Auteur |
Bericht |
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Bandenspanning 964 C4 ?
Ik weet het, heb al gezocht via de zoekfunktie maar kom er niet helemaal uit....
Wat dient de bandenspanning te zijn bij 17-inch velgen op mijn 964 C4 ?
Ik heb er conti's opliggen en zie wisselende aanbevelingen : 2,5 bar rondom of 2,5 voor en 3,0 achter... Boekje geeft aan bij 16-inch dat het 2,5 voor en 3,0 achter moet zijn...
En neen, ga (nog) even niet de "krijtjes-methode" doen....
|
10 maart 2007 12:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
2,5 voor & 3,0 achter rij ik zelf altijd op zowel de 15, 16 & 17" geen idee wat 'n boekje zegt
|
10 maart 2007 13:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Het boekje "zegt" voor 205/50ZR17 & 255/40ZR17: 2,5 bar (36 psi).
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 maart 2007 13:21 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
heee, heb ik daarover heen gelezen dan ?
Top
Thnx
|
10 maart 2007 13:41 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Voor 2.5; achter 3.0 Iets meer is ook niet erg.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 maart 2007 16:01 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
2,5 of 3,0 ??
Wat is het voordeel/nadeel als ik alle banden op 2,5 zet (vlgs. EriC4C)
of toch zoals anderen zeggen op 2,5 en 3,0 achter ?
|
10 maart 2007 16:12 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bij twijfel kun je imho beter iets te hoge dan te lage spanning nemen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 maart 2007 16:16 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Vlgs het boekje
Zelf heb ik voor wel 2,5, maar achter wat hoger.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 maart 2007 12:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Sluit ik me bij aan.
Op de 11 reed ik ook steeds 2,5 voor en 3 achter
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 maart 2007 12:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Er zijn niet zo heel veel voor of nadelen aan - als je de banden te hard hebt kan het zijn dat met 'n bepaald rijgedrag het midden van het loopvlak sneller slijt ... en als je ze te zacht zet de buitenkant van het loopvlak
't hangt er helemaal van af hoe en waarvoor je de auto gebruikt
... met driften bijvoorbeeld gaan de achterbanden van de 944 naar (ik meen) 'n barretje of 4 a 5
De krijtjes-methode van Jeroen914 zal (ook voor jou) uitkomst (kunnen) bieden
|
11 maart 2007 18:47 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ook weer niet te zacht, want dan heb je kans op een klapband.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
11 maart 2007 18:48 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
heb nu voor 2,5 en achter 2,8 gedaan.
Moet ook zeggen dat het nodig was.... auto rijdt ineens veel beter dan voorheen !
Dus regelmatig bandenspanning checken.... vergat dat nog wel eens
|
13 maart 2007 15:50 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
2,5 voor en 2,8 achter...
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
13 maart 2007 17:09 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
yeps, klopt 2,5 en 2,8
|
13 maart 2007 17:11 |
|
|