Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
BMW 335d blijft in spiegel RS4
"Op het dagelijkse podium is de Audi de BMW de baas, maar slechts marginaal en alleen als de bestuurder alert is en hij met zorg zijn versnellingen kiest. In dat geval en bij gelijk getalenteerde piloten kan de bestuurder van de 335d de RS4 niet verschalken. Maar hij kan hem wel tot wanhoop drijven door niets anders te doen dan via zijn binnenspiegel in beeld te blijven. Als hij goed zijn best doet, kan zijn BMW vrijwel de gehele spiegel van de Audi vullen. En dat kilometers lang. Eenmaal op de bestemming aangekomen, kan de berijder van de 335d koketteren met een tank die nog halfvol zit, tegen waarschijnlijk minder dan een kwart voor de RS4. Mocht briefschrijver Menick niet gevoelig zijn voor een hoge brandstofrekening, dan kan zijn kantoorgenoot altijd nog wuiven met een ongeveer vijftig mille lagere aankoopnota, het prijsverschil tussen deze kannonnen."
Bron: autovisie 5-2007
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 maart 2007 11:49 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
duidelijk verhaal toch, case closed
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
10 maart 2007 12:10 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
10 maart 2007 13:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Wij i.i.g. niet.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 maart 2007 14:00 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
ZUCHT.................
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
10 maart 2007 14:49 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wel jammer dat ook Autovisie hier weer ten overvloede schermt met maximum koppel als zijnde van grote invloed op de acceleratie..
Ook jammer dat volgens hetzelfde stukje de BMW in iets meer dan 16 seconden van 100 naar 200 gaat en de RS4 in 16 rond, aldus Autovisie, waarbij ze voor het gemak vergeten te vermelden dat de genoemde waarde bij de Audi enkel de 5de versnelling betreft en bij de BMW door alle versnellingen heen... Immers, de Audi heeft ongeveer 1 seconde meer nodig om door de versnellingen heen van 0(!)-200 te accelereren.
Eigenlijk hadden ze bijna net zo goed een snelle Astra OPC (turbomotor, relatief vlakke koppelkromme en bijna net zo snel als de BMW) tegen de RS4 kunnen laten uitkomen. Waren de conclusies nagenoeg hetzelfde geweest.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 10 maart 2007 23:37, in totaal 2 keer bewerkt.
|
10 maart 2007 15:02 |
|
|
horn
PF #57
|
Ze hebben de Zafira OPC wel vergeleken met mijn nieuwe zakenauto in dezelfde Autovisie. Kwam er niet slecht vanaf...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 maart 2007 15:46 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Welke
De Zafira OPC of de nieuwe zakenauto
En wat is deze nu geworden na de Hot Wheels
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
10 maart 2007 19:47 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Ik heb al testritten gedaan, zowel met een RS4 als een 335d. RS4 is een sportwagen, 335d is ook heel snel, maar veel meer gepolijst en qua motorsound natuurlijk gebuisd tov een V8.
Deze vergelijking is een beetje zoals RS4 zich verhoudt tot de S4
De echte sensaties blijven evenwel ruimschoots voor de Porsche hoor
|
10 maart 2007 19:58 |
|
|