezien de Protech-laag er nu al op zit.
Lijkt me niet handig om dan met andere poets/polijstmiddelen aan de slag te gaan.

p.s.
Behandeling is uitgevoerd bij BMW Den Haag.

08 maart 2007 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
zo te zien glimt de wagen van john4s als de spreekwoordelijke "keutel in de maneschijn"

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

08 maart 2007 23:46
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
Zoals direct na iedere goede poetsbeurt waar dan ook, door wie dan ook. :roll:
Het onderscheid met Protech zit 'm in de jaren daarna. :idea: :D

:@: RuudV: Inderdaad nu niet meer gaan (laten) polijsten. Het eerste dat eraf gaat is inderdaad de Protech-laag. Bedenk wel dat krasjes alleen weggehaald kunnen worden door:
1) het verwijderen van de goede lak er omheen :arrow: dat heeft bovendien z'n grenzen :idea: ;
2) het opvullen ervan met wax e.d. :arrow: dat heeft slechts een tijdelijk effect.

08 maart 2007 23:53
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
addie schreef:
ziet er lekker profesioneel uit zo op de knieen om een porsche heen "kruipen". Zo krijg je een auto nooit perfect gepolijst.Ik bezit zelf een autopoetsbedrijf en wij hebben in ieder geval fatsoenlijke poetsbruggen om de auto op oog hoogte te behandelen.

Die jongens uit Gent hadden wel zeer veel liefde voor hun vak en waren van de mobile "Protech" brigade die het op locatie deden, zoals ze bij de vele dealers ook langs gingen.

Anders had ik dus de 4s ergens bij een Protech bedrijf moeten brengen, hem een dag kwijt geweest, weet niet wie er allelmaal ff in ging rijden etc. etc., nee deze jongens zou ik zo aanraden...en het koste me alleen wat extra koffie..........en was nog gezellig ook, en scheelde me een berg ellende.

09 maart 2007 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
nu even niet
apeldoorn
Bericht 
horn schreef:
bedrijf in dit geval. op lokatie in ieder geval. en bakker radder heeft geen poetsbrug. :wink:

@ addie: kan jij als professional de topicstarter geen tips geven over wasstraat krassen? :idea:
natuurlijk kan ik dat.waar het om ging de krassen, die zijn er ten alle tijden uit te polijsten geen enkele discussie over mogelijk.Echter is dat een moeilijke klus vooral als het een donkere kleur betreft.Als je zorgvuldig wil polijsten moet je echt een poetsbrug hebben, ik begin er niet aan zonder want je kunt gewoonweg niet alles egaal raken als je op de knieen zit.Bijkomend feit is dat je alles goed kunt beoordelen als je op ooghoogte lans de auto heen kunt kijken en ook van onder naar boven dat je de spiegeling van de tl verlichting als lichtpunt gebruikt(moeilijk uit te leggen maar meer zoals restylers ook gebruik maken van tl verlichting).

09 maart 2007 20:04
Profiel
Bericht 
hmm zelf polischen is nog beter

heb wel eens gevraagd aan zo'n medewerker
of hij zelf ook zn auto deed...

hij knikte ontkennend :oops:

dus hou geld in zakje en zelf de poetslap pakken

09 maart 2007 20:53
Moderator
PF #57
Bericht 
:thumleft: weer wat geleerd. thx

09 maart 2007 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
nu even niet
apeldoorn
Bericht 
zuugnap schreef:
hmm zelf polischen is nog beter

heb wel eens gevraagd aan zo'n medewerker
of hij zelf ook zn auto deed...

hij knikte ontkennend :oops:

dus hou geld in zakje en zelf de poetslap pakken
polijsten doe je niet met een poetslap maar met een polijstmachine. :oops:

09 maart 2007 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
beste porschisten,

afgelopen zondag, in Lelystad, contact gehad met Protech mobiele brigade:
aardige mensen, hebben een kleine demonstratie gedaan van hun skill.
Dus, een linker kont eerst met water gewassen, dan een laagje Protech.
Klaar in 10 minten.....
Ik heb, zoals bekend, een tweede hand 4S, anderhalf jaar geleden gekocht. Volgens garage een Protech behandeling vlak voor aflevering gedaan (2 mooie stickertjes bij de deuren).
Maar ik zie veel "waskraasen" nog steeds, een mijn nachtblau lak blijkt de kwtsbarest....

nu, mijn vraag is, namelijk naar John GT3, die zo enthousiast is over Protech:
- zo'n behandeling moet 2-3 jaar actief blijven. Is er niet geldverspilling om zo snel opnieuw onder de spons te gaan?
- 850 euro gevraad: is dat echt te duur?
- hele dag bezig: een kont in 10 minuten en de hele kar in een dag, wat een verschil!
- polijsteren van tevoren is niet inclusief in dat prijs, moet apart betaald worden.....

kortoom, wat denken jullie evan?

08 mei 2007 11:06
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Riccio4S schreef:
..... over Protech:
- zo'n behandeling moet 2-3 jaar actief blijven. Is er niet geldverspilling om zo snel opnieuw onder de spons te gaan?
- 850 euro gevraad: is dat echt te duur?
- hele dag bezig: een kont in 10 minuten en de hele kar in een dag, wat een verschil!
- polijsteren van tevoren is niet inclusief in dat prijs, moet apart betaald worden.....

kortoom, wat denken jullie evan?

- Glansgarantie is afhankelijk van ouderdom van de lak op moment van behandeling, maar dat wil uiteraard niet zeggen dat de glans/werking bij oude(re) lak over is na 2-3 jaar. :idea:
- Te duur wil zeggen dat prijs/kwaliteit niet in verhouding is. Wat mij betreft is dat wel zo.
- Een demo van een gemakkelijk, goed bereikbaar gedeelte zonder af te hoeven plakken etc. Wat een verschil! :idea: :wink:
- Polijsten en Protech-behandeling zijn twee verschillende zaken :idea: . Lees eerdere berichten in dit topic en dus ook dit bericht.

08 mei 2007 15:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ook ik ben nog steeds zeer tevreden over de protech. Het spul zit er ondertussen al 3,5 jaar op en de P word nog steeds heel mooi schoon, en blinkt ook nog altijd super. Destijds hebben we het toen met een aantal Porsches laten doen waardoor we een leuke korting kregen [20%]. Heeft uiteindelijk destijds [Dec. 2003] bijna 500 euro gekost incl. de wielen.

mhaschreurs.hyves.nl

08 mei 2007 15:57
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende