Auteur |
Bericht |
gantor
996 C2; 944 racer
|
Toen jullie vertrokken, was ik mijn papiertje in de auto gaan leggen. Toen zag ik dat ze die Suzuki het opladen waren. Was in zekere vorm verwonderd! Was terug naar Mickey's bar gegaan om nog even na te borrelen met die limbo-kerels toen dat ter sprake kwam. Was een gesprek tussen de man die de cursus met die rode 997 had gedaan, de eigenaar van de DB9 en een instructeur. Op de manier dat ze dat zeiden, kon wel geconcludeerd worden dat het zeker niet ernstig was en waarschijnlijk dus meer een check-up was. Maar heb het zelf wel niet gezien...
|
10 maart 2007 18:29 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Begrijp je donders goed hoor... , het is idd gewoon schitterend om over Zandvoort te rijden.
Leuk filmpje trouwens.
|
10 maart 2007 18:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
10 maart 2007 18:53 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ondanks te tegenslagen zal dit toch een leuke herinnering/ervaring nalaten vermoed ik.
En hartelijk bedankt voor de fotootjes en het toffe filmpje
Vandaag is de 951 ook vertrokken naar de specialist omklaar te maken voor het nieuwe seizoen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 maart 2007 19:22 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
@ Olaf...bedoel je mijn gesprek met Rob van Kol? Is namelijk mijn mental coach Heb ik wel mijn voorgerecht voor moeten missen
Verder is rijden op Zandvoort zeker prachtig. Hele mooie momenten gehad. Alleen wil ik maar zeggen dat de cursus niet geheel is waarvoor men pretenteert te staan. Veel niet gedaan...slordigheden ( bijv. theoretisch proefexamen en er dan te weinig hebben...melden dat ze niet wisten dat we met zoveel waren )...anderzijds zeer veel kilometers gemalen, weinig gezeur en vriendelijke, behulpzame instructeurs. Bleekemolen die zeer snel de auto's weer rijvaardig maakten. Doch in mijn ogen waren we met te veel...
Daarbij komt iets wat je al wel wist, maar toch eerst nog aan de levende lijve moest ondervinden. Racen is duur en schade hoort bij het spelletje...
|
10 maart 2007 19:57 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Mooie verhalen
Ik heb me destijds niet aangemeld omdat ik dacht dat ik eventuele schade met de huur-BWM niet zou kunnen betalen. Dat lijkt achteraf toch de juiste keuze te zijn geweest als ik dit allemaal zo lees....
Aan de andere kant, bij het lezen en het bekijken van het filmpje begint het wel te kriebelen. Dus, Stephan, als je nog eens gaat, dan wil ik wel mee
Ik begin in ieder geval vast wat geld apart te leggen
|
10 maart 2007 20:40 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Amen.
That's the spirit. Ik had ook een potje gemaakt.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
10 maart 2007 20:58 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Als het niet (zoveel) geregend had, dan waren er 90% minder spins en ongelukken geweest. Ik hoop niet dat mensen zich nu door onze verhalen laten weerhouden: het was werkelijk fantastisch, zeer leerzaam, en je bent er toch nog altijd zelf bij! Ik denk niet dat Stephan of Günther, net zomin als ondergetekende, dit hadden willen missen.
|
10 maart 2007 22:43 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
ik wil daar toch iets over kwijt....
beide wagens zijn redelijk vergelijkbaar, beide een type 2, koni geel en Hawk remblokken, de banden waren verschillend en vering idem
nu is het zo dat ik met 'pinky' in de regen de laatste race van 2006 met een vershil van 8 seconden PER RONDJE! op de rest van het veld heb gereden en ook gewonnen (mijn race-maatje reed de race in mijn wagen die normaal gesproken bijna dezelfde rondetijden rijd) ik eindigde 4e over-all in het porsche veld.
dus het verschil tussen 'pinky' en 'smurf'? schiet mij maar lek......
|
10 maart 2007 22:53 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Helemaal mee eens.
Nee, want jij moet over 2 weken weer een race rijden.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
10 maart 2007 23:53 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat geloof ik ook wel Mischa, maar als je jezelf niet tekort wilt doen en inderdaad vol-uit wilt kunnen gaan (erg haast hebben ), dan moet je dus wel de eventuele (plaat)schade kunnen betalen.
Ook kan je in NL vantevoren niet inschatten of de baan droog gaat zijn.
Geen ramp en wel logisch allemaal ook, maar daar wil ik wel op voorbereid zijn (financieel dan tenminste) om het ook leuk te laten zijn.
Maar de verhalen schrikken mij iig niet af hoor. Integendeel zelfs....
|
11 maart 2007 1:14 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ergens tijdens een rijdersbriefing (er zijn er zo'n 2-3 per dag) wordt er gezegd "Racen is oorlog. Met jezelf, de auto en de vijand(=mederacers)".
Dan kun je zelf wel bedenken wat voor rijgedrag je gaat zien en wat er van je verwacht wordt.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 maart 2007 10:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... maakt het IMO 'n andere auto - of bedoel je dat de vering bij beide auto's gelijk is Dacht dat De Smurf 'n speciaaltje was
... doet me denken aan het laatste PF kart-uitje
|
11 maart 2007 11:29 |
|
|
Lydia
|
Een paar jaar geleden mijn KNAF-je gehaald. Therorie was toch wel pittig, velen waren daarvoor gezakt. Op de examendag regende het niet, het góót. Er waren erg veel auto's van de baan gegaan, daardoor werd het tijdschema omgegooid en zat ik plots een sessie eerder in de auto, nauwelijks tijd gehad om nerveus te worden. In de Marlboro-bocht maakte ik een 360 graden, de graspollen lagen op m'n dak. Maar rustig gebleven, niet uitgestapt, maar even het raampje open gezet om lucht te happen. De auto gestart, goed in mijn spiegels gekeken en toen volgas weer de baan op. Laat je tenminste zien dat je zo snel mogelijk wilt rijden en niet in paniek raakt. Ben dan ook voor beide onderdelen in één keer geslaagd.
Ook een dagje les gehad van Hans Deen in Duitsland, typische man, maar ik kan erg goed met hem overweg. Ook op een Pon-dag de slalomwedstrijd gereden terwijl hij klokte. Man, wat had hij een lol omdat ik de snelste was.
En dan de cursus in Kaprun. Van Walter heb ik natuurlijk erg veel geleerd. Heerlijk rijden in de sneeuw.
Heb ook een dag training gehad op de Nürnbergring, wat een lastig en snel circuit is dat. Voelde me daar niet echt op m'n gemak. Maar ook veel opgestoken
Al deze cursussen hadden een andere prijsklasse, maar een even hoog plezier-gehalte!
|
11 maart 2007 12:57 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Dat speciale aan Smurf valt wel mee, alleen de vering van pink is slapper en zou juist daarom beter/sneller moeten zijn in de regen, beide wagens stonden op Toyo straat banden vanwege het grote grijze gebied ook in de regen, als de wagen gaat kan je hem goed opvangen, bij de proxes 888 waar wij mee racen is dat gebied al veel kleiner, en bij een slick is dat weg.
De sponsor van mijn zoon heeft gisteren in de wagen zijn eerste training gereden voor de race van 31 maart (de man rijd zelf een race 968) heeft besloten dat pink te slap geveerd staat en we nog voor de 31e er een andere ophanging onder moeten schroeven, dan staan er twee nagenoeg gelijke wagens aan de start....we zullen zien.
Wat ik iedereen kan aanraden is het gaan rijden tijdens trainingsdagen van de HARC of de vijverberg, dit zijn uitstekend georganiseerde dagen, misschien wat minder rijden voor je geld maar wel erg veilig. Er zijn diverse klasse's waarin gereden kan worden en je kan met de straat wagen de baan op. Een groot aantal van de huidige rijders in de basic-cup zijn op die manier begonnen, een straat 944 aangeschaft en langzaam omgebouwd tot full-race. Wat ook mogelijk is op die dagen dat je instapt bij een coureur met een 44 om eens te ervaren wat het rijden op race snelheid nu is (Stephan kan je daar alles over vertellen).
Gisteren was er de vrijrijdendag van de RSZ waarbij er een 70 tal wagens tegelijk de baan op worden gelaten (van golf cabrio tot dikke Beamers), sjonnie's zonder helm, TELEFONEREND!!!! en de boombox op extra hard hun rondjes rijdend, belachelijk..... (niet doen dus) ik heb daar 1 sessie (de laatste) gereden met mijn type 1, ff een 2:14 op de klok gezet en gereden tussen de full-racers (mijn 44 is gewoon straat, keuring? nooit van gehoord..... ) die sessie was nog te doen, maar in vergelijking met de dagen van de HARC en Vijverberg nog overvol.
ik zou tegen iedereen die wil gaan rijden willen zeggen: koop een 944, laat motor en remmen goed nakijken en ga vrij rijden, maximaal lol en weinig risico.
interesse? ik/wij weten inmiddels waar Abraham de mosterd (en meer) haalt
|
11 maart 2007 14:13 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Dat klopt idd, in het Scheivlak klapt Pinky linksachter op de blokken. En ander (groot) verschil imho is het remgedrag van beide auto's.
Daar zat ik in mijn snelste rondes op dag 2 niet eens ver vanaf.
Je type 1 heeft trouwens een superblok, daarom gingen de sprintrace-jes zo goed die ik daar mee reed... alleen in de bochten met dat standaard onderstel...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 maart 2007 14:36 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
daar ben je/ik dan mooi klaar mee...
|
11 maart 2007 22:15 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
tsja, wat moet ik daar nog op zeggen.....
|
12 maart 2007 0:57 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
inmiddels is de schade weer hersteld:
voor:
en na:
|
28 maart 2007 9:51 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Dat ziet er weer goed uit.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
28 maart 2007 10:07 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
een heel leuk draadje gemist
_________________________________________ Got coffee?
|
30 maart 2007 14:02 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
ik heb vandaag de wagen weer uitgeprobeerd tijdens de races van de DNRT, ik heb moeten knokken voor wat ik waard was, heb helaas niet de snelste rondetijd gereden maar wel de drie races over 6, 8 en 8 ronden gewonnen
het was een mooi veld met 25 Porsche's waarvan tien 944 basix, voor onze klasse dus al twee meer dan waar we vorig jaar mee zijn geeindigd.
@ Harley: mijn snelste ronde met Pinky is nu 2:08.7 (mijn persoonlijk record) snelste ronde met Smurf was vandaag 2:10.0
|
30 maart 2007 21:29 |
|
|
Alexander911
Loosdrecht
|
Beste mensen,
Ik rij al bijna twee jaar op het circuit met de HARC dagen, een keer een klein cursusje gehad.
Maar nu de VRAAGGG!!
Is het mogelijk om een licentie te halen zonder dat je een grote cursus volgt van RZS ofzo.
Ik ken het circuit van zandvoort redelijk goed en rij zelf met een axje (oude van Cor Euser)
Dus als ik inprincipe de theorie goed leer moet het toch mogelijk zijn om het zonder cursus te halen?
Doen mensen dit vaker ik hoop op reacties>>> toppieieie
_________________________________________ Een Bankier is net als een foute vrouw als het geld op is zijn beide vertrokken.
|
07 okt 2007 16:17 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ja is mogelijk. Porsche356sc heeft het volgens mij ook op die manier gedaan. Zoals hij het ook zegt: 'zolang je maar laat zien dat je vreselijke haast hebt'.
|
07 okt 2007 22:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
MS964 jij hebt dat goed laten zien doe je er verder nog iets mee, of heb je nog plannen in die richting, om vaker "haast" te hebben
|
07 okt 2007 23:28 |
|
|