Op zich is dit wel een interessant topic. Ik vraag mezelf ook geregeld af of e.e.a. wel verantwoord is.
Zo rij ik dagelijks heen-en-weer tussen Nijkerk en Amsterdam in een 205 XS (let op: met toerenteller

) uit 1990 waarvan de 2e en de 4e versnelling kapot zijn, ik door de passasagiers-deur naar binnen moet, bij regen natte voeten heb (kranten!), en kosten mee maak. Dit om als hobby af en toe een Porsche te kunnen rijden.
Nu heb ik het idiote plan opgevat om mijn (overigens goede) 968 cabrio tzt. te vervangen door een 3.2 of een 964. Alleen omdat ik weer iets anders wil. Om een goed exemplaar te bemachtigen moet ik diep in de buidel tasten, en heb ik een auto van 1986-1991 of zo.
Is dit verantwoord, of gewoon dom? Heel rijk ben ik niet, anders had er wel een 997 voor de deur gestaan, maar dat zullen jullie onderhand begrijpen.
Moet ik euro 10.000,- extra uitgeven voor een oudere Porsche 911, of het merk de rug toekeren en voor dat geld een nieuwere TT Roadster, Alfa Spider V6, BMW Z3 2.8 oid. aanschaffen?
Zal ik proberen nog jaren de 968 te houden?
Of er helemaal mee ophouden en een sociaal en maatschappelijk verantwoorde Volvo V70 kopen en een tevreden rijder proberen te zijn die wat centjes overhoudt (bijv. voor de tuin, nieuwe badkamer of keuken, romantisch reisje etc.)?
Ik vrees het ergste...