Auteur |
Bericht |
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Onderhoudskosten Boxster
Ondanks dat ik toch al een tijdje op zoek ben naar een goeie 964 wil ik de Boxster toch nog niet helemaal buitenspel zetten...vooral de hoge onderhoudskosten van de 964 maken mij nog enigzins huiverig. Hoe zit het met het onderhoud van een vroege Boxster? En aangezien hij motoronderdelen van de slechte 3.4 motor van een 996 heeft hoe betrouwbaar is ie?
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
10 maart 2007 22:36 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Porsche specialist Schmidt te Oss heeft in Excel de meest voorkomende onderhoudsprijzen uitgewerkt. De Prijzen vd Boxster zijn beduidend lager. Bij een 10K km per jaar zijn de kosten wel te overzien.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
11 maart 2007 0:40 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Porsche dealer prijzen ( pon etc)
Boxster (986) t/m 1999
Jaarlijks Onderhoud EUR 159,00
Groot Onderhoud (elke 40.000 km) EUR 619,00
Klein Onderhoud (elke 20.000 km) EUR 399,00
Polyriem vervangen (elke 80.000 i.c.m. onderhoud) EUR 65,00
Bougie (elke 40.000 km i.c.m. onderhoud) EUR 119,00
Brandstoffilter (elke 80.000 km i.c.m. onderhoud) EUR 89,00
Remvloeistof (elke 2 jaar i.c.m. onderhoud) EUR 139,00
Remblokken voor (indien van toepassing) EUR 389,00
Remblokken voor (indien van toepassing) Boxster S EUR 399,00
Boxster (986) vanaf 2000
Jaarlijks Onderhoud EUR 159,00
Groot Onderhoud (elke 40.000 km) EUR 619,00
Klein Onderhoud (elke 20.000 km) EUR 399,00
Polyriem vervangen (elke 80.000 i.c.m. onderhoud) EUR 65,00
Bougie (elke 40.000 km i.c.m. onderhoud) EUR 139,00
Brandstoffilter (elke 80.000 km i.c.m. onderhoud) EUR 89,00
Remvloeistof (elke 2 jaar i.c.m. onderhoud) EUR 139,00
Remblokken voor (indien van toepassing) EUR 389,00
Remblokken voor (indien van toepassing) Boxster S EUR 399,00
MOTRON :
Bij alle onderhoud en ook bij reparaties informeren wij u vooraf duidelijk over de kosten en nemen contact met u op indien dit anders uitpakt.
U weet precies waar u aan toe bent! .
zo zie je, ...het kost altijd geld, maja...je rijd een P , of je rijd hem niet..
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
11 maart 2007 0:50 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Kijk...scheelt toch aardig wat ja...snap ook wel dat het geld kost om zo`n ding rijdende te houden, het is gewoon een afweging welke auto de beste "fun/betaalbaarheid-factor"heeft, aan de andere kant schrijft ook een vroege Boxster nog wel af...kun je ook zien als "kosten"..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
11 maart 2007 19:17 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Kostenoverweging...belangrijk
Mede uit kostenoverweging ben ik gegaan voor een Boxster ipv 964
Na 7 jaar de SC te hebben onderhouden, met alle verrassingen van dien, ben ik genegen de waarde-afschrijving te accepteren....
Daar staat immers een duidelijk uitgewertk kostenplaatje tegenover vwb onderhoud van de Boxster. Voor mij is het een hobby, die mag geld kosten, maar er zijn grenzen
Ik heb nl nog veel meer hobby's
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
12 maart 2007 1:45 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Ik zou maar een 964 kopen als ik jou was...
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
12 maart 2007 11:04 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
12 maart 2007 13:37 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Ja Waarom
@Boxi
Ja Waarom eigenlijk
Vremd advies van iemand die rijdt in een waterkoker
Mijn volgende wordt zeker geen 964, eerder 993
en dan is de volgende vraag ....waarom 993....
Sommige vragen zijn niet te beantwoorden, soms is het een kwestie van smaak, soms rationeel, soms financieel , soms euh
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
12 maart 2007 13:45 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Ok jongens hier mijn antwoord. Niet boos worden . Mijn mening is dat als je al begint met een instelling zoals deze je beter geen Porsche kunt kopen met een M96 motor.
Bedenk dat negatieve ervaringen of problemen worden gepost in een forum, positieve ervaringen of geen problemen worden logischerwijs niet gepost.
Dat zou net zoiets zijn als in Porsche forums lees ik altijd over lawaaige transaxles => dus alle transaxles maken enorm veel lawaai en gaan altijd kapot => dus slechte auto en niet kopen. Ook onzin.
Ik denk dat het probleem met de M96 hierdoor enorm opgeklopt wordt. En dan krijg je dit soort beeldvorming. Onnodige paniekmakerij en bangmakerij. Opvallend vaak bedreven door mensen (fans?!) die nog nooit een Porsche met een M96 motor in bezit gehad hebben.
Ik rij inmiddels mijn derde Porsche met een variant van de M96 motor, nog nooit een probleem gehad (in een periode van 4 jaar).
Zo. nu ook eens een positieve ervaring (tot nu toe ) met de M96. Dus streep mijn goede ervaringen nu maar eens weg tegen een van de steeds opduikende "langspeelplaat berichten" over de M96 .
Leestip: Kijk ook eens naar dit fantastische verhaal op Rennlist:
BLOWN ENGINES & $37,000+ in REPAIRS in LESS THAN 1000 MILES on my 99 996 (Zoeken op deze titel in het 996 forum).
Lees vooral ook de reacties van andere 996 rijders. Wellicht begrijpen jullie dan ook wat ik bedoel.
Groeten,
Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
12 maart 2007 18:14 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
Ik zie dat er €139 gevraagd wordt voor het vervangen van de remvloeistof van de boxster. Ik deed dit bij men twee vorig p zelf met een buurman. Is het systeem nu veranderd of kan je het nog op dezelfde manier van vroeger (je weet wel, nippel open, plankgas duwen, nippel dicht, pompen enz....)? Spaart toch wel wat geld uit....
|
13 maart 2007 9:54 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
het schijnt niet zo goed zelf te doen te zijn wanneer je abs hebt.
Of in ieder geval op een andere manier
Ik heb zelf in een uurtje de remvloeistof van mijn 911 (uit 1987) vervangen.
De meeste tijd was ik kwijt met opkrikken en wielen (de)monteren...
ff informeren of het ook zomaar te doen is met een auto met abs. (de remvloeistog loopt dan door allerlei afsluitbaren kanaaltjes van het abssysteem).
on topic:
Boxter heeft een wat andere uitstraling, en de 2.5 is misschien ietsje langzamer dan een 964 ... in rechte lijn.
Ben zelf heel positief tegenover boxster, fijne motor in een hele goede auto, middenmotor, superwegligging.
964 is een 911 ! ...
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
13 maart 2007 16:47 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Hoe lang gaat de koppeling (gemiddeld) mee? Verder nog riemen en/of kettingen die regelmatige vervanging behoeven van een Boxster?
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
13 maart 2007 20:18 |
|
|
Valentijn
911/964 Carera 2 BJ 1992
|
Omdat het een 911 is
Koppeling zal voor 100% aan je gebruik en rijstijl liggen
_________________________________________ Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992
Laatst bijgewerkt door Valentijn op 13 maart 2007 20:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 maart 2007 20:33 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
bij mij ...80.000km, toen is ie vervangen.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
13 maart 2007 20:35 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik zit nu op 140K en mijn koppeling is aan vervanging toe (na de zomer vakantie). Ik hoorde dat dit normaal is bij gewoon gebruik. Eea afhankelijk van je rijstel.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
14 maart 2007 1:11 |
|
|
Paul Broere
Automotive professionalEde
|
koppeling schijnt bij Porsche een relatief zwak punt te zijn. Ik weet niet of dat ook op de boxster slaat, maar in ieder geval wel op de 911.
Voornamelijk afhankelijk van je rijstijl, maar bij erg ruwe rijstijl KAN de koppeling er snel doorheen zijn...
_________________________________________ Porsche's: Porsche Taycan Sport Turismo (2023)
|
14 maart 2007 10:57 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inmiddels heb ik er ruim 175K op staan, de koppeling is ooit al eens vervangen en volgens mij ben ik weer aan een nieuwe toe. 80á90 K lijkt me dus reëel.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 maart 2007 18:35 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Weet dat een koppeling vervangen bij een 964 ongeveer 1500 kost, zonder extra`s zeg maar ...is dat bij een Boxster duurder of goedkoper?
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
14 maart 2007 23:30 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bij een 3.2 ongeveer hetzelfde bedrag, dus het zal elkaar allemaal niet veel maken.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 maart 2007 16:28 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Bij Frank Schmidt in Oss : € 921,77 inclusief BTW (conform zijn website)
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
16 maart 2007 18:59 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Motron :
€ 450,= koppeling
€ 672,= Vliegwiel 986 zms
ex btw.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
16 maart 2007 19:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Is waarschijnlijk de prijs voor 'n C2 ... want bij 'n C4 is het wat langer klussen
|
16 maart 2007 19:14 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
16 maart 2007 19:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... dacht dat je op die 964 vraag reageerde omdat k 1500 wat aan de hoge kant vind
|
16 maart 2007 19:17 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Bij Frank Schmidt in Oss (conform zijn website) voor een 964 Carrera II en/of IV, voor het vervangen van een koppeling:
- € 1.498,29 inclusief BTW
- € 2.551,67 inclusief BTW (inclusief tweemassa vliegwiel)
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
16 maart 2007 19:35 |
|
|