Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 0:39



Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
carrera 3.0 is thuis.......met moeite 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht carrera 3.0 is thuis.......met moeite
Hallo

Gisteren de Carrera 3.0 gaan halen in de gietende regen. Alles ging goed, via de snelweg vanuit Brussel naar Antwerpen. Motor draait mooi, auto ligt goed op de weg en remt goed. Schakelen gaat soms wat stroef. Alle vitale elektrische dingen werken, behalve de verwarming die enkel kouwe lucht blaast en de ramen die slecht 3cm naar beneden willen. Eerste bewijzen van het (te) weinige gebruik van de auto.
Voor wie het niet eerder gevolgd heeft : het gaat om een 1977 Carrera 3.0, gekocht van eerste eigenaar met (op de teller) slechts 75.000km. In alle geval is er volgens de car-pas (kilomterstand jaarlijks genoteerd bij de technische controle sinds 2000) die bij verkoop wordt meegedeeld door de keuring, slechts 1.600km met de auto gereden in de afgelopen 7 jaar. Alles aan de auto is ook 100% origineel en ziet er ook behalve een dikke stoflaag behoorlijk netjes uit, dus het kan kloppen.

Afbeelding

File op de ring in Antwerpen en ook verderdoor richting Turnhout ging het nietzo vlot. Ik er dus af in Wommelgem om via de gewestweg naar huis te rijden en de file te vermijden.
Plots bij vertrekken (nietabnormaal snel, integendeel) aan de verkeerslichten, een enorme knal vanuit de motor ! Auto rijdt nog maar ik voel vermogenverlies en haperend optrekken. Shit, wat nu ! Geen rook, geen oliedrukverlies, geen abnormale temparatuur en ik rijd nog......
Thuisgekomen motorkap open, niet veel te zien. Tot ik de luchtfilter los maak om te kijken of de airbox nog heel is : er zit een enorme scheur in de rubberslang bovenop de injectie.

Afbeelding

Als dit het maar is valt alles nog mee. Defecte airbox had een kostelijke zaak kunnen worden. Vermoedelijk was de rubber al langer in slechte staat en heeft hij valse lucht gezogen, met selchte ontsteking en de knal tot gevolg (niet mijn conclusie, maar werd mij verteld). Dit wil wel zeggen dat ik hem zo snel mogelijk ga binnen doen voor behalve herstelling, nazicht en afstelling motor / injectie en voor plaatsing van een pop-up valve.
Nog maar eens een bewijs dat regelmatig rijden met een auto beter is dan hem in een glazen kast te zetten. Ik heb gisteren meer km met de auto gereden (+/- 80km) dan hij in heel 2006 had gedaan (+/- 45km).....

Vandaag de auto dan maar eens verder goed bekeken. In een glazen kast heeft hij niet getstaan, eerder een bezemkast. Had men de moeite gedaan de auto eens proper te zeten, hij had 1000 euro meer opgebracht, maar dat is dan maar goed voor mij zeker :-). Het is duidelijk dat hij zeker de laatste jaren niet echt verzorgd is geweest. De lak staat dof en het interieur is stoffig en muf, maar dat was al wel duidelijk toen ik de auto ging bekijken voor de aankoop. Water, zeep en spons hebben hieraan vandaag al veel verholpen aan de buitenkant, nu binnen nog. Behalve wat steenslag hier en daar ziet hij er echt netjes uit. Alles lijkt idd eerste lak. Nu nog eens goed polishen/waxen en dat komt wel goed.

De lelijke (doch originele) achterspoiler is er ook al af :-). Moet nu wel de extra gaten laten dichtmaken van de bevestiging van de spoiler en het klepje dan laten herspuiten.
Het interieur is voor mij nog wennen. Als je het mooie spartaanse interieur van een pre-74 gewoon bent, is dit voor mij iets te "luxueus" , het zou wat soberder mogen, vooral de deurbekledingen en opbergvakken met tapijt op zijn niet mijn ding. De bedieningsknoppen van de verlichting en achterruitverwarming zijn er trouwens ook niet mooier op geworden.

Ik heb spijtig genoeg te laat gedacht aan fotos nemen na het poetsen, het was al bijna donker. Deze volgen eerstdaags.

Verder op de planning (behalve poetsen en motor checken) :
- nazicht ramen en verwarming, vermoedelijk zit eea vast en zal een goede smeerbeurt hier ook wonderen doen.
- nieuwe banden en andere fuchsvelgen eronder ipv de zwarte fuchsen
- vooraan iets verlagen, staat nu met de neus in de lucht (fabrieksinstelling ?)
- nieuwe remblokken (remleidingen zelf zijn vrij recentelijk al vernieuwd, dus dat zit wel safe)
- nadenken over de deurbekledingen : ik overweeg rs panelen, immers ook een 3.0 RS had dit soort deurbekleding (lightweight)
- ook de dikke elektrische buitenspiegel vind ik een ramp. Hier komt zeker een zwarte rechthoekige spiegel op, type 3.0 RS

Afbeelding

Het komt dus wel goed met mij nieuwe aanwinst. eerst nog wat in orde zetten, en dan beginnen rijden.......wordt vervolgd :D


Laatst bijgewerkt door kristof op 10 maart 2007 21:57, in totaal 1 keer bewerkt.



10 maart 2007 21:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Omgeving Leuven
Bericht 
Mooie wagen, en iets bijzonder in mijn ogen, veel plezier met het rijden en het sleutelen!

Geef me een seintje ivm de fuchsen :wink:


10 maart 2007 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Top verhaal.

Wat betreft de K-jetronic gebeuren, gebeurt wel eens dat zo`n rubberen boot eraf knalt goed inwrijven met van dat rubberen spul, wat ze ook voor raamrubbers/ banden toei gebruiken. Gewoon goed bijhouden en het s weer soepel.

Succes met dit leuke prachtige project!


10 maart 2007 22:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Succes met het verder afmaken van je wagen. Wordt vast helemaal top. :wink:
_________________________________________
TURBO EARGASM !


10 maart 2007 22:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb er ook goed vertrouwen in.
Als ik die lage kilometerstand op 7 jaren hoor moet ik denken aan mijn vorige P (de 911 Targa) .
Dat was hetzelfde verhaal en ook die was compleet verstoft (binnen en buiten)
Wat goede zorg en liefde zal de wagen weer doen herrijzen in al haar glorie.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


10 maart 2007 23:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Gefeliciteerd; zo'n 3.0 van 1e eigenaar met weinig km's en alle documentatie is altijd een bijzonder ding, ook al moet je wat aanpakken als gevolg van (zoals de Duitsers dat noemen) "Standschaden"; mankementen als gevolg van lang stil staan.

Voorzichting oorzaak van het raammechanisme en de verwarming (geheid vast zittende kachelkleppen / kabel) opzoeken en "beseitigen".

Nooit meer wegdoen zo'n auto.....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


10 maart 2007 23:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
gefeliciteerd met je aanwinst


robert
_________________________________________
remmen is angst


11 maart 2007 9:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooie auto, mooi verhaal. Succes verder.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


11 maart 2007 11:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Mooi, als ik zo'n verhaal lees beginnen mijn handen te jeuken om hem zo vluk mogellijk weer "op de baan" te krijgen.
Een mooi project en een mooie Porsche. :thumright:

Veel succes, en hou ons op de hoogte.

en nu ga ik zelf (al voor de 3e keer vanmorgen) in mijn Boxster plaatsnemen en genieten van het mooie weer. :twisted: :D


11 maart 2007 12:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Leuk verhaal om te lezen. Heel veel succes met het weer in topstaat brengen van deze beauty :!: 8)
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


11 maart 2007 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Veel suc6!

En nu zal de twijvel wss het ergste zijn dat je je 2.4T niet weg had moeten doen, maar wacht maar totdat je met deze in de zomer aan het rondcrossen bent.... 8)


11 maart 2007 12:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Super leuk project, ik volg met meer dan gezonde interesse! Vooral die RS spiegels lijken mij ook wel een leuke optie. Mede gezien het feit dat bij mij de elec. verstelling het ook niet doet.

Succes met deze oude dame!
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


11 maart 2007 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Gefeliciteerd met de aanwinst . . . .
.... en met het goed aflopen van de "backfire", had absoluut hogere kosten met zich mee kunnen brengen.

Bekend probleem bij dit (verouderde) injectiesysteem.
Ik heb wel eens een tip gekregen het rubber in te vetten met zuurvrije vaseline en niet al te vast aandraaien, bij een backfire schiet deze dan los en voorkom je duurdere beschadigingen.
Slechts weer vastzetten en de reis vervolgen.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


11 maart 2007 23:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
Nooit meer wegdoen zo'n auto.....


ik zal het proberen, maar beloof niks........ :cheesy:
thnx voor de leuke reacties.


12 maart 2007 22:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Altijd weer leuk zoiets :thumright: maar wat is er mis met de Fuchsen die er op zitten?


13 maart 2007 10:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht 
succes :thumleft:

en laat zien wat het project is geworden :wink:
_________________________________________
Life is short,ride hard !!!

http://www.degeusmakelaars.com


14 maart 2007 0:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
wat is er mis met de Fuchsen die er op zitten?


goede vraag

Ik heb een nieuwe (gerestaureerd = mat geanodiseerd / zwart gelakt / nieuwe centercaps) set 7x15 en 8x15, die ik had gekocht voor op de 2.4E. Deze wou ik eerst RS-breed maken achteraan, dus een mooi setje voor op een klassieke 911 (zie eerste foto, niet mijn auto, gewoon als voorbeeld). 2.4E blijft waarschijnlijk origineel (nu de bruine weg is) en erkomen 6x15 fuchsen onder.
Ik dus de nieuwe banden op die mooie set laten zetten en gisteren gemonteerd. Ben echter gestopt na de eerste kant want het is toch niet helemaal wat ik had verwacht. Ik begin te snappen waarom porsche de fuchsen zwart is beginnen lakken. het past gewoon beter onder een dikke bumper 911. Ofwel is het de combinatie van zilvergrijze lak en anodisé velgen die niet klopt........oordeel zelf........

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

ik denk dat ik dus bij zwarte fuchsen blijf.....misschien met Carrera script :D

Afbeelding


15 maart 2007 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Mooi verhaal om te lezen zo. Heel veel plezier verder met deze aanwinst
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


15 maart 2007 23:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Definitly de zwarte kristof!


16 maart 2007 17:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ik zag gisteren in "No Man's land" ook een aantal impact-bumper 911jes met geanodiseerde fuchsen en ik denk toch dat ik ze (op de Carrera 3.0, SC en 3.2) met zwart hart mooier vind.

Maar da's persoonlijk.
Verder denk ik inderdaad dat het op een zilverkleurige auto inderdaad eerder 'n soort van vloekt.

Die stickers vind ik echt helemaal top; en omdat het een Carrera is moet je dat ook vooral doen kristof! 8)


16 maart 2007 18:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
Ik sluit me hier :arrowu: helemaal bij aan...

Die spoiler had er van mij best op mogen blijven, maar smaken verschillen :wink:

:thumleft:


16 maart 2007 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
bekend probleem, zie hier de oplossing

http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... 1_pg15.htm


16 maart 2007 21:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
bekend probleem, zie hier de oplossing


I know : ik heb vandaag eentje gekocht, alleen was die wel dubbel zo duur :roll:
Ook de nieuwe rubber kan ik morgen installeren en dan : rijden met het ding !! :D

metdie blinkende fuchsen onder een impact bumper 911 is een beetje zoals met cup velgen begin ik het gevoel te hebben : ik heb nooit een cup velg mooi gevonden onder dit model, maar het ligt dus voor ee ngroot stuk aan de kleur denk ik nu. Iemand al eens zwarte cups geprobeerd :cheesy: .........niet dat ik me er aan ga wagen :!:


17 maart 2007 0:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Citaat:
ik denk dat ik dus bij zwarte fuchsen blijf.....misschien met Carrera script


U vraagt, wij draaien! (Mijn C3.0 voor de metamorfose in Steenwijk)

Afbeelding

Stickers echter slechte copy, maat en letters klopte niet helemaal. Die er nu op zitten wel. (Uit Nieuw-Zeeland via ebay!)

Ik zou er ook de stickers op plakken! Alleen RS, Carrera 2.7 en Carrera 3.0 zijn af fabriek (optioneel) met deze stickers geleverd. In totaal dus iets van 5000 in coupe. 8)

Doen!

Jeroen-" Carrera sticker fan"
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


17 maart 2007 13:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
afgelopen weekend de nieuwe rubber op de injectie en de pop up valve gemonteerd : zolang motor koud is, weinig problemen, maar eens op temperatuur is er niet mee te rijden.
Gisteren dan maar eens langsgereden bij Walter in Rillaar (Porsche-a-parts) en hij heeft eea gecheckt :
- co stond abnormaal laag (0,25 of zoiets) :roll:
- vooronsteking stond totaal, maar dan ook totaal verkeerd, iets van het dubbele van wat mag of zo :cry: :roll:
- delco heeft ook zijn beste dagen gehad. :?
Geen wonder dat hij niet goed ging en dat er backfires waren.......nu is alles bijgesteld en hij rijdt al stukken beter. :P

Blijkbaar zitten er ook 3.2 bougiekables op ipv de correcte 3.0 kabels. Deze zouden meer weerstand hebben en dus ook niet ideaal zijn. Best dan ook deze maar te laten vervangen.
Verder rammelt er een ketting nogal serieus volgens Walter (ik dacht dat het een klep was...oeps), dus er staat nog wat op de planning :
Na pasen (Walter had niet eerder tijd) gaat hij binnen voor groot onderhoud + kleppen regelen + montage van een set hydraulische spanners. Stijn hier (mayonaise) had een complete set spanners en toebehoren te koop, dus die gaat eronder.

Hij rijdt nu echt wel leuk, benieuwd of het nog beter wordt met die laatste dingen in orde te zetten.
Hij begint wel echt pas te "gaan" vanaf 4000 toeren. Tussen 3 en 4 vind ik hem zelfs slomer dan mijn ex (2.4T). Maar eens daarboven gaat hij als een speer. Ik hou het nu nog rustig, eerst dat onderhoud maar eens laten doen.

Ik begin de auto "an sich" ook meer en meer te waarderen omdat hij zo super-origineel is. Ik begin al echt te twijfelen of het aanpassen van het interieur wel zo'n goed idee is. Een vriend van mij heeft de originele verkoopbrochure van 1977 voor de 911 en de auto lijkt recht uit de brochure te komen, tot en met de correcte Blaupunkt radio en luidsprekers in de deuren, alles is er en is in goede tot heel goede staat.
Alleen heb ik de indruk dat ooit iemand de lak heeft willen polieren, wat niet echt goed gelukt is. In het daglicht valt het niet echt op, maar onder de TL lampen in mijn garage zie je her en der een patroon van krasjes op de lak. Dat wordt nog een dagje hard labeur om dat er terug uit te polieren : goede tips hoe dit best aan te pakken steeds welkom.


21 maart 2007 22:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.