Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 9:25

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Exit JC? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Exit JC?
Tja, waar gaat dat heen? Onderdeel van de onderhandelingen of echt exit?

Top Gear's future questioned by Clarkson
By Chris Hastings, Arts and Media Editor, Sunday Telegraph
Last Updated: 1:07am GMT 11/03/2007

Jeremy Clarkson, the presenter of the BBC's Top Gear, yesterday sparked speculation about the future of the popular motoring programme.

Jeremy Clarkson has built a career on the back of the show's success
In his weekly newspaper column, the 47-year-old broadcaster said that the show, watched by more than seven million viewers, would not be returning for a new series in the summer.

He wrote: "After last week's Top Gear, the continuity announcer said the show would be back in the summer. Can I just say, here and now, it won't be."

Yesterday, the BBC said that a special edition of the show would be broadcast this summer and there would be a new series in the autumn. However, it refused to discuss Clarkson's personal future.

A spokesman said: "Top Gear is coming back. There will be a special in the summer and a new series in the autumn."

Asked whether Clarkson would continue to appear on the programme alongside co-presenters Richard Hammond and James May, the spokesman said: "I cannot go beyond the fact that the show is coming back."

Clarkson's wife Francie was last night unable to clear up the mystery. At first she said that nothing had been finalised. She later said that she was not in a position to comment about her husband's future with the show.

advertisement
Clarkson's opinionated and forthright views are an integral part of Top Gear's success. The Yorkshire-born father of three presented the programme for a decade after joining in 1989. He rejoined three years later when the show was relaunched. It has gone on to win a string of awards including an Emmy.

In January, more than eight million viewers tuned in to watch footage of a 280mph crash that almost cost Hammond his life. In its new format the show has proved a runaway hit for the BBC.

Its light-hearted and irreverent tone and its reliance on celebrity guests means that it even appeals to viewers who know next to nothing about motoring. However, it has attracted criticism from road safety campaigners, who claim that the programme glamorises speeding.

Ofcom received 20 complaints from viewers after the footage of Hammond's crash was broadcast, and during the show Clarkson at one point looked straight at the camera and said "remember - speed kills" in a tongue-in-cheek fashion.

Clarkson has built a successful career as an author and newspaper columnist on the back of the show's success
.

11 maart 2007 20:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Geen idee. Het zou zomaar onderdeel kunnen zijn van een salarisverhoging voor Jezza... Zou wel jammer zijn voor de show als JC weg zou gaan...

11 maart 2007 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik denk dat JC's input een beetje overschat wordt.
...voornamelijk door hemzelf.
M.i. kan iemand als Vicki Butler Henderson (5th gear) of zo dat makkelijk overnemen.

Dan nog, als ze niet snel weer wat meer de focus op auto's gaan leggen, haak ik zowiezo af.

11 maart 2007 21:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
BBC zonder Topgear?? Kan ik me haast niet voorstellen..maar The Hamster mag het graag van me overnemen, die heeft tenminste een beetje respect voor Porsche's :wink: :D

11 maart 2007 22:08
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Niemand is onmisbaar.

11 maart 2007 22:20
Profiel
Westervoort
Bericht 
patrick911 schreef:
Dan nog, als ze niet snel weer wat meer de focus op auto's gaan leggen, haak ik zowiezo af.

Heb de laatste aflevering niet eens afgekeken... , vind 't de laatste paar afleveringen al geen Top-Gear meer... :( , 't was al een talkshow geworden, maar het auto-liefhebbers-aspect is steeds verder te zoeken...

En idd...ik ben niet verplicht om te kijken...maar het was zo'n gewoonte geworden... :(

11 maart 2007 22:32
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
Niemand is onmisbaar.

Zo is het.
Iedereen is vervangbaar.

Laatste update 22/10/2013

12 maart 2007 1:15
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
typische onderhandelings taktieken van beide partijen:

BBC: "de show komt terug"
JC: "de showkomt niet terug" - maar hij bedoelt met hem....denkende dat Top Gear = JC, misschien een beetje overschatting en een gevaarlijke tactiek....

12 maart 2007 7:28
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ander en beter, denk niet dat dit zo moelijk gaat zijn voor BBC.

Zijn 2 collega's kunnen de show best dragen, nog enkel iemand zoeken die zijn mening voor waarheid kan verkopen, en het team is compleet.

Tijd voor Top-Gear the new generation :idea:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

12 maart 2007 9:15
Profiel WWW
Melbourne
Bericht 
ppp 356 schreef:
Tijd voor Top-Gear the new generation :idea:

...and on that Bombshell...... :lol: :wink:

12 maart 2007 9:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht 
ik zou zeggen breng de niet onaantrekkelijke Vickie terug 8)

En verder minder ongein, meer autos en binnen een maand, wat zeg ik een week zijn we die arrogante kwast van een JC allemaal vergeten....

12 maart 2007 20:03
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
nog enkel iemand zoeken die zijn mening voor waarheid kan verkopen, en het team is compleet.

ik las net in een ander topic dat we dan wellicht iemand van hier kunnen afvaardigen :twisted: :mrgreen:

12 maart 2007 20:06
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
:jump: :mrgreen: :jump: :mrgreen: :jump: :mrgreen: :jump:

12 maart 2007 20:09
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zo is het :twisted: :wink: ( en neen , IK voel me niet aangesproken )

12 maart 2007 20:29
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Afbeelding :cheesy: :mrgreen: :cheesy: :mrgreen: :cheesy: :mrgreen:

12 maart 2007 20:44
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Ah jij bent het die de zeemeerminnen steeds zwanger maakt :twisted: :cheesy:

(en neen , ik voel me dus nog steeds niet aangesproken ondanks die leuke GIF)

12 maart 2007 20:49
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Moet eerlijk zeggen dat ik Topgear geen ene verrek meer aan vindt!
Zie de laatste tijd geen sportauto's meer ... :twisted:

Wat mij betreft mag Tiff Needell of Vickie in TopGear de plaats van JC opvullen en de programma's invullen en de kwaliteit verbeteren.

BTW: gisteren was er zelfs geen TopGear op BBC2 maar een of andere poedelshow :mrgreen:

12 maart 2007 20:51
PF #911
België
Bericht 
Hier ga ik wel tegen de rest in moeten gaan, JC = Top Gear. Toch in zijn huidige vorm.
Nadat hij in '99 het slagschip verliet zonken de kijkcijfers (met Vicky en Tiff). Daarom werd het ook opgedoekt 2 jaar later. En voor hij kwam in '89 werd het programma ook maar door enkele mussen en drie parkieten bekeken.

Alhoewel ik het vaak oneens ben met Jeremy en hij zoals iedereen weet niet echt verliefd is op Porsche's. Heeft hij toch een manier van voorstellen, hij brengt zijn verhaal niet enkel op een luchtige en grappige manier maar ook de muziek en hoe het gefilmd wordt is typisch jeremy. Hamster is hier duidelijk in de leer bij jeremy geweest maar toch kan hij er nog niet helemaal aan tippen.

Ook ik zag Top Gear veranderen naar een programma dat niets meer met wagens te maken heeft, en louter draait om entertainment. Ze zouden het beter Happy Hour ofzo noemen. Maar een autoprogramma gaat nooit 6 miljoen kijkers (in GB alleen al, in de wereld schat men het op een 350 miljoen!) lokken, ik ken mensen die zich compleet niet in wagens interessere maar die toch naar Top Gear kijken, gewoon om eens goed te lachen.

Daarom denk ik dus dat Top Gear oftewel verder gaat in de richting van een comedieshow met JC aan het roer. Oftewel aan een stille dood sterft of maar een half uurtje programmatietijd meer krijgt ergens 's avonds laat op een gewone weekdag (zoals vroeger op donderdagavond)...

12 maart 2007 22:29
Profiel WWW
Melbourne
Bericht 
Godspeed schreef:
(...) Maar een autoprogramma gaat nooit 6 miljoen kijkers (in GB alleen al, in de wereld schat men het op een 350 miljoen!) lokken, ik ken mensen die zich compleet niet in wagens interessere maar die toch naar Top Gear kijken, gewoon om eens goed te lachen.

Jij denkt dat niemand geinteresseerd is in het enige autoprogramma ter wereld dat het voor elkaar krijgt om een Koenigsegg, een lambo, of een Ferrari onafhankelijk naast elkaar te testen....?
Inderdaad, wie geeft er nou om droomauto's.... :scratch: :bang:

12 maart 2007 23:01
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
patrick911 schreef:
Jij denkt dat niemand geinteresseerd is in het enige autoprogramma ter wereld dat het voor elkaar krijgt om een Koenigsegg, een lambo, of een Ferrari onafhankelijk naast elkaar te testen....?

Mensen die niets om auto's geven gaan dan idd afhaken.
En wie denk je dat aan bv. de Ferrari Enzo is geraakt (toen Ferrari hem niet wou geven)...

13 maart 2007 10:22
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
of je het nou leuk vindt of niet... JC = TopGear

13 maart 2007 14:21
Profiel WWW
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Top Gear VS in de maak

De Britse mannen van het populaire autoprogramma Top Gear kunnen aan de slag in Amerika.
Volgens eigen zeggen is de Britse omroep BBC in onderhandeling met enkele Amerikaanse omroepen om Top Gear op de Amerikaanse buis te brengen.

Top Gear is in de VS momenteel al te zien via Discovery Channel.
Grote verschil met de Britse serie is dat in de Amerikaanse versie de presentatoren Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May vooral Amerikaanse bolides onder de loep nemen.

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... ar_in.html

09 apr 2007 22:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Jurgen schreef:
patrick911 schreef:

Heb de laatste aflevering niet eens afgekeken... , vind 't de laatste paar afleveringen al geen Top-Gear meer... :( , 't was al een talkshow geworden, maar het auto-liefhebbers-aspect is steeds verder te zoeken...

En idd...ik ben niet verplicht om te kijken...maar het was zo'n gewoonte geworden... :(

Idem hier :x

09 apr 2007 23:37
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
patrick911 schreef:
Godspeed schreef:
(...) Maar een autoprogramma gaat nooit 6 miljoen kijkers (in GB alleen al, in de wereld schat men het op een 350 miljoen!) lokken, ik ken mensen die zich compleet niet in wagens interessere maar die toch naar Top Gear kijken, gewoon om eens goed te lachen.

Het is absoluut een feit dat Top Gear inderdaad kijkers trekt die normaal gesproken niet naar autoprogramma's kijken. De autoliefhebbers kijken (keken?) sowieso. Dus betere kijkcijfers (= belangrijk, ook voor de BBC).

Ik denk dat het uiteindelijk het beste is voor TG als de sportauto, en het testen van auto's, het middelpunt blijft. Dat is toch de ziel van het programma, de kurk waar alles op drijft. Als dat niet meer het geval is, dan is dat het begin van het einde voor het programma. Autoliefhebbers haken af, en daarna ook andere kijkers.

Daarnaast mag er wel weer wat vernieuwd worden: koop een auto voor 1000 pond en doe opdrachten, vliegtuig/boot/trein van A naar B tegen auto heb ik nou ook wel gezien, en wie gaat er het snelste over het circuit idem (dit laatste is een geintje). :wink:

10 apr 2007 0:02
Profiel
Melbourne
Bericht 
Artikel schreef:
(...) Grote verschil met de Britse serie is dat in de Amerikaanse versie de presentatoren Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May vooral Amerikaanse bolides onder de loep nemen.

Vraag me af of dat gaat lukken. JC steekt z'n minachting voor de gemiddelde amerikaanse auto nl niet echt onder stoelen of banken:

"Amazing how little horsepower they get out of such a massive engine!"
"American cars are fine, untill they spot a corner."
"These cars all seem to be made to last only 2 years."
....

Amerikanen kunnen daar niet zo heel goed tegen, is mijn ervaring.

10 apr 2007 9:39
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende