Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:30

Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
FF voorstellen: Niels 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht FF voorstellen: Niels
Na een tijdje meegelezen te hebben denk ik mij binnenkort toch ook wel te mengen in discussies e.d. vandaar dat het hoog nodig tijd is om me eens voor te stellen.

Ik ben Niels (bj. 75) en woonachtig in het hoge Noorden van het land. Jarenlang heb ik in Groningen gewoond en vorig jaar hebben we een huisje gekocht iets boven de stad. Verder heb ik jarenlang bij een VW-Audi dealer gewerkt welke sinds kort ook Porsche dealer is. Ik ben dus wel een beetje bekend met het merk en aanverwante familie :wink:

Na jarenlang dromen van een echte Porsche ben ik eindelijk dit jaar in de running voor eentje. Ik ben er echter nog niet geheel uit vandaar de 9?? in mijn forum naam. Het mag vreemd klinken maar ik vind zowel een 944S2 interessant alsmede een Boxster of 964 maar wat te doen als een mooie 968CS het pad kruist :? Een luxe probleem wat ik me maar al te goed realiseer :D

10 maart 2007 21:37
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Welkom hier Niels en veel succes en plezier met het zoeken naar je eerste Porsche.

10 maart 2007 21:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Welkom Niels!

Veel succes en vooral veel plezier met zoeken!

10 maart 2007 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Welkom, ben benieuwd wat je keuze wordt? :wink:

10 maart 2007 22:24
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Eerst en vooral van harte welkom geheten Niels.
Welke de beste keuze is kan je hier van niemand objectief verwachten.
Iederes mening is verschillend en zelfs één persoon kan soms zelf nog niet de keuze maken.
Heb je het ene wil je het andere en visa versa :wink:
Koop gewoon een wagen waar je allereerst een goed gevoel bij hebt en perfect in orde is. Rij deze een tijdje en ga dan voor een ander model. Enkel zo kan je je een eigen oordeel vormen.
Ondergetekende doet het ook zo :wink:

Laatste update 22/10/2013

10 maart 2007 23:12
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
Niels welkom en succes met het maken van een keus,

robert

11 maart 2007 9:16
Profiel WWW Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
NIels, van harte welkom. Ga lekker proefrijden om te bepalen wat voor jou de beste keus is :wink:

11 maart 2007 9:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Welkom en VEEEEEEEEEL succes met je zoektocht.

Met dit weer is een BoxSter toch wel een lekkere auto. Even ontbijten en dan lekker de hele dag wat toeren............ :D :D

11 maart 2007 9:33
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Niels, welkom en succes met de zoektocht.

11 maart 2007 11:04
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: FF voorstellen: Niels
Niels 9?? schreef:
.,.. ik vind zowel een 944S2 interessant alsmede een Boxster of 964 maar wat te doen als een mooie 968CS het pad kruist :?

Welkom Niels :drive:

Tja - keuzes :twisted:

Ik zou voor de 968CS gaan :wink:

11 maart 2007 12:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bedankt voor het warme onthaal! :D

Zodra het budget geheel rond is (belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken...en nog even een motorfiets verkopen) zal ik een topic openen zodat het e.e.a. gevolgd kan worden en er wat vragen van mij richting jullie kenners kunnen worden afgevuurd :wink:

Olaf schreef:
Ik zou voor de 968CS gaan :wink:

Dat ligt precies in het straatje wat 911-lover zegt; heb je de een wil je de ander.....en die 968 zie ik bij jou niet in lijstje staan :D

11 maart 2007 15:04
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb die wel in mijn rijtje staan.

een 924S (gehad), een 911 3.2 Targa (gehad) , een 951, een 968CS.

Deze laatste gaat enkel weg als ik én een goede 993 gevonden heb én het budget ervoor daar is. Anders blijftdeze gewoon in mijn bezit.

Rij zelf of rij mee in de verschillende wagens en maak aan de hand van dit je eigen persoonlijke keuze.
Dan kan je zien welke wagens aan jou verlangen voldoen.
Informaar je voldoende alvorens een snelaankoop te doen , want daar kan je spijt van krijgen.
En zoals hier zo dikwijls aangehaald , de zoektocht is zeker zo leuk als de aanschaf

Laatste update 22/10/2013

12 maart 2007 1:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
911-lover schreef:
Ik heb die wel in mijn rijtje staan.

een 924S (gehad), een 911 3.2 Targa (gehad) , een 951, een 968CS.

Ik bedoelde het rijtje van Olaf :wink: Helaas mis ik de DF-cbr anders was ik graag bij je ingestapt :D

12 maart 2007 13:59
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom hier Niels. Niks meer aan toe te voegen. Alle goede raad is reeds gegeven :wink:

14 maart 2007 23:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
koop nou een BOXSTER......krijg je geen spijt van.. :wink:

15 maart 2007 0:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
D.D. schreef:
koop nou een BOXSTER......krijg je geen spijt van.. :wink:

Kijk dat is concreet advies :wink:

Afgelopen week heb ik bij Timmerman in Alteveer (kort van stof maar aardige vent!)in een 88-er 944 Turbo en in een 85-er 911 3.2 gereden. Allebei heerlijke auto's en allebei voors en na's :wink: Het geluid van een 911 vergeet je nooit meer wat briljant! Maar helaas geen stuurbekrachtiging :cry: Ook zou deze eigenlijk in de nabije toekomst van een nieuwe laklaag voorzien moeten worden. Aangezien de Porsche wel als 2e auto gebruikt moet kunnen worden valt deze dus af (mijn vriendin krijgt em niet de hoek om ben ik bang). De 951 was comfortabeler en zeker snel genoeg. Een heerlijke ouderwetse duw in de rug vanaf ca. 3500RPM :D Maar het zware schakelen deed mijn vriendin de wenkbrouwen fronzen.......ja maar lieverd.....dat hoort erbij, charme, karakter blablabla :roll: Ze kon zich er niet echt in vinden.

Qua techniek voelden beide auto's gezond aan maar echt ervaren op Porsche gebied ben ik jammer genoeg niet. Echter waren we het erover eens dat deze Porsches eigenlijk geschikter zouden zijn als 3e (hobby) auto (jadoemaardecadent :oops: ). Voor de gevraagde prijzen zijn de auto's niet geheel naar mijn zin wat betekend dat je eigenlijk een garage beschikbaar moet hebben om zo'n ding in te kunnen parkeren zodat je af een toe lekker een stukje kunt rijden en zo nu en dan er eens mee bezig kunt.

Tot mijn spijt wordt het daar niet gemakkelijker van. Zaak is om nu eens in een 968, 964 en Boxster te rijden al vallen die laatste twee eigenlijk wel buiten het budget ben ik bang.

16 maart 2007 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
welkom hier
heb even op de site gekeken van Timmerman en die 911 ziet er op foto wel ok uit.
dat zegt natuurlijk niet alles, ben ook al eens gaan kijken naar een 911 die in het echt ook niet netjes was.
zoals al eerder hier gepost de zoektocht naar een goede auto is ook al leuk :D

16 maart 2007 21:08
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Welkom Niels. Leuke zoektocht. Als ik de reacties van je vriendin hoor, dan denk ik ook dat je voor een Boxster moet gaan. :wink: :!: :wink:

16 maart 2007 22:12
Profiel WWW
Bericht 
Afbeelding

Als ik het goed heb is het deze Niels.
Mijn vrouwtje vind het ook jammer dat er geen stuurbekrachtiging in zit, maar als ze de kans krijgt is ze er mee weg, en ik heb er dan nog een klein stuurtje inzitten, even laten wennen :wink:
Ziet er op de foto niet verkeerd uit.

16 maart 2007 22:26
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Wat valt er nog toe te voegen :roll:

In ieder geval Wekom en veel plezier met de zoektocht

16 maart 2007 22:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
shaggy schreef:
welkom hier heb even op de site gekeken van Timmerman en die 911 ziet er op foto wel ok uit. dat zegt natuurlijk niet alles, ben ook al eens gaan kijken naar een 911 die in het echt ook niet netjes was.

De 911 is zeker behoorlijk ok en qua staat in verhouding tot de prijs zeker geen tegenvaller volgens mij. Zo wil ik het ook zeker niet laten overkomen maar het is niet wat ik zoek in ieder geval.

barolo schreef:
Welkom Niels. Leuke zoektocht. Als ik de reacties van je vriendin hoor, dan denk ik ook dat je voor een Boxster moet gaan. :wink: :!: :wink:

Het lijkt inderdaad aardig richting een Boxster te gaan al wil toch ook nog een 968 en een 964 proberen. Het budget is echter 20K en dat is eigenlijk wel redelijk max. zeg maar. En voor een Boxster of 964 is dat wel wat krap.

cabrio wim schreef:
Mijn vrouwtje vind het ook jammer dat er geen stuurbekrachtiging in zit, maar als ze de kans krijgt is ze er mee weg, en ik heb er dan nog een klein stuurtje inzitten, even laten wennen :wink:
Ziet er op de foto niet verkeerd uit.

Tja Wim in het geval van mijn vriendin ligt het iets anders. Ze zit simpelweg met een aantal fysieke beperkingen vanwege o.a. een whiplash. Wennen zal er niet bij zijn ben ik bang :cry:

17 maart 2007 4:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Niels 9?? schreef:
Het lijkt inderdaad aardig richting een Boxster te gaan al wil toch ook nog een 968 en een 964 proberen. Het budget is echter 20K en dat is eigenlijk wel redelijk max. zeg maar. En voor een Boxster of 964 is dat wel wat krap.

Ik lees net het lijstje van Pascal...aanschaf budget verlaagd naar 15K :wink: Dat wordt dus geen Boxster of 964 :cry:

17 maart 2007 4:15
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Denk dat jij refereert naar de 5K per jaar voor onderhoud etc. Indien jij voor een boxster kiest dan moet jij het ook met de helft kunnen doen. Misschien een import uit Duitsland. Dan moet jij er nog 3K voor BPM bijtellen ennuh ja het is niet echt de goedkoopste hobby...... :wink:

17 maart 2007 8:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
mag ik vragen wat de 911 kost bij timmerman? staat niet op zijn site :?:

17 maart 2007 17:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
barolo schreef:
Misschien een import uit Duitsland. Dan moet jij er nog 3K voor BPM bijtellen ennuh ja het is niet echt de goedkoopste hobby...... :wink:

Ach het mag wel wat kosten maar ik wil niet het hele budget spenderen en bij de eerste de beste storing de Porsche mijn garage indrukken voor de rest van het seizoen :wink: . Ik vond het aanbod in Duitsland niet geweldig schelen qua prijs :cry: De auto waarnaar je verwijst heeft wel een errug lelijk interieur :shock: vandaar waarschijnlijk ook de iets gunstiger prijs :wink: Overigens ga ik volgende week wel bij dat bedrijf kijken aangezien ze ook nog een 968CS hebben staan :D

shaggy schreef:
mag ik vragen wat de 911 kost bij timmerman? staat niet op zijn site :?:

De 911 kost 12.750,- en hij staat ook ergens op mp tussen het aanbod. Vond ik niet gek geprijst!

18 maart 2007 4:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende