Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:57



Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Hybride Porsche in de maak 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Hybride Porsche in de maak
Zojuist in de nieuwsbrief van PCE

Volgens een recent verschenen persbericht is de Hybride Porsche in de maak! Porsche maakte op de 'Salon International de l'Auto et accessoires' te Geneve bekend dat deze Porsche er voor 2010 zal zijn.

Lees verder


Wel een aardige voortgang van de discussie uit het draadje Porsche terug in de F1
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


08 maart 2007 0:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Eindelijk....

...na een Porsche op basis van de Touareg, nu ook een electrische....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


08 maart 2007 1:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
lindemans schreef:
Eindelijk....

...na een Porsche op basis van de Touareg, nu ook een electrische....
.....op basis van een prius... :shock:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


08 maart 2007 16:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
En als ik de verhalen hier op het forum moet geloven hebben ze nu al een problemen met de accu op peil houden in een Porsche :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


15 maart 2007 0:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Hybride techniek is en blijft onzinnig... Zowel bij een toyota als bij een Porsche.

http://clubs.ccsu.edu/recorder/editorial/editorial_item.asp?NewsID=188


15 maart 2007 1:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Helemaal correct Devils son.
Het is een hype om op deze manier aan het milieu te denken. Er wordt met heel veel producten niet stil gestaan bij de belasting van het milieu tijdens de hele life-cycle (van productie t/m sloop)

Ik heb enige jaren geleden al eens een heel artikel gelezen waarin deze theorie uit de doeken werd gedaan.
Zo is een papieren zak om je brood ook een veel hogere belasting voor het milieu dan een plastic zakje. Het kost namelijk meer energie om een papieren zak te maken, te transporteren (papier is nl zwaarder) en weer te vernietigen dan een plastic zakje.

Ik sta zelf ook nogal sceptisch tegenover het huidige hybride concept.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


15 maart 2007 14:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
juist Maurice,
vanmorgen een intervieuw met baas BMW gelezen: enige schoon alternatief aan huidige motoren is H2, en zij zijn er bezig.
Geen domme Priuzen met vervuilende accu's
Als Porsche niet goed oplet, morgen moeten wij allemaal BMW gaan kopen ...... :bang:
_________________________________________
crazy italian........


15 maart 2007 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928 S4 '91
Bericht 
Devils son schreef:
Hybride techniek is en blijft onzinnig... Zowel bij een toyota als bij een Porsche.

http://clubs.ccsu.edu/recorder/editorial/editorial_item.asp?NewsID=188


Veel te kort door de bocht :!:

Hybride is een prachtige techniek omdat

- je zo veel koppel bij lage toeren kunt krijgen zonder verlies aan pk's
- je voertuig stiller is
- je uitstoot minder is op plaatsen waar je het ook niet wilt hebben (stadsverkeeer)
- je energie terug kunt winnen bij zware auto's (ook zonder accu's zoals BMW bewijst!) in stadsverkeer en files.
- veel technieken niet specifiek voor hybride zijn, maar ook bij andere technieken nuttig zijn. Denk aan H2-voertuigen, de BMW remcapaciteiten, CH4-brandstofcellen, etc

Wat het geciteerde artikel terecht aanhaalt is dat uitstoot niet alles is en - met name in de VS - hybride ook een hype is. Accu's zijn niet altijd even milieuvriendelijk en de productie van een hybride kost veel. De milieuwinst is dus niet zo groot als vaak gedacht.

Ook is de levensduur van de hele techniek nog onbekend, al staan de eerste geproduceerde hybrides (2000) nu nog een mannetje, dus vooralsnog is er geen indicatie dat daar een probleem gaat optreden.

Waar het artikel echter de fout in gaat is de VS als maatstaaf te nemen. In de VS worden auto's nog maar zelden gerecycled. Er worden dus veel voorbeelden van giftige stoffen en energieverbruik van powerplants gegeven.

In Nederland en veel andere EU landen is dit wel goed geregeld en worden meer dan 80% van de grondstoffen hergebruikt en het overgrote merendeel van de giftige stoffen afgevangen zodat ze niet in het milieu komen.

Wat wel correct is, dat wie echt zuinig wil zijn geen Prius moet kopen, maar zo'n klein dingetje. Wie echter een middenklasser wil, vindt geen zuinigere benzine-auto dan een Prius (of het moet een Honda EMA zijn :D )

Persoonlijk heb ik niets tegen een Porsche met hybride techniek. Die Lexus GS 450h bewijst wat zo'n voertuig kan: V8 kracht met een verbruik van niet veel meer dan een 2 liter.

Misschien dat Porsche de techniek van de LS 600h - V8 mét hybride :shock: - kan gebruiken in een Cayenne of zo? :?: :twisted:


15 maart 2007 14:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928 S4 '91
Bericht 
Riccio4S schreef:
juist Maurice,
vanmorgen een intervieuw met baas BMW gelezen: enige schoon alternatief aan huidige motoren is H2, en zij zijn er bezig.
Geen domme Priuzen met vervuilende accu's
Als Porsche niet goed oplet, morgen moeten wij allemaal BMW gaan kopen ...... :bang:


Alleen jammer dat H2 niet aan bomen groeit ... :roll:

En dat H2-motoren waarschijnlijk brandstofcellen + electromotoren zullen zijn. Ofwel hybride techniek :x

Besef verder dat BMW achterloop bij hybride, maar juist een van de voorlopers is bij H2. Dus zie ook alles in dat licht ...

Volvo gooit zich weer op biobrandstoffen.

Ikzelf denk trouwens niet dat één techniek De Techniek zal zijn.


15 maart 2007 14:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ArminG schreef:

Veel te kort door de bocht :!:


Bij dit soort zaken is het kiezen tussen te kort door de bocht of een epistel waar vrijwel niemand zich doorheen zal worstelen.

Citaat:
Hybride is een prachtige techniek omdat

- je zo veel koppel bij lage toeren kunt krijgen zonder verlies aan pk's


Supercharger kan dat ook en voegt maar een fractie van het gewicht van de hybridetechniek toe.

Citaat:
- je voertuig stiller is


Moet je ook stille banden nemen, die vaak niet uitblinken in grip.

Citaat:
- je uitstoot minder is op plaatsen waar je het ook niet wilt hebben (stadsverkeeer)


Dat is idd een voordeel.

Citaat:
- je energie terug kunt winnen bij zware auto's (ook zonder accu's zoals BMW bewijst!) in stadsverkeer en files.


Zoals je al aangeeft heb je daar geen hybridetechniek voor nodig.

Citaat:
Wat het geciteerde artikel terecht aanhaalt is dat uitstoot niet alles is en - met name in de VS - hybride ook een hype is. Accu's zijn niet altijd even milieuvriendelijk en de productie van een hybride kost veel. De milieuwinst is dus niet zo groot als vaak gedacht.


Ik heb er nooit aan getwijfeld dat de Prius onder de streep milieuonvriendelijker is dan welke auto dan ook. Dit artikel toont aan dat het nog erger is dat ik vermoedde.

Het grote probleem is dat hybridetechniek vooral mooi werkt als je de rijstijl erop aanpast. Maar wie rijdt er nu zo precies? Daarnaast is de winst van hybride vooral op het CO2 vlak. Let wel, een gas dat jij en ik uitademen en waarvan het nog maar moet blijken dat het werkelijk milieuschade op zal leveren (ik vermoed van niet, Al Gore heeft zijn redenen om iets anders te beweren...).

Citaat:
Ook is de levensduur van de hele techniek nog onbekend, al staan de eerste geproduceerde hybrides (2000) nu nog een mannetje, dus vooralsnog is er geen indicatie dat daar een probleem gaat optreden.


Die 160.000 km zal wel ergens vandaan komen. Zoiets kun je testen. Ik weet ook van bepaalde batterijen dat je ze 1000x kan opladen...

Citaat:
Waar het artikel echter de fout in gaat is de VS als maatstaaf te nemen. In de VS worden auto's nog maar zelden gerecycled. Er worden dus veel voorbeelden van giftige stoffen en energieverbruik van powerplants gegeven.


Ook recyclen kost energie...

Citaat:
In Nederland en veel andere EU landen is dit wel goed geregeld en worden meer dan 80% van de grondstoffen hergebruikt en het overgrote merendeel van de giftige stoffen afgevangen zodat ze niet in het milieu komen.


Maar de Pruis scoort al slecht voordat je gaat kijken naar zware metalen die in het milieu komen. Het gaat om energieverbruik. En in totaal is dat meer dan een Hummer (!), over de levensduur bekeken:

When you pool together all the combined energy it takes to drive and build a Toyota Prius, the flagship car of energy fanatics, it takes almost 50 percent more energy than a Hummer - the Prius’s arch nemesis.

Citaat:
Wat wel correct is, dat wie echt zuinig wil zijn geen Prius moet kopen, maar zo'n klein dingetje. Wie echter een middenklasser wil, vindt geen zuinigere benzine-auto dan een Prius (of het moet een Honda EMA zijn :D )


Je kijkt nu dus naar het brandstofverbruik. Ik kijk naar het geheel. Dat is ook het meest interessant. De Prius is nu alleen econmisch in NL omdat er een BPM voordeel op zit.

Brandstofverbruik naar beneden kan onder meer door het gewicht aan te passen. Ergo: overbodige techniek achterwege laten. In die zin is voor Porsche de beste weg misschien wel de "Lotus-houding"... Gewoon weer een 911 op de markt zetten die 1.000 kg weegt of nog minder. Die markt zal er komen en de eerste ultralichte sportauto's zijn er al. En die zijn op zijn zachts gezegd niet minder leuk dan de zware tegenhangers met 2x zo veel vermogen.

De dagelijkse bruikbaarheid is alleen nog een probleem.

Citaat:
Persoonlijk heb ik niets tegen een Porsche met hybride techniek.


Ik heb er alles op tegen. Een sportauto hoort licht te zijn. En hybridetechniek is alleen op papier schoon. Op asfalt daarentegen...

Citaat:
Die Lexus GS 450h bewijst wat zo'n voertuig kan: V8 kracht met een verbruik van niet veel meer dan een 2 liter.


Marketingpraatjes. Ik heb de cijfers niet bij de hand. Maar als je een GS 450h tegenover een normale auto zet met een 2.0l motor, dan is de GS in de echte wereld een stuk onzuiniger.

Citaat:
Misschien dat Porsche de techniek van de LS 600h - V8 mét hybride :shock: - kan gebruiken in een Cayenne of zo? :?: :twisted:


Tuurlijk kan dat. De vraag is of je het moet willen. In een SUV maakt extra gewicht niet zo heel veel uit omdat een SUV toch al veel te zwaar is. Maar van de andere kant: een SUV kopen omdat deze milieuvriendelijk is, lijkt mij lachwekkend.


15 maart 2007 15:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Devils son, je droogt deze discussie op met zo'n deskundige antwoord!
Ik heb onder anderen gelezen dat BMW denkt aan installeren van megaphonen tegen uitlaten om wat erger sportssound te leten produceren door een milieuvriendelijk auto.............

kortoom,zijn hybriden saaie auto's ....that's the problem!
_________________________________________
crazy italian........


15 maart 2007 15:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Devils son schreef:
Maar van de andere kant: een SUV kopen omdat deze milieuvriendelijk is, lijkt mij lachwekkend.


Ook dit is erg kort door de bocht. Je kunt ook een SUV kopen voor de ruimte en veiligheid.. en dan kan het wel degelijk een issue zijn dat er SUV's zijn die milieuvriendelijker zijn dan anderen.

Verder wel een duidelijk verhaal 8)
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


15 maart 2007 15:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
roenkie schreef:
Je kunt ook een SUV kopen voor de ruimte en veiligheid.. en dan kan het wel degelijk een issue zijn dat er SUV's zijn die milieuvriendelijker zijn dan anderen.


Een SUV is in het algemeen zeker niet ruimer dan een ruime middenklasser.

Veiliger... voor de inzittenden en dan ook nog alleen passief. Dat kan een aankoopreden zijn natuurlijk, maar als je werkelijk het milieu voor ogen hebt, dan kun je best een auto vinden die net zo veilig is en beter is voor het milieu.

Laat ik het zo zeggen: milieufanaten zullen niet snel een SUV aanschaffen.


15 maart 2007 15:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
928 S4 '91
Bericht 
Devils son schreef:
roenkie schreef:
Je kunt ook een SUV kopen voor de ruimte en veiligheid.. en dan kan het wel degelijk een issue zijn dat er SUV's zijn die milieuvriendelijker zijn dan anderen.


Een SUV is in het algemeen zeker niet ruimer dan een ruime middenklasser.

Veiliger... voor de inzittenden en dan ook nog alleen passief. Dat kan een aankoopreden zijn natuurlijk, maar als je werkelijk het milieu voor ogen hebt, dan kun je best een auto vinden die net zo veilig is en beter is voor het milieu.

Laat ik het zo zeggen: milieufanaten zullen niet snel een SUV aanschaffen.


De Lexus hybrides zijn dan ook helemaal niet gericht op milieu-fanaten. :D

De Cayenne is een andere doelgroep dan de 911, en lijkt mij een ideal test-voertuig om hybride in te zetten. En anders die Sedan V8 Porsche. Dat is dezelfde doelgroep als voor de Lexus GS450 of LS600 ...

Ikzelf zou zo'n hybride best willen hebben. Zelfde pk's met een lager verbruik. Als je dat al niet positief vindt, komt dat vanzelf omdat onze regering en de EU allerlei onzin-belastingen en wetgeving gaan invoeren gerelateerd aan CO2 ... :roll:


15 maart 2007 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
klein test (om te zien hoeveel van ons gaan straks een milieuvriendelijke auto kopen......)

mijn 4S te koop (waarde circa 70mille) : ik vraag 30 mille ! :twisted:
bied maar!
_________________________________________
crazy italian........


15 maart 2007 16:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Devils son schreef:
Een SUV is in het algemeen zeker niet ruimer dan een ruime middenklasser.


Voor de inzittenden misschien niet.. maar m'n vader gebruikt z'n station ook zakelijk. hij verkoopt witgoed en bruingoed en dan is een wasmachine oid net iets makkelijker te vervoeren in een Cayenne oid dan in z'n E-combi. Dit zijn noodgevallen maar toch dingen waar hij op let bij aanschaf van een nieuwe auto.

Devils son schreef:
Laat ik het zo zeggen: milieufanaten zullen niet snel een SUV aanschaffen.


daar ben ik het helemaal mee eens :wink: Ik probeerde dit alleen te nuanceren door te stellen dat het milieu niet de hoofdreden hoeft te zijn om te kiezen voor een bepaalde auto maar dat dit wel mee kan spelen als een van de secundaire aspecten bij aanschaf. Daarom denk ik ook dat er een markt is voor hybride SUV's
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


15 maart 2007 16:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ArminG schreef:

De Lexus hybrides zijn dan ook helemaal niet gericht op milieu-fanaten. :D


Nee, dat begrijp ik. De geitenwollensokkendoelgroep winkelt bij Toyota uiteraard in de klasse Aygo.

Citaat:
De Cayenne is een andere doelgroep dan de 911, en lijkt mij een ideal test-voertuig om hybride in te zetten. En anders die Sedan V8 Porsche. Dat is dezelfde doelgroep als voor de Lexus GS450 of LS600 ...


Ik weet niet of Toyota op dezelfde doelgroep mikt als Porsche. En ik weet ook niet of Porsche wegkomt met hetgeen waar Toyota mee wegkomt. Het zou zo maar eens kunnen dat Porscheklanten niet aan de hybridetechniek willen.

Citaat:
Ikzelf zou zo'n hybride best willen hebben. Zelfde pk's met een lager verbruik.


10% verschil. Dat haalt BMW in de praktijk ook met de nieuwe 1. En dan zonder dat je een veel te zware auto krijgt (en in het geval Prius een extreem lelijke auto).

Citaat:
Als je dat al niet positief vindt, komt dat vanzelf omdat onze regering en de EU allerlei onzin-belastingen en wetgeving gaan invoeren gerelateerd aan CO2 ... :roll:


Die belastingen komen er ongeacht. Als de auto tzt niets meer uitstoot, dan heeft de regering het geld nog steeds nodig.

Mijn inschatting: over 5-10 jaar wordt hybride gezien als een verkeerde afslag of in een gunstiger geval een eerste goed bedoelde aanzet tot een wel succesvol idee.


15 maart 2007 18:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Riccio4S schreef:

mijn 4S te koop (waarde circa 70mille) : ik vraag 30 mille !


Is dit een vrijblijvend aanbod?


15 maart 2007 18:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Riccio4S schreef:
klein test (om te zien hoeveel van ons gaan straks een milieuvriendelijke auto kopen......)

mijn 4S te koop (waarde circa 70mille) : ik vraag 30 mille ! :twisted:
bied maar!

VERKOCHT
sans prejudice
_________________________________________
Got coffee?


15 maart 2007 18:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
roenkie schreef:
hij verkoopt witgoed en bruingoed en dan is een wasmachine oid net iets makkelijker te vervoeren in een Cayenne oid dan in z'n E-combi. Dit zijn noodgevallen maar toch dingen waar hij op let bij aanschaf van een nieuwe auto.


Ik denk hogere tildrempel en dan denk ik: weet je het zeker?

Ik denk tevens dat voor dit soort vervoer een busje beter werkt, maar je zal wel incidenteel vervoer bedoelen voor als de bedrijfswagen elders is ingezet.

Citaat:
Daarom denk ik ook dat er een markt is voor hybride SUV's


Die markt is er natuurlijk. Maar ik vind het een lachwekkend argument... Ik heb ook meer het idee dat het een soort compensatiedrang is voor het geval iemand miept over de milieubezwaren van een SUV: "maar dit is een milieuvriendelijke hybride".


15 maart 2007 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marco schreef:
VERKOCHT


Het bieden van de vraagprijs garandeert nog niet dat de koopovereenkomst tot stand zal komen...


15 maart 2007 18:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht 
Inderdaad het wordt de Panarama die Hybride wordt uitgevoerd.
De Panarama zal er volgens mij in 2009 zijn. De Hybride versie in 2010.

(Bron: Autoweek)

Leander
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


15 maart 2007 18:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Devils son schreef:
Marco schreef:
VERKOCHT


Het bieden van de vraagprijs garandeert nog niet dat de koopovereenkomst tot stand zal komen...


Toch wel, als het aanbod wordt aanvaard is er een overeenkomst :wink:

Proficiat Marco 8)


15 maart 2007 19:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
ArminG schreef:


Ikzelf zou zo'n hybride best willen hebben. Zelfde pk's met een lager verbruik.


10% verschil. Dat haalt BMW in de praktijk ook met de nieuwe 1.


10%?

Afhankelijk van rijstijl rijd je gemiddeld 1:16 tot 1:21 met een Prius.

Da's toch wel meer dan 10% verschil lijkt mij.
_________________________________________
Tjolk.


15 maart 2007 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Bericht 
Devils son schreef:
roenkie schreef:
Je kunt ook een SUV kopen voor de ruimte en veiligheid.. en dan kan het wel degelijk een issue zijn dat er SUV's zijn die milieuvriendelijker zijn dan anderen.


Een SUV is in het algemeen zeker niet ruimer dan een ruime middenklasser.

Veiliger... voor de inzittenden en dan ook nog alleen passief. Dat kan een aankoopreden zijn natuurlijk, maar als je werkelijk het milieu voor ogen hebt, dan kun je best een auto vinden die net zo veilig is en beter is voor het milieu.

Laat ik het zo zeggen: milieufanaten zullen niet snel een SUV aanschaffen.


Argument tegen de milieufanaten op verjaardagen en feestjes:

Op een dag met veel smog, is overigens de lucht die uit mijn SUV (Volvo XC90 V8 ULEV II) komt zelfs schoner dan de lucht die erin gaat 8)


15 maart 2007 19:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 176 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 986afterfjr, Strauss


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.