Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:13

Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Hybride Porsche in de maak 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Carrera4s schreef:

Toch wel, als het aanbod wordt aanvaard is er een overeenkomst :wink:

Een vraagprijs opgeven is een uitnodiging tot het doen van een bod welke nog dient te worden geaccepteerd. Pas dan ontstaat een overeenkomst.

15 maart 2007 20:04
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

10%?

Afhankelijk van rijstijl rijd je gemiddeld 1:16 tot 1:21 met een Prius.

Da's toch wel meer dan 10% verschil lijkt mij.

Ik weet niet waar jij die 1:16 en 1:21 vandaan haalt. De 10% komt uit een test van de Dure Toyota SUV met en zonder hybride. De hybride bleek in die test maar 10% zuiniger.

15 maart 2007 20:06
Profiel
Bericht 
classiccarl 2.4 schreef:

Argument tegen de milieufanaten op verjaardagen en feestjes:

Op een dag met veel smog, is overigens de lucht die uit mijn SUV (Volvo XC90 V8 ULEV II) komt zelfs schoner dan de lucht die erin gaat 8)

We doen het volgende. Ik ga een uurtje zitten in een ruimte met die vervuilde buitenlucht en jij in een ruimte met die uitlaatgassen...

Wedden dat jij op zeker moment deze claim wenst in te trekken?

15 maart 2007 20:08
Profiel
Groningen
Bericht 
Zal o.a. met het gewicht van de SUV te maken hebben.

Een Prius rijdt al snel 20-25% zuiniger dan een gelijk vermogende middenklasser van die orde van grootte.

Zie voor verbruikscijfers bijvoorbeeld de reviews op de Autoweek site. Zelfs bij doortrappen schijnt 1:16 geen probleem te zijn.

En volgens een test binnen de EEC norm, gecontroleerd door TNO, is zelfs 1:24 mogelijk, zonder langzamer te rijden dan de aangeduide maximum snelheden.

http://www.john2211.nl/Hybride_eigenaren.htm

Toyota is bezig om de extra techniek de helft lichter en ruim de helft goedkoper te maken voor de nieuwe Prius. Dat zal ongetwijfeld ook bijdragen aan de ontwikkeling van overige hybride modellen.

Laatst bijgewerkt door Jort op 15 maart 2007 20:21, in totaal 1 keer bewerkt.

15 maart 2007 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Bericht 
Devils son schreef:
classiccarl 2.4 schreef:

Argument tegen de milieufanaten op verjaardagen en feestjes:

Op een dag met veel smog, is overigens de lucht die uit mijn SUV (Volvo XC90 V8 ULEV II) komt zelfs schoner dan de lucht die erin gaat 8)

We doen het volgende. Ik ga een uurtje zitten in een ruimte met die vervuilde buitenlucht en jij in een ruimte met die uitlaatgassen...

Wedden dat jij op zeker moment deze claim wenst in te trekken?

De lucht is schoner, dwz minder fijnstof. Over het O2 gehalte heb ik het niet gehad :evil:
Het gaat over schone lucht, niet over zuurstofarme lucht.
Ga eens een uurtje op de Mt Everest zitten in de schone lucht.... :wink:

15 maart 2007 20:19
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat fijnstof levert in elk geval de staat België weer een hoop geld op.
Tot en met vrijdagavond zijn hier in België op de snelwegen vanaf gisteren snelheidsbegrenzingen tot 90km/u. (nieuwe wet die van toepassing is)
Ik verwacht dat ze dit dus wel de halve zomer gaan toepassen daar er dan meer sprake is van smog dan in het voorjaar.
Toeristen , jullie zijn ook gewaarschuwd.
En waar is dit nu ideaal voor :?: Jawel , om te flitsen. De politiediensten zijn erg actief en vertellen fier dat ze 's morgens een massa mensen geflitst hebben. 's avonds was het minder daar nog maar 30% te snel reed.
Ook vandaag op de radio (in die 10 minuten dat ik in de wagen heb gezeten) was er een melding waar flitsers staan. Liefst op 14 plaatsen op dat moment.
Zuivere lucht Bullshit , KassaKassa ..... waarvoor anders dacht je :bang:

Leuke voetnota : De politieman haalde een leuk bewezen feit aan. Vrachtwagens die 120 rijden vervuilen de lucht 50% meer dan dat ze 90 rijden. Euhm , zijn die niet allemaal en het hele jaar door verplicht begrensd op 90 :clown:

Laatste update 22/10/2013

15 maart 2007 21:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Wat is de overeenkomst tussen Belgie en Nederland?

911-lover schreef:

Dit zijn toch geen grappen meer :cry:

15 maart 2007 23:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
911-lover schreef:
Dat fijnstof levert in elk geval de staat België weer een hoop geld op.
Tot en met vrijdagavond zijn hier in België op de snelwegen vanaf gisteren snelheidsbegrenzingen tot 90km/u. (nieuwe wet die van toepassing is)
Ik verwacht dat ze dit dus wel de halve zomer gaan toepassen daar er dan meer sprake is van smog dan in het voorjaar.
Toeristen , jullie zijn ook gewaarschuwd.
En waar is dit nu ideaal voor :?: Jawel , om te flitsen. De politiediensten zijn erg actief en vertellen fier dat ze 's morgens een massa mensen geflitst hebben. 's avonds was het minder daar nog maar 30% te snel reed.
Ook vandaag op de radio (in die 10 minuten dat ik in de wagen heb gezeten) was er een melding waar flitsers staan. Liefst op 14 plaatsen op dat moment.

Leuke voetnota : De politieman haalde een leuk bewezen feit aan. Vrachtwagens die 120 rijden vervuilen de lucht 50% meer dan dat ze 90 rijden. Euhm , zijn die niet allemaal en het hele jaar door verplicht begrensd op 90 :clown:

Gisteren 3000 mensen geflitst, zegt genoeg zeker??

15 maart 2007 23:32
Profiel
Bericht 
classiccarl 2.4 schreef:

De lucht is schoner, dwz minder fijnstof.

Nogmaals: doe mij maar een dagje aan de fijnstof. Mag jij aan de CO en de NOx.

Het ligt er maar aan waar je naar kijkt. Maar uitlaatgassen zijn meer toxisch dan de buitenlucht. Bij iedere auto. Niet voor niets werken garages met afzuigers voor de uitlaat.

15 maart 2007 23:51
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
roenkie schreef:
Wat is de overeenkomst tussen Belgie en Nederland?
Dit zijn toch geen grappen meer :cry:

Inderdaad geen grappen.
En overeenkomst. Welk ander land in Europa heeft momenteel omwille van de fijne stoffen nu ook zijn snelheidslimiet op de snelwegen naar 90 doen zakken :?:
Alsof de zuivere lucht aan de grenzen stopt.
Of wil België (prutslandje) Europa en de wereld redden van de ondergang :idea:
Neen hoor, typisch, snelheid naar beneden halen en dan alle flitswagens die ze hebben gedurende 3 dagen volle bak laten werken.
Neen , niet op de kleine wegen , binnen bebouwde kommen en aan scholen tijdens de gavaarlijke uren waar het wel van algemeen nut is , maar op de snelwegen waar ze zeker zijn van opbrengsten :?
Neen , dit is niet het zoveelste gejank over het flitsen of een boete , maar over een instelling die niets meer met verkeersveiligheid te maken heeft.

Laatste update 22/10/2013

15 maart 2007 23:57
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Jort schreef:

Een Prius rijdt al snel 20-25% zuiniger dan een gelijk vermogende middenklasser van die orde van grootte.

Zie voor verbruikscijfers bijvoorbeeld de reviews op de Autoweek site. Zelfs bij doortrappen schijnt 1:16 geen probleem te zijn.

Bij TopGear haalde men ong. 1:10...

De Prius rijdt inderdaad zuiniger als je je houdt aan de wijze waarop je met die auto moet rijden. Maar feitelijk zullen veel mensen dat niet doen. De mensen die nu een Prius kopen, die misschien wel. Je moet m.i. nl. wel een steekje los hebben zitten als je een Prius koopt (dat zal ongetwijfeld aan mij liggen...) en ik ben ook bang dat bij de reviews men de beste waarden opgeeft. Maar tests in autobladen laten toch wat anders zien.

Hoe dan ook: het is m.i. een doodlopende weg. De Prius scoort op uitstoot in de steden. Net als iedere electrische auto.

P.s. BMW claimt ook meer dan 10% winst.

16 maart 2007 0:00
Profiel
Bericht 
911-lover schreef:
Welk ander land in Europa heeft momenteel omwille van de fijne stoffen nu ook zijn snelheidslimiet op de snelwegen naar 90 doen zakken :?:

In NL 80 km/u. Wel alleen rondom de grote steden. Maar: 24/7 met trajectcontrole.

En een Griekse idioot meende kort geleden nog even Duitsland op te leggen dat de limiet daar naar 100 km/u moest op alle snelwegen. De reactie van Berlijn liet overigens nog geen 24 uur op zich wachten...: Bemoei je met je eigen zaken! :twisted:

16 maart 2007 0:03
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Devils son schreef:
En een Griekse idioot meende kort geleden nog even Duitsland op te leggen dat de limiet daar naar 100 km/u moest op alle snelwegen. De reactie van Berlijn liet overigens nog geen 24 uur op zich wachten...: Bemoei je met je eigen zaken! :twisted:

Moet vooral zo'n Griek zeggen. Athene heeft ieder jaar een enorm antal doden als gevolg van smog en fijnstof. Op de warme dagen mogen daar de autos met even kentekens op de even dagen rijden en op oneven dagen de oneven kentekens. :wink:

Overigens is het (helaas) slechts een kwestie van tijd voordat de maximum snelheid in Duitsland aan banden wordt gelegd.

16 maart 2007 0:07
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

De Prius rijdt inderdaad zuiniger als je je houdt aan de wijze waarop je met die auto moet rijden.

Deels waar. Als iemand door half NL achter een andere personenwagen aanrijdt, waarbij flink optrekkend en meermaals harder rijdend dan toegestaan, toch nog 1:16 scoort, dan moet je het bont maken wil je bij normaal gebruik niet veel zuiniger (dan gemiddeld in deze klasse) met deze wagen rijden.
Op de snelweg is de besparing relatief het kleinst, maar op binnenwegen en bij stadsverkeer aanzienlijk.

Natuurlijk heb je de superspaarders die een Prius kopen en natuurlijk passen veel mensen het rijgedrag aan aan het type auto, maar dat is dan ook de categorie 1:19-1:21 denk ik.

Wat Top Gear scoort als gemiddeld verbruik vind ik in deze niet zo interessant eerlijk gezegd.

16 maart 2007 0:12
Profiel
Bericht 
maurice schreef:

Overigens is het (helaas) slechts een kwestie van tijd voordat de maximum snelheid in Duitsland aan banden wordt gelegd.

Ik weet het niet. Zelfs in Australië, waar men op veel plaatsen Koos S. tot een mild menneke maakt, heb je hele stukken waar je los mag gaan en niemand die dat wil veranderen.

Er is ook geen enkele reden voor Duitsland om het te doen. Het percentage autobahn waar je lol kan hebben zal wel slinken denk ik.

16 maart 2007 0:15
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Ik weet het niet. Zelfs in Australië, waar men op veel plaatsen Koos S. tot een mild menneke maakt, heb je hele stukken waar je los mag gaan en niemand die dat wil veranderen.

Toevallig niet de stukken waar in een straal van 100 km geen levende (menselijke) ziel woont? :twisted:

16 maart 2007 0:17
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Wat Top Gear scoort als gemiddeld verbruik vind ik in deze niet zo interessant eerlijk gezegd.

Wel als je hybride wil zien voor het grote publiek. De massa rijdt nl. niet volgens de Prius normen.

16 maart 2007 0:24
Profiel
Groningen
Bericht 
Als iemand met een relatief zware rechtervoet nog 1:16 kan scoren, dan denk ik dat de massa het zeker niet minder zuinig doet.

Hoe Top Gear aan 1:10 komt is mij dan ook een raadsel. Aan de andere kant, ik rijdt met m'n vader z'n auto ook wel eens 1:4, terwijl 1:10 normaal gesproken toch echt het gemiddelde is, ook met af en toe doorrijden.

Gelukkig leest hij niet mee.

16 maart 2007 0:27
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Toevallig niet de stukken waar in een straal van 100 km geen levende (menselijke) ziel woont? :twisted:

Door de dorpen moet je inhouden, maar dorp uit en je mag weer planken. Het is meer streekgebonden overigens.

Aan de autobahn in Duitsland staan ook verdacht weinig huizen...

16 maart 2007 0:32
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Als iemand met een relatief zware rechtervoet nog 1:16 kan scoren, dan denk ik dat de massa het zeker niet minder zuinig doet.

Wie heeft die relatief zware voet dan icm met 1:16? Ik ben nu onderhand geneigd om zelf eens de proef op de som te nemen (het is dat ik rijden in jappen vrijwel zonder uitzondering een bijzonder vervelende ervaring vind).

16 maart 2007 0:34
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

Aan de autobahn in Duitsland staan ook verdacht weinig huizen...

Het ging mij even om de bevolkingsdichtheid. Je snapt het wel.

16 maart 2007 0:35
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:
Wie heeft die relatief zware voet dan icm met 1:16? Ik ben nu onderhand geneigd om zelf eens de proef op de som te nemen (het is dat ik rijden in jappen vrijwel zonder uitzondering een bijzonder vervelende ervaring vind).

Bespaar je de moeite.

Een voorbeeldje:

http://www.autozine.nl/text/262.html

Citaat:
Tijdens de eerste dagen van de testperiode wordt de Prius gebruikt als iedere andere testauto en wordt geen extra aandacht besteed aan het brandstofverbruik. Het gemiddelde verbruik komt dan inclusief stadsverkeer en diverse acceleratie-tests iets boven de 5 liter per 100 km.

Dat is bijna 1:20.

16 maart 2007 0:37
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Het ging mij even om de bevolkingsdichtheid. Je snapt het wel.

Ik snap alleen niet wat dat te maken heeft met de maximumsnelheid. Die gaat OF om de veiligheid OF om het milieu. Als we het over veiligheid hebben, dan hebben we het over wie of wat er ook op die Autobahn rondloopt (of in Australië: springt...) en als we het over het milieu hebben, dan hebben we het over uitlaatgassen die alle kanten op kunnen waaien en dus ook invloed kunnen hebben in de wel dichtbevolkte gebieden.

Persoonlijk denk ik dat Duitsland vast blijft houden aan de limietloze wegen.

16 maart 2007 0:47
Profiel
Groningen
Bericht 
Waarom geldt de 80km zone alleen in de randstad? De uitlaatgassen kunnen van daar ook naar Groningen overwaaien.

Ik zie het (beleidsmatig) verband wel.

Het wel of niet ermee eens zijn is iets anders.

16 maart 2007 0:50
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Bespaar je de moeite.

Hier kan ik dus tegenoverstellen dat Top Gear claimt dat bij normaal doorrijden het verbruik richting 1:10 gaat. En in de link die ik ergens aan het begin van de discussie plaatste blijkt ook dat doorrijden bij de Prius relatief veel meerverbruik oplevert.

Mijn grootste bezwaar tegen de Prius is overigens niet het meerverbruik. Het gaat erom dat de Prius onder de streep gewoon niet milieuvriendelijk is. En dan wordt het eigenlijk een langzame, enorm lelijke, niet al te best rijdende middenklasser die voor wat hij biedt veel te duur is, ook al merk je dat in NL niet zo omdat er een fiscaal voordeel aan hangt (tijdelijk, want als het teveel kost wordt dat natuurlijk teruggedraaid).

16 maart 2007 0:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende