Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:37



Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Wie tankt er bij de Tango ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Was toch serieus bedoeld.... :(


15 maart 2007 10:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
In de tank schepen wordt inderdaad ook benzine verladen. En er worden van verschilelnde merken geladen op deze schepen. maar gewoon door elkaar gooien dat gebeuert echt niet.
Nadat een schip is leeg gemaakt wordt er een analyse gedaan dat het schip schoon is voordat het prodcut van een andere maatschappij erin komt. Dit wordt door een onafhankelijke surveyor gedaan.
Dit om aansprakelijkheden van verontreining te voorkomen.

Benzine is benzine. Alleeen de dope is anders en deze is nou wat per merk verschilt een wat het Totallium, Excellium of V-power maakt of gewoon jan-boeren-fluitjes benzine.

Echter omdat niet alle merken een raffinaderij overall hebben staan wordt er gewoon een swap deal opgezet. Ik lever voor jouw benzien hier en jij levert voor mij benzine daar. Op deze manier besparen we grote logistieke kosten ...


15 maart 2007 10:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
gast schreef:

Alleen bij zeer specifieke producten als V power etc niet.


Precies de reden waarom ik altijd Excellium of Ultimate tank.


15 maart 2007 13:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
gast schreef:
precies de reden waarom ik er niet tank.
dat heb ik met mijn Saab een keer gedaan en die raakte ZO van slag van die Shell troep dat ie op de Duitse autobahn niet sneller wou dan 110 km/u.


Uitermate vreemd verhaal. Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat de Saab ernstig vervuild was en de oplossende eigenschappen van V-power (hetgeen uit tests V-power blijkt te bezitten) het vuil los hebben geweekt en zo problemen hebben veroorzaakt (een beetje zoals met vol-syntheet in een motor mikken die al tien jaar lang op mineraal rijdt).

Citaat:
Wel een bewijs dat die speciale brandstoffen "anders" dan anders zijn. :shock:


Maar niet dat ze slechter zijn...

Citaat:
Maar of het beter voor de auto is dat betwijfel ik. Mijn P is voor 1998 ontwikkeld met en voor de toenmalige benzines. Alles wat erna is ontwikkeld vertrouw ik niet maar zo. Pas als de P dealer tegen me zegt dat ik het moet doen dan gebeurt dat. Niet omdat de benzine maatschappij zegt dat het beter is. Marketing en Milieu is daar eerder de grondslag van dan techniek denk ik.
:roll:


Het is een feit dat de V-power (die ik in NL niet tank), Ultimate en Excellium milieuvoordelen hebben wegen laag zwavelgehalte. Maar het is meer dan alleen maar marketing en milieu. En zelfs al zou het alleen maar beter zijn voor het milieu, dan nog vind ik het een goed idee. Het is uiteindelijk wel het milieu waar ik in stap als ik de Porsche uit stap.

(en ik heb wat te compenseren aangezien ik een cat-bypass onder de auto heb :oops: )


15 maart 2007 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
gast schreef:
1) als het iets met vervuiling te maken had dan zou het dus zichzelf op moeten lossen en zou het probleem niet weg zijn met "ouderwetse" brandstof. Dus ik hou het voorlopig op een motor die niet tegen moderne brandstof kan.


Niet noodzakelijk... Ik merk echter wel op dat als V-power echt dit soort problemen veroorzaakt bij oudere auto's er wel een aflevering van Kassa aan gewijd zou zijn. Of anderszins meer over te vinden moet zijn.

Citaat:
3) Milieu is maffia voor mij. :x Maar goed. Ik plant boompjes op mijn erf om klimaat neutraal te rijden. Doen we allebei iets goeds voor het milieu :wink:


Nou vind ik dat het milieuargument in 99 vd 100 gevallen wordt misbruikt, maar dat neemt niet weg dat je op een verstandige manier er mee moet omgaan.

Het zal mij overigens niet verbazen indien in mijn tuin meer CO2 wordt opgenomen, want ik heb aardig wat bomen in de tuin die ook nog eens een respectabele grootte hebben... Ik ben dus eigenlijk een enorme milieufreak. :wink:


15 maart 2007 15:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
gast schreef:
Het blijft een vreemd verhaal, dat ben ik met je eens.


Op zich ben ik er wel in geïnteresseerd. Hoewel ik inmiddels wel zeker weet dat ook de Duitse V-power 100, Aral Ultimate 100 enz. bij mijn auto de prestaties niet vermindert, vraag ik mij wel af wat nu precies het probleem was.


15 maart 2007 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
gast schreef:

Om even op Porsche terug te komen, mijn 98er 996 is dus al enigzins gedateerd en niet voor nieuwerwetse brandstoffen "gemaakt". Het verschil met de 88 er Saab is aan de andere kant ook al weer 10 jaar dus het effect van moderne benzine op een 996 zal wel meevallen. Toch waag ik me er niet aan. Lesje geleerd zeg maar.


Als dat echt zo zou zijn krijg je een probleem. Brandstoffen veranderen. Ook de gewone 95 RON. Er zal op termijn ook ethanol toegevoegd moeten worden aan brandstof. Hoe dan ook, mijn auto is van 1991 en die blieft de nieuwe brandstoffen wel. Het probleem lijkt mij dan ook meer van uitzonderlijke aard.


15 maart 2007 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Leuk om alle reacties even te lezen, ik werk zelf als vertegenwoordiger bij een oliemaatschappij, dus ik hoor veel van dit soort verhalen.

Mocht het zo zijn dat die volvo dealer inderdaad problemen treft bij auto's die bij de Tango hebben getanked, dan heeft dat specifieke station gewoon een probleem in zijn tanks, bijvoorbeeld water.
Alle stations in Nederland betrekken hun brandstoffen van een stuk of 3 raffinaderijen hier in Nederland. En verhalen over kwaliteit en rest partijen hoor je regelmatig maar zijn echt broodje aap verhalen. Naar mijn mening geld dat zelfde voor het verhaal over de extra additieven die bepaalde merken zouden toevoegen aan hun brandstoffen (de specials uitgezonderd zoals Ultimate, Vpower enz.).
Mensen zien inderdaad dat diverse merken op dezelfde depots staan te laden, maar de prijs die je betaald voor diezelfde brandstof bij verschillende maatschappijen kan verschillen, leuk om dan te zeggen dat je additieven toevoegd, maar het zit hem puur in het feit dat de ene partij nou eenmaal goedkoper werkt dan de ander. Wanneer je Schumi op de loonlijst hebt staan en kapitalen uitgeeft aan het uiterlijk van stations, reclame's en dergelijke dan heb je simpelweg meer vaste kosten die in de liters terug verdiend moeten worden.

Alle witte pompen krijgen geleverd van de majors, alleen kunnen ze zelf bepalen wie het goedkoopste is en wie de tanks dus vol mag gooien. Er word echt geen onderscheid gemaakt op de depots welke liters naar welk station gaan. De goedkopere onbemande pompen leveren dus ook geen mindere kwaliteit, achter alle bekende onbemande pompen zitten grote merken, zoals al eerder werd gezegd: Tango is onderdeel van Q8 en zo heb je ook Firezone wat een onderdeel is van Texaco/Salland Olie, Elan is volgens mij onderdeel van Total en Tinq/ANWB zijn onderdeel van Gulf.
De reden dat onbemande station goedkoper zijn zit hem puur in de lagere kosten (personeel) en de hoge omzet snelheid.
_________________________________________
http://www.digi-shape.nl


15 maart 2007 18:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Achter de duinen.
Bericht 
Lijkt mij een duidelijk antwoord.


15 maart 2007 18:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
toch leuk om elke keeer dezelfde foute verondestellingen te zien oveigens.

Ik werk bij een van de oil majors. De meeste retail stations van ons zijn dus niet van ons maar gewoon van zelfstandigen, die gebruikmaken van een "huisstijl" en daar dus benzine e.d. voor geleverd krijgen.

Feit is natuurlijk dat die huisstijl terug verdiend moet worden maar dat benzine nou eenmaal geen omzet genereerd maar klanten (want iedereen moet rijden) dus in de benzien valt weining te halen. Dus dat de Shell bv daarom duurder is dan de witte is grotendeels gel.l.

Omzet wordt gemaakt op baterijen, sigaretten, sneop, ijs, bloemen etc dus alles behalev de benzine. Wel veel marge zit op olien/smeermiddlen.

terugkomend op de benzines : zoals ik dus ook al eerder meldde - er zijn maar een paart raffinaderijen in de botlek en daar betrekt iedereen hier zijn benzine van. Onderscheidend zijn de dopes en de zwavelarme benzines.

Dus qualiteit maakt weinig uit, is bij alle merken hetzelfde - alleen contaminatie wat uit de tank en leidingwerk van het betreffende station komt kan de zaak beinvloeden.

Dus terugkomend op de hoofdvraag "wat moet ik tanken": het goedkoopste dat in de auto kan qua RON getal en dat is goed genoeg. Benzine is maar een commoditie dus warom teveel betalen als het niets uitmaakt.


15 maart 2007 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
ToonRientjens schreef:
Omzet wordt gemaakt op baterijen, sigaretten, sneop, ijs, bloemen etc dus alles behalev de benzine. Wel veel marge zit op olien/smeermiddlen.



Ik hoop voor de olie major dat je niet teveel met cijfertjes (en lettertjes) te maken hebt.

Omzet en (winst)marge zijn twee verschillende dingen. Uit ervaring weet ik dat de omzet voor snoepjes, ijsjes en bloemen in het niet valt bij de omzet voor brandstoffen. :wink:
_________________________________________
Tjolk.


15 maart 2007 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
keep dreaming - het meeste geld wordt verdient met de non-fuels.


Laatst bijgewerkt door Toon op 15 maart 2007 20:33, in totaal 1 keer bewerkt.



15 maart 2007 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
ToonRientjens schreef:
keep dreaming


Zou je even de definitie voor omzet willen geven? :roll:
_________________________________________
Tjolk.


15 maart 2007 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
ToonRientjens schreef:
Feit is natuurlijk dat die huisstijl terug verdiend moet worden maar dat benzine nou eenmaal geen omzet genereerd maar klanten (want iedereen moet rijden) dus in de benzien valt weining te halen. Dus dat de Shell bv daarom duurder is dan de witte is grotendeels gel.l.
.


Ik ben het vrijwel helemaal met je eens, behalve met bovenstaande, dat vind ik nou gel.l ;-)

Waarom zou je anders met onbemande stations gaan werken? Als het geen jij verteld waar is dan ben je als oliemaatschappij toch gek om juist die shop weg te laten en alleen maar brandstof te verkopen?

Edit: Ik wil dus niet zeggen dat er niks verdiend wordt in de shop, maar het belangrijkste aandeel komt voort uit de brandstoffen.
_________________________________________
http://www.digi-shape.nl


15 maart 2007 20:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Dus heeft de olie maatschappij dus ook "bijna" geen retail stations meer in eigen beheer (zogenaamde company owned and company operated) en zijn deze van ondernemers (dealer owned dealer operated) die hun geld grotendeels verdienen op de non-fuels en eventueel een wasstraatje en de benzine als instrument gebruiken om de klanten binnen te halen (hoewel de marge dus niet zo groot is maar de omzet wel ivm met het turnedover volume en dat als een soort basis inkomen hebben maar dat is GEEN vetpot).


15 maart 2007 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
ToonRientjens schreef:
Dus heeft de olie maatschappij dus ook "bijna" geen retail stations meer in eigen beheer (zogenaamde company owned and company operated) en zijn deze van ondernemers (dealer owned dealer operated) die hun geld grotendeels verdienen op de non-fuels en eventueel een wasstraatje en de benzine als instrument gebruiken om de klanten binnen te halen (hoewel de marge dus niet zo groot is maar de omzet wel ivm met het turnedover volume en dat als een soort basis inkomen hebben maar dat is GEEN vetpot).


Dan blijft de vraag, waarom zou je als dealer of company nou een onbemand station willen hebben? Dan zou je toch gek zijn dat je die shop weg doet?

Natuurlijk is het zo dat er locaties zijn waar je enorm veel kan verdienen in de shop, zeker wanneer je tegenover een school zit bijvoorbeeld, maar er zijn bijna geen stations waar ze meer verdienen aan de shop dan aan de brandstof zoals jij een paar berichten terug schrijft.

(Overigens zijn bij ons wel de meeste stations Company operated)

Volgens mij zijn we al behoorlijk off topic, ik denk dat we het er wel over eens zijn dat brandstof kwaliteit niet zozeer te maken heeft met het merk maar meer met de brandstof huishouding op een bepaalde locatie. En dat mensen niet bang hoeven te zijn om met hun auto's bij een goedkoop station te tanken.
_________________________________________
http://www.digi-shape.nl


15 maart 2007 21:01
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Pterps daar zijn we idd over eens. Benzine is Benzine!

en waarom geen onbemande? nou dat hangt af van de locatie en de uitbater wat de beste keuze is ..... Het heeft alles te maken met de locale of zelfs plaatselijke markt.

Een stapje verder: In de States willen ze juist bediening en in sommige zuid amerikaanse landen verwachten ze ook oil-service etc en daar heb je dus weer mensen voor nodig ....


15 maart 2007 21:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Langs de snelweg: Tinq, onbemand
Paar kilometer verderop langs dezelfde snelweg: Shell, bemand
_________________________________________
Tjolk.


15 maart 2007 21:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
en die mensen kosten daar dan precies weer geen drol.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 maart 2007 21:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
ToonRientjens schreef:
Omzet wordt gemaakt op baterijen, sigaretten, sneop, ijs, bloemen etc dus alles behalev de benzine.


:roll: Yeah right!

Dan ben ik zeker één van de weinigen die bij de bezinepomp (overigens ook net zo goed Tango als Shell) normaal gesproken meer geld uitgeeft aan benzine (Porsche) en diesel (zakelijk) dan aan broodjes (niet te vreten), sigaretten (rook niet) en pepermuntjes (heeeel soms). :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


15 maart 2007 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
ToonRientjens schreef:
....maar dat benzine nou eenmaal geen omzet genereerd....

:roll: :roll: :?:

Jort schreef:
ToonRientjens schreef:
keep dreaming

Zou je even de definitie voor omzet willen geven? :roll:

:thumleft: ben benieuwd bij welke shop er meer aan aanverwante artikelen dan aan benzine aan omzet wordt gegenereerd.... :roll:


15 maart 2007 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zo zijn er wel meer.
Al een paar keer een reportage geweest van een Esso tankstation met shop en CarWash in Hamburg.
Je wilt niet weten wat die aan omzet in de shop draaien.
Ze zijn 24/24 open werken met een hooppersoneel en zelfs een vaste ordedienst om de massa toestroom voor de winkel en rond het tankstation in goede banen te leiden.
En ik ben zeker dat dit niet het enigste is waarvan het tabnkstation mooi meegenomen is , maar niet meer de hoofdinbreng
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


15 maart 2007 22:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Nog 1 keertje dan: www.vandale.nl

om·zet (de ~ (m.))
1 som van alle opbrengsten uit de verkoop gedurende een bepaalde periode

winst (de ~ (v.), ~en)
1 verkregen voordeel => gewin, winstcijfers

(en in normale woorden: winst = omzet - inkoop).... Er zullen ongetwijfeld wel een paar stations zijn te vinden waarbij de omzet uit de shop hoger is dan de omzet van de benzine/diesel/gas, maareh, 99% zal het andersom zijn :cheesy:

(maar ik ben dan ook geen zelfstandig ondernemer, dus wat weet ik ervan ;) )


Laatst bijgewerkt door Pascal op 15 maart 2007 23:51, in totaal 1 keer bewerkt.



15 maart 2007 23:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Het verschil omzet en winst blijkt nog al ingewikkeld te zijn :wink:

Reken maar dat de meeste omzet met de verkoop van benzines wordt gemaakt en de shop maar een klein percentage van de omzet bepaald.
De winst echter op benzine is gering per liter en redelijk groot om artikelen uit de shop.
Je moet dus heel veel liters benzine verkopen om een gelijke winst te behalen als het verkopen van kopjes koffie en belegde broodjes.
Ik kan me dus wel voorstellen dat een groot deel van de winst juist weer door de shop wordt gegenereerd.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


Laatst bijgewerkt door maurice op 16 maart 2007 0:01, in totaal 1 keer bewerkt.



15 maart 2007 23:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
:lol:
paSCal schreef:
(en in normale woorden: winst = omzet - inkoop

bijna..... :wink:

Maar heb wel weer wat geleerd...... geen verschil tussen gewone 95 van Shell, Esso, Q8, Texaco of wat dan ook in NL


15 maart 2007 23:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cayman_S


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.