Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wintersport met de 964 C4
Inmiddels weer terug en bij deze een verslag van de reis…
Sneeuw lag er genoeg op de piste. Op de wegen lag (op een enkele dag na) niets, dus het was goed doorrijden. Ook de parkeerplaats bij de piste was niet voorzien van een laagje sneeuw.
Wat hoger in de bergen lukte het wel om een plaatje te schieten van de 964 in de sneeuw. Ditmaal voorzien van ski’s…
Halverwege de week ging het sneeuwen. In eerste instantie redelijk natte sneeuw. Omdat de piste die dag ook erg slecht was besloten om met de auto over de leuke bergweggetjes te gaan rijden. Bij aanvang een prima idee…
Het begon echter al snel goed te sneeuwen en uiteindelijk viel er die dag zo’n 25 cm… Met winterbanden en een 964 C4 geen enkel probleem overigens (ook niet met 18%...). Desondanks op zeker moment de sneeuwkettingen gemonteerd. Niet omdat het nodig was, maar ik heb tot op heden nog nooit die dingen nodig gehad en omdat ik altijd meende te moeten melden dat je mijn kettingen in een mum van tijd kan monteren moest ik er aan geloven…
Het resultaat:
Met sneeuwkettingen op ging het bijna fout. Niet omdat de C4 ging glijden, maar omdat er een Touareg het nodig vond om een helling van 15% met naar schatting 50 km/u naar beneden te rijden. Wel midden op de weg natuurlijk… En toen er een tegenligger aankwam (ik) en de auto naar rechts moest begon het zaakje te schuiven. Gelukkig kon ik net op tijd stoppen en vol achteruit rijden om een telefoontje naar de ANWB te voorkomen.
De Touareg bestuurder was overigens een trage leerling. In mijn achteruitkijk spiegel zag ik dat hij na mij gepasseerd te hebben er weer vol vandoor ging, wederom in een slip geraakte, dat wederom net zonder schade redde en vervolgens bij de haarspeldbocht dwars de vangrail in. Ik moest lachen…
Later in de week weer gewoon zon en prachtige pistes. Hier een foto op de terugweg van een Sella Ronda plus (voor de kenner: de Sella Ronda + nog eens ruim 25 km aan alternatieve routes) met het dak open, wat een vreemd uitzicht geeft… (overigens wel de eerste kilometers de sneeuw van de ski’s afrijden, anders koel je wel heel goed af).
Aan het eind van de vakantie nog een 996 Carrera 4 Cabriolet met skidakdragers tegengekomen, maar helaas de camera niet bij ons.
Tot slot nog een foto van een van de pistes…
In totaal 2700 km gereden. Benzineverbruik: 1:8,5 (Duitse autobahn met 200+ waar het mocht en kon…) tot 1:6 (leuke bergweggetjes, dansend van bocht naar bocht). Olieverbruik 0,7 liter. Waarschijnlijk 1 boete (Oostenrijk, ong. 30 km/u te hard).
|
14 maart 2007 18:40 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Mooi verhaal en dito foto's.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 maart 2007 18:46 |
|
|
964Cee-4
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
|
Welkom weer (veilig) thuis.... namens een andere Amzone groene 911 !
Gaaf dat je het goed hebt gehad...
|
14 maart 2007 18:47 |
|
|
Jort
Groningen
|
Re: Wintersport met de 964 C4
Kijk aan, het goedmakertje voor de thuisblijvers. Erg prettig uitzicht.
Typische zelfoverschatting van een 4WD SUV rijder. "Ik kan harder dan de rest de berg op, dus ook harder de berg af!"
Absoluut...
Mooie plaatjes.
_________________________________________ Tjolk.
|
14 maart 2007 18:49 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Wintersport met de 964 C4
Terwijl dat alleen opgaat als er geen vangrails in haarspeldbochten zijn...
Mooi verhaal, gezond jaloers. ga dit jaar niet.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 maart 2007 20:36 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Idem
Anyway, Mooi dat alles naar behoefte is verlopen.
En ik zou ook heel hard lachen in hetzelfde geval. Boontje komt om zijn loontje. Gelukkig heb je hem kunnen ontwijken. (Zou het op een ombemand weggetje zijn geweest dan zou ik het heel spijtig vinden overigens... Maar om 2 keer bijna een tegenligger de weg af te duwen... )
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
14 maart 2007 20:54 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Mooi verhaal
|
14 maart 2007 21:55 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Prachtige foto's ook!
Jammer dat er dit jaar geen fotowedstrijd schijnt te zijn op http://www.porsche964.co.uk/
Ik heb hem trouwens net een mailtje gestuurd dat ik hoop dat hij weer een 964 Photo competition opstart.
Antwoord van John: te druk...
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
Laatst bijgewerkt door Roel 964 C2 op 15 maart 2007 1:45, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 maart 2007 22:15 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zeer mooi verhaal en dito foto's.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 maart 2007 1:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Leuk. Oostenrijk?
|
15 maart 2007 1:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
15 maart 2007 2:40 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
mooie foto's het wintersport gevoel is er meteen weer,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
15 maart 2007 9:09 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
200+ met ski's op het dak Zou niet graag achter je rijden.
Verder mooi verhaal maar huiver bij het idee om mijn 911'je zo te moeten laten lijden in de sneeuw.
|
15 maart 2007 9:25 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
|
15 maart 2007 10:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De skidakdragers zijn alleen voor ter plekke. Maar dan nog: ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Een ski weegt hoegenaamd niets en de dakdragers kunnen best wel wat hebben. Aangezien ik speciaal een extra set hogere steunen voor de achterzijde heb gekocht (voor de liefhebber: ik heb dus een set dakdragers over...) liggen de ski's volledig vlak zodat ze ook niet veel lift zullen genereren.
Ik denk dat een 911 op het circuit meer lijdt. Tuurlijk, pekel is niet zo goed voor een auto, maar bij thuiskomst heeft de auto een zeer grondige reinigingsbeurt gekregen.
Mijn 911 moet werken als een werkpaard, maar wordt (terecht) onderhouden als een liefhebbersauto.
|
15 maart 2007 11:16 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
15 maart 2007 11:18 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Ik ben een beetje TE zuinig op de 911 denk ik, vandaar.
Heb al moeite om in de regen te rijden
|
15 maart 2007 11:22 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Kijk, dat is eens een Porscheliefhebber die er ook met volle teugen van geniet en gebruik van maakt.
Het is er bij mij nog niet van gekomen, maar de winter dat we met 2 op skireis gaan, zal het ook met de 4S zijn
Ben overigens wel al in Südtirol geweest, maar dan wel de Sellaronde gedaan... met de fiets Prachtige streek !
|
15 maart 2007 12:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is in Nederland dan vrij beperkend... Nee, ik geniet iedere dag van de auto. En dat gaat uitstekend. Ik zie vaak Porsches van die leeftijd die er stukken minder uitzien.
(en ik heb geen garage bij mijn woning, dus nat wordt de auto toch wel)
|
15 maart 2007 13:27 |
|
|
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Ik gebruik de P. puur voor plezierritjes met mooi weer, daar is ie voor gekocht! Voor de dagelijkse ritten hebben we de gezinsauto.
|
15 maart 2007 13:58 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dito hier.
Niet omdat ik denk dat de P er niet tegen kan , maar daarvoor heb ik haar niet gekocht.
Ik ben wel niet bang van regen etc.
Dat is wel meermaals bewezen (ik denk oa aan de laatste Renntechrit)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 maart 2007 14:36 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als je een gezin hebt, dan is een gezinsauto idd veel handiger. Ik zit echter ong. 90% van de tijd alleen in de auto en voldoet de 911 voor mij dus als dagelijkse auto. Zodra er kinderen komen zal dat ongetwijfeld ook anders worden. Hoewel de auto van mijn vriendin prima voldoet tot en met de tweede....
|
15 maart 2007 14:59 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
leuk verhaal en dito foto's
kan dus prima, met een 911 naar de sneeuw en verbruik valt ook nog wel mee......
vraagje: skidragers alleen ter plaatse gebruikt, hoe heb je je skies dan meegenomen op de heen/terugreis (of lokale rentals ).
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
15 maart 2007 16:54 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Misschien een ski-luik?
|
15 maart 2007 18:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
In een 911?
|
15 maart 2007 18:19 |
|
|