Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:39



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Rode remklauwen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Targa van 1990
Rijen
Bericht Rode remklauwen
Geacht forum,
Is er iemand die mij kan uitleggen wat het verschil is tussen de rode remklauwen en de zwarte die ik op mijn 993 heb.
Kunnen deze op een 993 (geen S body) :roll:
Is de remcapaciteit beter.
Wat kost zoiets.
Wie heeft deze ervaring.
Bij voorbaat dank.
Jaap B.


26 nov 2003 10:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jaap,

Je kunt de huidige remklauwen ook "gewoon" rood spuiten. Dit heeft Marcel onlangs bij zijn 993 gedaan (zie zijn personal gallery :!: ).

De "Big Reds" die jij bedoelt passen ook op een 993, remmen beter, maar de prijs ..... :shock: . Kijk bijvoorbeeld even op www.fvd.de .

Groet,
Eric
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


26 nov 2003 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
"Big Reds" passen zelfs onder een 964 :)
(zitten er bij een vriend van me onder)... Wat ik van hem begrijp, is dat het toch wel ff iets beter remt.... (krijg nu vast Jeroen weer op mijn dak)...

Als je wilt, kan ik wel es informeren bij hem, wat het grapje gekost heeft, hij heeft ze er bij PCZ op laten zetten...


26 nov 2003 11:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Targa van 1990
Rijen
Bericht 
paSCal,

Ik hoor het graag.
b.v.d.
Jaap B.


26 nov 2003 12:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
De "big reds" komen van een 993 turbo
De klauwen zijn grotern en de zuigers die er inzitten zijn groter en ook de remblokken zijn groter. De remschijven van een turbo zijn ook groter
Groter, groter, groter :D

En ja, daar hebbie die eigenwijze eikel weer, het gaat je niks of nauwelijks iets opleveren :D
Je auto gaat er in ieder geval NIET beter of harder van remmen en de remafstand wordt dus NIET KORTER!!!
(ondanks het gebruikelijke gehannes dat je overal en van iedereen hoort en leest)
Eh... dan ga ik er even van uit dat je huidige remsysteem goed funktioneert. Zolang je je wielen kan blokkeren door te remmen, zijn je remmen groot genoeg. Ik neem aan dat dat bij je 993 geen probleem is (nou ja, je zult de ABS kunnen activeren dan)

Je rem / vertragings capaciteit wordt namelijk niet zo zeer door de grootte van je remmen bepaald, maar de hoeveelheid grip die je banden leveren.
Aangezien de grip van je banden kleiner is dan de grip die de remklauwen op de schijven hebben (de wielen blokkeren) heeft het dus in dat opzicht geen nut om NOG GROTERE schijven/klauwen/blokken te monteren. Deze zullen namelijk hooguit je wielen EERDER laten blokkeren.

Waarom zou je wel grotere remmen moeten monteren???
Grotere klauwen en vooral schijven kunnen meer hitte absorberen.
Bij veelvuldig herhaald hard remmen (b.v. op het circuit) kunnen je remmen te heet worden. Als gevolg kook je je remvloeistof en heb je geen druk meer op je rempedaal.
Monteer je grotere klauwen/schijven, dan kan je dus meer rem-hitte verwerken en blijven je remmen het langer doen.

Dus zolang je geen last hebt van "fading" (het wegzakken van de pedaal druk), heb je geen grotere remmen nodig.
Heb je er wel last van (je moet op de openbare weg wel HEEL ERG JE BEST DOEN!) dan kun je eerst eens overwegen om een andere remvloeistof te gebruiken (Racing Super Blue van ATE is een hele goeie en goedkope oplossing).
Als dat niet of niet voldoende helpt, DAN PAS heb je grotere klauwen/schijven nodig...

Hoe zit het dan met de verhalen van mensen die zweren dat hun auto ineens beter remt???
Dat valt vrij eenvoudig te verklaren. De remmen worden groter, maar de hoofdremcilinder blijft het zelfde. De overbrenging tussen je voet en het remblok veranderd dus. Over het algemeen is er minder spierkracht nodig om de zelfde vertraging op te roepen (even afhankelijk van de combi van remmen en hoofdrem cilinder).
De bestuurder heeft dus het idee (of gevoel) dat de auto harder of beter remt... ga je de remafstand in meters vergelijken, dan zal je zien dat het geen reet uit maakt (tenzij je stiekum ook bredere banden hebt gemonteerd)

Als je e.e.a. wilt ombouwen, neem dan contact op met Vd Gugten in Bodegraven... hij doet regelmatig rem-conversies en kan je zo vertellen wat voor adapters etc. je eventueel nodig hebt en wat het geintje je gaat kosten...

Internet: www.vdgugten.nl
Telefoon: 0172-650839

gr.

Jeroen


26 nov 2003 15:12
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Ach,

Mijn eigen ervaring en die van luitjes (Hans Deen, en een paar NPC Race jongens) was dat het verschil tussen mijn remmen (4s is turbo onderstel met de bewuste rode remmen ect. ect.) fenominaal is.

Zeker de mensen die nogal eens hopte van een standaard naar een met turbo ankers uitgeruste 996.

Ik heb wel is boven de 250 mijn middelste pedaal moeten gebruiken en dat gaf een vertraging die resulteerde in een enkeltje tandarts, gezien het verlies van mijn meervlaksvullingen.

Buiten het feit dat het een machtig gezicht is remmen ze volgens mij en vele andere beter.
In de theorie van Jeroen zouden keramische ook niks verbeteren, lees is de testen wow.

John


26 nov 2003 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Wow, dat duurde lang deze keer... ruim een half uur!

De reden dat een 4S beter remt dan een gewone 996 is niet omdat er turbo remmen onder zitten, maar ook turbo brede velgen/banden
Als je een 4S met een gewone 996 vergelijkt, zit je appels en peren te vergelijken...

Oh ja, en lees het stukje over "waarom mensen DENKEN dat het beter remt" in mijn bericht hier boven nog een keer...

Of koop een boek "natuurkunde voor beginners"

gr.

Jeroen


26 nov 2003 16:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
john radder schreef:
In de theorie van Jeroen zouden keramische ook niks verbeteren, lees is de testen wow


De achterliggende reden voor Porsche om de ceramische schijven te ontwikkelen is dat ze beter tegen hitte bestand zijn. Klopt als een bus met mijn theorie (die is trouwens niet van mij hoor...)

gr.

Jeroen


26 nov 2003 16:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Targa van 1990
Rijen
Bericht 
Geacht forum,
Dank voor de eerste reactie's. 8)
Ik begrijp simpel gezegd dat ook hier weer, de ketting is zo sterk als de zwakste schakel, op gaat.
De remmen zijn beter dan de banden grip hebben of , de banden hebben meer grip dan remmen kunnen vertragen.
Bij Porsche zijn we niet slecht bedeeld, in beide opzichten.
Echter iets zal wel de zwakste schakel zijn, dit zal mogelijk ook afhangen van de omstandigheden.
Mijn remmen zijn niet slecht of tonen geen vreemd gedrag.
Ik vind de optische kant van de rode klauwen echter gaaf, maar dat heeft zijn beperkingen v.w.b. de prijs.
Daarom hoop ik op een prijs indicatie van PaSCal. :D
Dank,
Jaap B.


26 nov 2003 16:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Hey Jaap,

Bel effe met Vd Gugten voor een prijs (zie bericht hierboven)
Waarschijnlijk kan hij je zelfs een gebruikte set klauwen voor je opsporen.

Als het je alleen te doen is om het "rood", dan kun je je huidige remklauwen ook laten poedercoaten, zoals Marcel onlang heeft laten doen.
Hij was als ik het goed zeg 50 euro kwijt...

Gezien hoe je de auto gebruikt (geen problemen met je huidige remmen) zou ik voor de laatste optie kiezen

gr.

Jeroen


26 nov 2003 16:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 964 Targa van 1990
Rijen
Bericht 
Jeroen, Marcel,

Is dat de situatie waarbij de auto vreemd gedrag kreeg na de montage van de (rode) remklauwen.
Ontregelde tiptronic etc. ? :shock: :shock:
Ik heb ondertussen de foto's gezien van de auto, staat werkelijk gaaf.
Is alles intussen in orde met de tiptronic en de andere problemen :(

Vr. gr.

Jaap B.


26 nov 2003 16:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
PorScher's,


Ik heb onlangs wat zelfstudie gedaan, en her en der info gewonnen over het "rode remmen" gedoe ...

Het is idd een fantastisch mooi zicht ... die rode klauwen onder je bak ...

Mijn conclusie na gesprekken met de P specialist en mensen die regelmatig op circuit toeren ...

Een remsetje in 't rood(bedoel ik de Brembo'smee bv.) kost je een BOM duiten !! en ik moet Jeroen914 bijtreden ... als je een circuitbeest bent
heb je er wat aan ... op de openebare weg ... HAALT HET GEEN MOER UIT !!!! niemand is in staat zulke remmen te benutten op de openbare weg ...

Mijn conclusie ... wil je "de look" van zo'n setje ... koop 4 geperforeerd schijven ... kosten ca 90€ t'stuk ... laat je klauwen rood poedercoaten ... en je benaderd het uitzicht van een setje van dik 2000€ ....


Greetz Dirkie

:lol:


26 nov 2003 18:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Jaap,

Ik heb inderdaad mijn klauwen rood gemaakt, inclusief origineel logo. Voor hoe en wat zie www.p-car.com, je kan daar ok het logootje bestellen.

Het is allemaal vrij eenvoudig zelf te doen mits je een brug, of goede garage krik tot je beschikking hebt.

Mijn klauwen zijn fantastisch geworden en de problemen daarna (tiptronic en ABS) waren eenvoudig opgelost door een "reset" bij mijn garage maar ook te voorkomen indien ik misschine iets nauwkeuriger had gewerkt.

Kosten waren 50 euro voor coaten (maar ook dat kan nog goedkoper) en 20 euro voor de 4 logo's.

Mocht je meer willen weten aarzel niet.

Ben het verder met Jeroen eens dat "big reds" weinig tot niets opleveren voor dagelijks gebruik en ook vrij weinig voor de gemiddelde coureur die de meeste van ons zijn op het circuit. Iemand zij het al eerder. Is je motivatie om echt hard te gaan en heb je interesse voor chipping, kits, brakes en wat al niet meer dan is het beter dat geld te steken in een fatsoenlijke race, slip of rijvaardigheidcursus. Ga maar eens naar de Nurnbergring, dan zal je zien hoeveel er in heel wat minder dan Porsche je het snot voor de ogen rijden. Maar ja dat is een beetje "off topic".

M.


26 nov 2003 19:16
Profiel
Bericht 
Citaat:
Ga maar eens naar de Nurnbergring, dan zal je zien hoeveel er in heel wat minder dan Porsche je het snot voor de ogen rijden


Wat heeft iedereen toch met die Nurnburgring :roll: Levensgevaarlijk circuit waar je minimaal 10.000 rondjes moet doen om het enigsinds te leren kennen. Geen ruimte voor een fout en 5000 bezoekers die staan te wachten tot je je mooie P in de prak rijdt.

Ik denk dat ik mijn remklauwen maar eens rood ga maken mischien remt dat nog beter :wink:

Gr.

Ed


Laatst bijgewerkt door Anonymous op 26 nov 2003 20:39, in totaal 1 keer bewerkt.



26 nov 2003 19:38
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Het is NURBERG geen NURNBERG (maak zelf ook telkens die fout). IN Nurnberg hebben ze dat hele nazi zooitje veroordeeld.


26 nov 2003 19:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Hola, gaat weer goed, de reactie van Jeroen was precies die ik verwachtte (en ook wel waar is natuurlijk :) )...

Die vriend van me, die rijdt regelmatig op het circuit, en heeft de remmen er dus onder laten zetten ivm. de hitte... (ja ja, wel nuttig in zijn geval dus)...

Hij zit op het moment ff niet in NL, dus kan het niet nakijken, maar vrijdag is ie weer trug en krijg ik de specs van hem. Zijn conversie zal ongetwijfeld duurder zijn als die voor jou Jaap, want hij moest nog van 964 naar 993 :) (hij heeft een 964)...

Latur!


26 nov 2003 23:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht u zei?
Marcel,

Dan moet je er toch maar een keer naar toegaan en dan zul je zien dat je geen gelijk hebt. Ik kom er iedere 3 weken :wink:

Het is geen Nurnberg, Nurberg of wat dan ook....

Het is: Nürburg

Paskal


27 nov 2003 12:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Paskal,

je hebt gelijk betreft de "E", puntjes op de "U" kon ik zo vlug niet vinden, blijft het verschil met de "N" en wat waar gebeurt is!

Kom niet elke 2 weken op de Ring (man waar haal je de tijd vandaan?), maar wel geregeld. Prachtig circuit, maar "do your own thing".


28 nov 2003 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Jaap,

Heb ondertussen antwoord gehad van die vriend van me... Hij was ong. 3.000 Euro kwijt, inclusief montage... Bij Porsche Centrum Zuid dus... En hij heeft een 964, dus zal waarschijnlijk wel iets goedkoper zijn op jouw 993...
(alhoewel de prijzen bij www.fvd.de gelijk zijn voor een 964 en een 933)..

Hoop dat je er wat aan hebt... :D


07 dec 2003 14:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Marcel schreef:
Paskal,

je hebt gelijk betreft de "E", puntjes op de "U" kon ik zo vlug niet vinden, blijft het verschil met de "N" en wat waar gebeurt is!

Kom niet elke 2 weken op de Ring (man waar haal je de tijd vandaan?), maar wel geregeld. Prachtig circuit, maar "do your own thing".


en vooral goed in de spiegels kijken

Dirkie


07 dec 2003 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
john radder schreef:
Ach,

Mijn eigen ervaring en die van luitjes (Hans Deen, en een paar NPC Race jongens) was dat het verschil tussen mijn remmen (4s is turbo onderstel met de bewuste rode remmen ect. ect.) fenominaal is.

Zeker de mensen die nogal eens hopte van een standaard naar een met turbo ankers uitgeruste 996.

Ik heb wel is boven de 250 mijn middelste pedaal moeten gebruiken en dat gaf een vertraging die resulteerde in een enkeltje tandarts, gezien het verlies van mijn meervlaksvullingen.

Buiten het feit dat het een machtig gezicht is remmen ze volgens mij en vele andere beter.
In de theorie van Jeroen zouden keramische ook niks verbeteren, lees is de testen wow.

John

Zegt meer over jouw tandarts als over die remmen. :lol:


20 jan 2004 23:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Wow, dat duurde lang deze keer... ruim een half uur!

De reden dat een 4S beter remt dan een gewone 996 is niet omdat er turbo remmen onder zitten, maar ook turbo brede velgen/banden
Als je een 4S met een gewone 996 vergelijkt, zit je appels en peren te vergelijken...

Oh ja, en lees het stukje over "waarom mensen DENKEN dat het beter remt" in mijn bericht hier boven nog een keer...

Of koop een boek "natuurkunde voor beginners"

gr.

Jeroen

Yep, daarom wat bredere sloffen eronder.


20 jan 2004 23:36
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Robinson schreef:
Zegt meer over jouw tandarts als over die remmen. :lol:


Tja tis nog steeds hetzelfde, enne zoals je weet die vulridder van ons rijdt nog steeds in een 930 (van mijn centen) door het dorp, had ie ooit bij Jansen gekocht en was hij zeer over te spreken.

Moet trouwens weer is een afspraak maken met die gozer, altijd leuk babbelen met hem over Porsches, althans hij, ik lig met zo'n zuiger en dat klo.. klemmetje in mijn eetkamer en kan alleen maar handsignalen geven.


21 jan 2004 13:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Letterlijk met de mond vol tanden :lol:


21 jan 2004 13:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.