Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 8:54

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Wintersport met de 964 C4 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Wintersport met de 964 C4
Inmiddels weer terug en bij deze een verslag van de reis…

Sneeuw lag er genoeg op de piste. Op de wegen lag (op een enkele dag na) niets, dus het was goed doorrijden. Ook de parkeerplaats bij de piste was niet voorzien van een laagje sneeuw.

Afbeelding

Wat hoger in de bergen lukte het wel om een plaatje te schieten van de 964 in de sneeuw. Ditmaal voorzien van ski’s…

Afbeelding

Halverwege de week ging het sneeuwen. In eerste instantie redelijk natte sneeuw. Omdat de piste die dag ook erg slecht was besloten om met de auto over de leuke bergweggetjes te gaan rijden. Bij aanvang een prima idee…

Afbeelding

Het begon echter al snel goed te sneeuwen en uiteindelijk viel er die dag zo’n 25 cm… Met winterbanden en een 964 C4 geen enkel probleem overigens (ook niet met 18%...). Desondanks op zeker moment de sneeuwkettingen gemonteerd. Niet omdat het nodig was, maar ik heb tot op heden nog nooit die dingen nodig gehad en omdat ik altijd meende te moeten melden dat je mijn kettingen in een mum van tijd kan monteren moest ik er aan geloven…

Het resultaat:

Afbeelding

Met sneeuwkettingen op ging het bijna fout. Niet omdat de C4 ging glijden, maar omdat er een Touareg het nodig vond om een helling van 15% met naar schatting 50 km/u naar beneden te rijden. Wel midden op de weg natuurlijk… En toen er een tegenligger aankwam (ik) en de auto naar rechts moest begon het zaakje te schuiven. Gelukkig kon ik net op tijd stoppen en vol achteruit rijden om een telefoontje naar de ANWB te voorkomen.

De Touareg bestuurder was overigens een trage leerling. In mijn achteruitkijk spiegel zag ik dat hij na mij gepasseerd te hebben er weer vol vandoor ging, wederom in een slip geraakte, dat wederom net zonder schade redde en vervolgens bij de haarspeldbocht dwars de vangrail in. :bang: Ik moest lachen…

Later in de week weer gewoon zon en prachtige pistes. Hier een foto op de terugweg van een Sella Ronda plus (voor de kenner: de Sella Ronda + nog eens ruim 25 km aan alternatieve routes) met het dak open, wat een vreemd uitzicht geeft… (overigens wel de eerste kilometers de sneeuw van de ski’s afrijden, anders koel je wel heel goed af).

Afbeelding

Aan het eind van de vakantie nog een 996 Carrera 4 Cabriolet met skidakdragers tegengekomen, maar helaas de camera niet bij ons.

Tot slot nog een foto van een van de pistes…

Afbeelding

In totaal 2700 km gereden. Benzineverbruik: 1:8,5 (Duitse autobahn met 200+ waar het mocht en kon…) tot 1:6 (leuke bergweggetjes, dansend van bocht naar bocht). Olieverbruik 0,7 liter. Waarschijnlijk 1 boete (Oostenrijk, ong. 30 km/u te hard).

14 maart 2007 18:40
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi verhaal en dito foto's. :wink:

14 maart 2007 18:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 Carrera 4 - is niet meer... snif
Bericht 
Welkom weer (veilig) thuis.... namens een andere Amzone groene 911 !
Gaaf dat je het goed hebt gehad... :!:

14 maart 2007 18:47
Profiel
Groningen
Bericht Re: Wintersport met de 964 C4
Devils son schreef:
Wat hoger in de bergen lukte het wel om een plaatje te schieten van de 964 in de sneeuw. Ditmaal voorzien van ski’s…

Kijk aan, het goedmakertje voor de thuisblijvers. Erg prettig uitzicht. 8)

Citaat:
Met sneeuwkettingen op ging het bijna fout. Niet omdat de C4 ging glijden, maar omdat er een Touareg het nodig vond om een helling van 15% met naar schatting 50 km/u naar beneden te rijden. Wel midden op de weg natuurlijk… En toen er een tegenligger aankwam (ik) en de auto naar rechts moest begon het zaakje te schuiven. Gelukkig kon ik net op tijd stoppen en vol achteruit rijden om een telefoontje naar de ANWB te voorkomen.

Typische zelfoverschatting van een 4WD SUV rijder. "Ik kan harder dan de rest de berg op, dus ook harder de berg af!"
Absoluut...

Mooie plaatjes.

14 maart 2007 18:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Wintersport met de 964 C4
Jort schreef:
"Ik kan harder dan de rest de berg op, dus ook harder de berg af!"

Terwijl dat alleen opgaat als er geen vangrails in haarspeldbochten zijn... :cheesy:

Mooi verhaal, gezond jaloers. ga dit jaar niet. :cry:

14 maart 2007 20:36
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Idem :cry:

Anyway, Mooi dat alles naar behoefte is verlopen.

En ik zou ook heel hard lachen in hetzelfde geval. Boontje komt om zijn loontje. Gelukkig heb je hem kunnen ontwijken. (Zou het op een ombemand weggetje zijn geweest dan zou ik het heel spijtig vinden overigens... Maar om 2 keer bijna een tegenligger de weg af te duwen... :roll: )

14 maart 2007 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Mooi verhaal :)

14 maart 2007 21:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
PF #87
Heesch
Bericht 
Prachtige foto's ook!
Jammer dat er dit jaar geen fotowedstrijd schijnt te zijn op http://www.porsche964.co.uk/

Ik heb hem trouwens net een mailtje gestuurd dat ik hoop dat hij weer een 964 Photo competition opstart.

Antwoord van John: te druk...

Laatst bijgewerkt door Roel 964 C2 op 15 maart 2007 1:45, in totaal 1 keer bewerkt.

14 maart 2007 22:15
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zeer mooi verhaal en dito foto's.

Laatste update 22/10/2013

15 maart 2007 1:20
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Leuk. Oostenrijk?

15 maart 2007 1:32
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
wolf schreef:
Oostenrijk?

Nee: Italië.

15 maart 2007 2:40
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
mooie foto's het wintersport gevoel is er meteen weer,

robert

15 maart 2007 9:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
200+ met ski's op het dak :shock: Zou niet graag achter je rijden.
Verder mooi verhaal maar huiver bij het idee om mijn 911'je zo te moeten laten lijden in de sneeuw. :roll:

15 maart 2007 9:25
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Devils son schreef:
wolf schreef:
Oostenrijk?

Nee: Italië.

Leuker.

15 maart 2007 10:12
Profiel
Bericht 
porscheware schreef:
200+ met ski's op het dak :shock: Zou niet graag achter je rijden.

De skidakdragers zijn alleen voor ter plekke. Maar dan nog: ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Een ski weegt hoegenaamd niets en de dakdragers kunnen best wel wat hebben. Aangezien ik speciaal een extra set hogere steunen voor de achterzijde heb gekocht (voor de liefhebber: ik heb dus een set dakdragers over...) liggen de ski's volledig vlak zodat ze ook niet veel lift zullen genereren.

Citaat:
Verder mooi verhaal maar huiver bij het idee om mijn 911'je zo te moeten laten lijden in de sneeuw. :roll:

Ik denk dat een 911 op het circuit meer lijdt. Tuurlijk, pekel is niet zo goed voor een auto, maar bij thuiskomst heeft de auto een zeer grondige reinigingsbeurt gekregen.

Mijn 911 moet werken als een werkpaard, maar wordt (terecht) onderhouden als een liefhebbersauto.

15 maart 2007 11:16
Profiel
Bericht 
wolf schreef:
Leuker.

Precies.

15 maart 2007 11:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Ik ben een beetje TE zuinig op de 911 denk ik, vandaar.
Heb al moeite om in de regen te rijden :roll:

15 maart 2007 11:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Kijk, dat is eens een Porscheliefhebber die er ook met volle teugen van geniet en gebruik van maakt.

Het is er bij mij nog niet van gekomen, maar de winter dat we met 2 op skireis gaan, zal het ook met de 4S zijn 8)

Ben overigens wel al in Südtirol geweest, maar dan wel de Sellaronde gedaan... met de fiets :wink: Prachtige streek !

15 maart 2007 12:37
Profiel
Bericht 
porscheware schreef:
Heb al moeite om in de regen te rijden :roll:

Dat is in Nederland dan vrij beperkend... Nee, ik geniet iedere dag van de auto. En dat gaat uitstekend. Ik zie vaak Porsches van die leeftijd die er stukken minder uitzien.

(en ik heb geen garage bij mijn woning, dus nat wordt de auto toch wel)

15 maart 2007 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Bericht 
Ik gebruik de P. puur voor plezierritjes met mooi weer, daar is ie voor gekocht! Voor de dagelijkse ritten hebben we de gezinsauto.

15 maart 2007 13:58
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dito hier.
Niet omdat ik denk dat de P er niet tegen kan , maar daarvoor heb ik haar niet gekocht.
Ik ben wel niet bang van regen etc.
Dat is wel meermaals bewezen (ik denk oa aan de laatste Renntechrit)

Laatste update 22/10/2013

15 maart 2007 14:36
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
porscheware schreef:
Ik gebruik de P. puur voor plezierritjes met mooi weer, daar is ie voor gekocht! Voor de dagelijkse ritten hebben we de gezinsauto.

Als je een gezin hebt, dan is een gezinsauto idd veel handiger. Ik zit echter ong. 90% van de tijd alleen in de auto en voldoet de 911 voor mij dus als dagelijkse auto. Zodra er kinderen komen zal dat ongetwijfeld ook anders worden. Hoewel de auto van mijn vriendin prima voldoet tot en met de tweede....

15 maart 2007 14:59
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
leuk verhaal en dito foto's :!:
kan dus prima, met een 911 naar de sneeuw en verbruik valt ook nog wel mee......
vraagje: skidragers alleen ter plaatse gebruikt, hoe heb je je skies dan meegenomen op de heen/terugreis (of lokale rentals :?: ).

15 maart 2007 16:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Misschien een ski-luik?

15 maart 2007 18:05
Profiel
Bericht 
Eric P schreef:
Misschien een ski-luik?

In een 911? :scratch:

15 maart 2007 18:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende