Auteur |
Bericht |
jorisg
993 Carrera
|
_________________________________________ Joris
1994 Porsche 993 (Purple Haze)
RSR uitlaten
Carrera 5 spoke velgen
H&R's & Billstein HD's
|
03 maart 2007 12:19 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Knappe 993 heb je daar jorisg, die paars kleur en 996 3.6 velgen staan een 993 wonderwel!
Maarja een knap gevormde vrouw blijft aantrekkelijk welk kleur van jurkje en welke schoenen ze ook aandoet. Een lelijke daarentegen... 
|
03 maart 2007 12:37 |
|
 |
jorisg
993 Carrera
|
Dank Godspeed, en je hebt natuurlijk gelijk 
_________________________________________ Joris
1994 Porsche 993 (Purple Haze)
RSR uitlaten
Carrera 5 spoke velgen
H&R's & Billstein HD's
|
03 maart 2007 12:40 |
|
 |
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
@ Godspeed
Helaas verre van schadevrij... vooraan heeft ie een ongeval gehad volgens PCA en achteraan ook herspoten omwille van ??? Wisten ze zelfs niet.
Kent iemand toevallig deze 993 C4: http://auto.marktplaats.nl/porsche/75404579-porsche-911-carrera-4-coupe.html ?
|
07 maart 2007 13:48 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Ow das minder, vond de prijs al verdacht correct voor een porsche dealer.
En nu een domme vraag, hoe kom je dat eigenlijk van de PCA te weten? (zou wel eens handig in de toekomst kunne zijn)...
En die C4 ken'k niet, maar voor die prijs mag hij alvast tip top in orde zijn (wat hij op foto alvast ook lijkt te zijn).
De kilometerstand is laag, maar dit kan ook een nadeel zijn. Na 100.000km moeten er meestal een flink aantal zaken vervangen worden...
|
07 maart 2007 13:50 |
|
 |
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Gewoon vragen aan PCA !  Maar ik had wel al ergens horen waaien dat die wagen niet 100% correct was, dus wist wel goed wat ik moest vragen ...
|
07 maart 2007 13:54 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ziet er leuk uit, alleen dat dashboard is niet mijn smaak
_________________________________________ Got coffee?
|
07 maart 2007 14:58 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
 Deze snap ik even niet..........
Dus bij alle variabelen gelijk liever één met 160k dan 80k?? of zit 160k dan weer te dicht op de 200k waarbij diezelfde onderdelen weer precies aan vervanging toe zijn?
|
07 maart 2007 17:42 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Zeg ik niet hé, maar dit is nu bijna exact 100.000 (103.000) dus kan je nog met flink wat kosten zitte voor de fun gaat beginnen. Bij 80.000 heb je nog wel wat kilometers te gaan, zeker als je hem enkel voor plezierritjes gebruikt...
|
07 maart 2007 17:45 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Ok, maar welke (dure) onderdelen hebben dan een (gemiddelde) levensduur van 100.000 km?
|
07 maart 2007 17:53 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
Je krijgt een nieuwe kans.... klik hier 
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
07 maart 2007 18:16 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 maart 2007 18:17 |
|
 |
Henk
PF # 136
|
Ik zou bijna.... 
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
07 maart 2007 18:20 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Ik dacht normaal gezien dat o.a. de koppeling (en versnellingsbak) dan vaak aan vervanging toe zijn...
|
07 maart 2007 19:29 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
"Bouwjaar: 7/93 , modjr 1994"
Lijkt me wel een erg vroege 993 (voorgesteld september '93) te zijn. En: "Interieur: zwart TURBO-leder", de binnenkant van de deuren zijn dus net zoals bij de 964 Turbo, wist niet eens dat deze optie bestond!
|
07 maart 2007 19:32 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Nou versnellingsbak niet hoop ik, zou niet best zijn. Koppeling kan maar die is bij mij in de garantie bij 55.000 ook vervangen omdat ie zo zwaar ging dat ik er één dikke kuit van kreeg.
Ik denk dat de ''failure mode'' van de componenten heel erg afhangt van het gebruik door de bestuurder, mate van preventief onderhoud maar ook van de betrouwbaarheid van de subcomponenten als lagers etc. die op dat moment ingekocht zijn.
Je ziet wel eens van die mooie promo films dat een deur minimaal 100.000 keer open en dicht moet kunnen, maar aandrijving etc.???
Ik ben wel benieuwd naar de normen die Porsche daarbij hanteert, iemand iets over bekend? Of zou dat geheim zijn?
|
07 maart 2007 20:02 |
|
 |
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
De levensduur van de koppeling is van zoveel factoren afhankelijk daar kun je echt geen vaste levensduur aan toe kennen, en een versnellingsbak een levensduur van 100.000km  hoe kom je daarbij 
|
07 maart 2007 20:43 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
|
07 maart 2007 20:55 |
|
 |
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Helemaal mee eens: laat een maintenance engineer los op de koppeling van een auto en hij zal storingsafhankelijk onderhoud voorschijven (uitgaande van geen gevolgschade en een niet voorspelbaar storingsgedrag). Misschien nog Toestand afhankelijk onderhoud (bij makkelijke inspectie). Maar zeker geen gebruiksafhankelijk onderhoud (kilometers, draaiuren, tijdsintervallen).
Remblokken is bijvoorbeeld weer wel toestandafhankelijk (slijtage indicatie=makkelijk en goedkoop)--> gevolgkosten (schijven) en veiligheid.
|
08 maart 2007 0:19 |
|
 |
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Haha, heb even prijs gevraagd bij de nieuwe handelaar en ie is daar opeens 7.400 euro duurder geworden  Stel je voor... onderhandelen zal wel nog kunnen, maar toch !
|
08 maart 2007 11:13 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Deze komt daar ook vandaan. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 maart 2007 12:54 |
|
 |
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Houd je in Henk! HOUD JE IN!!! 
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
08 maart 2007 16:19 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
Een beetje flauw deze verwijzing!
Ik heb (nog?) niet gelezen dat Peize bij verkoop op de hoogte was van deze schade, en dus bewust zijn mond zou hebben gehouden!
Als we dan consequent willen zijn, schreven wij voortaan bij iedereen die een AKK wil doen bij PCG ook even dit linkje, met de tekst: "daar hebben ze deze ook goed gekeurd!"??
Ik zie er dus het nut er niet echt van in!
Tenzij (later) anders wordt bewezen, ga ik er vooralsnog vanuit dat in dit geval Peize niets heeft geweten, en dat de schade dusdanig goed is hersteld dat het zelfs door PCG niet zomaar aantoonbaar was dat deze 993 ooit schade heeft gehad!
My 2 cents! 
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
08 maart 2007 22:03 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 maart 2007 0:17 |
|
|