Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:41

Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
nieuw en hopeloos 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
welkom hier
leuk dat er nog meer motorracers zijn die ook van snelle 4wielers houden :)

30 dec 2006 20:37
Profiel
Bericht 
kleine update, maar of ik er vrolijker van word..... :cry:
3 van de 12 tapeinden zijn gesneuveld van de uitlaat, paar foto's bijgevoegd in het album.
Vraagje, hoe krijg ik die krengen er nu uit???
Ik was begonnen met heetstoken en afkoelen en vervolgens met de griptang draaien, even hoorde ik wat maar verder kwam ik niet.
Toen dacht ik een gaatje te kunnen boren voor een linkse tap, ik krijg die krengen er niet in hoor, te weinig ruimte om te werken eronder.
Waar ben ik aan begonnen :? ik denk er nu al bijna over om maar een autoambulance te regelen voor vervoer naar Erwin, of is er nog hoop?
Ik heb een simpele propaanbrander, misschien is dat het probleem dat ik hem niet heet genoeg stook.

Mijn planning/wens is natuurlijk die tapeinden vervangen en daarna mijn nieuwe olieretourbuisjes te monteren, waar ik nu eindelijk wel bij kan, en daarna een compleet SSI eronder en de remklauwen maken waarvoor ik inmiddels al een ander setje klauwen heb voor €25,- !! da's de enige mazzel tot nu toe.
Daarna alsnog zelf rijden naar Erwin voor de finishing touch.

Kom maar op met de tips! :oops:

17 maart 2007 15:39
Bericht 
Ik denk dat de beste oplossing is om op de tapeinden een moer te lassen, M10 over zetten,deze volledig laten afkoelen en zo met de ratel de tapeinden eruit te draaien. Zelf heb ik er zo'n speciaal setje voor, maar daar heb jij nu niks aan.
Op de org. olie retourbuisjes zit geen circlips.

17 maart 2007 15:56
Bericht 
ok Wim, dacht al zoiets gezien te hebben bij een ander SC project hier,
een roodgloeiende moer vond ik al vreemd zonder uitlaat eraan :oops:
Kan ik dat erop lassen met zo'n simpel lasapparaat dmv stroom/electroden, die heb ik n.l nog staan, of moet ik zo'n speciaal brandersetje halen met 2 flessen, beetje dure grap voor 3 tapeinden.

17 maart 2007 16:55
Bericht 
Marcel, deze kunt je inderdaad met jouw lasapparaat vastlassen, maakt geen verschil, maar vergeet niet je accu los te koppelen, succes.

17 maart 2007 16:59
Bericht 
dat wist ik nog wel, thanx.

17 maart 2007 19:46
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Volgens mij sneuvelen er altijd wel een paar bij het loshalen van de kachelpotten. Naar mijn idee worden ze normaal gesproken uitgeboord en daarna worden er draadeinden in gezet. Helaas ben ik niet het meest technische wonder op het forum en breng mijn auto meestal naar Steenwijk.... Maar dit is volgens mij wel de remedie voor de afgebroken ellende..

Tevens wens ik je heel veel succes met je project. Ik heb er veel respect voor dat je zo aanmodderd en hoop houdt.

Gr.
Johannes

17 maart 2007 20:20
Profiel
Bericht 
Inderdaad, maar uitboren gaat het makkelijkst als de motor op de steun hangt, secuur werk, en aangezien Marcel de motor er nog in heeft hangen lijkt mij dit de beste manier.

18 maart 2007 11:37
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Mijn uitlaat is er onlangs ergens in Steenwijk 8) af gehaald. Heet gestookt en los gedraaid. Niets afgebroken. :ba: Ook eens mazzel.

18 maart 2007 21:27
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Foto's Anne?? SSI?

18 maart 2007 22:19
Profiel WWW
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Zit nog niets nieuws op. SSI zou mooi zijn.

19 maart 2007 19:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4